Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

252 berichten • Pagina 11 van 13

Gebruikersavatar
Nina
Kruisfokker wezen-robot Kruisfokker wezen-robot
Berichten:
7411
Lid geworden op:
za 16 jan 2010, 17:45

Re: Spoorloos - Hoofdstuk 11 - 23/3

Hoofdstuk 12

Afbeelding

Nadat Joyce opeens voorbij kwam lopen en niet reageerde toen Jillian haar riep, besloot ze om zelf de winkeltjes te gaan bekijken. Tina bleef nog even op het terras zitten en vond het niet erg dat ze ging.
In het warenhuis kwam ze al gelijk een aardige verkoper tegen.
‘Kan ik je ergens mee helpen?’ vroeg hij beleefd. Jillian gaf hem een knipoog en zei dat ze eigenlijk niks nodig had, maar gewoon even kwam kijken.
‘Ben je al lang hier?’ vroeg de jongen belangstellend.
‘Nee, nog maar net. En jij, woon je hier?’

Afbeelding

‘Ja,’ zei de jongen, ‘sinds mijn vijfde woon ik hier met mijn ouders en dit warenhuis is ons familiebedrijf.’
Hij kwam iets dichter bij Jillian staan en keek haar even diep in de ogen. Van schrik stapte ze achteruit en stootte ze een vaas om.
‘Oepsie…’ zuchtte ze en de tranen kwamen al omhoog. Ze kende deze jongen nog maar 3 minuten en nu had ze het al verpest!
‘Maakt niks uit, eh…’ mompelde de jongen. ‘Jillian,’ hielp ik hem.
‘Oh oke, maakt niks uit Jillian. Hij was toch niet zo duur.’

Afbeelding

Joyce wilde niet zonder een liefdeservaring terug naar Twinbrook keren en had al weer een andere jongen gevonden. Hij bleek een oud-klasgenoot van Joyce te zijn die na de basisschool naar Frankrijk vertrokken was.
‘Wat zie je er goed uit!’ riep hij toen hij eindelijk wist wie Joyce nou ook al weer was.
‘Dankjewel, jij ook, Romeo.’
Het werd een erg gezellige middag voor de beide zussen terwijl hun moeder lekker op het terras zat.

Afbeelding

Jillian kwam laat thuis en liep gelijk door naar de slaapkamer die zij gereserveerd had. Opeens zag ze iemand in bed liggen en een kleine gil ontsnapte uit haar keel. Toen ze beter keek, bleek het Joyce te zijn.
‘Jeetje, Joyce, je liet me schrikken!’ zei Jillian, maar Joyce sliep gewoon door.
Zuchtend verliet Jillian de kamer en zocht ze de kamer van haar zus op. Die was een stuk kleiner en had geen balkon, laat staan een badkamer in de buurt.
Omdat Jillian erg moe was wilde ze maar één ding: slapen. Ze trok haar kleren uit en sprong op het krakende bed.
‘Welterusten,’ mompelde ze.

Afbeelding

De volgende ochtend aten ze gezamenlijk een ontbijt in de keuken van het pension. Tina, Jillian en Joyce hadden geen zin om al zo vroeg weg te gaan en besloten om ’s ochtend nog even hier te blijven.
‘Zullen we een potje schaken?’ stelde Joyce voor en Jillian stemde in.
Terwijl haar dochters een spelletje speelde las Tina het boek wat ze de vorige avond in haar kamer had gevonden. Het was een spannend boek, ze kon maar niet stoppen met lezen.

Afbeelding

Aan het einde van de ochtend belde Romeo op om wat af te spreken. Joyce vertelde hem haar adres en even later ging de bel.
‘Voor mij!’ riep ze door het huis, voordat er iemand anders de deur zou open doen.
Samen met Romeo ging ze een einde wandelen en hij vertelde haar over de mooiste plekjes hier in Frankrijk. Een paar vlinders fladderden rond in haar buik, op de basisschool vond ze Romeo ook al erg leuk, maar dat was meer kleuterliefde.

Afbeelding

Samen betraden ze een tombe en zochten ze wat mooie spullen. Toen ze na een tijdje besloten om even uit te rusten, drukte Joyce haar lippen op die van Romeo. Romeo beantwoordde gelukkig haar kus en ze bleven zo een hele tijd staan.
‘Ik vind je echt heel leuk, Romeo,’ fluisterde Joyce in zijn oor.
‘Ik jou ook, maar laten we niet te snel gaan.’
Joyce knikte, maar kuste hem toch weer. Hij was zo’n leuke jongen!

Afbeelding

Tina en Jillian liepen samen ook een rondje door het gezellige stadje en kwamen aan het einde uit bij het pleintje waar ze de vorige dag ook waren. Samen kochten ze een lekker broodje en gingen bij de fontein zitten. Er was bijna niemand op het pleintje te vinden en verder was het ook erg stil.
‘Als ik later oud ben, en geen zorgen meer heb, dan ga ik hier lekker wonen,’ zuchtte Tina.
‘Een mooi huisje aan het water en genoeg slaapkamers voor het hele gezin.’
‘Droom maar lekker verder mam,’ zei Jillian, ‘laten we eerst maar eens Jade vinden.’

Afbeelding

Die avond, toen ze alle drie terug in het pension waren, vertelde Joyce over de ontmoeting met Romeo. Tina en Jillian luisterden aandachtig.
‘En toen gingen we die tombe in, hand in hand, zo romantisch! En hij zoende zo goed,’ vertelde Joyce met een glimlach op haar gezicht.
De rest van de avond praatte Joyce met een plaatselijke bewoonster om zo wat meer over Frankrijk te weten te komen.

Afbeelding

‘En toen was het 12 uur,’ zuchtte Tina terwijl ze haar mobiel weer in haar broekzak stopte.
‘Dan gaan we zo maar slapen, morgen, of eigenlijk vandaag, moeten we weer terug naar Twinbrook.’
Joyce stopte een worstje in haar mond en keek de duisternis in.
‘Het is hier zo stil, maar ook zo mooi.’
‘Eigenlijk zou ik hier wel willen blijven,’ lachte Jillian.
‘Nee, ik niet hoor. Ik wil weer graag naar huis, voor Jade.’
Dat bracht hen weer met beide benen op de grond, want Jade was nog steeds niet gevonden.
marlinde
Snode rechterhand Snode rechterhand
Berichten:
3423
Lid geworden op:
ma 27 dec 2010, 21:34

Re: Spoorloos - Hoofdstuk 12 - 16/4

Nee :(
Komt er dan een nieuwe?
Maar ik ben benieuwd naar de ontknoping!

VV vergeet ik telkens dat je er 3 hebt :| Veel succes, want de 2 andere verhalen zijn ook super!

Laatst gewijzigd door marlinde op za 16 apr 2011, 17:39, 1 keer totaal gewijzigd.

het nummer 1 lid van sn is pas... 32.
Gebruikersavatar
Simmielove
Peuterdynamo Peuterdynamo
Berichten:
14312
Lid geworden op:
wo 17 feb 2010, 14:14

Re: Spoorloos - Hoofdstuk 12 - 16/4

Leuk ;D

Die plaatstelijke bewoonster, lijkt meer op iemand van China :p
Viel me op --"
Afbeelding
Afscheid nemen wordt telkens moeilijker~
“You either die a hero or you live long enough to see yourself become the villain.” - Harvey Dent in The Dark Knight
Klik hier voor mijn site met boekenrecensies

Weergave- en sorteeropties

Plaats reactie