Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

32 berichten • Pagina 1 van 2

Gebruikersavatar
charlotte
Snode rechterhand Snode rechterhand
Berichten:
3975
Lid geworden op:
za 04 jul 2009, 12:12

Een kijkje in het leven van Alice (update 9 + slot: 4/9/'12)

Een kijkje in het leven van Alice

Hallo allemaal. Welkom bij het dagboek over de familie Liddell. Het gezin bestaat uit Alice met haar grote zus Elisabeth Liddell. Sommige hoofdstukken bestaan uit meerdere delen.

Voorstel rondje

Afbeelding
Dag allemaal. Ik ben Alice Liddell. Jullie kennen mij waarschijnlijk van mijn avonturen in Wonderland. Die belevenissen waren slechts in een droom. Daarom hier mijn belevenissen in mijn echte leven. Toch ben ik best avontuurlijk verder ben ik goed en vriendelijk.
Afbeelding
Dit is mijn zus Elisabeth. Ze is een echte boekenworm. Verder is ze zeer muzikaal. Kan heerlijk koken en is ze erg zorgzaam. Verder is ze ook charismatisch. Ook ik hoop later charismatisch te zijn, maar dat merk ik wel als ik tiener ben.

Afbeelding
Afbeelding
En dit is ons huis. De voorkant en de achterkant met de moestuin. Mijn zus was er twee dagen achter elkaar bezig geweest. Ze had nog niet alle planten gehad of ze waren of weer verwelkt over overwoekerd met onkruid. Ze heeft maar een butler ingehuurd die morgen komt.

Ik heb even een poll toegevoegd. De uitkomst kan ik verwerken in een van de volgende ups. Als je op anders stemt, licht dat dan even toe in een reactie.

Inhoud:
Voorstelrondje
hoofdstuk 1.1
hoofdstuk 1.2
hoofdstuk 1.3
Hoofdstuk 1.4
Hoofdstuk 2.1
Hoofdstuk 2.2
Hoofdstuk 3
Hoofdstuk 4
Hoofdstuk 5 (slot)

Laatst gewijzigd door charlotte op di 04 sep 2012, 14:31, 30 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
charlotte
Snode rechterhand Snode rechterhand
Berichten:
3975
Lid geworden op:
za 04 jul 2009, 12:12

Re: Dagboek van Simmertje1981. (titel komt nog)

Sorry voor dubbelpost, maar hier is de update al. :)

Hoofdstuk 1.1
Afbeelding
Gelijk uit school begin ik aan mijn huiswerk. Eigenlijk wilde ik aan tafel mijn huiswerk doen, maar omdat ik er niet bij kon ben ik maar buiten in de voortuin gaan zitten. Ik zit al een paar dagen op school en heb inmiddels een tien gehaald. En om die tien te houden maak ik braaf mijn huiswerk. Misschien kom ik wel op de erelijst van de school.

Afbeelding
Terwijl ik mijn huiswerk maak, gooit mijn zus de oude kranten weg, zodat ik in een wat prettigere omgeving zit.

Afbeelding
Na het huiswerk begin ik hoger te krijgen en ben maar wat soep gaan eten wat we van gisteren over hadden.

Afbeelding
Terwijl ik aan het eten ben is mijn zus in de krant naar banen aan het kijken. Ze wil graag componist worden en dan moet ze natuurlijk wel eerst een muziekcarrière opstarten. De eerste vaardigheden heeft ze al, dus ze zal wel snel promotie maken, zodat we de butler makkelijk kunnen betalen.

ga naar hoofdstuk 1.2 om verder te lezen.

Laatst gewijzigd door charlotte op za 25 aug 2012, 14:47, 3 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
charlotte
Snode rechterhand Snode rechterhand
Berichten:
3975
Lid geworden op:
za 04 jul 2009, 12:12

Re: Een kijkje in het leven van Alice Liddell.

