Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

149 berichten • Pagina 6 van 8

Ddeemm
Genetisch manipulator Genetisch manipulator
Berichten:
2189
Lid geworden op:
zo 03 jun 2012, 13:37

Re: Dagboek Familie Alleenstaande Moeders - H12+op. 2+ Make-

Hoofdstuk 13.

Afbeelding
Een week later werdt Hotter than my daughter uitgezonden op tv. Fiona en River zaten gespannen af te wachten wanneer het begon. Sandi lag al in bed en Molly...

Afbeelding
..die was met hele andere dingen bezig.

Afbeelding
Toen begon het eindelijk. 'Welkom bij Hotter than my daughter. Vandaag ben ik in het altijd zonnige Sunset Valley en....
'Kijk River dat ben jij!'

Afbeelding
'Wat zie je er toch mooi uit, schat.'

Afbeelding
'Oh, nee ik schaam me dood!'
'Waarom? Je bent toch prachtig!'
'Maar mijn hoofd hoeft niet zo vol in beeld!'

Afbeelding
'Dit was Hotter than my daughter...'
'Nou, dat was leuk he?'

Afbeelding
De volgende dag was weer een schooldag. River en Sandi zaten weer naast elkaar in de bus. Hun relatie was niet beter geworden, ookal leek het bij de fotoshoot zo leuk en goed te gaan. Meteen de dag erna hadden ze alweer woorden met elkaar gehad en liep Sandi River steeds te negeren.

Afbeelding
River was zenuwachtig. De hele school had natuurlijk de uitzending van gisteravond gezien. Wat zouden ze wel niet denken? Of zeggen?

Afbeelding
Het was vijf over twee en de bel was gegaan. De dag was onverwachts rustig verlopen. Er werden vandaag geen rare opmerkingen gemaakt en River werd ook niet tegen de kluisjes aan geduwd. Ze zat dan nog wel steeds alleen in de pauze, maar dit was al een vooruitgang. Zouden ze eindelijk inzien dat River toch niet zo'n lelijke nerd is en dat ze heel erg verkeerd bezig waren? Of was het pesten voor één dag gestopt omdat ze te druk waren met het roddelen over haar.

Afbeelding
Plotseling kwam er een jongen naar haar toe. Hij gaf haar een hand. 'Hoi, ken je me nog?'

Afbeelding
'Ja..tuurlijk.' River was een beetje geschrokken dat hij zo op haar af kwam en probeerde zichzelf meteen sterk over te laten komen. 'Wat wil je van me!'

Afbeelding
'Ho, ho rustig maar! Ik wou alleen..'
'Ga weg! Laat me met rust!' River voelde zich ook sterk. Ze had opeens het gevoel alsof ze iedereen aan kon. Misschien kwam het door haar nieuwe uiterlijk?

Afbeelding
'Oke, ik ga al hoor. Ik wilde alleen maar mijn excuses aanbieden maar blijkbaar wil je dat niet.' De jongen liep snel weg.

Afbeelding
River bleef verbijsterd staan. Nu voelde ze zich opeens niet meer zo sterk. Ze voelde zich stom. Waarom reageerde ze zo? Waarom had ze niet kunnen aanvoelen dat hij het goed bedoelde. Nu leek het wel alsof zij de slechterik was. Hoe dom kon ze zijn! Hij zou het vast aan al zijn vrienden vertellen en dan wordt ze nog meer gepest! Ze kon zichzelf wel voor haar kop slaan.

Afbeelding
Diezelfde middag had Molly voorgesteld om naar het strand te gaan en te gaan picknicken. Ze dacht dat het misschien zou helpen om elkaar beter te leren kennen. En het was natuurlijk heel erg mooi weer. Maar dat was het altijd. Heel Sunset Valley kon niet wachten totdat het november was. Volgens de weerberichten zou er dan een kans zijn op een eerste regenbui! En misschien zelfs wel een sneeuwbui! Maar helaas duurde dat nog wel even.
River had geen zin in de picknick. Ze hield van het strand maar niet met Sandi en Molly erbij.

Afbeelding
'Hé, Molly. Wanneer ga je eigenlijk opzoek naar een eigen huis?' vroeg River.
'Nou, River! Dat vraag je niet op die manier!'
'Wat! Het is toch zo?! Ze woont hier nu al een maand! '
'Ja, en als het aan mij ligt mag ze hier nog wel 4 maanden blijven als ze wil!'

