Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Gesloten

8 berichten • Pagina 1 van 1

Gebruikersavatar
franniewee
Mest analist Mest analist
Berichten:
535
Lid geworden op:
wo 30 sep 2009, 22:32

VERWIJDERD Tutorial: CUSTOM LAUNCHER voor sneller laden spel

Beste forumleden:

Tot mijn spijt heb ik een nogal principieel verschil van mening met 'de leiding' hier dat ik besloten heb al mijn tutorials te verwijderen. Voor diegenen die ze toch nog willen hebben,
ik zet ze neer op een van mijn Blogs:

https://fransims3tutdutch.blogspot.com/

sorry, het is niet anders.

Laatst gewijzigd door franniewee op wo 24 aug 2011, 22:54, 2 keer totaal gewijzigd.

Afbeelding
Tutorials in Dutch vind je hier en voor The Long Road klik op de banner
Gebruikersavatar
Caitlin
Groentehakker Groentehakker
Berichten:
194
Lid geworden op:
ma 11 jul 2011, 10:41

Re: TUTORIAL: gebruik de CUSTOM LAUNCHER voor sneller laden

Ik heb een vraagje, in de tutorial leg je het alleen uit via .package bestanden. Maar ik heb eigenlijk alleen maar .sims3pack bestanden en maar een stuk of 5 .package bestanden.
Ik zie op die screenshots wel een tabblad met Sims3Pack erop, kan ik dit programma dan wel ook gebruiken? En werkt het dan hetzelfde zoals je voor de .package bestanden hier hebt uitgelegd?

Edit:
Heb even op MTS gekeken naar de reacties, .sims3pack wordt dus niet door V1 ondersteund, maar wel door V2. Heb jij misschien ervaring met V2? Het is nog maar een beta versie en daar kunnen nog wel eens flinke bugs in zitten.
Gebruikersavatar
Zemm
Snode rechterhand Snode rechterhand
Berichten:
3585
Lid geworden op:
za 15 aug 2009, 16:56

Re: TUTORIAL: gebruik de CUSTOM LAUNCHER voor sneller laden

^Sims3packages zijn niet slecht. Het is eerder een kwestie van persoonlijke voorkeur. Sommige vinden de ene handiger en sommige de ander. Ik vind zelf .sims3packages handig, omdat je ook de tumbnails in de launcher kunt zien en omdat je spel er sneller mee is t.o.v. packages. Het spel kan namelijk beter een paar grote .dbc bestanden (hierin zitten alle s3p bij elkaar) laden dan heel veel kleinere .package bestanden. Je kan ook .package bestanden bij elkaar voegen in een bestand, maar dat maakt het pas echt onbeheerbaar. ;) Maar de gemakkelijkheid van het (de)installeren van .package bestanden vind ik aan de andere kant ook handig.

Ze hebben allebei hun voor- en nadelen en welke je het handigst vindt, ligt aan je zelf. :)
____

Bedankt voor je tutorial Frannie. Een erg handig programmaatje dit. :knuffel
"What's in a name? that which we call a rose
By any other name would smell as sweet;"
Gebruikersavatar
franniewee
Mest analist Mest analist
Berichten:
535
Lid geworden op:
wo 30 sep 2009, 22:32

Re: TUTORIAL: gebruik de CUSTOM LAUNCHER voor sneller laden

@Caitlin: nee, nog geen ervaring mee. De site van Granthes was ook steeds offline. Ik heb wel al de readme uitgeprint en moet dat dikke pak papier nog doornemen.
Zodra ik meer ervaringen heb, maak ik beslist wel weer een tutorial.

@Zemm: Ik heb ook samengevoegde bestanden via S3PE. Als je daar een goede indeling in maakt is het heel goed beheersbaar. Met de hoeveelheid downloads die ik inmiddels heb (ruim 3000 - dat is best wel een beetje veel) kan ik prima overweg met de Custom Launcher en dat zou ik niet gekund hebben met Sims3Packs
Afbeelding
Tutorials in Dutch vind je hier en voor The Long Road klik op de banner
bas944
Podium hulp Podium hulp
Berichten:
113
Lid geworden op:
do 28 okt 2010, 18:00

Re: TUTORIAL: gebruik de CUSTOM LAUNCHER voor sneller laden

Ik had het 'slecht' beter wat uitvoeriger kunnen uitleggen.

In een Sims3Pack kunnen allemaal extra dingen verborgen zitten, zoals de beruchte laarzen die peuters ineens aanhebben of een paardenpak of iets dergelijks. Het bekendste voorbeeld is wel de 'creepy doll', een porseleinen pop die wat mensen bij TSR hadden verspreid en die automatisch in alle Sims3Packs die mensen op de Uitwisseling zetten kwam te zitten. Vaak weet de maker van de Sims3Pack zelf niet eens dat deze dingen erin zitten.

Dat Sims3Packs sneller zijn is onzin. Het spel stopt Sims3Packs samen in .dbc-bestanden, dat eigenlijk gewoon enorme packages zijn. Het spel lijkt sneller, omdat het maar een paar bestanden hoeft te lezen (de .dbc's). Je kunt packages ook makkelijk samenvoegen (bijvoorbeeld met de Custom Launcher) en dan is er geen verschil in snelheid. Met de Custom Launcher zijn ze nog steeds goed te beheren omdat het ze 'tijdelijk' samenvoegt.

Je kunt packages zo verwijderen vanuit Windows Verkenner of Mac Finder en ze zijn minder makkelijk 'hackbaar' zodat er minder eenvoudig vage onbekende extra's in kunnen zitten.

Ook zijn Sims3Packs afhankelijk van de Launcher, een ding dat ik zelf ongelooflijk haat vanwege de sloomheid en het patchen dat vaak fout gaat. Ik gebruik de Launcher zelf niet en installeer alles (ook storespullen) met de package-methode.

Dat het een persoonlijke voorkeur is klopt natuurlijk. Voor mij is dat laatste het belangrijkste omdat ik zelf niet zoveel packages heb en dus niet zoveel last heb van snelheidsproblemen.

Weergave- en sorteeropties

Gesloten