Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

11 berichten • Pagina 1 van 1

I_mJimmy
Supergeheim onderzoeker Supergeheim onderzoeker
Berichten:
2735
Lid geworden op:
za 04 jul 2009, 11:58

De Sims Middeleeuwen - Vragen en uitleg over cheats

Dit zijn de standaard cheats

* help – Lists the cheats in the game
* disableSnappingToSlotsOnAlt [on|off] – When on, objects will not snap to slots while holding ALT.
* enablellamas [on|off] – Toggles Llama Mode
* fadeObjects [on|off] – Toggles whether objects fade when the camera gets close to them
* fps [on|off] – Toggles the frame rate display in the upper right corner of the screen
* fullscreen [on|off] – Toggles between fullscreen and windowed modes
* hideHeadlineEffects [on|off] – Removes all plumbbobs and thought balloons above Sims
* kaching – Adds $1,000 to active household funds
* maptags [on|off] – Toggles map tags on and off. This is most noticeable in Map View
* motherlode – Adds $50,000 to active household funds
* quit – Exits the game
* recordvideo [small|medium|large] [low|moderate|high|max] – Starts recording video with specified size and quality
* RerollQuests - Re-randomizes the available quests
* ShellState [cutaway|full|hide] – Sets building’s shell visibility
* slowMotionViz <0-8> - Puts visuals in siow motion. 0 = normal, 8 = slowest
* speed <0-4> – Sets game speed. 0 = paused, 4 = ultra speed through current action

pcexpert schreef:These are the commands exposed by the game scripts, there are more engine commands, I have not looked at those yet.

Game commands, general: (enabled)

help
quit
ShellState
RerollQuests

World commands, general: (enabled)

kaching
motherlode
enablellamas
hideHeadlineEffects
maptags
speed

Game commands, cheats:

You can enable these by editing X:\Path\To\The Sims Medieval\GameData\Shared\NonPackaged\Ini\Commands.ini and changing TestingCheatsEnabled=0 to TestingCheatsEnabled=1

setKingdomPoints
setKP
setQP
DisableRespos
EnableRespos
ShowAllQuests
ShowAllValidQuests
ShowAllValidQuestsNoAspect
videoMakerModeEnabled

World commands, cheats:

You can enable these by editing X:\Path\To\The Sims Medieval\GameData\Shared\NonPackaged\Ini\Commands.ini and changing TestingCheatsEnabled=0 to TestingCheatsEnabled=1


Hiernaast zijn er nog vele meer! Je kan ze hier verder lezen. :thumbup
PCExpert heeft meerdere cheats gevonden, als jij er ook nog een paar weet of vragen hebt kun je deze hier stellen ;)!

Let op! Het gebruiken van cheats is op eigen risico en wij zijn op geen enkele manier verantwoordelijk voor enige schade die deze cheats mogelijk aan het spel hebben toegebracht!
Afbeelding
Pcexpert
Groentehakker Groentehakker
Berichten:
211
Lid geworden op:
zo 22 nov 2009, 15:04

Re: De Sims Middeleeuwen - Vragen en uitleg over cheats

  • Ga naar de map waar je de sims middeleeuwen geïnstalleerd hebt.
  • Ga verder naar Gamedata/Shared/Nonpackaged/Ini
  • Druk rechts op het bestand commands.ini en open de eigenschappen.
  • Vink Alleen-lezen uit en druk op toepassen.
  • Open het bestand. (kladblok is goed genoeg, geen speciaal programma nodig)
Je ziet onderaan het bestand dit staan:
TestingCheatsEnabled=0

Vervang het met dit:
TestingCheatsEnabled=1

Klaar!

---

Dat moet je doen om de cheats werkend te krijgen. :thumbsup
Gebruikersavatar
ConnyBS
Latrine schoonmaker Latrine schoonmaker
Berichten:
17
Lid geworden op:
di 17 nov 2009, 19:52

Re: De Sims Middeleeuwen - Vragen en uitleg over cheats

Helaas PC Expert, niet gelukt, ook al heb ik het vinkje bij alleen lezen weggehaalt , ik kan het bestand niet veranderen. Was het bij jou wel gelukt? En werkte het ook echt?
Nou heb ik op buitenlandsre sites gelezen en daar wordt zelfs beweert dat TestingCheatsEnabled niet meer op toepassing is voor de behoeften te veranderen.. :scared
Maar goed, dan maar niet, zonder cheats is het sowieso leuker, :thumbup alleen dat eten en slapen word ik een beetje ibbel van :laugh :laugh