Hier is de volgende up.
Hoofdstuk 1.2
Afbeelding
Na het eten van de soep van gisteren ga ik afruimen terwijl ik de afwas doe maakt mijn zus haar eten klaar. Ze is zo te horen bezig met de voorbereidingen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Terwijl mijn zus verder gaat met koken zoek ik een leuk boek uit en begin te lezen. Het boek is heer erg spannend, maar na twee hoofdstukken is het bedtijd voor mij.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Terwijl mijn zus Elisabeth zit te eten ga ik naar bed. Niet veel later gaat zij ook. Ik droom dat ik een prinses ben met prachtige jurken. Wat mijn zus droomt heb ik geen idee van.

ga naar hoofdstuk 1.3 om verder te lezen

Laatst gewijzigd door charlotte op za 25 aug 2012, 14:49, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
ChanCake
Man met de buit Man met de buit
Berichten:
1082
Lid geworden op:
ma 08 aug 2011, 20:38

Re: Een kijkje in het leven van Alice Liddell.

Ah, Alice in Wonderland... :sweatdrop

Meh, ik vind het leuk dat je Alice gebruikt en het een knap idee van je.
Zelf zal ik hem denk ik niet lezen aangezien ik een hele grote Alice fan ben en dit verhaal juist het concept van wonderland en Alice zelf verpest. (voor mij dan! :laugh )
Afbeelding
Gebruikersavatar
charlotte
Snode rechterhand Snode rechterhand
Berichten:
3975
Lid geworden op:
za 04 jul 2009, 12:12

Re: Een kijkje in het leven van Alice Liddell (update:16-8-2

Hier is toch vandaag de update.
Hoofdstuk 1.3

Afbeelding
Afbeelding
De volgende dag wordt ik goed uitgerust wakker. Ik heb heerlijk gedroomd dus mijn dag begint erg goed. Ik besef dat ik gisteren uit school mijn huiswerk nog niet had gedaan, dus dat doe ik nu nog even. Ben toch vroeg op. Na het huiswerk speel ik nog even met mijn poppenhuis, voor de butler wakker wordt en kan ontbijten voor ik naar school ga.
Afbeelding
Terwijl ik op school zit, kletst mijn zus met de vrouwelijke butler die bij ons is komen wonen. Ik weet niet waarover ze het hebben, maar ik denk over huiselijke zaken. Op school werk ik hard om op de erelijst te komen.
Afbeelding
Afbeelding
Het is me gelukt! Ik sta op de erelijst van de klas. Omdat mijn zus op haar werk is, vertel ik het goede nieuws aan de butler die inmiddels thuis hoort in ons huishouden.

Laatst gewijzigd door charlotte op za 18 aug 2012, 15:01, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
charlotte
Snode rechterhand Snode rechterhand
Berichten:
3975
Lid geworden op:
za 04 jul 2009, 12:12

Re: Een kijkje in het leven van Alice Liddell (update:17-8-2

Update: de laatste voor even, want ik moet verder spelen om meer screens te krijgen. Laatste deel hoofdstuk 1:
Hoofdstuk1.4
Afbeelding
Die avond komt mijn zus thuis. Terwijl ik op de erelijst ben gekomen heeft mijn lieve zus promotie gekregen. Ze is weer een niveau dichter bij haar ambitie. Ik ben meteen naar buiten gegaan om haar te groeten en te feliciteren en natuurlijk over mijn plaats op de erelijst vertellen. 'O, Alice, wat goed gedaan, zusje.'
'Ik ben nu best moe en wil naar bed, maar wil je voor het slapen gaan mij een verhaaltje voorlezen?'
Afbeelding
Afbeelding
Dat wil mijn zus wel. Eenmaal in bed leest ze het verhaal over een prinsesje. Ik luisterde aandachtig en keek naar de mooie illustraties. Al snel val ik in slaap. En droom dat ik het prinsesje uit het verhaaltje ben.
Afbeelding
Afbeelding
Onze butler en huisgenote intussen is bezig in de tuin. Ze kis druk met planten water geven, maar ze kan nog niet wieden wat lastig is door al het onkruid. Ze besluit om een cursus tuinieren te gaan volgen en ze rijdt weg met de fiets.

