Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Gesloten

72 berichten • Pagina 2 van 4

Big Mama
Aartsschurk Aartsschurk
Berichten:
4831
Lid geworden op:
zo 04 dec 2011, 17:20

Re: Dagboek Familie Hart Hoofdstuk 1 online pag2.

Hoofdstuk 2: :swing

Afbeelding
Het normale leven had alles weer overgenomen en het gesprek dat papa en ik samen over mama hadden waren we allebei alweer vergeten.
We hadden ook geen reden meer tot ongerustheid.
Mama was in haar "gewone" doen en iedereen had het druk met zijn eigen leven.

Afbeelding
Ik had het druk op school zo vlak voor mijn examens en ik probeerde mijn diploma in 1 keer te halen.Daarbij kreeg ik veel steun van mijn beste vriendin Holly Alto.
Holly had het op haar eigen manier moeilijk met haar ouders en dat had een stevige vriendschapsband gecreëerd.

Afbeelding
Mijn lievelingsplek was altijd de bibliotheek geweest en dat kwam goed uit de laatste tijd.
Holly en ik waren er elke dag en we deden ontzettend ons best om dat diploma te halen.
Dit was ook de plek waar we rustig konden praten over de toekomst.
Een moeilijk onderwerp want eigenlijk wist ik nog niet zo goed wat ik wilde.
Wel wist ik dat het er zo normaal mogelijk uit moest zien.Huisje,boompje,beestje.Burgerlijk.
En ik wist dat ik zo snel mogelijk het ouderlijk huis wilde verlaten omdat ik anders bang was dat ik daar nooit weg zou komen.
Eigenlijk wilde ik weg zodra ik mijn diploma had en een baan.

Afbeelding
Maar het leven gooit nou eenmaal regelmatig roet in al die mooie plannen die je gemaakt hebt,weet ik nu.
Wat ik vooral geleerd heb in mijn leven is om me aan te passen aan de situatie op dat moment.
Dat is niet leuk en ook niet makkelijk als je allerlei mooie toekomstplannen hebt en ziet dat daar stuk voor stuk niets van terecht komt.
Maar ik mag niet klagen want zoals ik al eerder zei heb ik toch ook mooie jaren gekend.

Afbeelding
Wat ik nooit zal vergeten is het behalen van mijn diploma.
Ik was zo trots op mezelf en ik heb mijn ouders nog nooit zo emotioneel meegemaakt.
Volgens mij hebben mijn ouders een week lang met een grijns op hun gezicht rondgelopen.
Dat mijn ouders trots op mij waren en heel veel van me hielden dat wist ik wel maar ik stond er nooit bij stil hoe diep dat bij hun zat.

Afbeelding
Dit is het kado dat ze me hebben gegeven.
Vind je het niet waanzinnig!Een auto!
Ik dacht nog dat ze me in de maling namen toen papa zei dat ze een verrassing voor mij hadden en me de sleutels in mijn handen drukte.

Afbeelding
Hier hebben ze heel lang voor moeten sparen en ik had ook moeite om dit kado aan te nemen.
Maar papa wilde er niets over horen en zei dat ik er gewoon van moest genieten.

Afbeelding
Het normale leven had alles weer overgenomen en ik was druk bezig met een baan zoeken.
Dit was helaas nog niet gelukt.Maar mijn ouders waren er zeker van dat het wel zou lukken.
Eigenlijk was het een normale zondag en niets wees op het drama dat zich die dag zou voltrekken.

Afbeelding
Die fatale zondag staat nog zo dichtbij alsof het gisteren was gebeurd.
Ik kan mij nog zo goed herinneren........

Afbeelding
'He meissie,ga je mee met je moeder en mij zwemmen?'
Het was niks voor papa om te gaan zwemmen maar het was al dagen lang zeer warm weer geweest en het leek papa een leuk idee om samen wat af te koelen in het zwembad.
Zoals altijd gaf ik de voorkeur aan het lezen van een goed boek en zei dat ik liever niet meeging.
Papa zei nog dat ik ook kon lezen aan de rand van het zwembad maar ik was eigenwijs en zei nee.
Wat heb ik daar nu toch nog steeds spijt van.
Want diezelfde avond zou mijn leven totaal overhoop gehaald worden.
Big Mama
Aartsschurk Aartsschurk
Berichten:
4831
Lid geworden op:
zo 04 dec 2011, 17:20

Re: Dagboek Familie Hart.Hoofdstuk 2 pag3.

Hoofdstuk 3: :D

Afbeelding
Daar sta ik dan,bij het graf van mijn vader,alleen.
Zonder emotie heb ik mijn vader begraven en ik vraag mij af waarom ik niet kan huilen.
Holly zei tegen me dat dat nog wel komt als ik meer tijd krijg om na te denken.
Tijd,vreemd concept eigenlijk,je denkt altijd dat je er genoeg van hebt zeker als je nog jong bent.
Maar nu had ik er alles voor over om nog 1 keer met mijn vader te kunnen praten of om hem nog 1 keer te kunnen omarmen.

