Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Gesloten

72 berichten • Pagina 3 van 4

Big Mama
Aartsschurk Aartsschurk
Berichten:
4831
Lid geworden op:
zo 04 dec 2011, 17:20

Re: Dagboek Familie Hart.Hoofdstuk 3 pag4.

Allemaal ontzettend bedankt voor de hele leuke reacties,van sommige complimenten moest ik wel wat blozen. :$ Jullie zijn erg lief,dankjewel. :knuffel
Ben druk bezig met het volgende hoofdstuk alleen wil de familie niet erg meewerken. :D
Big Mama
Aartsschurk Aartsschurk
Berichten:
4831
Lid geworden op:
zo 04 dec 2011, 17:20

Re: Dagboek Familie Hart.Hoofdstuk 3 pag4.

Hoofdstuk 4: :D

Afbeelding
Nou,vanaf nu heb ik tenminste een baan!
Alleen is mijn inkomen wel afhankelijk van het succes van mijn boek en ik heb nog geen idee waar ik over zal schrijven.Holly ook altijd met haar mooie ideeen,nu moet ik nog creatief gaan worden ook.
En dan heb ik de zorgen over mama ook nog steeds.
Het lijkt alsof ze weer een beetje zichzelf teruggevonden heeft en is zelfs weer begonnen met koken,wat ze toch altijd graag deed.

Afbeelding
'Joehoe mam,ik ben weer thuis,riep ik in de hoop mama even te kunnen spreken om het over mijn nieuwe baan te hebben.
Mama stond in de keuken en dat vond ik heel fijn om te zien.
Het leek er inderdaad op dat ze uit haar diepe dal aan het kruipen was.
Mama wilde ook even met mij praten en we gingen samen in de tuin op een bankje zitten.

Afbeelding
'Het spijt me',begon mam tegen me en ik wilde antwoorden maar ze gebaarde dat ik even stil moest zijn.
Daarna kwam er een heel verhaal wat ik mij niet meer kan herinneren want ik bleef hangen bij datgene wat ze over papa vertelde.
Het kwam erop neer dat ik me geen zorgen moest maken over papa en de toekomst.
Ze had met papa gesproken en hij vertelde dat alles goed zou komen.

Afbeelding
Na met mama gesproken te hebben liep ik naar binnen en was ik compleet vergeten haar te vertellen dat ik een baan had.
Ze had met papa gesproken,dit bleef maar in mijn hoofd rondspoken en ik begon mij toch ernstige zorgen te maken over mama.
Allerlei gedachten schoten door mijn hoofd,straks moet ik haar nog opnemen in een kliniek.

Afbeelding
Terwijl ik probeerde om mijn boek te schrijven hield ik mam scherp in de gaten.
Maar ik kreeg gelukkig steeds meer het gevoel dat alles in orde was en dacht er niet meer over na.
Mama had het huishouden helemaal overgenomen en had zelfs wat zonnebloemen in de tuin geplant.
'Speciaal voor papa',zei ze tegen me met een knipoog.
Ik kreeg de zenuwen van dit soort uitspraken maar ik probeerde dit naast me neer te leggen.

Afbeelding
Tevreden lag ik in bed na te denken over alles wat de afgelopen tijd allemaal gebeurd was.
Het ging de goede kant op,mama werkte dan wel niet maar mijn 1ste boek was af en de uitgever was hier erg over te spreken.
Hij gaf me ook een nieuwe opdracht,een biografie schrijven over Victoria Andrews.
Natuurlijk had ik die opdracht geaccepteerd en was er snel aan begonnen.
Terwijl ik in mijn bed langzaam in slaap viel werd ik abrupt wakker gemaakt door het enorme geloei van een sirene.
Het was het inbrekersalarm dat papa had opgehangen toen we hier pas kwamen wonen.
Geschrokken sprong ik uit bed en rende de trap af naar beneden.

