Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

6 berichten • Pagina 1 van 1

I_mJimmy
Supergeheim onderzoeker Supergeheim onderzoeker
Berichten:
2735
Lid geworden op:
za 04 jul 2009, 11:58

De Sims Middeleeuwen - door de ogen van de Priester en Smid

Let op: Wat je nu gaat lezen, is een verhaal dat je leest door de ogen van de personages. De handelingen die in dit verhaal gebeuren, hebben wij natuurlijk niet zelf bedacht, maar wel uitgevoerd. Dit zijn namelijk opdrachten die je moet doen in een Queeste. De beslissing die gemaakt zijn tijdens een opdracht, zoals bij de elfjes, kan je wel zelf maken als je het spel speelt, hierdoor kan het verhaal anders gaan lopen.

De evolutie van de chinchilla's Queeste - met de Priester en Smid.

Afbeelding

Smid:

Mij is opgedragen, om samen met de Priester de duivelse Chinchilla’s in het bos weer goed te maken. Maar hoe zou ik hier aan beginnen? Ik besluit, om net als de priester, te beginnen met een onderzoek. De priester duikt in de boeken, en ik ga kijken in het bos. Het bos ligt aan het einde van het dorp, en daarom is het een behoorlijk stuk lopen. Ik passeer de verschillende gebouwen, zoals de kerken en de markt. Als de bomen naderen begin ik aan mijn onderzoek.

Priester:

Terwijl ik door de dikke boeken over chinchilla’s blader hoor ik de geluiden van de mensen in de kerk. Ik woon in de kerk, hier is mijn thuis. Ik sla een nieuwe bladzeide om, en lees dat je met bitterkruid een gerecht kan maken om chinchilla’s aan te trekken. Daar moest ik anders maar eens mee beginnen. Bitterkruid is een kruid dat je kan vinden in het bos, daar moet ik naar toe.

Smid:

Een duivelse chinchilla rent weg als ik aan kom lopen. Het enige wat van hem overblijft is een stukje aangevreten kaas. “Dus chinchilla’s eten kaas..” zeg ik tegen mezelf. Als ik nou eens een val maak met kaas, kan ik misschien een chinchilla vangen. Om een val te smeden heb je cradium nodig, en behoorlijk wat. Op zijn minst 10 stuks. Gelukkig kan je dat beide kopen op de markt. "Ik ga eerst naar de markt, en dan naar huis, de val maken.." zeg ik tegen mezelf.

Priester:

Terwijl ik mijn weg baan door het grote bos, zie ik een aantal elfjes dansen rond een witte boom. De boom gloeit prachtig en de elfjes maken een hemels geluid. Ik kan twee dingen doen, denk ik bij mezelf.. Ik kan de boom omhakken, of ik kan ze bespioneren. Ik ben een priester, en eigenlijk mag ik niks slechts doen, dus ik besluit ze te bespioneren. Als de elfjes weg zijn, stopt de boom met gloeien. Ik stap voorzichtig dichterbij, en zie 3 maanstenen liggen. “Die zijn hartstikke veel geld waard!” zeg ik tegen mezelf, terwijl ik de stenen in mijn zak stop.

Afbeelding

Afbeelding

Smid:

Ik loop naar de hete oven in mijn huis. In deze oven kan ik, met de juiste materialen, zwaarden, schilden en vallen maken, en nog veel meer. Je moet lette op de kwaliteit van je product tijdens het maken, maar bijvoorbeeld ook op de hitte van de oven. Als de val klaar is laat ik hem afkoelen, en neem hem vervolgens mee naar het bos, om de chinchilla te vangen.

Terwijl ik door de schemering richting het bos loop zie ik een roze gewond elfje liggen in het bos. Ik heb twee keuzen, het elfje vangen of het elfje helpen. Als ik het help, krijg ik niks, vang ik het, krijg ik geld. Ik probeer het elfje te vangen, maar daar is zij het niet mee eens. Een pijnlijke steek gaat door mijn lichaam, en een jeukerige elfjessteek verschijnt. Er kunnen blijkbaar nare dingen gebeuren als je een verkeerde keuze maakt. Ik vervolg mijn pad richting het bos.

Afbeelding

Priester

Als ik terug ben van het bos begin ik met het koken van de chinchilla stoof. Ik gooi de kruiden en kaas erdoorheen, en volgens het boek moet ik ook nog konijnenvlees er doorheen doen. Dit heb ik gehaald in de stad, net buiten het dorp. Als ik denk dat de stoof goed is, giet ik het in een kommetje en eet het op. Eigenlijk smaakt het nog best goed. Nadat ik het heb opgegeten kan ik even niks doen, het is nu wachten op de smid, die mij de chinchilla brengt.

Afbeelding

Smid:

“Hebbes!” schreeuw ik, als de chinchilla recht in de val gelopen is. Na aardig wat tijd en moeite heb ik een chinchilla weten te vangen. Deze zal de priester nu zo kunnen bewerken dat hij weer goed wordt. Ik pak de val op en loop terug het dorp in. Het is een flink stuk lopen, minimaal een uur, richting de kerk, die helemaal aan de andere kant van het dorp staat.

Priester:

De smid komt de kerk binnenlopen, het is avond, en het begint al donker te worden. De kerk is groot in deels leeg en het is stil. “Hier is de chinchilla.” zegt de smid met een serieuze stem. Het beestje reageert op mijn lichaamsgeur, ook al kan hij mij nog niet zien door de doos waarin hij zit. “De pap werkt.” zeg ik in mijzelf. Ik sla het boek open om te kijken wat ik precies moet zeggen en begin met mijn ritueel.

