Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

16 berichten • Pagina 1 van 1

Gebruikersavatar
Annemiek
Man met de buit Man met de buit
Berichten:
1124
Lid geworden op:
ma 21 feb 2011, 19:19

HELP. Mijn spel 'stotterd'

Hooi, jullie hebben me al 2 keer goed geholpen. Nu nog een vraag van mij. xD Mijn spel stotterd. Dat wil zeggen; hij staat steeds even stil. Bijvoorbeeld: M'n spel loopt gewoon goed, dan staat hij 10 sec. stil, dan gaat ie weer verder, 't gaat goed voor ong. 30 sec., staat m'n spel wéér stil. Dit is ineens sinds vandaag. Ik heb dit al wel eerder gehad, toen heb ik alles opnieuw geinstaleerd maarja, 'k heb geen zin om alles helemaal opnieuw te instaleren. Dus als jullie een oplossing weten zou dat héél fijn zijn. <3 En anders zit er niets anders op dan m'n spel weer opnieuw te instaleren.. Help me please. :(
liefsxxx.
Afbeelding
Klik HIER voor Annemieks screens en huizen! :D
Gebruikersavatar
ikkest
Kantoorslaaf Kantoorslaaf
Berichten:
337
Lid geworden op:
ma 24 jan 2011, 02:17

Re: HELP. Mijn spel 'stotterd'

Heb je genoeg ruimte op je computer?

Want ik heb daar zelf ook last van, maar dan alleen als mijn c schijf eigenlijk geen ruimte meer heeft. Hij staat geïnstalleerd op mijn E schijf, maar er komt altijd zooi van de sims op mijn c schijf te staan op de een of andere manier. Maar als ik die dus een beetje opruim loopt mijn spel ineens wel weer soepel, totdat mn c schijf weer te vol zit.
Gebruikersavatar
Annemiek
Man met de buit Man met de buit
Berichten:
1124
Lid geworden op:
ma 21 feb 2011, 19:19

Re: HELP. Mijn spel 'stotterd'

Nouja, het is een laptop van me vaders werk, en me vader zegt ook zoiets. Dus ik zal 't er maar mee moeten doen..

EDIT; oke, ik vind het dus echt níet leuk. ik heb nog ff gekeken. Maar in principe heb ik genoeg ruimte op m'n laptop enzo. Ik heb geen downloads. Weet iemand please een oplossing?
Afbeelding
Klik HIER voor Annemieks screens en huizen! :D
Babsy
Kruidenverdeler Kruidenverdeler
Berichten:
39
Lid geworden op:
za 04 jul 2009, 22:20

Re: HELP. Mijn spel 'stotterd'

Ik heb exact hetzelfde probleem. Tot ik de laatste patch heb geïnstalleerd liep het spel erg soepel. Inmiddels hangt hij bij mij ook constant (ik noem het 'lag').. Gisteren kon ik er eerst niet normaal mee spelen, na een reboot wel. Later op de dag liep hij ook weer helemaal soepel. Nu weer totaal niet :( Ik heb zeker genoeg geheugen en hij deed het voorheen wel goed. Ik gooi regelmatig spullen van mijn PC om hem 'schoon' te houden... Maar ook dit heeft deze keer niet geholpen. Misschien heeft het iets met de patch te maken? Ik heb anders ook geen idee meer, behalve dat dit niet goed is voor het humeur :P :fluit
Nefje
Podium hulp Podium hulp
Berichten:
124
Lid geworden op:
ma 08 mar 2010, 19:27

Re: HELP. Mijn spel 'stotterd'

Ik raad jullie aan om de cache bestanden te verwijderen en eventueel version.tag
Vooral het bestand "SimCompositorCache.package" kan erg groot worden. Bij mij wordt dit bestand telkens met gemak 450 MB.

De volgende bestanden kan je verwijderen (als het spel uit staat):
CASPartCache.package
CompositorCache.package
SimCompositorCache.package
Version.tag

De bestanden vind je in de regel hier: C:\(Mijn) Documenten\Electronic Arts\De Sims Middeleeuwen
Ze worden opnieuw aangemaakt zodra je het spel opnieuw opstart.
Gebruikersavatar
Annemiek
Man met de buit Man met de buit
Berichten:
1124
Lid geworden op:
ma 21 feb 2011, 19:19

Re: HELP. Mijn spel 'stotterd'

@iedereen.
Ik heb met mijn ouders overlegt, en waarschijnlijk gaan we samen een nieuwe vaste pc voor mij kopen. Ik zit nu namelijk op een laptop, die van mijn vaders werk is. Zijn werk heeft er iets opgezet wat enorm veel van mijn laptop vraagt. (Dat is verplicht) Voordat dat 'iets' erop stond deed m'n spel het wel normaal. Dus daar ligt het waarschijnlijk aan. Ik zal nog wel proberen die bestanden te verwijderen ofzo, wat jij zegt Nefje.