ga naar Hoofdstuk 2.1 om verder te lezen

Laatst gewijzigd door charlotte op za 25 aug 2012, 14:51, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
charlotte
Snode rechterhand Snode rechterhand
Berichten:
3975
Lid geworden op:
za 04 jul 2009, 12:12

Re: Een kijkje in het leven van Alice Liddell (update:18-8-2

hoofdstuk 2.1
Afbeelding
Het is me gelukt. Ik ben drie dagen achterelkaar op de erelijst gekomen. Verder heb ik van Ballet niveau 2 gehaald. Ik zal nog eens laten zien wat ik geleerd heb, maar nu nog niet.
Afbeelding
Afbeelding
Mijn zus is vrij vandaag, maar toch heeft ze haar werkkleding aan. We kletsen samen wat en mijn zus prijst mij daarvoor een boek aan. Uiteraard vertel ik aan haar dat ik voor de derde dag op rij op de erelijst van de s=klas sta.
Afbeelding
Daarop geeft mijn zus me een knuffel als felicitatie.
'O Alice wat goed. Ik ben echt trots op je.'

Weet het een korte up. Maar anders ben ik zo snel door de screens heen.
Ga naar Hoofdstuk 2.2 om verder te lezen.

Laatst gewijzigd door charlotte op ma 27 aug 2012, 23:49, 3 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
charlotte
Snode rechterhand Snode rechterhand
Berichten:
3975
Lid geworden op:
za 04 jul 2009, 12:12

Re: Een kijkje in het leven van Alice (update 5: 22/8/'12)

^ bedankt Guppie. Morgen komt er weer een update. Ik denk dat ik de familie Liddell laat verhuizen naar een andere buurt. Wees niet bang, ik laat ze met huis en al verhuizen. De update toch Zondag.
Gebruikersavatar
charlotte
Snode rechterhand Snode rechterhand
Berichten:
3975
Lid geworden op:
za 04 jul 2009, 12:12

Re: Een kijkje in het leven van Alice (update 5: 22/8/'12)

Hier is dan de update. Een kleine, want ik heb niet vel foto's meer. Deze is nog in de oude buurt. vanaf de volgende up is in de nieuwe.

Hoofdstuk 2.2
Afbeelding
De volgende dag kom ik toch bijna te laat op school, zeg. Zo snel ik kan ren ik naar school. Hopelijk kom ik op tijd. En ja ik kom op tijd. Hijgend en puffend ga ik naar mijn schoolbank
Afbeelding
Mijn zus ondertussen is bezig met de was opruimen. Dan hoeft onze butler en intussen mijn beste vriendin tenminste alleen maar de was te doen.
Afbeelding
Daarna gaat mijn zus haar gitaarvaardigheid opkrikken. Nog een keer promotie maken en ze kan haar carrière verplaatsen naar de klassieke tak en eindelijk opklimmen naar componist.
Afbeelding
Afbeelding
Na school heb ik balletles. Als ik uit school komt zie ik mijn zus niet, maar laat ik aan de butler de danspassen zien die ik geleerd heb. Te weten de pirouette en de plié. (let niet op de vieze was op de grond)
Afbeelding
Daarna ga ik schilderen. Ik kan het niet, maar ik kan altijd wel de vaardigheid opdoen. Niet dat ik later een schilderes worden wil, maar gewoon al wijze van favoriete tijdverdrijf.
Afbeelding
Als mijn zus thuis is gaan we spookverhalen vertellen. Ik begin. Mijn zus luistert met open mond naar het verhaal wat ik vertel.

Ga naar Hoofdstuk 3 om verder te lezen.

