28.1 De nieuwe bewoonster

De bewoners werden na het ontbijt naar de eliminatiekamer gestuurd. De eliminatieronde was pas de avond erna, zou deze verplaatst zijn? Zouden ze een contactpuntenopdracht moeten doen? Ging iemand aankondigen dat hij ging vertrekken? Vragen die de Stem snel zou beantwoorden. 'Goedemorgen, bewoners. Jullie zullen je afvragen waarom jullie op dit tijdstip al in de eliminatiekamer zitten. Dat zal ik jullie uitleggen. Sharon heeft voordat ze aan dit avontuur begon aangegeven dat ze hoopt dat haar hond ook ooit haar pootjes binnen het gouden hek mag zetten en vandaar deze bijeenkomst. Wij willen Sharon de kans geven om zich te herenigen met haar hond. Hier moeten jullie wel unaniem over eens zijn, anders komt ze niet binnen.' Sharon keek erg enthousiast. 'Lucy,' zei ze. 'Wat zou dat leuk zijn,' zei Ginger, 'dan krijgen we een huisdier!'

'Ginger, mag ik met jou beginnen?' 'Ja, ja, ja!' riep Ginger al voordat ze de vraag gehoord had. 'Mag Sharons hond haar intrek in de villa nemen?' 'Ja! Dat lijkt me nou zo leuk, zo'n diertje in de villa, of is het een dier, Sharon? Dat je zou zeggen: Wow, wat een paard! Of meer van: Wow, wat een klein, schattige, wollig poepje.' 'Je draaft een beetje door, Gin,' zei Melanie.
'Joe, mag de hond van Sharon haar intrek in de villa nemen?' 'Als Sharon dat wil houdt ik het niet tegen.'
'Darren, geef jij ook toestemming om binnenkort een vierpotig dier door de villa te laten lopen.' 'Ja, lijkt me erg leuk.' Darren hoopte dat de sfeer onderling beter zou worden als er zoiets onschuldigs tussen door kwam huppelen. Als het nou maar geen grote herdershond is.. hoopte hij.
'Jakosh, mag Sharons hond van jou in de villa komen?' 'Ik heb het niet zo op honden, op hun uitwerpselen, geblaf en alle andere rommel die ze maken, maar ik zal eens niet de chagerijn zijn. Lucy mag van mij komen.'
'Tot slot, Melanie. Een belangrijke stem, want als jij het toezegt loopt hier binnenkort een hond rond. Jij bent ook degene die het allemaal kan tegenhouden. Wat doe je?' 'Nou ja.. een hond. Ik houd van dieren, maar.. Ach, geen gemaar, laat d'r maar komen!' 'Ja?' vroeg Sharon enthousiast. 'Ja,' antwoordde Melanie vastberaden. 'Jaaa!' riep Sharon. 'Wanneer komt ze?'

De Stem hoefde niet te antwoorden, want Sharon hoorde het vrolijke geblaf van haar kleine viervoeter al en toen ze haar binnen zag lopen rolde er zelfs een traan over haar wang.

'Lucy, popje van me! Wat heb ik je gemist. Ik had dit nooit verwacht. Ooh wat ben ik..' 'Wraf!' kefde het kleine beestje enthousiast.