Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

149 berichten • Pagina 2 van 8

Ddeemm
Genetisch manipulator Genetisch manipulator
Berichten:
2189
Lid geworden op:
zo 03 jun 2012, 13:37

Re: Dagboek Familie Alleenstaande Moeders

Hoofdstuk 3.

Afbeelding
'River, ik heb wafels gemaakt maar volgens mij voel jij je niet zo lekker hé?' vroeg Fiona met een bezorgd gezicht. 'Hoe weet jij dat, mam?'
'Ik ken je langer dan vandaag, schat.'
'Hm, je hebt gelijk. Mag ik thuis blijven vandaag?'
'Natuurlijk, liefje.' Fiona dacht even na. 'Zou jij dan misschien op Sandi kunnen passen? Ik wilde het eerst voor Molly doen maar ik moet ook nog werken.'
'Waar gaat Molly nou weer naartoe? Ze had gisteren toch al boodschappen gedaan?'

Afbeelding
'Oh, dat weet je nog niet? Toen ze gisteren terug kwam van de supermarkt, merkte ik op dat ze vrolijker was dan normaal. Dus ik vroeg wat er aan de hand was en ze vertelde dat ze verliefd is!'

'Wat?! Alweer?! Maar ze is net weg bij Sebastiaan!'

Afbeelding
'Dat zei ik dus ook! Ik zei tegen haar dat het allemaal wel heel snel gaat en dat ze er beter maar niks mee kan doen.

Afbeelding
Maar ze zei dat het al te laat was. Ze had al afgesproken met die man, Leighton. En die afspraak is dus vandaag.'
'En ik moet oppassen,' zei River op een afdankende manier. 'Nou vooruit dan maar, ik ben niet heel goed met kinderen maar ik ga mijn best doen.'

Afbeelding
Toen River haar eigen iets lichtere ontbijt maakte, kwam Molly, nadat ze zich had aangekleed, de keuken binnen. 'Heeft Fiona gevraagd aan jou om op Sandi te passen? Dat hoeft niet meer hoor, ik neem Sandi namelijk mee naar het park.'
'Oh, oke..' zei River een beetje in de war. 'Maar zou je voordat je weggaat een klein beetje willen opruimen en misschien afwassen? Het is hier zo'n zooitje met al dat speelgoed van Sandi.'
'Oh, ja Sandi maakt er altijd een zooitje van,' vertelde Molly met een lach. Maar River kon er niet om lachen.

Afbeelding
En toen was het eindelijk zover. Molly had haar afspraakje met Leighton. Ze was zó zenuwachtig en ze had er zoveel zin in. Ze kon de hele ochtend al aan niks anders denken. Hoe dichter ze bij het park kwam, hoe meer kriebels ze kreeg.

Afbeelding
Maar door al die zenuwen was ze wel iets vergeten...

Afbeelding
Aangekomen bij het park stapte Molly meteen de auto uit en rende het pad op waarna ze plotseling stopte. 'Shit,' zei ze. 'Mijn kind!' Met rode wangen liep ze weer terug naar haar auto en haalde Sandi, die met grote ogen naar haar moeder keek, eruit.

Afbeelding
Net toen Molly bij was gekomen van haar domme fout, op de stenen rand van de fontein was gaan zitten en naar links keek, kwam daar Leighton al aangelopen. Samen met zijn zoontje. Ze liepen hand in hand en Leighton's donkere ogen twinkelden nu nog mooier in de zon. Een vlinder in Molly's buik begon te fladderen.

Afbeelding
Molly stond meteen op en zette haar dochter Sandi op de grond, die meteen naar Leighton's zoontje wankelde. Leighton kwam dichterbij. 'Hoi,' zei hij wat ongemakkelijk. 'Hey,' zei Molly met een lichte blos op haar wangen. Aarzelend omhelsde ze elkaar.

Afbeelding
Na wat gekletst te hebben keek Leighton plotseling een beetje verlegen om zich heen. Molly zag dat hij iets wilde zeggen maar dat hij niet goed wist hoe hij moest beginnen. 'Wat is er?' vroeg Molly. 'Uh, i-i-ik..' Hij begon klungelig te stotteren. Molly vondt het alleen maar lief en steeds meer vlinders in haar buik begonnen te fladderen. En toen kwam het er met een diepe zucht uit: 'Ik ben verliefd op je.'

Afbeelding
Molly zei niets maar pakte hem vast en zoende hem.
---------

Met dank aan Squash! :D
Afbeelding
Ddeemm
Genetisch manipulator Genetisch manipulator
Berichten:
2189
Lid geworden op:
zo 03 jun 2012, 13:37

Re: Dagboek Familie Alleenstaande Moeders

Hoofdstuk 4.

Afbeelding
River was die avond even naar haar plekje gegaan. Ze moest even alleen zijn. Even geen Molly en Sandi. Ze waren hier nog niet eens twee volle dagen en River had nu al wel genoeg van ze. River dacht aan morgen. Zou ze weer naar school gaan? Het liefst ging ze nooit meer naar school, maar helaas moest ze nog wel even. Maar één dagje zou toch nog wel kunnen? Ze zegt gewoon tegen haar moeder dat ze nog steeds niet zo lekker is. Hopelijk gelooft ze het, want ze heeft altijd alles door.

