6.2 De zesde eliminatieronde

Zenuwachtig gingen de bewoners in de eliminatiekamer zitten. Allemaal wisten ze wat er zou gaan gebeuren als er niemand weggestemd werd. In dat geval zou de zevende eliminatieronde door 'een verassing' worden vervangen. Geen leuke verassing volgens de stem.
'Beste bewoners,' begon de Stem zoals gewoonlijk, 'het publiek heeft weer besloten. Ik vertel jullie nu hoeveel contactpunten je krijgt. Ik begin bij de bewoner met de meeste contactpunten.'

'Ik mag weer beginnen met Femke. Jij ontving 29 contactpunten, jij bent dus weer de populairste bewoner van de week.
Darren, deze week volg jij Femke op. Jij ontving 21 contactpunten van het publiek.
De volgende twee bewoonsters ontvingen allebei 14 contactpunten en komen dus ook niet in de gevarenzone. Lilly en Melanie, jullie ontvingen 14 contactpunten.
Ik heb nog 7 contactpunten voor drie bewoners, de andere twee bewoners zitten in de gevarenzone. Joe en Jayden. Jullie zitten in de gevarenzone. Tammie, Scarlet en Lee, jullie ontvingen dus ieder 7 contactpunten.

De andere bewoners mogen nu stemmen. Wie zien jullie liever op de rode stoel? Joe of Jayden?

'Ik begin bij Lilly. Wie zie jij het liefst op de rode stoel?' 'Joe mag natuurlijk niet op de rode stoel dus ik heb Jayden gekozen.'
'Darren. Wie zie jij het liefst op de rode stoel?' 'Het liefst kies ik niet, maar met pijn in mijn hart kies ik Jayden. Sorry.'
'Lee. Wie zie jij het liefst op de rode stoel?' 'Joe.'
'Tammie. Wie zie jij het liefst op de rode stoel?' 'Ik heb Joe gekozen.'
'Dat zijn twee stemmen voor Joe en twee voor Jayden.
We gaan verder met Scarlet. Wie zie jij het liefst op de rode stoel?' 'Jayden natuurlijk.'
'Jayden heeft drie stemmen. Bij de volgende stem zal hij plaats moeten nemen op de rode stoel.
Melanie. Wie zie jij het liefst op de rode stoel?' 'Jayden.'
'Jayden, jij mag zo plaats nemen op de rode stoel. Eerst luisteren we nog naar de stem van Femke. Wie had jij het liefst op de rode stoel gezien?' 'Eigenlijk Joe, maarja..,' antwoordde Femke.

Jayden nam plaats op de rode stoel. Hij zag al voor zich hoe hij als tweede de villa zal verlaten. Hij had wel vrienden gemaakt, maar niemand zou toch die verassing willen? Ik denk dat iedereen voor zichzelf gaat, dacht hij bij zichzelf.
'We gaan beginnen met stemmen. En ik begin weer met Lilly. Mag Jayden blijven van jou of moet hij vertrekken?' 'Van mij mag je vertrekken, Jayden. Ik heb echt niks tegen je, maar ik zie het nut er ook niet van in om je hier te laten blijven. Excuses.'
'Darren. Mag Jayden blijven van jou of moet hij vertrekken?' 'Ik vind het heel erg dat ik moest kiezen wie er op de stoel moest komen. Ik kan het erg goed met jullie allebei vinden en ik zou het verschrikkelijk vinden als één van jullie weg zou gaan. Dus of Joe of jij nu op de stoel zit, Jayden, dat maakt voor mij niets uit. Ik wil dat je blijft.'
'Gefeliciteerd, Jayden,' zei de Stem, 'je mag sowieso blijven. Toch luisteren we nog naar de stemmen van de andere bewoners.'
'Lee. Had Jayden van van jou mogen blijven of had hij de villa moeten verlaten?' 'Van mij had hij ook mogen blijven,' zegt Lee met een vriendelijke glimlach naar Jayden.
'Tammie. Had Jayden van jou mogen blijven of had hij de villa moeten verlaten?' 'Natuurlijk had hij mogen blijven van mij! Dat weet je toch, Jayden? We gaan nog zo veel leuke dingen doen. Ik hoop eigenlijk dat de Stem de waterbaan nog..' 'TAMMIE!' riepen alle andere bewoners. 'Sorry,' zei ze met een rood gezicht.
'Scarlet. Had Jayden van jou mogen blijven of hij de villa moeten verlaten?' 'Nou, eerlijk is eerlijk, ik had je er uitgestuurd. Ik heb niks met je, vandaar..'
'Melanie. Had Jayden van jou mogen blijven of had hij de villa moeten verlaten?' 'Ik wil heel graag dat je vertrekt, puur om de verassing die ons anders te wachten staat.'
'Tot slot: Femke. Had Jayden van jou mogen blijven of had hij de villa moeten verlaten?' 'Jayden, ik vond het erg jammer dat je deze week niet gezellig mee deed met het zwemfeest en ik heb gezworen je er uit te stemmen. Dus.. ik wil m'n excuses aanbieden en ik ben blij dat je blijft.'

Joe stapte gelijk op Jayden af en omhelsde hem. 'Gefeliciteerd, maat.'
'Beste bewoners,' ging de Stem verder, 'zoals jullie weten heb ik voor de volgende eliminatieronde een verassing voor jullie, tenzij er nog iemand besluit voor de volgende eliminatieronde te vertrekken. Succes.'
Laatst gewijzigd door Mikese op zo 10 jul 2011, 11:14, 1 keer totaal gewijzigd.