Bedankt voor de moeite :thumbup
Pcexpert
Groentehakker Groentehakker
Berichten:
211
Lid geworden op:
zo 22 nov 2009, 15:04

Re: De Sims Middeleeuwen - Vragen en uitleg over cheats

Bij mij werkt het. Eens het bestand veranderd is zal testingcheats altijd ingeschakeld zijn.
De mensen van buitenlandse sites kennen er niets van, ik kan de balkjes gewoon slepen. . :S

Maar goed, replace je commands met het bestand hieronder - dan zal het werken. :thumbup

Afbeelding

Als je de oude commands terug wil zetten, moet je het bestandje gewoon van je cd-rom halen. Omdat het maar 1 simpele aan-uit waarde heeft veranderd het niet met de patch, en kan het geen conflicten veroorzaken. :D
Gebruikersavatar
Simsfreak
Gekke geleerde Gekke geleerde
Berichten:
10304
Lid geworden op:
di 26 okt 2010, 17:18

Re: De Sims Middeleeuwen - Vragen en uitleg over cheats

Sim-Sven schreef:Welke van al bovengenoemde cheats is de cheat voor energie en honger? Ik heb zitten zoeken maar kan 't er niet uit opmaken...
Die kan ik ook wel gebruiken! Iemand?
Welcome to the inner workings of my mind, so dark and foul I can't disguise. Nights like this I become afraid of the darkness in my heart.
Gebruikersavatar
ConnyBS
Latrine schoonmaker Latrine schoonmaker
Berichten:
17
Lid geworden op:
di 17 nov 2009, 19:52

Re: De Sims Middeleeuwen - Vragen en uitleg over cheats

pcexpert schreef:Bij mij werkt het. Eens het bestand veranderd is zal testingcheats altijd ingeschakeld zijn.
De mensen van buitenlandse sites kennen er niets van, ik kan de balkjes gewoon slepen. . :S

Maar goed, replace je commands met het bestand hieronder - dan zal het werken. :thumbup

Afbeelding

Als je de oude commands terug wil zetten, moet je het bestandje gewoon van je cd-rom halen. Omdat het maar 1 simpele aan-uit waarde heeft veranderd het niet met de patch, en kan het geen conflicten veroorzaken. :D
Helemaal top, is voor elkaar :thumbup Ik heb het oude commands bewaard op mijn D schijf en deze op C erbij geplakt. Idd zodra je het spel opstart dan hoef je niks meer in te tikken..hij doet het gelijk :swing Ik heb alleen deze in gebruik, dus nogmaals thx!!
Demens
Orgaandonor Orgaandonor
Berichten:
1
Lid geworden op:
do 26 mei 2011, 16:23

Re: De Sims Middeleeuwen - Vragen en uitleg over cheats

Hoe werkt dat dan ?

Ga naar de lokatie waar je de Sims Middeleeuwen hebt geinstalleerd, standaard is dat
My computer C:\Program Files\Electronic Arts\de Sims Middeleeuwen.
Zoe het mapje GameData en klik het open
Zoek het mapje Shared en klik het open
Zoek het mapje NonPackaged en klik het open
Zoek het mapje Ini en klik er met rechts op, kies Eigenschappen
Haal het vinkje (of gekleurde blokje) weg bij Alleen Lezen, klik op Toepassen en OK
Open nu het mapje Ini en klik met rechts op Commands (evt. openen met Kladblok)

je ziet nu dit:

; Warning: Editing this file is not supported and could have unpredictable results.
; You might permanently damage your save file and/or game experience. Achievements,
; Ambitions, and Quests might become impossible to complete and the game could
; become stuck. There may be no way to recover. It is recommended that you backup
; your save game before making any changes to this file.
; Enables/disables advanced console cheat codes
[Config]
TestingCheatsEnabled=0

Wij spelen het nu al meerdere weken en hebben geen enkel nadelig gevolg, we kunnen opslaan, quests uitvoeren, kortom, alles werkt normaal.

Wijzig TestingCheatsEnabled=0 in TestingCheatsEnabled=1
Sla het gewijzigde bestand op in b.v. Mijn Documenten of op je Bureaublad
Klik met rechts op het originele Commands-bestand, hernoem het naar Commandsoud
Kopieer het gewijzigde Commands-bestand van punt 9 naar de map Ini

Weergave- en sorteeropties