Afbeelding
Fiona en Molly zaten op de bank. Ze hadden muziek op gezet waar ze allebei van houden en kletsten wat. Zoals ze altijd konden kletsen over van alles en nog wat. Toen dacht Fiona plotseling aan Molly's afspraakje met Leighton. 'Hoe was je afspraak eigenlijk?' vroeg ze nieuwschierig. 'Oh..was wel leuk.' Molly probeerde zo niet-enthousiast mogelijk te klinken. Maar zoals als eerder gezegt: Fiona had alles door. 'Wel leuk of heel leuk?' vroeg ze met een opgetrokken wenkbrauw. Molly zuchtte. 'Oke...het was geweldig!'
'Dus jullie hebben nu iets officieels?'
'Ik denk het wel, ja..en Sandi heeft ook een nieuw vriendje,' zei ze om maar snel op een ander onderwerp over te gaan. Ze wist dat Fiona het niet eens was met haar keuze om zo snel al weer een andere relatie te hebben en daarom praatte ze er liever niet met haar over.

Afbeelding
Maar Fiona ging gewoon verder. 'Je bent echt verliefd hé? Ik zie het aan je.'
'Ja, dit voelt anders dan bij Sebastiaan. Dit is écht.' Er viel een korte stilte. 'Ik ga Sandi in bed doen.' Molly glimlachde naar Fiona en stond op. Fiona keek haar vriendin hoofdschuddend na.

Afbeelding
Terwijl Molly Sandi in bed deed, ging Fiona naar River toe. Ze wist al lang dat River op haar plekje zat en ze wist ook dat dat niet zonder reden was.

Afbeelding
'Hé mam, wat doe jij nou hier?'
'Ik wilde even met je praten lieverd,' zei Fiona vriendelijk.
'Waarom?' vroeg River, ookal had ze al lang door dat Fiona wist waar ze mee zat.
'Omdat je ergens mee zit. En volgens mij heeft het iets met school te maken.'
'Je hebt gelijk mam, alweer.' River keek naar de grond en trapte tegen een klein steentje aan. Toen ze weer naar haar moeder opkeek had ze tranen in haar ogen. 'Ik wil niet meer naar school, mama. Ik vind het echt niet leuk meer. Ik word alleen maar gepest en getreiterd en ik zit altijd alleen in de kantine.' Ze slikte een brok in haar keel weg. 'En soms ga ik maar de hele pauze in een wc hokje zitten zodat niemand me kan zien.'

Afbeelding
'Ach, lieverd toch.' Fiona slikte ook even een brok weg en gaf River een stevige knuffel. 'Ik vind het echt heel rot voor je en het liefst sla ik al die bullebakken in elkaar, maar je moet sterk blijven River. Ik kan verder niks meer doen. Je mentor heeft er ook niks mee gedaan, he?'
'Nee..' En River barstte weer in tranen uit. 'Maar mag ik morgen alsjeblieft nog één dag thuis blijven?' snikte ze.
'Dat heeft geen zin schat. Hoe veel ene dagjes je ook thuis blijft, je moet toch een keer weer naar school. En al die dagen bij elkaar zijn dagen met les stof die je hebt gemist.' Fiona veegde Rivers tranen weg. 'Morgen ga je gewoon naar school, je gaat gewoon in de kantine zitten en doet net alsof het je niks kan schelen. En als je weer thuis komt gaan wij lekker samen zwemmen, oke?'
'Oke,' zei River zachtjes. En ze veegde haar laatste tranen weg.

Afbeelding
Het was een heldere ochtend in Sunset Valley. De vogels begonnen te fluiten en de stad begon weer tot leven te komen.

Afbeelding
Alleen was er één persoon die het liefst de hele dag in bed bleef liggen. Maar ze moest naar haar moeder luisteren en sterk zijn. River was alweer vroeg wakker en ze was zenuwachtiger voor school dan normaal. Ze had alleen geen idee waarom.

Afbeelding
Na een snel ontbijt kleedde River zich aan en poetste haar tanden. Toen ze net haar mond aan het spoelen was, hoorde ze de toeter van de schoolbus. Ze zei haar moeder gedag en rende ernaartoe.

Afbeelding
Ze stapte in de grote gele bus. Nu begon het. Een normale schooldag voor de meesten. Een hel dag voor River.

---------------
Ik heb even een vraag. Hoe kan ik de titel wijzigen als er weer een nieuw hoofdstuk is?
\/ Dankje!

Laatst gewijzigd door Ddeemm op do 19 jul 2012, 15:25, 1 keer totaal gewijzigd.

Afbeelding
Big Mama
Aartsschurk Aartsschurk
Berichten:
4831
Lid geworden op:
zo 04 dec 2011, 17:20

Re: Dagboek Familie Alleenstaande Moeders

Ik vind het altijd zo ontzettend vervelend als kinderen gepest worden op school of ergens anders,dat doet me altijd wel wat.
Mooie up,goed geschreven en ik hoop dat het snel bergopwaarts gaat voor River. :D

De titel kan je wijzigen in je allereerste post,als je daar op wijzigen klikt dan kan je de titel veranderen en dingen toevoegen. ;)

Weergave- en sorteeropties

Plaats reactie