Laatst gewijzigd door charlotte op di 28 aug 2012, 17:02, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
kita
Orgaandonor Orgaandonor
Berichten:
3
Lid geworden op:
zo 26 aug 2012, 20:20

Re: Een kijkje in het leven van Alice (update 6: 26/8/'12)

het is leuk dat iemand zo'n dagboek over Alice bedenkt, sinds we haar voornamelijk alleen hebben gezien in Wonderland. Maar ik zou misschien iets wat spannend is in het verhaal gooien, bijv. (ik zeg maar wat) dat haar zus te overlijden komt en dat haar hele wereld veranderd. Gewoon iets dat het verhaal op den duur levendig en interessant maakt. Al snap ik wel dat het verhaal natuurlijk 'kijkje in het leven van Alice heet' ;)
Gebruikersavatar
charlotte
Snode rechterhand Snode rechterhand
Berichten:
3975
Lid geworden op:
za 04 jul 2009, 12:12

Re: Een kijkje in het leven van Alice (update 6: 26/8/'12)

Dank je moet even flink doorspelen en dan komt er weer een up. Waarschijnlijk morgen. En Alice groeit binnenkort op tot tiener.
Ja, eigenlijk wel, maar het worden van een tiener is natuurlijk dankbaar voor een reactie van haar. Eigenlijk moet er iets spannends gebeuren, maar die dingen gebeuren alleen in haar dromen. Ik moet zo wie zo weer flink spelen en dan komt er iets uit denk ik. Al was het dat ze te laat thuis komt of zo.
Gebruikersavatar
charlotte
Snode rechterhand Snode rechterhand
Berichten:
3975
Lid geworden op:
za 04 jul 2009, 12:12

Re: Een kijkje in het leven van Alice (update 6: 26/8/'12)

Ik heb even een poll toegevoegd. De uitkomst kan ik verwerken in een van de volgende ups. Als je op anders stemt, licht dat dan even toe in een reactie. Dan weet ik wat voor spannends het dan moet zijn volgens jou.
Gebruikersavatar
charlotte
Snode rechterhand Snode rechterhand
Berichten:
3975
Lid geworden op:
za 04 jul 2009, 12:12

Re: Een kijkje in het leven van Alice (update 6: 26/8/'12)

Goed volgende up, nog niet iets spannends, want ik wacht eerst de uitkomst van de poll af.

Hoofdstuk 3

Afbeelding
Afbeelding
Kijk ik ben een prinsesje. Binnenkort word ik al weer tiener en dan wil ik met de verkleedkist spelen nu het nog kan. Ik zwaai wat met mijn handje en zo. En zwaai wat met de scepter.
Afbeelding
Daarna had ik geen zin meer en ik kleed me weer om in mijn eigen kleding en ga met een bootje spelen. Nadat ik er mee klaar was loop ik weer naar de huiskamer en er is een verrassing. (let niet op het schatkistje boven het hoofd van alice.)
Afbeelding
Er loopt een katje naar me toe een kitten. Hij was zo schattig om te zien dat ik haar ga aaien. Ik heb meteen een naam voor mijn kat. Dina.
Afbeelding
In de keuken til ik haar op en knuffel haar. Ze is zo lekker zacht. Mijn zus en de butler kijken vertederd naar mij en Dina.
Afbeelding
De volgende dag kom ik uit school en als donderslag bij heldere hemel krijg ik ineens toch een uitbrander van de butler en beste vriendin. Ze maakt ineens ruzie met me. Wat krijgen we nou.
Afbeelding
Nu word ik kwaad. Als ze ruzie wil, prima. Ik geef haar op mijn beurt een uitbrander en ze heeft er niet van terug.

ga naar hoofdstuk 4 om verder te lezen.

Laatst gewijzigd door charlotte op di 04 sep 2012, 13:49, 2 keer totaal gewijzigd.

Weergave- en sorteeropties

Plaats reactie