Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Gesloten

31 berichten • Pagina 1 van 2

Markiewong
Snackventer Snackventer
Berichten:
53
Lid geworden op:
ma 05 mar 2012, 19:57

Re: De sims 4 VS 3 Pre-Alpha

Sorry om dit te zeggen maar de Sims 3 alpha was gepresenteerd op de E3 2008 (Juni 2008) terwijl de game een release had in februari wat later Juni werd. De Sims 4 is pas in Augustus gepresenteerd wat veel later is. En dan moet ik nog toevoegen dat dit plaatje nog zelfs van DAARVOOR is als ik het zo zie want onderstaande plaatje dateert van de E3 2008 toen de Sims 3 trailer werd laten zien en daaraan kun je zien dat de graphics dus al vast stonden. Mensen geloof mij en mark my words. Het is te laat voor EA om nog grafisch iets te gaan veranderen. De basis is waarschijnlijk al lang af en ze zitten nu alleen maar content te maken en te fine tunen.

Afbeelding
Going4Quests
Mest analist Mest analist
Berichten:
593
Lid geworden op:
za 22 okt 2011, 19:40

Re: De sims 4 VS 3 Pre-Alpha

Maar je vergeet dat EA (ook met de sims 3 toen zoals je zei) altijd de versie had die af was met alleen maar bugfixes en tunes. Maxis @ EA is daarbij nu veranderd in hun strategie en toont net zoals met Simcity. Nu is het dus zo dat we graphics van de Pre-Alpha gezien hebben.

De Alpha versie is een early build achter de schermen bij de eerste ontwikkelaars dat het spel opstart laten we zeggen. Dit is Pre-Apha.
Een alfaversie is de naam van in ontwikkeling zijnde software. Het is meestal de eerste versie van software waar een beetje van de functionaliteit van de uiteindelijke versie in zit.

Alfaversie-software is nog niet stabiel genoeg om in productie genomen te worden. De alfaversie wordt vaak verspreid onder een selecte groep van gebruikers voor een gebruikerstest. Bij alfaversies zijn crashes vaak voorkomende fouten.
Markiewong
Snackventer Snackventer
Berichten:
53
Lid geworden op:
ma 05 mar 2012, 19:57

Re: De sims 4 VS 3 Pre-Alpha

Ik ben bekend met hoe game design werkt (ga het volgend jaar ook studeren). Maar het feit is dat iedereen hier verwacht dat de graphics nog van stijl gaan veranderen. Van artstijl zullen ze ZEKER niet meer veranderen. Het is daar simpelweg te laat voor. Ik verwacht dat de game rond Januari/Februari op zijn laatst Maart klaar moet zijn en Simcity werd destijds ook rond deze tijd al getoond met zijn final graphics. (Zelfs al eerder in Juni namelijk). De Sims 4 build ziet er zelfs vrij recent uit. Als we naar alles kijken zie je dat de hele basis en fundering er al ligt.

Kijk natuurlijk worden er dingen veranderd en er wordt nog flink aan de game gewerkt. Maar verwacht maar niet dat de game nog een realistische stijl gaat krijgen (en dat is maar goed ook!)
Going4Quests
Mest analist Mest analist
Berichten:
593
Lid geworden op:
za 22 okt 2011, 19:40

Re: De sims 4 VS 3 Pre-Alpha

De game zal momenteel in april uitkomen als alles goed loopt. Da artstyle blijft vast en zeker hetzelfde, enkel het niveau van graphics zal nog omhoog gaan lichtjes.

Ik weet ook heel veel van game design wat ik werk voor meerdere fansites van verschillende games en volg daar al het updatenieuws op in een hoger niveau dan Sims Nieuws hier om je een idee te geven.

Ik ga ook verder studeren voor game design. ;)
Markiewong
Snackventer Snackventer
Berichten:
53
Lid geworden op:
ma 05 mar 2012, 19:57

Re: De sims 4 VS 3 Pre-Alpha

Kijk het is dat het plaatje wat ik van de Sims 3 ziet er uit als een HEEL vroege build. Een stuk eerder dan die van de Sims 4. Ik geloof er simpelweg niet in dat Maxis de grafische stijl nog omver zal gooien. Natuurlijk zullen polygons en textures nog veranderen en van kwaliteit veranderen. Maar dat valt allemaal onder finetunen.