Afbeelding
Molly kwam ertussen. 'Laat maar Fioon, River heeft wel gelijk. Ik had julllie belooft dat ik snel zou zoeken naar een eigen huisje. Maar er is zoveel gebeurt in die maand dat ik het eerlijk gezegd een beetje ben vergeten. Maar ik denk dat het nu wel tijd is om te vertrekken.' Er verscheen een klein glimlachje op Rivers gezicht.

Afbeelding
'NEE!' riep Sandi plotseling. Iedereen keek haar met een schok aan. 'Ik wil niet weg! Jullie zijn zo lief. Ik ga jullie zo erg missen! Ik vind het fijn hier! Ik wil echt niet weg!' Toen begon ze heel hard te huilen.
'Wat een dramaqueen.' dacht River. En ze irriteerde zich weer heel erg aan haar.
'Ach liefje, maar jullie hoeven ook helemaal nog niet weg hoor.' Fiona sloeg een arm om Sandi heen. 'Blijf maar lekker zo lang als jullie willen.' Ze keek glimlachend naar Molly en knikte.

Afbeelding
Het bleef een lange tijd stil. Iedereen had zijn eigen gedachtes en staarde naar de zee. Fiona vond de manier waarop River zich gedroeg niet gepast. Plots voelde ze een tik op haar schouder van Molly. 'Kijk eens, Fioon. Die man. Wat vindt je van hem?'
'Hoe kan ik dat nou weten? Ik zie alleen ze rug.'
'Wacht dan tot hij zich omdraait.'

Afbeelding
'Kijk! Hij draait zich om! Shit, hij loopt de verkeerde kant op. Wil je niet naar hem toe gaan?'
'Molly, ik ben nu niet echt in de stemming.'

Afbeelding
Op hetzelfde moment kwam de presentator eraangelopen. Molly was blij verrast.

Afbeelding
Hij kwam erbij zitten. River en Sandi stonden meteen op. Allebei hadden ze hier geen zin in. 'Ik ga even wat drinken halen.' Vermeldde River.

Afbeelding
'En ik ga schelpjes zoeken!' riep Sandi terwijl ze al richting zee rende.
'Niet te dicht bij het water!' riep Molly haar na.

Afbeelding
River liep naar het barretje. Ze maakte een lekkere smoothie voor haarzelf. Ondertussen zag ze dat die ene roodharige man er weer aankwam.

Afbeelding
Hij was erbij komen zitten en het zag ernaar uit dat ze het heel gezellig hadden. River nam een slok van haar heerlijk verkoelende smoothie.

Afbeelding
Ze sloot haar ogen en genoot van de heerlijk fruitige smaak in haar mond.

Afbeelding
Snel nam ze nog een slok en opende haar ogen weer. En toen zag ze het. Ze keek snel naar het picknick kleed om te kijken of iemand anders het ook zag. Maar niemand zag het. Alleen zij.

Afbeelding
Allerlei gedachtes raasden door haar hoofd. Ze moest iets doen. Ze moest rennen. Maar haar voeten zaten vastgetimmerd in de grond. Ze kon alleen maar staren. Ze moest toch iets doen, maar ze kon het niet.
Misschien wilde ze het niet.
Afbeelding
Ddeemm
Genetisch manipulator Genetisch manipulator
Berichten:
2189
Lid geworden op:
zo 03 jun 2012, 13:37

Re: Dagboek Familie Alleenstaande Moeders - H13 21-8

Hoofdstuk 14.

Afbeelding
Het geloei van de sirenes suisden nog door Molly's oren. Ze was in sjok geweest toen ze Sandi zag liggen in het water met haar hoofd naar beneden. Er kwamen op dat moment zoveel gevoelens naar boven. Angst, verdriet, woede, eenzaamheid.
Nu lag ze hier. Bijna dood.

Afbeelding
Plots kreeg Molly hevige hoofdpijn. Ze zag haar man liggen. Spierwit en stijf. Hij lag in precies hetzelfde bed. Alles was precies hetzelfde.

Afbeelding
Behalve dat hij dood was en Sandi niet.

Afbeelding
Met een schok kwam Molly weer in de werkelijkheid. Fiona en River zaten er ook. Fiona staarde Sandi met ongeloof aan, maar River kon haar niet aankijken. Het was te confronterend.

Afbeelding
Ze voelde zich zo ongelofelijk schuldig. Ze mocht hier eigenlijk helemaal niet zijn. Ze had het recht niet om hier te zijn. Ze hoorde in de gevangenis te zitten, vond ze. Of nog beter: in het gekkenhuis!

