Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

752 berichten • Pagina 11 van 38

Gebruikersavatar
Mikese
Gentherapeut Gentherapeut
Berichten:
1883
Lid geworden op:
za 16 okt 2010, 22:56

Re: De Gouden Kooi 2013 - Aflevering 5.3 en 5.4 online

Ik ben bezig met de eliminatie-up!
Ik moet nog 1 antwoord binnen krijgen, dan kan ik verder gaan!
Misschien zet ik zo vast een introotje online..

Verder voor het publiek!
De slaapkamers moeten opnieuw ingedeeld worden. Vul elke naam slechts 1 keer in en PM het naar me om een beetje inspraak te hebben. :)
Ook de miljonairs zelf mogen een stem als publiek uitbrengen.
De liefdeskamer: Welk setje gun jij de kamer? Of wie zou er een setje moeten worden?
De vijandenkamer: Welke twee kunnen elkaar niet luchten of zien?
De eenzaamheidskamer: Wie valt buiten de groep?
De masterbedroom: Wie is jouw favoriete miljonair?
Het rode bed:
Het gele bed:
Het blauwe bed:

Laatst gewijzigd door Mikese op za 09 mar 2013, 22:41, 1 keer totaal gewijzigd.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Mikese
Gentherapeut Gentherapeut
Berichten:
1883
Lid geworden op:
za 16 okt 2010, 22:56

Re: De Gouden Kooi 2013 - Aflevering 5.3 en 5.4 online

Eliminatieronde
Week 5

Afbeelding
De kandidaten kwamen de woonkamer binnen mochten niet direct gaan zitten. Één voor één gaf de Stem aanwijzingen waar iedereen moest gaan zitten totdat ze allemaal weer in de grote kring zaten. 'Zo, welkom miljonairs, wat prettig dat jullie allemaal mijn aanwijzingen opgevolgd hebben. Zoals jullie weten zal elke vijfde eliminatieronde een speciale eliminatieronde zijn. Zo ook deze. Wat jullie kunnen verwachten van zo'n speciale eliminatieronde is dat het een kleine verandering in het spel aan zal brengen, en dan vooral een strategisch voordeel op kan leveren voor sommige kandidaten. Nu is dus de kans dat je iets kunt verdienen waarbij je niet populair hoeft te zijn bij het publiek, dit doe jezelf.'

Afbeelding
'Het spel wordt nu uitgelegd. Jullie hebben vanmorgen allemaal een cijfer ontvangen in de biechtkamer. Dit cijfer kan variëren van 1 tot en met 100. Jullie is verteld om dit cijfer goed te onthouden voor deze eliminatieronde. Je gaat zometeen het cijfer van je degene naast je raden. Je hoeft alleen te raden of zijn/haar cijfer hoger of lager is dan dat van jou. Maar voordat je dit doet zal die persoon je een advies geven wat jij zou moeten kiezen. Of je dit advies opvolgt is jouw keuze. Als je het juiste antwoord geeft win je een blocker die in te zetten is in week 6, 7, 8, 9 of 10. Dus let op: Jij wordt een sterkere speler als je het juiste antwoord geeft en dus een blocker ontvangt, wil de persoon die jou het advies geeft dat wel? Daar moet je goed over nadenken voordat je antwoord geeft op de vraag: Is het getal van degene naast je hoger of lager dan je eigen getal. Welkom bij de vijfde eliminatie-avond.'