Mensen moeten tenminste niet gaan hopen op een realistische stijl. De keuze hangt ook samen met het feit dat de Sims 3 te zwaar is voor de meeste mensen.
Going4Quests
Mest analist Mest analist
Berichten:
593
Lid geworden op:
za 22 okt 2011, 19:40

Re: De sims 4 VS 3 Pre-Alpha

Markie, we weten dat er geen realistische stijl komt. Het gaat hier juist om de polygons en textures die hoger moeten. (en er is al vooruitzicht als we de laatste screens vergelijken met de eerste). ;)

En die HELE vroege build is zoals een Pre-Alpha Build die we hier nu hebben.
Markiewong
Snackventer Snackventer
Berichten:
53
Lid geworden op:
ma 05 mar 2012, 19:57

Re: De sims 4 VS 3 Pre-Alpha

Ja en pre-alpha zegt vrij weinig. Dat kan echt pre-pre zijn maar ook bijna al pre-alpha uit zijn en dus alpha in gaan. Het zegt echt werkelijk niks. De Sims 4 heeft overigens al vrij hoge polygons hoor als je naar de plaatjes kijkt. De enige reden waarom veel mensen de game er niet uit vinden zien is omdat ze een realistische stijl hadden verwacht inplaats van een cartoon stijl. Het is een teleurstelling maar zo is het nu nou eenmaal...Uiteindelijk draait het allemaal toch om de gameplay.
JoAnne
Podium hulp Podium hulp
Berichten:
101
Lid geworden op:
zo 06 okt 2013, 14:12

Re: De sims 4 VS 3 Pre-Alpha

Ik geloof niet dat er nog heel veel aan de graphics gaat veranderen omdat het een bewuste keuze van de makers lijkt het dit keer simpeler te houden. En geschikt voor mindere computers.
Overigens vind ik dat allereerst pre-alpha plaatje van Sims 3 al mooier ogen dan Sims 4. Kijk naar zo'n bank. Die heeft duidelijk een fluwelen bekleding in plaats van plastic.
Afbeelding
Going4Quests
Mest analist Mest analist
Berichten:
593
Lid geworden op:
za 22 okt 2011, 19:40

Re: De sims 4 VS 3 Pre-Alpha

In de sims 4 is er een cartoon stijl en geen realistische stijl. Maar ik verwacht dan toch nog steeds hoge graphics.

In de Pre-Alpha screenshot van de sims 3 zie je al de realistische stijl, maar in lagere graphics. Ik hoop dus dat het niveau van de cartoongraphics omhoog gaat.



Even een voorbeeldje dat cartoon dus niet lage graphics hoeft te zijn. Cartoon kan ook heel hoge graphics zijn!
JoAnne
Podium hulp Podium hulp
Berichten:
101
Lid geworden op:
zo 06 okt 2013, 14:12

Re: De sims 4 VS 3 Pre-Alpha

Klopt, ander voorbeeld:

Afbeelding

'Cartoonic' heeft niets met de graphics te maken maar met karikaturale trekken in een gezicht. Bepaalde trekken zo overdrijven dat ze humoristisch worden. Ik hou persoonlijk meer van de realistischer stijl van de sims in 3 (hoewel opvallend genoeg CAS van 4 veel meer unieke mogelijkheden biedt, er lijkt een groot verschil tussen CAS en ingame). Maar de graphics staan daar los van. Als je bijvoorbeeld naar de bomen kijkt van 4, dat is net PlayMobil, en de meubels lijken van plastic. Ik vrees dus dat dat een keus is, maar ik hoop dat ik het fout heb ;-)
Afbeelding
Markiewong
Snackventer Snackventer
Berichten:
53
Lid geworden op:
ma 05 mar 2012, 19:57

Re: De sims 4 VS 3 Pre-Alpha

De graphics voor de Sims 4 zijn zeker een keuze geweest. Maxis wilt de low-end PC's blijven aanspreken en daarvoor moesten de graphics omlaag. Nu kun je natuurlijk zeggen dat je dan minder "toekomst gericht" bent door lage graphics, maar cartoon stijl is tijdloos en dat zijn realistische graphics niet. Op een geven moment zal de Sims 3 er niet meer uitzien maar de Sims 4 nog wel omdat het nog steeds een cartoon stijl is (Zie Wind Waker).

Verder is het weg halen van Create a style niet meer dan logisch. Sinds Maxis zich wilt gaan focussen op emoties en je omgeving inclusief de meubels een impact hebben op je emotionele status moet je ze gaan "taggen" die stapelen zich op en triggeren een emotionele status. Met CAST zou dat niet mogelijk zijn sinds je alle mogelijke kleuren en plaatjes er aan kan plakken. Tenslotte maakte CAST de game gigantisch sloom bij veel mensen en heeft het zeker mee gespeeld bij het instabiel zijn van de Sims 3.

Tot slot wil ik nog even zeggen dat sommige mensen cartoon graphics zeker niet moeten onderschatten. Ondanks dat ze er simpel uitzien kunnen we flink wat kracht van je vereisen wil je ze in een scherpe vorm hebben. Zie hiervoor ook Simcity.

