Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

19 berichten • Pagina 1 van 1

Gebruikersavatar
Lasco
Kruidenverdeler Kruidenverdeler
Berichten:
32
Lid geworden op:
zo 06 jun 2010, 21:14

Re: Dagboek Familie Alvi

Beste lezers ;)
Van te voren moet ik hier iedereen vertellen dat ik nog nooit een dagboek gemaakt heb en mijn "verhaal" misschien een beetje anders wordt dan die van de anderen deelnemers. Dus dat wil zeggen dat er geen hele spectaculaire dingen gebeuren en dat ik gewoon speel en de toeval mee laat spelen. Dat betekent bijvoorbeeld als er een brand tijdens het koken ontstaat dat ik dit gewoon binnen mijn verhaal verwerk. Een heel verhaal heb ik niet in mijn hoofd maar misschien komt dat tijdens het spelen ;)
Daarnaast is het effe goed om te weten dat ik geen Nederlander ben en dat daarom ook foutjes in de teksten zullen zitten. Dus alsjeblieft niet te streng :D Ik doe mijn best ;)

Mijn verhaal begint zonder elk familied voor te stellen.
Afbeelding
VJ Alvi zit vaak voor de televisie tenzij zijn vader de bank blokkeert. De relatie tussen de beide is hartstikke slecht omdat VJ zijn vader te schuld geeft omdat zijn moeder vetrokken is. Zijn vader veranderde niet, noch van uiterlijk noch van gedrag. Dus was het gewoon de normale conclusie dat zijn moeder zou vertrekken. En dat vergeeft VJ zijn vader niet.

Afbeelding
Daarom verzint VJ bijna elke dag een plan om zijn vader eraan te herinneren dat hij de schuld heeft dat de moeder van de zoontjes is vertrokken. Boobbytrappen plaatsen is inmiddels normaliteit geworden. Meer dan huisarrest krijgen gebeurt sowieso niet toch?

Afbeelding
Bovendien is blauw helemaal hip! Volgens zijn toenmalige echtgenoot besteed Iqbal sowieso veel te weinig aandacht aan zijn uiterlijk. Dus effe een nieuwe kleur testen, echter is hij niet helemaal blij met dit soort verandering. Misschien toch een professionele stylist inhuren?

Afbeelding
Natuurlijk probeert VJ naar buiten te sluipen naar zijn broer. Het duurt echter niet heel lang totdat hij gepakt wordt en Iqbal wist sowieso al wie de bron van het onheil is.

Afbeelding
Miraj krijgt meestal het hele gebeuren mee en hij vind het vreselijk dat er eigenlijk elke dag ruzie is. Hij doet zijn best om de relatie tussen zijn broer en zijn vader weer op orde te brengen. Helaas valt hij tussen wal en schip. Langzamerhand weet hij ook geen raad meer.

Afbeelding
Zoals VJ al wist is het nooit meer dan huisarrest krijgen. En daar houdt VJ zich sowieso niet aan. Eenn opstandige tiener heeft zijn eigen regels en weet meestal sowieso alles beter dan zijn ouders. Bovendien is zijn vader hartstikke oncool...

Afbeelding
Terwijl Iqbal zijn grootste hobby nagaat (vissen) vermaken Miraj en VJ zich met te televisie. Het gaat toch meestal om hun relatie met elkaar. Miraj vraagt zijn broer altijd om begrip, echter is het bijna een beetje hopeloos.
Big Mama
Aartsschurk Aartsschurk
Berichten:
4831
Lid geworden op:
zo 04 dec 2011, 17:20

Re: Dagboek Familie Alvi

Je bent niet de enige die nog nooit een dagboek heeft geschreven. ;)
Ik vind het een leuk begin en ik ben benieuwd hoe dit verder gaat als de sims het heft in handen hebben. :D
Gebruikersavatar
Lasco
Kruidenverdeler Kruidenverdeler
Berichten:
32
Lid geworden op:
zo 06 jun 2010, 21:14

Re: Dagboek Familie Alvi

Jeetje zeg, ik loop een beetje achter heb ik het gevoel :scared Maar goed, ik heb op dit moment niet zo heel erg veel tijd om te spelen, maar ik hoop wel dat het volgende week beter lukt :laugh

En: hartstikke bedankt voor jullie reacties :knuffel

Afbeelding
Nou, terwijl Iqbal lekker aan het vissen is (of wat dan ook) moet er ook ooit iets gegeten worden. Omdat de kleine Miraj nog een beetje te jong is om echt goed te kunnen koken, moet VJ effe iets doen. Voor zijn broer doet hij het heel graag want in principe is hij de enige "familie" die VJ in de omgeving nog heeft. VJ kan trouwens inmiddels beter koken dan zijn vader (maar die heeft ook andere problemen. Volgens VJ moet hij sowieso afslanken...)

