Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Gesloten

39 berichten • Pagina 1 van 2

Gebruikersavatar
franniewee
Mest analist Mest analist
Berichten:
535
Lid geworden op:
wo 30 sep 2009, 22:32

VERWIJDERD TUTORIAL: Wat te doen met PACKAGE bestanden

Beste forumleden:

Tot mijn spijt heb ik een nogal principieel verschil van mening met 'de leiding' hier dat ik besloten heb al mijn tutorials te verwijderen. Voor diegenen die ze toch nog willen hebben,
ik zet ze neer op een van mijn Blogs:

http://fransims3tutdutch.blogspot.com/

sorry, het is niet anders.

Laatst gewijzigd door franniewee op wo 24 aug 2011, 22:56, 4 keer totaal gewijzigd.

Afbeelding
Tutorials in Dutch vind je hier en voor The Long Road klik op de banner
Gebruikersavatar
Bakie
Oplichter Oplichter
Berichten:
1269
Lid geworden op:
ma 28 dec 2009, 19:23

Re: TUTORIAL: Wat te doen met PACKAGE bestanden

1 klein vraagje, zeg je nou dat je die submappen kan maken voor verschillende sites IN dat Package mapje?
Dat wist ik namelijk niet, dat is wel een stuk makkelijker als dat ik ze eerst allemaal bij elkaar had staan. Als ik er dan 1 wilde verwijderen kon ik 'm niet 1,2,3, vinden.
Bedankt voor de nederlandse tutorial :thumbup
Gebruikersavatar
franniewee
Mest analist Mest analist
Berichten:
535
Lid geworden op:
wo 30 sep 2009, 22:32

Re: TUTORIAL: Wat te doen met PACKAGE bestanden

@ Bakie: ja je kunt submappen in de map Packages maken. Dat is inderdaad handig als je iets wil terug vinden. (zie ook mijn andere tutorial, die gaat daar verder op in)

@ Honner: ja en nee. Sims3Packs horen daar niet bij. MAAR: er is wel een truuk om van de Sims3Packs af te komen. Dat staat ook al ergens beschreven in een tutorial hier ergens op de site. (dacht ik). Het programmaatje heet Delphy's Sims 3 Pack Multi-Extracter. Te vinden op MTS.

Groot NADEEL van Sims3Pack is:
- de extra ruimte die ze innemen. Het slecht kunnen verwijderen. Als je ze uitschakelt via de installer, zijn ze er nog wel en nemen veel ruimte in.
- het installeren duurt erg lang
- je krijgt vaak foutmeldingen dat het niet gelukt is etc.
VOORDEEL is natuurlijk het gemak: dubbelklikken en (als het werkt) hoef je verder niets te doen.

Dan snor ik nu nog ff wat links op:
Delphy's Sims 3 Pack Multi-Extracter hier: https://www.modthesims.info/d/364038[/color] Er staat precies bij wát je moet doen. Alleen (ahum) dus wel even Engels lezen.

En sorry: ik kan de tutorial niet meer terugvinden hier op de site. Misschien dat iemand anders het wel nog weet, dan graag een aanvulling.
Afbeelding
Tutorials in Dutch vind je hier en voor The Long Road klik op de banner
Gebruikersavatar
Bakie
Oplichter Oplichter
Berichten:
1269
Lid geworden op:
ma 28 dec 2009, 19:23

Re: TUTORIAL: Wat te doen met PACKAGE bestanden

En een voordeel is dat ze, (mits het geen betaalde downloads van de officiele site zijn) automatisch mee gaan met uploads zoals huizen waar Sims3pack objecten in zitten. En je ze dus niet apart hoeft te downloaden.

Vind ik zelf heel fijn aan die dingen :P

(En of het installeren lang duurt hangt af van je computer, als ik er 20 tegelijk doe ben ik nog binnen de minuut klaar) ;)
Gebruikersavatar
franniewee
Mest analist Mest analist
Berichten:
535
Lid geworden op:
wo 30 sep 2009, 22:32

Re: TUTORIAL: Wat te doen met PACKAGE bestanden

@ Honnor: Ik bedoel via de manier beschreven in de tutorial. Als je alles hebt uitgepakt hoef je alleen de bestanden (packages) te selecteren en met de muis naar de juiste map (Mods/Packages/eventuele submap) te slepen.

óf je doet dit:

alle gedownloade onuitgepakte bestanden in een mapje (bij mij heet het b.v. ../downloads Sims3/Kleding voor alle kleding downloads) Selecteer álle rar of zip bestanden, druk op rechtermuisknop en kies uit het dropdownmenu voor de optie 'extract files', daarna krijg je een schermpje dat heet 'extraction path and options' met de boomstructuur van je mappen, daar kun je alle bestanden tegelijk (zonodig honderden) naar de gewenste map laten uitpakken.

Misschien moet ik een gefilmde tutorial maken..... of ben ik duidelijk genoeg op deze manier. Het ellendige is dat je soms denkt over de zelfde dingen te hebben, terwijl dat dan achteraf niet zo blijkt te zijn.

ps
NOG EEN OPMERKING voor Honnor: ik zie op je screen resource(3).cfg. Dat betekent dat je er 3 hebt. Je moet er maar 1 hebben. Voor de rest lijkt het me in orde.
Heb je de cachebestanden nog verwijderd?
Welke spellen heb je en welke patches?
Afbeelding
Tutorials in Dutch vind je hier en voor The Long Road klik op de banner

Weergave- en sorteeropties

Gesloten