Aflevering 15
Iedereen is naar bed gegaan, na het spannende Bunchfeest.
Vampier Lisa was zo moe dat ze naar bed ging. Bessie Clavell heeft Darlene kunnen redden van de koeplant.
En het is de volgende ochtend!

Arlo had een elektrische gitaar voor zijn verjaardag gekregen.
“Tijd om op te staan, iedereen!” zingt Arlo.

Jack komt woedend Ethan’s kamer in.
“Hou op met dat gitaarspelen!” schreeuwt hij.
Ethan springt uit bed. “Pap! Dat is Arlo, het geluid komt toch van beneden? Je moet naar de audicien! Je gehoor gaat achteruit door al die saluutschoten op je werk” roept Ethan boos.

“Ow, sorry, ik dacht dat jij het was” excuseert Jack. “Mamma gaat vandaag dat vampirisme-v-aarwel drankje halen voor Lisa, let jij op dat Lisa het inneemt?” vraag Jack.
“Pap! Ik ga niet de hele dag bij Lisa zitten om te controleren of ze het drankje inneemt, ik heb vandaag een sollicitatiegesprek bij het academisch ziekenhuis van Starlight Shores, ik wil chirurg worden weet je”

Ethan is beneden en ziet zijn broer Arlo gitaarspelen. Hij staat even stil en ziet hoe goed hij zijn best doet op zijn gitaar.
Terwijl Ethan doorloopt zegt hij “Nog even door oefenen, broertje” en hij geeft Arlo een stoeiende aai over zijn bol.

Lisa is ook opgestaan, maar de familie heeft gemerkt dat als het daglicht is, dat ze dan gewoon de Lisa als normaal is. Pas ‘snachts na 12 uur is ze gevaarlijk. Lisa ruimt de borden van het feest op en Ethan staat een ontbijt te maken.

Darlene vindt Lisa er nog steeds maar eng uitzien en is nog wat huiverig voor haar.
“Darlene lieverd! Het valt wel mee, zometeen drinkt ze het drankje en is ze weer gewoon” zegt Ethan tegen Darlene.
“Hey…psst…Arlo, vond je mamma ook niet stoer toen ze met Jamie aan het vechten was! Zo cool!” fluisterd Lisa.
“Lisa! Stil! Daar ben ik niet trots op. Ik ga Jamie mijn excuses aanbieden, ik moet haar weer een kans geven” zegt Judy.
“Ik ga me aankleden” zegt Ethan.

Ethan heeft zich aangekleed en ziet iedereen nog steeds aan tafel.
“We hebben nog een bord gepakt” zegt Jack “Het is zo lekker, je moet in de horeca gaan werken, niet in het ziekenhuis” lacht Jack.
“Kan die koeieplant weg, mamma? Ze wou me opeten gisteravond, buurvrouw Bessie kon me nog net redden” zucht Darlene.
“Jij had een lollie beet, die plant wou met je spelen. Ik laat je het vanmiddag wel even zien” zegt Ethan tegen Darlene.

Judy hoeft vandaag niet te werken, maar ze gaat toch even bij haar werk langs om het brouwsel vampirisme-v-aarwel te halen. Ze wil graag dat Lisa van haar vampirisme geneest.

“Mam! Ik wil dat drankje niet! Het vampirisme bevalt me goed zo” zegt Lisa lachend.
“Ja maar ‘snachts jaag je ons de stuipen op het lijf, je hebt pa en Arlo al eens lastig gevallen, en met de toekomstige baby wil ik niets uitsluiten, drink het alsjeblieft” smeekt Judy.

Judy gaat zitten. Ze kijkt gespannen naar Lisa of ze een slok gaat nemen.
Lisa brengt de beker naar haar mond. ‘zal ik het doen of niet’ denkt ze ‘Xander houdt niet van vampieren’ denkt ze nog eens na.

Zonder erbij na te denken neemt Lisa een slok van het vampirisme-v-aarwel brouwsel.
“Ik doe het voor jou Xander” roept ze.
Judy juicht “je zal snel weer snel onze oude opstandige Lisa worden”

“Oh, lieverd, schatje!”roept Judy. “Mam, doe normaal” reageert Lisa.

“Je bent weer de gewone Lisa, geef me een knuffel” zegt Judy blij met tranen in haar ogen.
Lisa is eigenlijk ook weer blij dat ze een normaal mens is, maar ze laat het natuurlijk niet blijken.

“Mam! Bedankt, ik ga meteen de stad in voor dat leuke dieseljurkje of whatever en ik wil nog even langs de kapper voor een nieuwe look. Als ik thuiskom ben ik weer veranderd, maar dan tot een beeldige Lisa, ik zie je zo” lacht Lisa,
maar ze komt Arlo en haar vader nog tegen bij de voordeur.

“Oh! Je bent weer gewoon! Het drankje van mamma heeft geholpen dus, ik was zo bang voor je, toen ik in je mijn klimrek zag. Mijn hart bonkte enorm toen” verteld Arlo.
“Misschien explodeerde je hart nog, als ik was blijven zitten, zou me geweldig lijken” zegt Lisa met een gemene blik naar Arlo.
‘Lisa is weer de oude met haar gemene, onverschillige opmerkingen’ lacht Jack in zichzelf.

Ethan laat Darlene nog even zien dat die koeieplant best wel lief is. “Kijk! Je kunt haar gewoon aaien” zegt Ethan naar Darlene. “Maar ze wordt wat wild als je met je lollie voor haar gaat staan, die wil ze dan afpakken en ze denkt dan dat je met haar wil spelen” lacht Ethan.
Is Lisa echt genezen van haar vampirisme?
Ethan gaat naar Starlight Shores om te studeren voor Chirurg, zijn vriendin Tania woont daar ook!
Is die koeieplant echt zo onschuldig?
Hoe zal de zwangerschap van Judy vergaan?
Hou de volgende update in de gaten!!!
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Beste dagboeklezers, morgen waarschijnlijk de warmste dag ooit in NL, drink voldoende water en hou het koel