Smid:

“Doordreng deze chinchilla met de vrede van de wachter.” zegt de priester, terwijl ik wat pap eet. Sinds ontbijt heb ik niks meer gegeten en ik heb erge honger. Als ik mijn kom heb opgeruimd staat de priester voor me, met een kalme, lieve chinchilla in haar handen. “Het is gelukt.” zegt ze. Ze verteld dat we nu twee mogelijkheden hebben, de chinchilla vrijlaten om hem de groep zelf te laten overtuigen. Of de andere chinchilla’s ook doordrengen met de vrede van de wachter…

Afbeelding

Priester:

Ik zet de chinchillaval op de houten tafel neer. “Deze hebben we gelukkig niet meer nodig.” zeg ik. De smid is een paar minuten geleden weggegaan om de chinchilla vrij te laten in het bos. Ik trek mijn slaapkleding aan en duik mijn bed in, morgen moet ik voor de kerk geld inzamelen en een preek houden, maar dat komt morgen wel. Met die gedachten doezel ik steeds dieper in slaap.

Een nieuwe dag breekt aan in het Middeleeuwse rijk!

Smid:

Ik lig op bed, denkend aan de gruwel van gisteravond. Nog geen minuut nadat ik de chinchilla had losgelaten werd deze opgevreten door de boosaardige chinchilla’s. Dat arme weerloze beestje. Ik was bij de priester langs geweest, die ging een andere manier zoeken om dit probleem op te lossen.. Wat zou ze bedacht hebben? Ik stap uit bed en begin met mijn opdrachten, twee zwaarden voor twee ridders.

Afbeelding

Priester:

Ik klop op de deur van de smid, de geur van vuur en kolen maakt duidelijk dat hij thuis is. Ik loop naar binnen en leg de val op tafel. “We hebben nog een chinchilla nodig.” zeg ik. Een stilte heerst. De smid legt zijn werk neer en pakt de val. “Die krijg je.” luid hij, en loopt weg.

Nadat de smid het huis verlaten heeft baan ik mij een weg terug om een schrijfsel te maken over de chinchilla, en de voortgang, voor de Wachter. Daarna houd ik de dagelijkse preek voor alle Peteranen en duik vervolgens opnieuw in de boeken. Bladzijde naar bladzijde zoek ik af, tot ik iets vind waarmee we de chinchilla kunnen beschermen. En daar is het, daar staat het, een chinchilla harnas. Maar waar ga ik die vinden, of eigenlijk, bij wie?

Smid:

Wachten, dat is het enige wat je kan doen. De stilte heerst, het enige geluid wat ik kan horen is het gezang van de vogels en het geritsel van de bomen. Maar geen enkele chinchilla tot nu toe. Ik heb niet goed geslapen vannacht, en val bijna in slaap, maar een enorme klap voorkomt dat. Het deurtje van de val is dichtgeslagen, en onze volgende hoop is gevangen. Ik pak de kooi op en verdwijn uit het bos, richting het dorp.

Priester:

Ik sta op de markt, de middagzon brandt hevig op mijn huid en ik probeer de Peteraanse harnashouder te vinden. De enige aanwijzing die ik kon vinden was dat hij ’s middags onder bewaking van een wachter staat. Ik zoek dus naar een man in harnas, en daar staat er een bij de put. Ik loop naar hem toe en begin mijn verhaal te vertellen, en de man is duidelijk van plan mij de ontwerpen te geven, zodat de smid het kan maken. Ik pak de documenten aan. “Bedankt.” zeg ik.

Smid:

De priester zit op de stoel, terwijl ik me uit de naad werk. Het zweet staat op mijn voorhoofd en ik probeer zo snel mogelijk door te werken. Het is al laat, het heeft veel tijd gevergd het harnas te maken, het is zo klein, en zo veel gepriegel. Als het harnas af is, doet de Priester haar ritueel op het weerloze beestje, en vervolgens trekken we hem het harnas aan. “Nu bidden…” zegt ze. Ik kijk haar verbaasd aan, maar doe mee.

Priester en Smid:

Het is koud, de maan begint op te komen en de nacht geluiden zijn te horen. Normaal zou ik nu in de kerk zijn, maar nu sta ik in het donkere bos. De smid zet het kooitje neer, en doet het deurtje half open. De chinchilla probeert eruit te komen, maar dat lukt hem nog niet. Hij kijkt me aan. “Op hoop van zegen..” zeg ik. Het kooitje vliegt open en de chinchilla sprint naar buiten. De kwaadaardige chinchilla’s komen dichterbij, en proberen hem dood te bijten, maar stom verbaasd deinzen ze terug, als ze in het harnas bijten. De chinchilla’s beseffen dat dit geen zin heeft. Het is ons gelukt!

Afbeelding

Einde Queeste - de Queeste is succesvol volbracht.

Meer screenshots verschijnen binnenkort op de website! Hier kan je overigens al een gameplay video vinden met veel beelden van het spel! Deze preview is gebaseerd op onze hands-on bij EA 17 Maart 2011. Eigendom van Sims Nieuws, niet kopiëren zonder toestemming en/of bronvermelding.
Afbeelding

Weergave- en sorteeropties