Afbeelding
Intussen had ik de politie gebeld en die was verbazingwekkend snel ter plekke en kon de inbreker aanhouden.
Gelukkig was er niets gestolen en ik dacht nog bij mezelf dat we hier mooi mee wegkwamen en dat ons geluk misschien langzaam terug aan het komen was.

Afbeelding
Geschrokken van alle commotie hebben mama en ik nog wat gedronken voordat we terug naar bed gingen.
Maar het was 1 van die nachten,helaas.
Nog geen half uurtje later,tenminste zo voelde dat in elke cel van mijn lichaam werd ik weer gewekt.
Dit keer door een geluid dat ik niet zo snel kon plaatsen en ik keek even op de wekker.
Het was 4 uur in de morgen en ik had dus toch nog 2 uur geslapen.
Weer hoorde ik dat geluid en dit keer was het iets luider maar ik kon mijn oren niet geloven want het leek wel op het geluid van..........nee dat kan niet.
'Dat kan ik niet goed gehoord hebben',dacht ik nog en ik stond op en liep met een slaapdronken kop naar beneden.
Het geluid werd steeds duidelijker en ik liep naar de voordeur want het leek wel van de veranda af te komen.
Ik doe de voordeur open en ik ben met stomheid geslagen en meteen klaarwakker.
MAAAAAAM!!!KOM SNEL NAAR BENEDEN!!!
Big Mama
Aartsschurk Aartsschurk
Berichten:
4831
Lid geworden op:
zo 04 dec 2011, 17:20

Re: Dagboek Familie Hart. H4 pag5. 19juli.

Hoofdstuk 5:

Afbeelding
Ja, die nacht was wel heel speciaal.
Zo'n nacht die je hele leven verandert,of je dat nu wil of niet.
Soms beslissen anderen over de richting van je leven en daar kan ik nu goed mee omgaan maar toen......
Het was een nacht vol emoties,intense liefde en gevoelens van onbegrip en boosheid.

Afbeelding
Mama kwam zo snel als haar benen haar konden dragen naar beneden om te zien waarom ik zo stond te schreeuwen.
'Weet je wel hoe vroeg het is!Je maakt de hele buurt wakker met al dat geschreeuw!'beet ze me toe.
Het enige dat ik op dat moment nog kon doen was dom wijzen naar datgene wat op de grond op onze veranda stond.
Er viel een stilte terwijl we elkaar aankeken en allebei niet wisten wat te doen of zeggen.

Afbeelding
De stilte werd ruw verbroken door het oorverdovende gehuil van wat er in dat mandje lag.
'Wat is dat nou?"was het enige dat ik zeggen kon.
'Ach arme,het is een baby.'hoorde ik mama vertederd zeggen.
'Een wat!'stamelde ik.
'Dat kan toch helemaal niet,het is midden in de nacht en dan leg je toch niet hier je kind neer.'zei ik nogal verontwaardigd.
Ik kreeg een zeer boze blik van mijn moeder,zo'n blik waarvan je meteen weet dat je je mond moet houden.
'Een moeder aan het eind van haar latijn zou dat zomaar wel kunnen doen,'en dan is die moeder hier aan het juiste adres!'zei mama nu echt boos.'
'Maar mam ik .................'
Mama had het mandje al gepakt en duwde me aan de kant zodat ze naar binnen kon gaan met die waardevolle vracht in haar armen.
'Mam............mam.............MAMA!!'riep ik vertwijfelt,maar ik kreeg helaas geen antwoord.

Afbeelding
Opeens kwam ze uit de keuken met een fles in haar handen en gaf die aan mij.
'Ik heb haar al verschoond en nu geef JIJ haar de fles terwijl ik even naar boven ga.'zei ze tegen me.
Compleet lamgeslagen stond ik daar met een baby en een fles in mijn handen.
'Haar?'vroeg ik nog met een klein piepje in mijn stem.
'Ja.'en weg was mam.
'Maar,maar,maar,ach laat ook maar.'zuchtte ik.
Het had geen zin om nu met mama te praten dus gaf ik dat kleine ding haar flesje.

