12.3 De twaalfde eliminatieronde

'Welkom bewoners, bij alweer de twaalfde eliminatieronde,' zei de Stem, 'bij de vorige eliminatieronde, die iets anders verliep dan normaal moest Lilly vertrekken, zij zal zeer binnenkort vervangen worden door een nieuwe bewoner. Ook het publiek heeft deze week weer gestemd en op basis daarvan zal ik nu jullie contactpunten uitdelen en twee mensen selecteren die in de gevarenzone komen. Jullie kennen de procedure.
Femke, jij hebt ook deze week weer de meeste contactpunte gehaald. Jij mag er 38 in ontvangst nemen. Gefeliciteerd.
Tammie, jij krijgt deze week 19 contactpunten van het publiek.
Melanie volgt jou op, zij ontvangt 14 contactpunten.
Joe en Lise, jullie ontvangen slechts 10 contactpunten.' 'Genoeg voor mij,' zei Joe, 'als ik maar door ben.' 'Voor mij ook,' zei Lise. 'Joe, jij ontvangt ook de contactpunten van Lilly,' voegde de Stem aan zijn boodschap toe.
'Darren en Scarlet, jullie mogen 10 contactpunten in ontvangst nemen.. maar omdat jij, Scarlet, iets minder stemmen kreeg dan Darren zit jij vanavond met Jayden, die 0 contactpunten krijgt, in de gevarenzone.

Jayden leek het niet erg te vinden. Hij wou immers graag naar huis gestemd worden, zodat zijn medebewoners geen vervanger of vervangster zouden krijgen en Femke eerder naar huis zou komen zodat zij hun leven samen op konden bouwen. Scarlet vond het onterecht dat zij weer in de gevarenzone zat. Het enige wat ze deze week had gedaan was haar hart gelucht, had het publiek daar dan geen begrip voor?

'Jullie gaan nu stemmen over wie er op de rode stoel komt. Succes.
Ik begin met Femke, wie zie jij het liefst op de rode stoel? Jayden of Scarlet? 'Scarlet, Jayden moet blijven.' 'Wat doe je, schatje?' vroeg Jayden, 'ik moet naar huis.' Maar Femke reageerde alleen met een glimlach.
'Melanie, wie zie jij het liefst op de rode stoel? Jayden of Scarlet?' 'Niemand liever dan Scarlet.'
'Lise, wie zie jij het liefst op de rode stoel? Jayden of Scarlet?' 'Sorry, maar ik kies Jayden.'
'Darren, wie zie jij het liefst op de rode stoel? Jayden of Scarlet?' 'Omdat Jayden per se naar huis wil, kies ik hem.'
'Dat is een gelijke stand. Tammie, jij mag deze week niet stemmen, dus het lot ligt in de handen van Joe. Opgelucht haalde Scarlet adem. Joe zou haar nooit op de rode stoel zetten. 'Ik kies Scarlet, sorry.' Scarlets mond viel open. 'Neem plaats op de rode stoel, Scarlet,' zei de Stem.

Scarlet ging voor de rode stoel staan. 'Stem je me nu ook naar huis, Joe?' vroeg ze chagerijnig. Joe reageerde niet echt. 'Ga gewoon zitten, Scarlet, gedraag je niet als een kind.' 'Hou toch op, je bent zo slaapverwekkend, meid,' antwoordde Scarlet. 'Stem je me naar huis, Joe?' herhaalde ze haar vraag. 'Nee, nee ik stem je niet naar huis.' 'Fijn,' antwoordde ze en ze ging met een grote glimlach op haar gezicht zitten.
'Joe, jij hebt al besloten dat Scarlet niet naar huis gaat, maar toch ga ik het de andere bewoners ook vragen,' zei de Stem.
'Darren, mag Scarlet van jou blijven?' 'Ja.'
'Lise, mag Scarlet van jou blijven?' 'Nee, er moet eens iemand weg.'
'Melanie, mag Scarlet van jou blijven?' 'Nee.'
'Femke, mag Scarlet van jou blijven?' 'Nee.'
'Scarlet, gefeliciteerd. Dankzij de twee mannen mag jij deze week blijven.'

Iedereen stond op. Natuurlijk was er geen hele beste sfeer, want de meeste bewoners, vooral de dames wouden wel eens iemand zien vertrekken en dat was weer niet unaniem gebeurd. 'Kan ik jou buiten even spreken?' vroeg Jayden aan Femke toen iedereen op stond. 'Tuurlijk, maar waarom buiten?' vroeg Femke.
Laatst gewijzigd door Mikese op vr 19 aug 2011, 16:57, 1 keer totaal gewijzigd.