Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

149 berichten • Pagina 3 van 8

Ddeemm
Genetisch manipulator Genetisch manipulator
Berichten:
2189
Lid geworden op:
zo 03 jun 2012, 13:37

Re: Dagboek Familie Alleenstaande Moeders - H5 21-7-12

Hoofdstuk 5.

Afbeelding
Molly was net haar favoriete soap aan het kijken toen plotseling het deuntje van haar favoriete liedje van Beyonsim begon te klinken. Ze kreeg het meteen warm en hoopte dat het Leighton zou zijn. Maar toen ze op het schermpje keek bleek het haar moeder te zijn.
'Hé, mam! Wat leuk dat je belt,' zei ze enthousiast.
'...'
'Met mij gaat het goed.'
'...'
'Mam! Je weet toch dat ik bij hem weg ben?!'


Afbeelding
'...'
'Geeft niet, je bent ook niet meer de jongste.'
'...'
Molly's mond viel open en ze werdt even stil. 'Oke. Ja. Tuurlijk. Ik kom er meteen aan!'

Afbeelding
'...'
'Jawel. Dat kan wel.'
'...'
'Doei.'

Afbeelding
Fiona kwam thuis van haar werk. Normaal was River eerder thuis dan zij, maar nu was dat niet het geval. Met vreemde gedachtes daarover liep ze naar binnen waar ze een aangeslagen Molly trof. Ze vroeg wat er aan de hand was en Molly begon te vertellen. 'Mijn vader is ernstig ziek. Ik moet zo snel mogelijk naar Riverview komen. Hij heeft niet lang meer te leven.'
'Ach, Mol wat erg! Wat vreselijk voor je!'
'Dus ik ga er nu meteen naartoe, maar Sandi kan niet mee want het is veel te ver weg. Zouden jullie alsjeblieft op haar willen passen dit weekend?'
'Natuurlijk willen we dat! Ik kleed me snel om en dan help ik je met je spullen pakken.'

Afbeelding
Toen ze dat hadden gedaan en Fiona Molly nog even sterkte wenste, kwam River binnen. 'Mam? Mam! Ik moet je iets vertellen, ik heb...' 'Nu niet River, Molly heeft een naar bericht gekregen. Ze moet nu weg naar Riverview voor haar vader.'
'Wat is er dan met haar vader?' vroeg River verbaasd. 'Hij is ernstig ziek, begon Molly, en hij heeft niet lang meer te leven.'
'Oh, wat vreselijk! Sorry dat ik stoorde,' zei River. Ze voelde zich op het moment even niet welkom en ging maar naar haar kamer. River vondt het natuurlijk heel erg voor Molly maar waarom moest het net nu? Net nu ze eindelijk een keer met leuk nieuws van school terug kwam. Hopelijk kon haar moeder vanavond wel luisteren.

Afbeelding
De avond was aangebroken en de maan was op zijn mooist. River was al die tijd nog op haar kamer gebleven. Ze had Molly weg horen gaan maar had eigenlijk geen behoefte om haar gedag te zeggen. Eerst had ze gedacht dat ze Sandi mee had genomen, maar toen ze gehuil hoorde vanuit de slaapkamer naast haar wist ze dat het een gezellig weekend zou worden. (not)

Afbeelding
Toen ze eindelijk de huiskamer in kwam zag ze dat haar moeder haar pyama al had aangedaan en druk bezig was met een artikel schrijven. Dat deed ze vaker voor haar werk. Ze was namelijk onderzoeksjournaliste. River wilde eigenlijk vertellen wat er was gebeurt op school maar wist dat ze haar moeder beter niet kon storen als ze druk was.

Afbeelding
En daarom besloot ze om maar alvast naar bed te gaan.
---------------
Niet een geweldig hoofdstuk, maar het is tenminste iets :D
De foto's van de opdracht zijn al klaar dus die ga ik heel misschien vanavond plaatsen en anders morgen :)

Laatst gewijzigd door Ddeemm op za 21 jul 2012, 22:55, 1 keer totaal gewijzigd.

Afbeelding
Ddeemm
Genetisch manipulator Genetisch manipulator
Berichten:
2189
Lid geworden op:
zo 03 jun 2012, 13:37

Re: Dagboek Familie Alleenstaande Moeders - H5 21-7-12

Opdracht 1.

Afbeelding
'Sandi en ik gaan verstoppertje doen. Doe je mee River?'
'Neh, geen zin. Ik moet nog huiswerk maken.'

Afbeelding
'Ikke telle, ikke telle!'
'Is goed Sandi, ga jij maar bij die stoel tellen. En niet spieken he!'

De huiskamer
Afbeelding
'1...2...4...1..'
'River doe toch even mee!'
'Oke..

Badkamer 1
Afbeelding
..ik verstop me wel in de douche.'

Slaapkamer van River
Afbeelding
'Zou ik onder dit bed passen?'

Afbeelding
'He, River doe je nog mee?'
'Oke, vooruit dan. Ik verstop me wel ergens in de tuin.'

