Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Gesloten

31 berichten • Pagina 2 van 2

Going4Quests
Mest analist Mest analist
Berichten:
593
Lid geworden op:
za 22 okt 2011, 19:40

Re: De sims 4 VS 3 Pre-Alpha

JoAnne schreef:
Going4Quests schreef:De gameplay is op alle vlakken beter vind ik, alleen de graphics totaal niet. :(
Volgens mij weten we nog niet zo heel veel over de gameplay, toch ;-)? Bovendien kun je dat soort dingen volgens mij pas echt beoordelen nadat je het gespeeld hebt. Hoe vaak heb ik van tevoren niet gedacht dat iets geweldige gameplay zou bieden, terwijl dat in de praktijk bleek tegen te vallen. En andersom.

Overigens is ook het bouwen van huizen gameplay en juist door het gebrek aan grafische kwaliteiten lijkt mij daar straks niks meer aan.
We hebben al ontzettend veel gehoord over de tools en dat is er echt op vooruit gegaan. Ook vind ik de emoties ook een super grote en leuke toevoeging.

Ook de camera zou epic verbeterd zijn. :)

Enkel de graphics. :(
JoAnne
Podium hulp Podium hulp
Berichten:
101
Lid geworden op:
zo 06 okt 2013, 14:12

Re: De sims 4 VS 3 Pre-Alpha

knukybu schreef:http://www.youtube.com/watch?v=VucVb50WIXg

Dit had ik onlangs gevonden, wel geen pre-alpha. Maar heeft me wel beetje overtuigd van de sims 4. Sorry als het al op simsnieuws stond.
Het gekopieerde schilderplaatje ken ik, maar dat Sims 3 plaatje is niet erg goed geschoten. Slechte belichting en slecht (slechter dan het Sims 4 plaatje) in beeld gebracht. Dat laatste geldt trouwens ook voor het plaatje in de keuken.

Het tweede voorbeeld is CAS en dat zegt niets over de graphics in het spel. In 4 zien ze er in CAS beter uit terwijl dat in 3 - vind ik - andersom is. Overigens vind ik ook in CAS de blonde man in 3 (die je in zijn geheel ziet) er veel natuurlijker en echter uitzien qua structuur. Lichaamsbouw van 4 is natuurlijk veeeel beter, dat is echt leuk wat er allemaal mogelijk gaat zijn aan variaties. En de manier waarop ze bewegen is ook veel natuurlijker, ook op dat gebied geen enkele klacht.
Maar grafisch... Dit is hoe Sims 4 er op dit moment uitziet:

Afbeelding

Ik krijg er Lego/PlayMobil associaties bij. Ik heb niks vergelijkbaars in de aanbieding, maar dit is een kamer in 3:

Afbeelding

Die bank is duidelijk van leer, de tafel van hout. Niet van plastic.
En dit vind ik dus echt iets verschrikkelijks...

Afbeelding

Ik wil gewoon echt niet dat mijn Sims er zo uitzien.
Going4Quests schreef:We hebben al ontzettend veel gehoord over de tools en dat is er echt op vooruit gegaan. Ook vind ik de emoties ook een super grote en leuke toevoeging.
De bouwtools klinken inderdaad heel erg leuk, maar ik kan me niet voorstellen dat het leuk is iets te bouwen dat er als plat plastic uitziet. En of die emoties leuk gaan spelen weten we dus echt nog niet, omdat daar nog amper iets over bekend is. In welke mate gaan die emoties een rol spelen, wordt het niet overdreven (laten we wel wezen, ze zijn bij EA heel goed in het overdrijven en platwalsen van goede ideeën, denk aan het sterrensysteem). Dat is dus echt afwachten.
Afbeelding
Markiewong
Snackventer Snackventer
Berichten:
53
Lid geworden op:
ma 05 mar 2012, 19:57

Re: De sims 4 VS 3 Pre-Alpha

Ik vind je toon wel heel overdreven hoor met "ik wil niet dat mijn sims er zo uitzien"... Fijn dat jij dat niet wilt maar er zijn mensen die de nieuwe stijl wel leuk vinden zoals ik. Ik vind ze hun charme hebben omdat de meer op de Sims 2 lijken ipv de Sims 3 die helemaal niet zijn eigen stijl had. Maxis verplicht je niet over te stappen en als je het niet leuk vindt stap je toch ook gewoon niet over? De Sims 3 is niet een game die verdwijnt nadat de Sims 4 uit is. Je kunt je er nog steeds mee vermaken. Ik zou niet willen dat de Sims 4 dezelfde graphics had als de Sims 3 want dan mist hij helemaal zijn eigen smoel. En Sims nog realistischer maken gaan veel PC's leuk vinden. Sims 3 is al te zwaar voor veel PC's. De nieuwe Simcity helemaal als je het op ultra gaat draaien en die ziet er volgens vele ook te "cartoon/plastic/kinderachtig" uit.

Punt is ook dat de Sims 3 te zwaar is voor de meeste computers en heel erg buggy. Tenslotte blijven gameplay elementen belangrijker dan graphics en het is niet zo dat de Sims 4 lage polygons heeft. Hij ziet er enkel cartoon uit maar dat wilt niet zeggen dat een leren texture er over heen plakken niet mogelijk zal zijn :).