Afbeelding
En Miraj geeft VJ echte steun. Volgens mij kunnen ze echt over alles en niets praten ook als ze twee verschillende types zijn. Echter wil Miraj een betere relatie tussen zijn vader en zijn broer hebben. Maar hoe moet hij dat aanpakken? Misschien komt ooit een tijdstip waar de kans op een betere toekomst verschijnt.

Afbeelding
Hier zie je hoe goed te twee broertjes het met elkaar kunnen hebben. Er hoeft soms niet veel gezegd te worden, een gewone knuffel zegt soms meer dan woorden. Ook VJ geeft Miraj zo veel steun zoals hij nodig heeft. Of misschien probeert hij tot een goed voorbeeld te strekken (?)

Afbeelding
Ja zeg, de kindertijd is zo weer voorbij. Het duurt niet meer lang een Miraj wordt weer wat ouder. Of hij dan meer mogelijkheden heeft om te slagen in het verbeteren van de relaties?

Afbeelding
Ja ja, bijzonder goed gaat het niet op het werk van Iqbal. Het liefst zou hij niet werken en meestal doet hij het sowieso heel erg rustig aan op zijn werk. Iqbal is een echte bankhanger en houdt niet zo van vermoeien. Echter is er niet bijzonder veel geld ter beschikking op dit moment wat erg tegenvalt. Betere bedden zouden wel fijn zijn om tenminste één keer uitgerust op werk te verschijnen. Misschien moet hij toch met zijn baas spreken en om een verhoging van zijn salaris vragen. Ik denk echter niet dat het lukt.

Afbeelding
Na het 'niets-doen' op zijn werk gaat Iqbal heel graag naar het strand om van zijn drukke werkplek te ontspannen. En dat doet hij heel graag met vissen. Echter is hij er tot nu toe nog niet zo heel getalenteerd in maar het komt vast goed. Misschien moeten ze de vissen toch wel verkopen om een beetje meer geld te hebben. Of misschien een goudvis als cadeautje voor Miraj, zou ook leuk zijn. Misschien hebben ze net nog een beetje geld over voor een viskom.

Afbeelding
Thuis is er natuurlijk weer wel een heleboel op te ruimen nadat VJ de keuken slordig heeft achter gelaten. En daarna is Iqbal opnieuw hartstikke gestresst. Het valt niet mee met zo'n puberzoon. Straks effe rustig en lekker op de bank gaan zitten en naar het nieuws kijken, daar wordt hij vrolijk van.

Afbeelding
Miraj moet natuurlijk nog huiswerk maken. Dus dat moet nog vóór het tv kijken gebeuren, anders wordt het weer te laat. VJ hoeft geen huiswerk te maken want als je niet naar school gaat, krijg je ook geen werk op. Iqbal helpt zijn jongste zoon. Bij hem heeft hij blijkbaar nog een kans om het goed te maken met de opvoeding.

Afbeelding
Miraj wil bijna elke avond een mooi verhaaltje horen, dus Iqbal komt effe mee om hem iets voor te lezen. Gelukkig valt Miraj snel in slaap en kan Iqbal snel op de bank gaan zitten en eindelijk ontspannen van zijn drukke dag. En VJ? Slaapt hij daadwerkelijk? Soms hebben tieners 's avonds (of zelfs 's nachts) heel rare wensen.

Laatst gewijzigd door Lasco op wo 18 jul 2012, 23:25, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Lasco
Kruidenverdeler Kruidenverdeler
Berichten:
32
Lid geworden op:
zo 06 jun 2010, 21:14

Re: Dagboek Familie Alvi

Afbeelding
Terwijl heel Sunset Valley aan het slapen is, zit VJ op de grond van het kerkhof. s'Nachts heeft hij hier rust, althans denkt hij dat. Zo maakt VJ stiekem toch zijn huiswerk voor school. Echter is hij eigenlijk op zoek naar een geest. Misschien op zoek naar de geest van zijn moeder? VJ gelooft het verhaal van zijn vader niet...weggelopen, zo'n onzin. Ze had het naar haar zin bij hun...

Afbeelding
Natuurlijk moet alles heel goed onderzocht worden en VJ gaat het mausoleom in. Rond deze tijd is er sowieso niemand meer anwezig en VJ mag alles heel goed bekijken. Het stomme verhaal van een beer binnen het mausoleum klopt sowieso niet.

Afbeelding
Maar toch is er meer stof te vinden dan VJ had verwacht. Misschien was het toch niet zo'n goed plan om hier sporen van zijn moeder te zoeken.

Afbeelding
VJ komt hartstikke moe van zijn nachtelijke tocht thuis en Miraj staat lekker te koken op zijn eigen bakoven. Miraj is van plan om lekker gebak in het park te verkopen om een beetje geld te krijgen. Geld is op dit moment dringend noodzakelijk. Op die manier kan Miraj zijn steentje bijdragen.

