'Beste kandidaten, wat prettig dat jullie er allemaal weer zijn. Voor jullie een minder vrolijke bijeenkomst, dat begrijp ik. Laten we daarom snel beginnen met het verdelen van de contactpunten. Dit is zoals elke week gebaseerd op de uitslag van de populariteitspoll onder de kijkers.' Sarah knipoogde ondertussen vlug naar Joshua, die op zijn beurt wat dichter naar Elza schoof.

'Ik ga jullie nog niet vertellen wie er 150 contactpunten gewonnen heeft. Dit horen jullie later in de eliminatieronde. Op een tweede plek is de miljonair geëindigd die maar liefst 120 contactpunten mag ontvangen. Het is een vrouw en haar naam is Louise.' Louise keek opgelucht. Een tweede plek!
'De miljonair op de derde plek is een man. Je bent en blijft populair en krijgt daarom 100 contactpunten.. Steven!'
'80 contactpunten zijn voor Rory.'
'De volgende plek is voor een vrouwelijke miljonair die van mij 60 contactpunten krijgt. Het publiek heeft ervoor gekozen om ze jou te schenken, Suzy.' Suzy keek blij. Ze was opgelucht en blij dat ze niet bij de laatste twee zat, maar wat was er mis met haar fans? Zij hoorde op één te staan vond ze zelf. Haar fans waren vast hun telefoon kwijtgeraakt, dat moest het zijn, dacht Suzy.
'Ooit was je zo populair, maar het publiek heeft gekozen voor andere miljonairs deze week. Toch krijg je nog 40 contactpunten, Elza.' Sarah kreeg het erg benauwd. Alleen Elza was nog maar veilig. Ze hoopte op de eerste plek.
'Voor jou heb ik 25 contactpunten, Sarah.' De frustratie was van Sarahs gezicht af te lezen.
'Jij staat net niet in de gevarenzone en krijgt daarvoor slechts 10 contactpunten. Wees op je hoede, Katie.' Katie was ontzettend blij! Niet in de gevarenzone!
'Lars, Levi en Joshua, stap naar voren.'

Voorzichtig gingen ze voor de groep staan met z'n drieën. Tussen jullie staat de meest populaire miljonair. Maar ook.. de twee minst populaire miljonairs van deze week. Ik noem zo de naam van de persoon die niet in de gevarenzone staat en 150 contactpunten in ontvangst mag nemen...'

'Levi!' 'Wat?' vroeg Levi. 'Echt? Yes!' 'Gefeliciteerd,' riep Katie blij naar Levi.

'Lars en Joshua, één van jullie gaat vanavond op de beruchte rode stoel zitten en het lot van diegene ligt in de handen van zijn medemiljonairs. Succes.'

'Joshua, Lars, ik vind jullie allebei aardige gozers. Toch heb ik meer een band met Lars en heb ik van Joshua nog weinig gezien. Ik red Lars en kies er dus voor om jou op de rode stoel te zetten, Josua.'

'Velen van jullie zullen weten dat ik Sarah niet mag en haar het liefst zie vertrekken. Puur strategisch kies ik er dus voor om haar grote vriend, Lars, op de rode stoel te zetten.'

'Sorry, Joshua, ik zie jou liever op de rode stoel.'

'Ik kies ervoor om Lars op de rode stoel te zetten. Sorry, man!' ''t Is ok, Rory,' zei Lars met een knipoog. 'Dat betekent,' begon de Stem,' dat de helft van jullie medemiljonairs gestemd heeft en dat er een gelijke stand is. De stemmen van de andere vier miljonairs is dus van groot belang.'

'Great, my beurt. Ik wil graag eerst zeggen, kijkers, ik verwacht meer stemmen volgende week. I do this for you! Om verder te gaan met het stemmen. Ik kies voor Lars en daarvoor mag je Sarah hartelijk bedanken, boy.'

'Nou, ik kies voor Lars en dat spijt me heel erg, Lars! Sorry, Lars, maar ik moet kiezen.' Verliefd keek ze naar Joshua.

Elza werd rood toen ze een knipoogje en een luchtzoen van Joshua terugkreeg. Zachtjes giechelde ze.

'Lars, ik heb je deze week een voorstel gedaan. Op dat voorstel heb jij geen duidelijk antwoord gegeven en ik heb niet het idee dat jij mijn voorstel serieus neemt. Jij gaat op de rode stoel, zie dit als een waarschuwing.'

'Niets tegen jou, Joshua, ik vind je een leuke jongen, maar Lars is echt m'n maatje aan het worden de laatste dagen. Joshua, jij mag dus van mij op de rode stoel.' Sarah begon te koken van binnen bij de woorden van Katie.
'Dan zijn we eruit. Lars, jij kreeg vijf stemmen tegen, Joshua drie. Lars, je mag gaan zitten.'

'Levi, aan jou de eer om te openen. Gaat Lars naar huis of mag hij blijven als het aan jou ligt?' vroeg de Stem aan Levi. 'Het is een spel en ik wil graag vooruitgang boeken in het spel, dus Lars, je mag naar huis.'
'Louise, jouw beurt. Wat is jouw keuze?' 'Ik ben het eens met Levi. Er moet een spel gespeeld worden, dus moet er iemand weg en ik vind het niet erg om je te zien gaan, Lars. Vaarwel.'
'Steven, wat wil jij? Wil je dat Lars vertrekt of dat hij blijft?' 'Ik wil graag dat hij vertrekt.'
'Rory, het is tijd voor jouw beslissling.' 'Lars, dit is niet de eerste keer dat je daar zit. We moeten luisteren naar het publiek en zij willen graag dat je gaat. Dus je mag je koffers pakken, jongen, sorry.'
'Suzy, ben jij het met je voorgaande medemiljonairs eens of mag Lars blijven?' 'Lars, darling, ik zeg: leave.'
'Er zijn slechts drie dames over. Als zij alle drie ook beslissen om je weg te sturen, moet je het huis verlaten. Als één van hen ervoor kiest om je te laten blijven, ben je veilig. Elza mag als eerst.'
'Lars, ik weet dat je niet meer echt met ons meewerkt en meedoet en dat je niet meer naar Sarah luistert, maar ik vind het goed dat je deze beslissing gemaakt hebt. Je moet doen wat je hart je ingeeft. Ik hoop dat je de andere miljonairs wat beter kunt leren kennen en die kans wil ik je graag geven. Van mij mag je blijven.' 'Dankjewel! Dankjewel voor eeuwig, Elza,' zei Lars opgewekt. Elza glimlachte.
'Lars blijft sowieso, maar wat was de stem van de laatste twee dames? Katie wat had jij gedaan?' 'Van mij had Lars ook mogen blijven, ik wil hem graag beter leren kennen.'
'Sarah, tot slot, iedereen wil graag weten wat jouw beslissing zou zijn. Had je Lars naar huis gestuurd of mocht hij blijven van je?' 'Lars, ondanks alles had je van mij natuurlijk ook een tweede kans gekregen. Ik voel nog steeds een soort band tussen ons en denk dat we vrienden kunnen blijven, ok?'
'Dan sluit ik hierbij de eliminatieronde af,' zei de Stem,' Lars mag blijven.'

Sarah en Katie stonden exact tegelijk op om Lars te feliciteren.