Afbeelding
'Heeft ze goed gedronken?'vroeg mama ineens aan me.
Ik had haar niet eens naar binnen horen komen,zo in gedachten was ik met die kleine op schoot.
'Ja,ze heeft prima gedronken en is zelfs in slaap gevallen,'en ik merkte dat ik met een glimlach op mijn gezicht naar mijn moeder keek.
Snel trok ik mijn gezicht weer in de plooi en keek mijn moeder ernstig aan en vroeg haar wat ze allemaal van plan was.
'Kom maar mee naar boven,dan laat ik het je zien.'
Met lood in mijn benen stond ik op om haar naar boven te volgen de trap op nog steeds met die kleine in mijn armen.

Afbeelding
'Kijk,'zei mama,'ik heb jouw ledikantje nooit weggedaan en nu komt dat heel goed van pas.'
Met grote ogen en mijn kin tot op de grond keek ik haar aan terwijl ze dat kleine onbekende meisje in mijn ledikantje legt.

Afbeelding
Ik loop naar het wiegje en kijk naar dat hulpeloze hummeltje en zie dat mama Beer heeft gepakt en bij haar in het wiegje heeft gedaan.
'Mam,dat is de beer van papa!'zeg ik ietwat paniekerig.
'Wij hebben hem niet meer nodig nu ik weet dat het allemaal goed is met papa en dit meisje kan wel wat gezelschap en bescherming gebruiken.'

Afbeelding
Ineens kwam er een intense woede opborrelen.
Ik pakte mijn moeder nogal hardhandig beet bij de arm en trok haar uit mijn slaapkamer de hare in.
'Waar heb jij last van,meissie?'zei mijn moeder op een toon zoals papa altijd tegen me sprak.
Ik schrok daar een beetje van maar liet mij niet uit het veld slaan.
'Mam,we kunnen dat kleine meisje niet in huis nemen alsof het de normaalste zaak van de wereld is.'
'Ze is niet van ons en hier kunnen we heel veel problemen mee krijgen!'ging ik verder.
'Wat als we dit kind opnemen in ons gezin en de moeder komt haar over een tijd weer ophalen?'
'Jij bent nog herstellende van het verlies van papa en een tweede verlies van dit formaat overleef je niet!'
Het klonk als een smeekbede in de hoop dat mama tot inkeer zou komen.
'Bebe Hart!!'klonk het ineens serieus.
'Waar is jouw gevoel van empathie gebleven?'
'Heb jij je zo afgesloten van de wereld dat je niet meer ziet dat dit meisje ons nodig heeft?'
'Ik weet dat het verlies van je vader hard binnengekomen is lieverd maar misschien moet je je niet zo druk maken over mij en eens goed in de spiegel kijken.'

Afbeelding
Ik wist ineens niets meer te zeggen.
'Zou dat waar zijn?'dacht ik.
'Ben ik zo druk bezig geweest met mama in de gaten houden en ons leven weer terug op de rit krijgen dat ik mijn gevoel verloren ben?'
'Ik heb moeite gehad met het verwerken van het verlies van papa maar daar was ik nu toch wel klaar mee,of toch niet?'

Afbeelding
Mama gaf me een knuffel en hield me heel lang stevig vast.
'Meissie,wij kunnen dit samen aan,dat weet ik zeker.'
'Dit kleine wondertje heeft ons nu nodig en wat later allemaal kan gebeuren dat zien we dan wel weer.'
Mama keek me liefdevol en met betraande ogen aan.
'Oke.'zei ik zachtjes,bijna fluisterend.
'Maar moeten we die kleine geen naam geven?'vroeg ik.
'Ze heeft al een naam,dat stond op een briefje dat in de mand lag.'zei mama.
'Ze heet Tessa.'

Laatst gewijzigd door Big Mama op zo 22 jul 2012, 18:40, 1 keer totaal gewijzigd.

Weergave- en sorteeropties

Gesloten