Afbeelding
Miraj is helemaal in de war. Zijn broer maakt zijn huiswerk af? Misschien was de frisse lucht van het kerkhof niet goed voor hem. Maar zo te zien is hij onder de indruk en Miraj geeft hem nog handige tips. Zo te zien hoeft hij zich op dit moment geen zorgen te maken.

Afbeelding
Iqbal heeft het elke dag heel druk. Na het werken komt hij thuis en gaat vandaag helaas niet hengelen. Vandaag is dinsdag en het hele huis moet opgeruimd worden. Dus hij begint met de “voortuin”. In principe lijkt het meer op een rommelmarkt. Misschien moet hij toch die oude spullen verkopen wat zeker ook wat geld zou opleveren. Het zou in ieder geval nog een oplossing voor het geldprobleem zijn. De krant legt hij op de tafel zodat Miraj later nog het bakverslag kan lezen. Belangrijk voor het bepalen van de prijzen.

Afbeelding
Natuurlijk zag Iqbal de brief over de toestand van VJ's cijfers op school en was er helemaal niet blij mee. VJ had hem eigenlijk willen vernietigen, maar dat lukte dus niet. Iqbal is boos en laat VJ in de hoek staan. Een beetje jammer want VJ heeft langzamerhand de wens om met zijn vader een betere relatie te hebben. Misschien heeft VJ hem later alsnog nodig voor iets.

Afbeelding
Daar staat hij en verzint de komende uren. Misschien moet hij toch maar met Lisa spreken. Dus effe een afsprak maken en zo naar het park gaan. Dat lijkt een goed plan te zijn.

Afbeelding
Terwijl iedereen zich vermaakt, moet Iqbal het huishouden doen. Inmiddels is in de keuken al een plasje en Iqbal wordt hartstikke nat.

Afbeelding
De keuken heeft een interessante kleur. Echter is er geen goede kwaliteit aanwezig en sommige dingen moeten echt vervangen worden. Vooral de wasbak gaat bijna elke keer kapot. Maar ook de stoelen en de tafel van de eetkamer zijn niet helemaal hip. Het geld ontbreekt echter nog steeds...

Afbeelding
Zolang de muffins bakken, kan Miraj het bakverslag lezen. Hij stelt vast dat vanilleproducten goed te verkopen zijn. Dat betekent dat hij nog een lading met vanillemuffins moet bakken.

Afbeelding
VJ staat terwijl met Lisa in het park en verzint allerlei leuke dingen met haar, zoals telefoongrapjes en dergelijke dingen. Lisa is bijna een zus voor hem. Echter is VJ ook een beetje jaloers want Lisa heeft een hele familie en dat lijkt toch soms een beetje te helpen als je problemen hebt. Maar VJ heeft ook nog Miraj en als hij ouder wordt, komt het nog beter.

Afbeelding
Nadat de verse vanillemuffins afgebakken zijn, gaat Miraj naar het park om zijn uitslag te tonen. Hij gaat ervan uit dat hier veel mensen rondlopen en hij op die manier meer kans heeft dat iemand een muffin koopt.

Afbeelding
Het resultaat is helaas teleurstellend. De plaatselijke brandweer heeft van hem gehoord, echter komt maar één lid langs om een muffin te kopen. Tenminste heeft Miraj geen verlies met deze actie opgelopen. Misschien was het gewoon de verkeerde tijd en de verkeerde plek. Volgende keer wordt het beter.

Afbeelding
Het plasje in den keuken is opgedweild en Iqbal maakt de bedden op. In zijn eigen slaapkamer staat ook nog een bar met twee krukken. Hier heeft hij al lang niet meer gezeten. Gezellig met z'n tweeën is al een lange tijd geleden...

Afbeelding
De kamer van zijn zoontjes is meestal niet rommelachtig omdat Miraj heel netjes is. Bovendien hebben zijn kinderen niet heel veel spullen om mee te spelen, dus het opruimen valt redelijk mee. Iqbal is echter heel erg verbaasd omdat VJ al in zijn bed ligt. Het is pas 8 uur en hij ligt al te slapen. Hij weet natuurlijk niets van VJ's nachtelijke uitstapjes.

Afbeelding
De badkamer is schoner dan hij dachtte. De spiegel hoeft hij gelukkig niet te schoon te maken want die is er niet. Omdat alles niet helemaal vies is, kan Iqbal nu een beetje rustig aan doen. Heeft hij zich ook redelijk verdient.

Afbeelding
Zijn lievelingskamer: de woonkamer. Ook als de televisie soms een slechte ontvangst heeft zo zit Iqbal toch het liefst in zijn woonkamer. Voor zijn werk moet hij een boek lezen om zijn prestatie te verbeteren en misschien opslag te krijgen. Later op de avond wordt hij toch afgeleid door de televisie. Het is toch gemakkelijker om naar beeldjes te kijken dan te lezen.

Weergave- en sorteeropties

Plaats reactie