Afbeelding
'Ik ga even naar de wc,' zei ze zachtjes. Fiona en Molly zeiden niks en staarden alleen naar Sandi.

Afbeelding
Na een tijdje was River nog niet terug en Fiona maakte zich een beetje ongerust. Daarom ging ze naar haar toe.

Afbeelding
Ze klopte op de wc-deur. 'River? Ik ben het. Wat is er liefje, waarom ben je zo lang weg?' Ze kreeg geen antwoord maar hoorde een harde snik. 'Moet je nou huilen?' Ze wachtte even op antwoord maar die kreeg ze toch niet. 'River kom je er nu uit? Dan kunnen we even praten.'
'Jij altijd met je praten!!' kwam er opeens uit de deur. Daarna klonk er een luid gestommel. 'Wat ben je allemaal aan het doen?!' Er kwam geen antwoord maar het gestommel ging nog even door. En toen was het stil in de wc.

Afbeelding
Op hetzelfde moment kwam Molly de wachtkamer binnen. 'De zusters zeiden dat ik maar beter naar huis kan gaan. Sandi wordt waarschijnlijk niet meer wakker vanavond,' zei ze.

Afbeelding
Fiona liep naar Molly en gaf haar een knuffel. 'Goed, dan gaan we samen.'
'En...River?'
'River is al thuis.' loog Fiona. Ze wist wel dat River niet thuis was. En ze zat ook niet meer op de wc. Fiona had het rare idee dat River door het wc-raampje was geklommen en naar haar plek was gegaan.

Afbeelding
Maar eenmaal daar aangekomen, was er geen River.

Afbeelding
Fiona vondt dat vreemd. Waar zou ze anders kunnen zijn?

Afbeelding
Ze besloot om naar de overbuurman te gaan en te vragen of hij iets had gezien. 'Nee, sorry meis. Ik heb haar niet gezien hoor.'

Afbeelding
Na het nog gevraagt te hebben aan Agnes Rimpelbil besloot ze zelf te gaan zoeken. Eerst keek ze in het park.

Afbeelding
Maar daar was geen River.

Afbeelding
Ze ging naar het zwembad om te kijken of ze daar misschien was. 'Hé, jongeman! Heb jij hier net een tienermeisje met kort bruin haar gezien?' riep ze naar de jongen aan de overkant. 'Nee, mevrouw. Niet gezien! Maar het zwembad is gesloten, mevrouw! Zou u alstublieft weg willen gaan?'
Fiona begon steeds ongeruster te worden.

Afbeelding
Ze zocht overal. Zelfs op school, ookal wist ze dat River daar nooit vrijwillig naartoe zou gaan.

Afbeelding
Ze ging zelfs naar het kerkhof. Misschien was River daar om haar vader te zoeken. Hij was niet dood, maar River kon nooit geloven dat hij leefde en nooit de tijd kon vinden om zijn dochter te zien. Daarom had ze zichzelf aangepraat dat hij dood was.

Afbeelding
Maar helaas, ook hier was ze niet. Dan was er nog maar één laatste hoop.

Afbeelding
De familie van de Kerkhof. Zij woonden op het puntje van Sunset Valley en waren altijd meteen op de hoogte van alles wat er gebeurde.

Afbeelding
Ze drukte op de deurbel. Het duurde een tijdje voordat Gustaaf eraan kwam, want hij moest natuurlijk helemaal door dit enorme huis lopen.

Afbeelding
'Goedenavond, dame. Wat brengt jou hier op deze late avond?'

Afbeelding
'Ehm...nou...' Fiona voelde zich niet op haar gemak. Ze had het gevoel dat ze van alle kanten werd bekeken. En Gustaaf was nou ook niet bepaald haar favoriete persoon. 'Ik wou je wat vragen...mijn dochter River is sinds een tijdje nergens te bekennen.' Ze stopte even om te kijken of Gustaaf er misschien al op in ging. 'Ik wou dus vragen of jij misschien iets hebt gehoord of gezien? Misschien op het kerkhof?'

Afbeelding
Maar ook Gustaaf wist van niks. Fiona's allerlaatste hoop was verdwenen.

---------
Hopelijk is het niet erg dat ik Gustaaf even heb geleend :$

Volgende up is de opdracht!
Afbeelding

Weergave- en sorteeropties

Plaats reactie