Afbeelding
'Catherine, jij mag beginnen. Omdat Elza straks jouw getal nog mag raden, mag alleen Katie nu je getal weten. Fluister het in haar oor.' Catherine fluisterde haar getal in het oor van Katie. 'Ok, daar gaan we,' zei Catherine, 'ik ga het je vragen en ik hoop zo dat je eerlijk advies geeft, ok?' Katie zweeg en veroerde zich niet. 'Katie..' begon Catherine, 'Is jouw getal hoger of lager dan mijn getal?' Even was het stil en alle miljonairs zaten op het puntje van hun stoel. 'Catherine, mijn getal is lager dan het getal dat je net in mijn oor fluisterde.' Catherine keek diep in de ogen van Katie. 'Catherine,' begon de Stem, 'Katie geeft jou als advies om te kiezen voor lager. Maar jij bent nieuw, jij bent de zwakste speler, is het niet strategisch als Katie je ook de zwakste wil laten blijven? Of is het juist wel handig voor Katie als jij een blocker hebt? Geef antwoord, Catherine, is het getal van Katie hoger of lager dan jouw getal?' Catherine slaakte een diepe zucht. 'Het getal van Katie is.. lager dan mijn getal, ik geloof je dus Katie,' zei Catherine. 'Zeg het maar, Katie,' zei de Stem. 'Catherine, mijn getal is 21. Je hebt dus een blocker!' 'Ja! Ja! Jaaaa!' brulde Catherine en ze sprong op. 'Dat kind is niet wijs, hoor,' fluisterde Sarah.

Afbeelding
'Katie, dankzij jou heeft Catherine een blocker. Lief van je, of was dit misschien niet je bedoeling? Het is in ieder geval nu jouw beurt. Jouw getal is 21, probeer erachter te komen of het getal van Steven hoger of lager is met één simpele vraag.' 'Steven, is jouw getal hoger of lager dan mijn getal?' 'Katie..' begon Steven. 'Mijn getal is lager dan het jouwe,' zei hij vriendelijk. 'Katie, geloof je Lars? Dan kies je ervoor om lager te nemen, anders neem je hoger. Houd in je achterhoofd: Steven heeft dit spelletje eerder met je gespeeld, is hij nog wel te vertrouwen? Of is die breuk volledig gelijmd en gunt hij jou die blocker?' Katie lachte. 'Steven heeft me inderdaad eerder een kunstje geflikt door mij weg te stemmen en daaruit heb ik de conclusie getrokken dat Steven een spel speelt en dat hij hierin voor zichzelf kiest, wat uiteraard zijn recht is. Ik neem hem niets kwalijk, maar Steven liegt tegen me. Zijn getal is juist hoger dan mijn getal.' 'Is dit waar, Steven?' vroeg de Stem. 'Sorry, Katie, ik sprak de waarheid. Mijn getal is 20, dus lager dan jouw getal.' Katie keek beteuterd. 'Shit, man!' zei ze.

Afbeelding
'Steven, leuk dat je eerlijk was, jammer dat Katie je niet meer vertrouwde. Het is nu jouw beurt. Jouw getal is 20, nu moet jij raden of het getal van Lars hoger of lager is. Vraag het hem maar.' Steven keek Lars aan. 'Lars, kun je me vertellen of jouw getal hoger of lager is dan mijn getal?' 'Natuurlijk, Steven, dat kan ik. Mijn getal is lager dan jouw getal.' Steven kneep zijn ogen samen en dacht diep na terwijl hij Lars aankeek. 'Is Lars een betrouwbare speler, Steven? Zou hij er voordeel bij hebben als jij een blocker hebt? Wat denk je? Sprak hij de waarheid.' 'Alle getallen zijn tot dusver lager, Stem. Mijn getal is 20, dus statistisch gezien is er een grotere kans dat zijn getal hoger is. Maar ik ben bang dat dat de instinker is. Ook ben ik bang dat Lars me geen blocker gunt, omdat hij vaak bij de minst populaire miljonairs zit. Met een blocker kan ik één van zijn vrienden blocken en gaat hij naar huis. Toch denk ik dat hij de waarheid spreekt en mij wil laten denken dat hij liegt, zoals ik alsnog het verkeerde antwoord kies. Ik zeg dat zijn getal lager is dan mijn getal.' 'Jij weet het antwoord, Lars, zeg het maar.' 'Jammer, Steven.. je hebt een blocker! Mijn getal is 7,' lachte Lars. 'Gefeliciteerd, Steven, dat is niet mis. Twee blockers zijn er gewonnen en een is er verloren gegaan. Op naar de volgende,' zei de Stem.

