Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Gesloten

227 berichten • Pagina 1 van 12

Gebruikersavatar
abctje
Snode rechterhand Snode rechterhand
Berichten:
3515
Lid geworden op:
ma 27 sep 2010, 15:41

Dagboek Familie Vrijevogel H15 3~8~2012

Afbeelding

Familie Vrijevogel
De familie Vrijevogel is erg hecht en Sam ziet erop toe dat alles en iedereen zijn plek kent. Wat zou het fijn zijn als de overige buurtkinderen net zo goed opgevoed zouden zijn als zijn Vincent en Cora.

Laatst gewijzigd door abctje op vr 03 aug 2012, 11:16, 16 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
abctje
Snode rechterhand Snode rechterhand
Berichten:
3515
Lid geworden op:
ma 27 sep 2010, 15:41

Re: Dagboek Familie Vrijevogel

Ik weet dat het snel is, maar ik had het eerste hoofdstuk al af :$

H1:
Afbeelding
Mama praat zichzelf moed in om naar haar werk te gaan, zoon verveelt zich, dochter eet braaf haar ontbijt op en papa gaat door het lint. Kortom, een doodnormale dag in huize Vrijevogel. Zo gaat het nu altijd al, en iedereen heeft er vrede mee.

Afbeelding
Maar die rust zal snel verstoord worden. Met piepende remmen stopt een knalgele taxi voor het huis.

Afbeelding
Een oudere vrouw van rond de tachtig stapt uit en beveelt de chauffeur haar koffers uit te laden. nadat dat alles gebeurt is rijd de chauffeur haastig weg en laat haar alleen achter. Ze kijkt om zich heen, waarnaar ze drie keer nadrukkelijk met haar wandelstok op de grond tikt.

Afbeelding
De familie, die door het raam van de eetkamer het hele spektakel had gevolgd, keek verbaasd. Sam rende naar buiten en bleef een moment ontzet staan. Hij staarde naar de oude vrouw en probeerde zich te herinneren waar hij deze vrouw van kende. Plotseling wist hij het weer. 'Tanta Bertha!' riep hij uit!

Afbeelding
Hij vloog de oude vrouw om de hals, die wankelde achteruit maar bleef staan. De oude vrouw, Bertha, was een tante van Sam, de zus van zijn moeder. De kinderen omhelsden haar ook en ze waren al druk in gesprek, maar Jolanda bleef op de achtergrond en keek twijfelachtig naar het hele tafereel.

Afbeelding
'Genoeg, we kunnen binnen wel verder praten. Ik ben uitgeput van zo'n lange reis!' zei Bertha na tien minuten 'Jolanda liefje, breng jij mijn koffers even naar binnen'. Jolanda keek haar verward aan. 'K-koffers?!' vroeg ze verbaasd. 'ja, koffers ja! schiet wel een beetje op wil je. Ik wil ook nog een kopje thee.' En daarmee was het over en uit. Leunend op haar stok liep Bertha naar binnen gevolgd door Sam, Vincent en Cora. Jolanda achterlatend met al de koffers.

Afbeelding
Met een diepe zucht keek ze neer op al de koffers. Ze besefte plots weer waarom ze een hekel had aan Bertha. Bertha, die haar altijd afkraakte en bespotte. Ze pakte het handvat van één van de koffers en zeulde die naar binnen. Ze waren loodzwaar en Jolanda moest nog twee keer lopen om alle koffers naar binnen te brengen. Daarna moest ze thee zetten en toen ze uiteindelijk met zijn allen rond de eettafel zaten, was ze uitgeput.

Afbeelding
Bertha vertelde ronduit over haar leven. Sam en Cora luisterden aandachtig, maar Vincent en Jolanda daarentegen, zij verveelden zich al gauw. Vincent zuchtte diep en staarde naar de grond. Jolanda leunde op de tafel en had moeite met haar ogen open houden.

Afbeelding
Toen Bertha uiteindelijk bij het onderwerp kwam waarom ze hier was, luisterde Jolanda opeens geboeid. Ze hoopte dat de vrouw maar enkele dagen, hooguit een week, hier zou blijven. Maar die hoop werd de grond in geboord. 'Mijn huis in Lucky Palms is opgebrand door enkele jongeren, natuurlijk heb ik die rotjochies aangeklaagd, en inmiddels word mijn huis alweer opgebouwd. Maar je begrijpt dat dat niet zomaar is gebeurd. Daarom dacht ik, laat ik mijn lieve neef maar eens opzoeken. Ik mag hier toch zeker wel blijven tot mijn huis weer in orde is?' Ze keek Sam smekend aan en negeerde Jolanda haar ontzette blik. 'Natuurlijk mag dat! Blijft u maar zolang als u wilt!' zei Sam. Jolanda maakte aanstalten om hier tegenin te gaan maar toen ging de bel. Vincent vloog naar de deur.

Afbeelding
Hij opende de deur maar, toen hij zag wie er voor de deur stond, stokte zijn adem in zijn keel. Hij hapte naar adem een keek met grote ogen naar de persoon die voor de deur stond. 'H-hallo' stamelde hij.