En voor de duidelijkheid ik wil niet bitchen, ruzie maken of haten. Ik word enkel moe van sommige mensen op andere forums die continue zitten te zeuren over de lage graphics maar dan vraag ik me af waarom zou je over stappen? Het is niet dat iemand met een mes staat en als je niet over stapt je wordt neer gestoken. Misschien is bovenstaande tekst van een iets te negatieve toon maar ik denk dat we gewoon rustig moeten afwachten.
JoAnne
Podium hulp Podium hulp
Berichten:
101
Lid geworden op:
zo 06 okt 2013, 14:12

Re: De sims 4 VS 3 Pre-Alpha

Ik geef hier mijn mening over wat ik zie van Sims 4 en volgens mij is een forum daarvoor bedoeld toch ;)? Ik overdrijf echt niet als ik schrijf dat ik niet wil dat mijn sims er zo uitzien, dat wil ik namelijk werkelijk niet en als dat niet verandert zal ik het spel inderdaad niet aanschaffen. Maar dat vind ik wel jammer, ik keek juist uit naar de opvolger. Als ik mijn mening geef ontzeg ik daarmee toch niet een ander het recht het met die mening oneens te zijn? Mensen die niet malen om graphics en de nieuwe simmetjes leuk vinden hebben gewoon mazzel.

Overigens zijn graphics onderdeel van gameplay. Gameplay omvat alles wat een spel een spel maakt en daar hoort in het geval van Sims bijvoorbeeld huizen bouwen bij (ooit is het spel zelfs vanuit dat plan ontworpen, tot de makers bedachten dat het misschien nog leuker zou zijn als er ook echt mensjes in die huizen zouden kunnen wonen). Dat stukje gameplay vervalt dus wat mij betreft als interieurs er zo plastic blijven uitzien als op de foto's die ik zie.
Afbeelding
Markiewong
Snackventer Snackventer
Berichten:
53
Lid geworden op:
ma 05 mar 2012, 19:57

Re: De sims 4 VS 3 Pre-Alpha

Ik heb het ook iets te negatief verwoord dan dat ik het bedoelde. Ik wilde je ook niet de mond snoeren of zeggen dat je je mening niet kan geven. Echter blijft graphics een tweede punt. Maxis focust zich nu volledig op emoties wat de game realistischer kan maken. Onder gameplay versta ik meerdere manieren om je huis te customize en je huis in te richten. Deze dingen maken de overstap waard en de game fundamenteel anders. Door enkel de graphics wat op te schroeven sla je de plank volledig mis vind ik. Ik wil op dit punt dan ook eerder dat Maxis de game levendiger maakt; meer sims toelaat op een plot; hogere bevolkingsdichtheid; en meer sfeer.

Bij de Sims 3 was van alles mis. CAST was super buggy en sloom; de game zat vol met bugs; een engine die niet toekomst gereed leek en rabbitholes. Die laatste moet echt weg uit de Sims 4. Ik kan je kritiek volledig begrijpen. De graphics zijn niet super realistisch maar nu krijgen we het zelfde scenario als Zelda Wind Waker waarbij iedereen zei dat de game er te kinderachtig uitzag en ze niet wilde dat hun Link er zo uitzag. En raad eens? De gameplay ontsteeg de andere Zelda's en de game verkocht super goed en wordt deze dagen gezien als 1 van de beste Zelda's. Als Maxis het voor elkaar krijgt alle punten te verbeteren waar de Sims 3 de plank mis sloeg en weer een echte simulator weet neer te zetten die Maxis waardig is ben ik meer dan tevreden. Dan vallen de graphics voor mij weer op een tweede plaats :).

En kijk eens naar deze 2 plaatjes. Welke lijkt nou in een levendiger omgeving te staan?
Afbeelding
Afbeelding

Laatst gewijzigd door Markiewong op wo 09 jul 2014, 21:01, 1 keer totaal gewijzigd.

gitte2001
Supergeheim onderzoeker Supergeheim onderzoeker
Berichten:
2641
Lid geworden op:
ma 18 feb 2013, 16:05

Re: De sims 4 VS 3 Pre-Alpha

sommige dingen van sims4 zien er fantastisch uit en klinken leuk maar bij andere dingen denk je van:'DAT ga ik echt NOOIT kopen' ik ga het dan ook niet meteen kopen ik ga denk ik wachten tot dat het wat goedkoper is en ik er meer over weet waardoor ik niet onnodig geld verbruik
JoAnne
Podium hulp Podium hulp
Berichten:
101
Lid geworden op:
zo 06 okt 2013, 14:12

Re: De sims 4 VS 3 Pre-Alpha

@Markiewong
Ben het eigenlijk wel met je eens. Misschien hou ik teveel vast aan wat ik in 3 gewend ben en gaat 4 iets heel nieuws en anders bieden. Ik hoop het. Het licht van Sims 4 is in ieder geval inderdaad heel helder en fris, dat vind ik ook.
Imme schreef:Willen jullie alsjeblieft op het powerposten letten ;) Alvast bedankt.
Powerposten...? Is dat als je sinds mei 2011 11472 reacties op je naam hebt staan?
Afbeelding
Markiewong
Snackventer Snackventer
Berichten:
53
Lid geworden op:
ma 05 mar 2012, 19:57

Re: De sims 4 VS 3 Pre-Alpha

Hoezo? Je zet een kamer neer en sleept het in de vorm die je wilt. Als het niet past pak je de muur gewoon en duw je hem terug. Kamers kun je op pakken, draaien en verslepen. Naar mijn weten komen trouwens ook alle oude tools terug maar ik zou niet weten waarom je die nog zou willen gebruiken.

Weergave- en sorteeropties

Gesloten