Afbeelding
Lars keek naast zich. Dat had de Stem goed in elkaar gezet. Sowieso waren alle combinaties vrij spannend bedacht. Hij zou het aan Sarah moeten vragen, maar voor iedereen was het onduidelijk hoe de relatie tussen die twee zat. 'Lars,' zei de Stem, 'jouw getal was 7, jij mag nu aan Sarah gaan vragen om advies.' 'Sarah,' zei Lars. De sfeer was een beetje gespannen. De twee hadden een intieme kus beleefd voor het oog van de ware liefde van Lars, Katie. Iets wat totaal niet de bedoeling van Lars was, maar wel van Sarah. 'Is jouw getal lager of hoger dan mijn getal.' Sarah keek hem diep in zijn ogen. 'Lars, lieverd. Mijn getal is hoger dan jouw getal.' Lars keek terug in de ogen van Sarah. Hij kende Sarah goed genoeg om te weten dat haar ogen niets veraadden. 'Lars, een lastige beslissing. Sarah is de slang van de villa, liegen lijkt voor haar geen probleem. Maar mij is ten ore gekomen dat jullie meer delen dan alleen deze villa. Denk je dat Sarah de waarheid spreekt?' 'Een pure gok, Stem, maar ik denk dat haar getal hoger is.' 'Klopt dit, Sarah?' vroeg de Stem ter bevestiging. 'Dat klopt,' zei Sarah triomfantelijk. Mijn getal is 63, gefeliciteerd met je blocker.'
Afbeelding
Gebruikersavatar
Mikese
Gentherapeut Gentherapeut
Berichten:
1883
Lid geworden op:
za 16 okt 2010, 22:56

Re: De Gouden Kooi 2013 - Aflevering 5.3 en 5.4 online

Een vreselijke dikke powerpost, het spijt me vreselijk!

Dit was deel I van de eliminatieronde. Hopelijk snappen jullie het idee van het spel.
Wat vonden jullie van de setjes die ik gemaakt had tot nu toe? Zoals Lars die Sarah moet vertrouwen of Katie die Steven moet vertrouwen, terwijl hij haar al eerder flink te pakken heeft gehad? En zagen jullie ook al aan wie Sarah advies vragen moet? :sleep

Ik moet nog één antwoord binnen hebben om het spel af te kunnen ronden, maar deze miljonair heeft pas een uurtje zijn PM binnen, zo snel mogelijk meer dus!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Mikese
Gentherapeut Gentherapeut
Berichten:
1883
Lid geworden op:
za 16 okt 2010, 22:56

Re: De Gouden Kooi 2013 - Aflevering 5.3 en 5.4 online

Eliminatieronde (deel II)
Week 5

Afbeelding
'Sarah, de beurt is aan jou,' ging de Stem verder. 'Jouw getal was 63, je moet nu raden of het getal van Louise hoger of lager is dan het jouwe. Eerst zal Louise je een advies geven.' 'Dat zal ik zeker,' zei Louise. 'Sarah, lieve meid, mijn getal is lager dan dat van jou,' ging ze verder met een grijns van oor tot oor op haar gezicht. 'Sarah, geloof je wat Louise zegt. Louise is immers..' 'Stop maar, Stem,' onderbrak Sarah de Stem. 'Ze liegt, geef maar op die blocker. Haar getal is juist hoger!' 'Is dit zo, Louise?' 'Sarah, Sarah toch. Lieverd, je vertrouwt me nooit. Had je dat vanavond maar wel gedaan. Ik sprak de waarheid.' 'Wat!' riep Sarah. 'Dus ik krijg geen blocker?' zei ze teleurgesteld en kwaad tegelijk.