EDIT; Nefje, die bestanden heb ik niet. Maar jij hebt het over de sims Middeleeuwen en ik heb het over de Sims 3.. :$
Afbeelding
Klik HIER voor Annemieks screens en huizen! :D
Babsy
Kruidenverdeler Kruidenverdeler
Berichten:
39
Lid geworden op:
za 04 jul 2009, 22:20

Re: HELP. Mijn spel 'stotterd'

@ Annemiek, je zit hier in het Middeleeuwen topic gedeelte? Vandaar dat Nefje dat ook bedoeld :)

@ Nefje, ik ga het proberen, heb ze eruit gehaald in elk geval. In elk geval bedankt voor het meedenken :D
Gebruikersavatar
DaisyRose
Snackventer Snackventer
Berichten:
73
Lid geworden op:
vr 21 jan 2011, 20:20

Re: HELP. Mijn spel 'stotterd'

Daar heb ik dus ook last van. dan ben ik ergens mee bezig en dan staat het spel dus stil. 2x is het spel toen vastgelopen, maar ook dat het spel na 10 sec weer verder gaat.

@ Nefje Ga zo proberen die bestanden te verwijderen. Wat doen die bestanden eigenlijk :$??
Gebruikersavatar
Annemiek
Man met de buit Man met de buit
Berichten:
1124
Lid geworden op:
ma 21 feb 2011, 19:19

Re: HELP. Mijn spel 'stotterd'

@Babsy O, maar ik had het topic origineel geplaats in: 'Alles' over de Sims 3. Dus ik weet ook niet waarom het nu ineens naar de Sims Middeleeuwen is verplaats..
Afbeelding
Klik HIER voor Annemieks screens en huizen! :D
Nefje
Podium hulp Podium hulp
Berichten:
124
Lid geworden op:
ma 08 mar 2010, 19:27

Re: HELP. Mijn spel 'stotterd'

Op het moment dat ik antwoordde stond het al hier, dus ik nam ook aan dat het over Middeleeuwen ging. Hoe dan ook, het kan ook voor De Sims 3 helpen. Het is namelijk eerder andersom: het verwijderen van de cache bestanden helpt voor problemen met De Sims 3 dus ik vermoed dat het andersom ook kan helpen.

Die bestanden behoor je dan ook gewoon te hebben, maar vanzelfsprekend dan in de Sims 3 map.
Het enige verschil is dat je nog een extra bestand hebt, namelijk "ScriptCache.package".
Op het Engelse forum heeft Nichaedemus (moderator) uitgelegd waarom het handig kan zijn deze af en toe opnieuw aan te laten maken:
http://forum.thesims3.com/jforum/posts/ ... ge#2393145
Dit is overigens slechts een van de berichten waarin hij en de andere simguru's dat noemen. Mocht je niet op het Engelse forum kunnen komen, dan kan je ook even het screenshot van de uitleg hier bekijken als je wilt weten hoe het zit.
Gebruikersavatar
Annemiek
Man met de buit Man met de buit
Berichten:
1124
Lid geworden op:
ma 21 feb 2011, 19:19

Re: HELP. Mijn spel 'stotterd'

@Nefje Superbedankt, ik ga het proberen! Heb trouwens ook al alles laag gezet, van kwaliteit enzo maar dat wil ook niet werken.

EDIT: Nou, ik heb het geprobeert. Maar het werkte helaas niet.. :(
EDIT: YEAAH, m'n spel doet het weer. :D Ik ben in een andere buurt gaan spelen met andere mensen, en nu doet hij het weer. Wel jammer dat ik met die andere moest stoppen, ik was al bij generatie 3. :( maarja, ik ga nu ff kijken hoelang hij het volhoud.
HEEL ERG BEDANKT VOOR IEDEREENS HULP. :D
Afbeelding
Klik HIER voor Annemieks screens en huizen! :D
Gebruikersavatar
Annemiek
Man met de buit Man met de buit
Berichten:
1124
Lid geworden op:
ma 21 feb 2011, 19:19

Re: HELP. Mijn spel 'stotterd'

AAAAH, het is weer terug. :( M'n computer kan het zekerweten aan heb net een nieuwe gekocht namelijk. Der staat geen rotzooi op. Heb geen downloads. EN IK WIL GEWOON NORMAAL KUNNEN SPELEN. ARG!
Weet iemand pleaaaase nog een oplossing? Ik word nu wel zo'n beetje wanhopig.

(Kan een van de forumbeheerders dit topic trouwens op het goede onderdeel zetten, namelijk; technische vragen en patches SIMS 3? Alvast bedankt.)
Afbeelding
Klik HIER voor Annemieks screens en huizen! :D
Gebruikersavatar
DENNUSZ
Kantoorslaaf Kantoorslaaf
Berichten:
453
Lid geworden op:
ma 06 jun 2011, 15:34

Re: HELP. Mijn spel 'stotterd'

Dat had ik eerst ook! eerst haakte mijn Spel ook maar ik heb het weten optelossen

Zet anders je opties. (3 puntjes -> Opties -> Eerste tab (met dat computer schermpje)

Zet je instellingen zo; (Precies mijn instellingen en alles loopt gewoon weer lekker vloeiend)

Kwaliteit van weerspiegeling; Laag

Randen zachter; UIT! (als deze aanstaat, uit zetten! hij maakt je spel ook een heel stuk trager als je deze optie aan hebt staan)

Visuele Effecten; Laag, (Dit zorgde erbij mij voor dat mijn spel bijna niet meer ging haken. ( en als dat wel zo was was dat ongeveer 2 of 3 sec per ongeveer 4 uur ofzo. )

Animaties soepeler maken; aan

Geavanceerde rendering; aan

Mijn Mac specificaties zijn

20''
2Ghz Intel Core 2 Duo processor
2GB Ram 667 Mhz.
ATI Radeon HD2400 Videokaart.

Best goede specificaties!

ik hoop dat je der wat aan hebt!

Weergave- en sorteeropties