De achertuin
Afbeelding

Slaapkamer van Molly en Sandi
Afbeelding
'Fona, hier?'

Keuken + kleine zithoek
AfbeeldingAfbeelding

Eethoek
Afbeelding

Badkamer 2
Afbeelding
'Fona? Fona! Mweeeeh, nie leuk.'

Afbeelding
'Vindt je het niet meer leuk? Kom dan maar, dan gaan we samen naar River zoeken.'

Halletje
Afbeelding
'Nee, ze heeft zich niet in de vogelkooi verstopt.'

Slaapkamer van Fiona
Afbeelding
'En ook niet onder mijn bed. Dan is er nog maar één plek over.'

Voortuin
Afbeelding
'Ja! Hier is ze!'
Afbeelding
Ddeemm
Genetisch manipulator Genetisch manipulator
Berichten:
2189
Lid geworden op:
zo 03 jun 2012, 13:37

Re: Dagboek Familie Alleenstaande Moeders - Opdracht 1. 22-7

Hoofdstuk 6.

Afbeelding
Het was zondagochtend en River had er geen zin in. Ze moesten weer op Sandi passen en dat vondt ze maar niks. Gelukkig was ze nu iets later wakker en daarom hoopte ze dat haar moeder Sandi al uit bed had gehaald.

Afbeelding
Maar helaas. Fiona sliep nog terwijl Sandi onschuldig in haar bedje in haar neus zat te peuteren. Waarschijnlijk had ze honger want het snotje dat ze uit haar neus haalde stopte ze in haar mond.

Afbeelding
River had haar in het kinderzitje gezet en gaf haar wat eten. Alleen had ze het al op voor River maar één hap kon nemen van haar eigen ontbijt.

Afbeelding
Doordat ze Sandi steeds moest afleiden om te voorkomen dat ze ging huilen, kon River nauwlijks zelf eten. Daarom had ze er ook geen trek meer in en gooide ze het maar weg. Ze ging meteen even afwassen want ze werd gek van die vaat die Molly steeds achterliet.

Afbeelding
Nadat ze zich had aangekleed pakte ze haar huiswerk er maar even bij. Gisteren kon het niet omdat ze persé verstoppertje moest doen. Maar nu was Sandi lekker rustig aan het spelen en had River even de tijd. Toen kwam haar moeder eraan gelopen. 'Hé, mam. Ben je daar eindelijk?' River kreeg geen antwoord. Toen begon ze weer: 'Wil je me zo helpen met mijn huiswerk? Ik snap niks van wiskunde.'
'River?' begon Fiona. Ze keek ernstig. 'Molly belde net en ze vertelde dat het nu echt heel slecht met haar vader gaat. Hij ligt op het randje van de dood en ze vroeg of ik naar Riverview wilde komen om haar te steunen.' Ze zuchtte even diep. 'En dat betekent dus dat jij vandaag alleen op Sandi moet passen.' River zuchtte ook. 'Nou dat moet dan maar hé. Wanneer ben je weer terug?'
'Vanavond ben ik wel weer terug denk ik.'

Afbeelding

Afbeelding
En toen begon het. River was vandaag de huisvrouw. Ze begon met het schoonmaken van de keuken.

Afbeelding
Ondertussen zat Sandi nog steeds in haar stoeltje te krijsen.

Afbeelding
River werd er gek van en haalde haar er maar uit. Eigenlijk begon ze steeds meer een hekel aan haar te krijgen. Ze wist niet precies waarom. Ze had nooit echt van kinderen gehouden maar met Sandi was het veel erger.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
En ze huilde de hele dag door.

Afbeelding
River wist niet wat haar overkwam. Hoe moest ze hier mee omgaan? Ze werd helemaal gek van Sandi en moest even weg. Even alleen zijn. Ze ging naar de badkamer om haar frustraties te uitten zonder dat Sandi het zag. Ze hoopte dat haar moeder snel thuis zou komen.

Afbeelding
Toen was het eindelijk tijd voor Sandi om naar bed te gaan. Eindelijk had River rust.

Afbeelding
Eigenlijk zou ze nu even naar haar plekje willen. Weg van hier. Ze moest ook nog haar huiswerk afmaken voor morgen en dat kon ze het best op die plek. 'Zou ik het doen?' dacht ze. 'Het kan toch wel? Of niet? Nee, dat kan ik niet maken. Maar wat kan er nou gebeuren? Ik doe gewoon de deur op slot en Sandi blijft heus wel slapen. Ik denk dat ik het doe. Ik doe het. Ik doe het!'

Afbeelding
River rende, langs het huis van haar chagarijnige overbuurvrouw mevrouw Rimpelbil, naar haar plek.

Afbeelding
Ze ging zitten en pakte haar huiswerk erbij. Gelukkig geen wiskunde meer, maar Simlish. Daar was ze altijd goed in. En langzaam verdween ze met haar gedachten in het schoolboek.

Afbeelding
Tot ze opschok van loeiende sirenes.
Afbeelding

Weergave- en sorteeropties

Plaats reactie