@Joanne
Dat plaatje is een slecht voorbeeld :P. Ten eerste is het een film dus is het gerenderd en niet in real time. Wil je die graphics hebben dan mag je een kast van een PC hebben staan, nee kasten.
JoAnne
Podium hulp Podium hulp
Berichten:
101
Lid geworden op:
zo 06 okt 2013, 14:12

Re: De sims 4 VS 3 Pre-Alpha

Nogmaals: graphics hebben niks met het cartoonachtige uiterlijk van de Sims te maken, zoals het plaatje uit de film bewijst. Ook cartoon kan er grafisch gezien superrealistisch uitzien, getuige dus die still uit de film (en het filmpje van Going4Quests). Of computers dat aankunnen was de kwestie niet, ik wilde tonen dat er niet zoiets bestaat als 'cartoonic graphics'. Cartoonstijl betekent niks meer of minder dan: overdreven gelaatstrekken, karikaturaal. Dat kan op elk grafisch niveau gerealiseerd worden, dat staat volkomen los van elkaar.
De Sims van 4 zien er cartoonachtig uit omdat bijvoorbeeld hun wenkbrauwen constant door het plafond heen schieten. Dat irriteert me bij Sims 3 al (en die blikken omzeil ik dus standaard op mijn plaatjes), maar deze Sims lijken er bijna continu aan te lijden.

Sims 3 is grafisch gezien vooralsnog superieur aan 4 en als ik heel eerlijk ben: die schok ben ik nog steeds niet helemaal te boven (dat komt voor mij echt totaal onverwacht namelijk). Ik wil geen huizen bouwen van plastic, zo simpel is het, ik ben echt te oud voor PlayMobil. Verder zien de sims van Sims 3 er realistischer uit (althans, dat kan als je wilt), maar dat staat daar dus los van en is bovendien een kwestie van smaak. Ik knap af op de sims van Sims 4, ook omdat ik ze gewoon niet leuk karikaturaal vind. En ook dat is een kwestie van voorkeur. Mensen die die looks wel leuk vinden boffen gewoon.

Het weghalen van CASt heeft - zo lijkt het - inderdaad alles te maken met de ver doorgevoerde rol die de emoties in de gameplay spelen. En wederom heb ik pech: ik heb het spel niet nodig voor de emoties van mijn Sims, dat gebeurt allemaal in mijn hoofd. Voor mij is dat dus een aderlating. Ik moet er niet aan denken dat mijn Sim bepaald gedrag gaat vertonen omdat ik het leuk vond haar een rood jurkje aan te geven (het staat trouwens nog lang niet vast dat het in die extreme mate zal worden doorgevoerd).

Overigens is het onzin dat cartoonstijl tijdloos is, ook cartoon is aan mode onderhevig. Kijk alleen al naar de veranderende Disneyfiguren door de jaren heen.

Afbeelding

Als iets tijdloos is dan is het een realistische stijl die het menselijke uiterlijk het dichtst benadert.
(superrealistisch zou ik trouwens ook niet bij Sims vinden passen, ik heb niks met wat daar op CC-gebied mee gedaan wordt). De combinatie van geen CASt, de beduidend primitievere graphics (mijn computer kan Sims 3 prima aan), gameplay die draait om emoties en het hoogkomische gehalte van de Sims maken dat ik niet bijster enthousiast ben.
Afbeelding
gitte2001
Supergeheim onderzoeker Supergeheim onderzoeker
Berichten:
2641
Lid geworden op:
ma 18 feb 2013, 16:05

Re: De sims 4 VS 3 Pre-Alpha

de enige verbetering vind ik de nieuwe casdingen dat je hun lichaamsdelen gewoon kan verschuiven,en de hoogtes van de huizen eerlijk gezegd heb ik de emoties ook niet nodig realisme vin dik wel belangrijker dan dat mijn sim bij het minste dat er gebeurd al depressief is voor die cassliders heb ik wat mods en voor de hoogtes van de huizen doe ik er wel gewoon een verdieping meer op
JoAnne
Podium hulp Podium hulp
Berichten:
101
Lid geworden op:
zo 06 okt 2013, 14:12

Re: De sims 4 VS 3 Pre-Alpha

Going4Quests schreef:De gameplay is op alle vlakken beter vind ik, alleen de graphics totaal niet. :(
Volgens mij weten we nog niet zo heel veel over de gameplay, toch ;-)? Bovendien kun je dat soort dingen volgens mij pas echt beoordelen nadat je het gespeeld hebt. Hoe vaak heb ik van tevoren niet gedacht dat iets geweldige gameplay zou bieden, terwijl dat in de praktijk bleek tegen te vallen. En andersom.

Overigens is ook het bouwen van huizen gameplay en juist door het gebrek aan grafische kwaliteiten lijkt mij daar straks niks meer aan.
Afbeelding

Weergave- en sorteeropties

Gesloten