Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

10 berichten • Pagina 1 van 1

Gebruikersavatar
wimhuiskamp
Genetisch manipulator Genetisch manipulator
Berichten:
2268
Lid geworden op:
za 24 okt 2009, 21:58

Vertaald: Duitse Computer Bild Informatie

De Sims Middeleeuwen: Informatie uit ‘Computer Bild Spiele’

Gisteren werd officieel het nieuwste spel in de ‘De Sims’-reeks aangekondigd: De Sims: Middeleeuwen. Zoals de titel al doet vermoeden, worden jullie Sims in een nieuwe wereld tussen burchten en ridderkampen geplaatst, verstoken van alle moderne toeters en bellen.

Het blad ‘Computer Bild Spiele’ heeft in haar vandaag uitgegeven nummer 9/2010 een exclusief bericht met talrijke afbeeldingen over dit nieuwe Sims spel gepubliceerd, dat volledig op zichzelf staat en dus geen nieuw uitbreidingspakket voor ‘De Sims 3’ is. Vanwege de auteursrechten mogen wij helaas de geplaatste afbeeldingen niet inscannen en hier tonen. Maar voor € 2,99 kunt u de zilver-editie (en voor € 4,99 de goud-editie) kopen bij uw vertrouwde tijdschriftenhandelaar.

(S3N: prijzen en beschikbaarheid gelden voor Duitsland. Of en waar dit blad in Nederland ook te koop is, is ons niet bekend).

Maar nu naar de nieuwe informatie:

Het beroep van je Sim speelt in ‘De Sims: Middeleeuwen’ een hoofdrol, omdat het uiterlijk en het spelverloop zich daarop concentreren. Daarbij is het ook niet mogelijk dat de Sim, die je zelf maakt, tussendoor van beroep wisselt, want dat houdt hij zijn leven lang. Het spel maakt onderscheid tussen ‘helden-Sims’ en ‘dorps-sims’ (zoals bijvoorbeeld een beul, een schelm of een harlekijn), waarbij jij je uitsluitend bezig zult houden met de ‘helden-Sims’, waarvan er 10 verschillende zijn en die zowel mannelijk al vrouwelijk kunnen zijn:

- dokter
- bard
- kooplieden
- geestelijke
- koning/koningin
- priester
- ridder
- smid
- spion
- tovenaar/tovenares

Al deze beroepen zijn daarbij met speciale vaardigheden verbonden, die je in de 12 verschillende uitdagingen van nut kunnen zijn. Die uitdagingen zijn nog eens in kleinere deelopgaven ingedeeld. Zo zal het jouw opdracht zijn het koninkrijk te vergroten of weer gezond te maken.

Tijdens de presentatie door senior producer Rachel Bernstein werd aan de pers de uitdaging ‘Genees je volk’ getoond, waarvan de eerste opdracht was de heerser van het rijk te genezen. Allereerst volgde een rondleiding door het slot (die zo vormgegeven werd, dat die een passende sfeer bood) via de slaapkamer van de aan zijn bed gekluisterde vorst tot, tenslotte, het huis van de vrouwelijke arts, die net op dat moment een patiënte op een soort rek behandelt. Die behandeling verloopt overigens eerder slecht dan goed.

Ook in ‘De Sims: Middeleeuwen’ moeten basisbehoeften vervuld worden, maar omdat de nadruk meer op de avonturen ligt, zijn die behoeften daarom wat gereduceerd. Wanneer de arts bijvoorbeeld de voorkeur zou geven aan het vervullen van die behoeften boven haar eigenlijke opdracht, zou zij bestraft worden met hogere belastingen, de gevangenis of zelfs de doodstraf. De behoefte aan plezier kun je onder andere bevredigen door rotte eieren te gooien naar een aan de schandpaal genagelde Sim.

Om een geneesmiddel voor de koning te vinden, heb je ook de hulp van andere helden nodig. Zo moet de arts met behulp van een postduif contact leggen met de priester, die haar zal moeten helpen het ‘Engelenkruid’ te vinden. Punt van kritiek van ‘Computer Bild Spiele’ is daarbij echter de geringe spanningscurve, omdat de opdracht is voltooid, juist op het moment dat het spannend zou kunnen worden.

Om de opdracht succesvol af te ronden, is het belangrijk dat je Sim zich in een goede conditie bevindt, zowel lichamelijk als geestelijk. Ook moet hij/zij goede relaties met andere Sims koesteren. Want wanneer het geneesmiddel van de arts zou falen, kan zij altijd nog hopen op de geestelijke bijstand van de priester om de uitdaging tot een goed einde te brengen. Als dat het geval is, volgt een waardering en krijgt men ervaringspunten.

Aansluitend zal het jullie opdracht zijn de wereld in te richten. Omdat het bouwen zeer beperkt is, moet je er genoegen mee nemen, dat je aan- en uitbouwen aan bestaande gebouwen plaatst of nieuwe gebouwen in je spelwereld plaatst, waardoor ook nieuwe helden-Sims een onderkomen vinden en je daarmee nog meer afwisseling bieden.

Het tijdschrift meldt verder, dat het spel in geen geval historische correctheid bezit, omdat bijvoorbeeld die kerken niet echt hebben bestaan en ook het mystieke via de tovenarij en draken een plaats in het spel heeft gevonden. Tevens wordt vermeld, dat de Sims baby’s kunnen krijgen, die echter maar tot kind op kunnen groeien. Ook de beroemde/beruchte pixels bij het toilet en douchen zullen wat aangepast gaan worden. Maar omdat het bij de presentatie om een ‘pre-alfa’-versie ging, kon men nog niet zeggen, hoe dat er dan precies uit gaat zien.

Aan het einde van het bijna 5 pagina’s lange artikel waagt ‘Computer Bild Spiele’ zich ook aan een prognose. Aan de ene kant ziet men bij ‘De Sims: Middeleeuwen’ een risico, omdat men niet weet hoe de community op het nieuwe spelprincipe reageert, daar het van de eigenlijke simulatie afwijkt en meer in de richting van een avonturen-/rollenspel gaat. Maar juist daarin ziet men aan de andere kant een kans op een nieuwe spelervaring in de reeks.

Bron: Simtimes
Afbeelding
Gebruikersavatar
Distel
Snackventer Snackventer
Berichten:
56
Lid geworden op:
ma 07 jun 2010, 14:54

Re: Vertaald: Duitse Computer Bild Informatie

bedankt voor het vertalen, maar voor ik besluit of ik het wel ga kopen zijn we weer zeker 5 jaar verder. het idee is wel geinig maar voor mij veel te duur voor een game waarvan ik nu al ernstig mn twijfels heb of ik het wel leuk vind. ik voel totaal geen enthousiasme. maar goed, ieder zn meug...

Weergave- en sorteeropties