Afbeelding
Het lichaam van mijn vader is heel lang niet vrijgegeven omdat mijn moeder onder verdenking stond.
Terwijl ik moest wachten op de uitslag van de autopsie ben ik erg boos geweest op haar.
Ik was ervan overtuigd dat dit allemaal haar schuld was.
Totdat de arts die de autopsie had verricht met het verlossende woord kwam.Hartfalen.
Mijn vader kreeg tijdens het zwemmen een hartaanval en verdronk.
Het was zo druk in het zwembad geweest dat niemand had gezien dat hij in moeilijkheden was totdat hij op de bodem van het zwembad roerloos dreef.
Na de uitslag van de autopsie was ik nog steeds kwaad.
Op alle mensen die dit niet gezien hadden,hoe kan dat?
Maar ik kon niet lang boos blijven want dat kostte teveel energie.

Afbeelding
Mijn moeder is totaal ingestort en ik heb nog geen zinnig woord met haar kunnen wisselen.
Het enige dat ze doet is ontroostbaar huilen of stil in een hoekje zitten.
Al haar "rare" trekjes heb ik al weken niet meer gezien.
Dus heb ik alles helemaal alleen moeten regelen.
De keuze van de kist,de kleur van de bloemen,de tekst op de linten,de muziek in het rouwcentrum en ga zo maar door.
Alleen...................zo voel ik me.
Terwijl ik daar zo sta te kijken naar de lievelingsbloemen van mijn vader voel ik ook nog iets anders.
Heel langzaam besef ik dat er tranen over mijn wangen glijden.Eindelijk.
Het voelt als een bevrijding en ik laat ze lekker gaan.

Afbeelding
Uit alle macht probeerde ik weer terug te komen in een normaal ritme maar dat was niet makkelijk met een moeder die nog steeds totaal in zichzelf gekeerd was.
Met een shock realiseer ik me dat er al een tijdje geen geld meer binnenkomt.
Mijn moeder kon niet meer werken en ik had nog steeds geen baan.
'Hoe staan we er financieel eigenlijk voor?'dacht ik,terwijl ik de borden van het ontbijt opruim.

Afbeelding
Gelukkig was papa altijd open geweest over de geldzaken van dit gezin en wist ik het wachtwoord van zijn bankrekening.
Met ongeloof staarde ik naar de rode cijfers op het scherm.

Afbeelding
Dit was het moment dat al mijn mooie plannen die ik gemaakt had het raam uitvlogen.
We hadden zoveel schulden en geen inkomen dat ik even niet wist wat te doen.
1 Ding wist ik wel,ik kon mijn moeder zo niet achterlaten en dus nam ik het besluit om thuis te blijven wonen.
Datgene waar ik altijd zo bang voor was geweest kwam uit.
Er moest wel gauw iets gedaan worden aan deze financiele wanorde anders konden we ons huis ook nog kwijtraken.
Daarom besloot ik om de auto die ik van papa en mama gekregen had te verkopen.

Afbeelding
Gelukkig kwam Holly regelmatig langs en zij nam me dan mee de stad in om ergens een kopje koffie te drinken of voor een wandeling in het park.
Ik vertelde Holly over de ellende waar ik in zat en dat ik niet wist hoe ik eruit moest komen omdat ik maar geen baan kon vinden.
Het enige dat Holly zei was,'Je leest toch zo graag boeken?'
Ik knikte maar bleef haar vragend aankijken.
'Waarom schrijf je zelf niet een boek,ik weet zeker dat je dat kan',ging ze verder.
Volgens mij heb ik haar toen aangekeken alsof ik water zag branden want ze begon ineens hard te lachen.

Afbeelding
Ze gaf me een dikke knuffel en fluisterde in mijn oor,'Geloof me,dat kun je.'
Verbouwereerd bleef ik stilstaan in het park en ik hoorde heel vaag nog dat Holly gedag tegen me zei.
Ik,een boek schrijven?
Nee..................dat kan ik niet of......................misschien toch wel?

Afbeelding
Vandaag ben ik vroeg opgestaan want ik had een besluit genomen.
Ik ging mezelf registreren als zelfstandige schrijver bij het gemeentehuis.
Mijn moeder wist nog van niks maar dat vond ik niet erg want de laatste tijd was ze weer erg vaag bezig.
Haar "rare" trekjes waren weer helemaal terug en ik heb zelfs een keer gedacht dat ze met iemand anders aan het praten was,maar toen ik de kamer binnenkwam was er niemand.
Ik hoop niet dat dit het begin is van een nieuwe mentale inzinking want ik weet niet of ik dat wel aankan.

Laatst gewijzigd door Big Mama op za 14 jul 2012, 18:25, 2 keer totaal gewijzigd.

Weergave- en sorteeropties

Gesloten