Afbeelding
Voor de deur stond een jong meisje, even oud als Vincent ongeveer. Ze had vrolijke sproetjes en mooie groen/blauwe ogen. 'Hallo!' zei ze 'Ik ben Hannah, Hannah Verbeek. Ik ben nieuw hier en moet nu naar mijn nieuwe school, maar ik heb geen flauw idee waar dat is! Ik hoorde dat jij de klassen oudste bent, dus vraag ik het maar aan jou.' Vincent keek haar nog steeds met grote ogen aan. 'I-ik wil je er wel even h-heen brengen?!'

Hope you like! :D

Ik heb btw. de familie een make-over gegeven, zoals sommigen al wisten ;)

Laatst gewijzigd door abctje op za 07 jul 2012, 15:07, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
abctje
Snode rechterhand Snode rechterhand
Berichten:
3515
Lid geworden op:
ma 27 sep 2010, 15:41

Re: Dagboek Familie Vrijevogel H1 7~7~2012

H2:

Afbeelding

Samen liepen ze het schoolterrein op, Vincent was druk aan het vertellen over Sunset Valley omdat hij bang was dat er anders akelige stiltes vielen. Hannah luisterde geduldig en lachte af en toe, als hij weer een beetje begon te stotteren. Hannah had een afspraak met de rector. Maar ze waren te vroeg, de parkeerplaats was helemaal leeg. ongemakkelijk bleef Vincent staan. En nu? Hij wist zich geen raad meer. Waar moest hij nu met haar over praten?! Hij werd rood.

Afbeelding

Ze lachte en trok hem mee naar een muurtje. Behendig sloeg ze haar voeten eroverheen, ze gebaarde Vincent om ook te komen zitten. Hij ging een stuk minder behendig zitten en plofte neer. 'Nou, vertel mij eens. Wie is Vincent Vrijevogel? Je hebt me alles vertelt over Sunset Valley, maar nog niks over jouzelf!' zei ze 'Dus, brand los!' Vincent keek haar ongemakkelijk aan, iets over zichzelf vertellen? Wat dan? Hij schoof zenuwachtig heen en weer. Weer lachte ze. 'Begin eens met je familie, heb je broertjes, zusjes?'

Afbeelding

Hannah hield het gesprek goed op gang, en al gauw was Vincent zijn verlegenheid verdwenen. Hij vertelde ronduit over hoeveel hij van sport hield, hoeveel hij van buiten hield en over zijn familie, inclusief oudtante Bertha. Hannah glimlachte vaak, en soms barstte ze in lachen uit. Dan was Vincent weer even stil en keek hij naar haar. Jammer genoeg kwam er gauw een eind aan hun gezellige geklets. De grote Citroen van de rector kwam de parkeerplek op rijden en de grote strenge man kwam bars uit zijn auto.

Afbeelding

Ze spraken af om de volgende dag samen huiswerk te maken, daarna rende Hannah weg. Ze zwaaide nog een keer en riep 'Tot morgen!'. Toen verdween ze door de grote schooldeuren. Vincent keek haar na. Hij had nooit geloofd in liefde op het eerste gezicht, maar dit was toch meer dan duidelijk?! Maar kwam het wel van twee kanten?! Zuchtend schudde hij zijn hoofd, waar was hij mee bezig? Hij kende haar nog niet eens twee uur! Neerslachtig sjokte hij terug naar huis. Verlangend naar de dag van morgen.

Ondertussen
Afbeelding

Zo hard ze kon rende Cora over het stadsplein, door het park en tot slot langs de boekenwinkel. Ze moest nog gauw wat boodschappen halen voor haar moeder. Ze rende en rende, en genoot van de wind die haar haren door de war haalde. Ze snoof de geur van verse bloemen in en lette niet meer op haar omgeving. Het liefst was ze hele dagen buiten.

Afbeelding

Om de hoek van de boekwinkel stond een jongetje ongeduldig op zijn vader te wachtten, die snel even de boekwinkel was binnengegaan. Het was Christiaan van de Kerkhof. Hij keek wat om zich heen, en lette totaal niet op wat er om hem heen gebeurde.

Afbeelding

Cora kwam de hoek om scheuren en zag hem te laat. Voor ze helemaal besefte wat er gebeurde.....

Afbeelding

Afbeelding

....was het te laat

Met dank aan Britje voor de goede samenwerking! :D

Laatst gewijzigd door abctje op zo 08 jul 2012, 16:41, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
abctje
Snode rechterhand Snode rechterhand
Berichten:
3515
Lid geworden op:
ma 27 sep 2010, 15:41

Re: Dagboek Familie Vrijevogel H2 8~7~2012

^Ik heb niet echt tips, maar zelf maak ik altijd gewoon de plaatjes, en zorg ervoor dat ze wel een beetje in elkaar overlopen. De tekst verzin ik er later ter plekke bij.
Ik doe altijd standaard Plaatje, tekst, plaatje, tekst enz.
Sorry dat het niet echt behulpzaam is, weet eigenlijk niet hoe ik het uit leggen moet...:$

Verder, Super bedankt voor de reacties! :D

Weergave- en sorteeropties

Gesloten