23.6 Smeltend ijs

Brookelle en Jakosh zaten bij het vuur. Ze hadden zich al omgekleed voor de eliminatieronde. Behalve Joe, die ook al klaar zat in de keuken, was iedereen zich beneden nog aan het omkleden en klaarmaken. 'Wij kunnen samen heel sterk worden, Jakosh,' zei Brookelle. 'Ik stem je niet weg, hoor,' antwoordde Jakosh die Brookelle gelijk door had. 'Mooi, dat scheelt dan een hoop geslijm,' zei Brookelle. Jakosh lachte. 'Ik mag jou wel,' zei hij. 'Dat heb je anders niet echt laten merken bij het uitdelen van je contactpunten..,' antwoordde Brookelle. 'Toen kende ik je nog niet.' Brookelle stond op. 'Kom op, we gaan naar binnen, m'n haar is nog een dosis haarlak nodig en dan kunnen we weer gaan elimineren.' 'Je hoeft niets meer te doen, hoor, als je het mij vraagt,' zei Jakosh.

Jakosh ging wat dichterbij Brookelle staan, pakte haar vast en zoende haar. En Brookelle.. Brookelle zoende terug.

'Ik euh.. moet nog even naar binnen. Euh.. haarlak,' zei Brookelle snel en ze liep naar beneden. Eenmaal beneden ging ze op bed zitten. 'Bewoners, jullie mogen je voor de eliminatieronde nu verzamelen in de eliminatiekamer,' klonk door het huis. Brookelle liet haarzelf achterover vallen. 'Wat heb ik gedaan,' zei ze zachtjes, 'dit past totaal niet in mijn tactiek. Verliefd worden past niet in mijn tactiek.' Ze bleef nog even liggen. 'Brookelle, wil jij je ook bij de andere bewoners in de eliminatiekamer melden?' klonk door de villa.