Afbeelding
'Louise, nu kun jij een blocker winnen. Jouw getal was 45, Rory adviseert je in je keuze. Jij raadt vervolgens op zijn getal hoger of lager is. Dus ga je gang.' 'Rory, is jouw getal hoger of lager dan dat van mij?' 'Louise, mijn getal is lager dan jouw getal.' 'Louise, geloof je wat Rory zegt? Jij weet immers als één van de besten hoe tactisch hij dit spel speelt, misschien is hij zelfs nog wel sluwer dan Sarah. Maar ook heeft hij je al een aantal diensten proberen te bewijzen. Wat denk je? Is zijn getal hoger of lager dan jouw getal?' 'Rory is hier voor het spel, dus Rory liegt. Zijn getal is juist hoger.' 'Klopt dat, Rory?' Rory knikte. 'Jep, helemaal goed, Louise. Perfect gespeeld, mijn getal is 80.' Louise lachte. 'Ik ken je toch, Roor?'

Afbeelding
'Rory, jij vraagt Levi om advies. Jouw getal was 80.' 'Levi, is jouw getal hoger of lager dan mijn getal?' 'Nou, Rory,' begon Levi. 'Mijn getal is hoger dan jouw getal.' Rory dacht na. De getallen konden tot en met 100 zijn, hij had dus veel meer kans dat het getal lager was, dacht hij. 'Rory, maak een keuze. Ken je Levi wel goed genoeg om hem te vertrouwen?' 'Nee, Stem, dat denk ik niet,' zei Rory. 'Zijn getal is lager dan mijn getal.' 'Klopt dit, Levi?' Levi schudde zijn hoofd. 'Sorry, man, mijn getal was 81!'

Afbeelding
'Dan gaan we verder, Levi,' zei de Stem. 'Jouw getal was dus 81, je mag nu Elza om advies vragen.' 'Elza, is je getal hoger of lager dan 81?' 'Mijn getal is hoger,' zei Elza. 'Elza, de stille dame van de villa, maar wel degelijk aan het spelen in een spel voor een hoop geld. Wat denk je, Levi? Spreekt ze de waarheid?' Levi keek diep in de ogen van Elza die daar erg zenuwachtig van werd. 'Ik denk dat ze gelogen heeft, omdat ze misschien vreest voor haar positie.' 'Klopt dat, Elza? Heb je gelogen?' 'Nee, Stem, echt niet, ik sprak de waarheid. Mijn getal is 99!' 'Helaas, Levi,' zei de Stem. 'Voor jou ook geen blocker.'

Afbeelding
'Elza, last but not least. Jouw getal is 99, als het getal van Catherine hoger is zou het getal dus 100 moeten zijn. Een kleine kans zou je misschien denken, maar alles kan in deze villa. Vraag maar advies aan Catherine. 'Euh.. Catherine. Ik ben benieuwd of je getal hoger of lager is dan mijn getal?' 'Lager, natuurlijk!' zei Catherine. Elza dacht na. 'Wat denk je, Elza?' vroeg de Stem. 'Zou het voor Catherine als nieuweling niet strategisch zijn om de waarheid te spreken? Om aardig gevonden te worden? Of zou ze bang zijn dat ze niet lekker in de groep ligt bij het publiek en volgende week kan vertrekken doordat jij je blocker gebruikt? Wie weet.. Jij moet de keuze maken.' Elza nam haar tijd. 'De kans dat haar getal hoger is is even groot als de kans dat haar getal lager is. Dit komt omdat jij, Stem, de getallen niet willekeurig hebt uitgekozen maar hebt uitgedacht. Nu zou ik hoger moeten zeggen, omdat dat juist het ondenkbare lijkt, maar dus vervolgens de hele clue van dit spelletje is. Jij schat me volgens mij slim genoeg in, Stem, om te weten dat ik nog een stapje verder denk en dan juist kies voor lager. Het getal van Catherine is lager dan 99.' Catherines mond viel open van de lange, lastige theorie van Elza. 'Klopt dit, Catherine?' 'Wow, Elza! Ja, dat klopt! Goed bedacht, zeg, you go girl!' 'Gefeliciteerd, Catherine, Steven, Lars, Louise en Elza. Jullie hebben een blocker. Maar let op, deze kan alleen in week 6, 7, 8, 9 of 10 worden ingezet!'
Afbeelding

Weergave- en sorteeropties

Plaats reactie