Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Gesloten

266 berichten • Pagina 13 van 14

minermb
Man met de buit Man met de buit
Berichten:
1170
Lid geworden op:
zo 15 jul 2012, 08:41

Re: Cluedo - STEMRONDE

Aah, nu hebben de moordenaars gewonnen, eigenlijk had ik het wel verwacht.
Wel een leuk einde
Ik ben benieuwd naar de hints
Afbeelding
klik op mijn banner om de avonturen van Bennie en Bloem in de toekomst te lezen
Deetui
Kruisfokker wezen-robot Kruisfokker wezen-robot
Berichten:
6010
Lid geworden op:
za 06 aug 2011, 21:40

Re: Cluedo - STEMRONDE

Wat een gruwelijk einde! :scared
Zomaar je eigen dochter vermoorden, Babybrowny! Heb je een hart?! XD
Maar mijn verdenkingen waren juist! :swing
Dus ik ben toch blij, ondanks de moordenaars hebben gewonnen!
Gefeliciteerd Browny en Koen! :P

Ik ben ook ontzettend benieuwd naar de hints! :D
En ik heb het al gezegd, maar ik doe het nog een keer:
Mikese, hartelijk bedankt voor het leiden van dit geweldige rollenspel! :knuffel
Gebruikersavatar
Mikese
Gentherapeut Gentherapeut
Berichten:
1883
Lid geworden op:
za 16 okt 2010, 22:56

Re: Cluedo - STEMRONDE

De hints

'Willem van Oranje'
Deze hint was voor mijzelf de leukste hint die erin zat. Jullie stemden allemaal als wilden op Avora Orange. Enkelen zochten verder en kwamen erop uit dat Willem van Oranje een buitenechtelijk kind had, net zoals Saskia dat was. Ze kwamen dus wel op de goede moordenaar, maar met de hint bedoelde ik het volgende: Willem van Oranje had vier vrouwen. Er waren vier moordenaars en dit waren allemaal vrouwen.

'Waarom de messen?'
Een lastige hint waar volgens mij niemand iets mee gedaan heeft, omdat hij waardeloos leek. Dit was echter één van de belangrijkste hints uit het spel. De voornamen van de moordenaars zijn: Maria, Elanoire, Stephania en Saskia. Neem de eerste letters van hun voornaam en je krijgt: MESS. Waarom de MESSen?

'De ochtend na de moord zou Dr. Swart gaan golfen met zijn goede maat, Kolonel van Geelen. Dominee Groenewoud en Professor Pimpel gingen ook altijd mee, maar waren dit keer beiden niet uitgenodigd tot groot ongenoegen van Dominee Groenewoud. Professor Pimpel was juist maar wat blij dat hij in het landhuis kon blijven.'
Deze hint verwees naar slechts één moordenaar, namelijk mevrouw Blaauw van Draet. Dr. Swart vertelde haar dat hij haar man over de affaire zou vertellen tijdens een potje golf. Daarom mochten Dominee Groenewoud en Professor Pimpel niet mee. Mevrouw Blaauw van Draet vermoordde de dokter om dit te voorkomen.

'Pientje blokkeerde de vluchtweg.'
Om eerlijk te zijn was dit nogal een vreemde hint. In het spel Cluedo lopen er geheime gangen van de kamers die zich in de hoeken van het huis bevinden naar elkaar, deze zijn dus verbonden. Mevrouw de Wit staat veel in de keuken en na de moord kon zij via de geheime gang naar de keuken glippen, maar hier werkte ook Pientje vaak. Ik begrijp het als je aan deze hint niets had!

'De revolver die gebruikt werd in de moord op Dr. Swart werd buiten gevonden aan de oostzijde van Slot Swaenesteyn.'
Met behulp van de plattegrond had je kunnen zien wie er aan de oostzijde van het slot sliepen. Één van hen had met de revolver moeten schieten. Het was mevrouw Fuchsia.

Behalve Dr. Swart en de inspecteur had Saskia Lavendel alle moordenaars verteld over het feit dat zij de dochter van Dr. Swart was. Één van de moordenaars was zo woest dat diegene niet kon wachten om Saskia te vermoorden.
Mevrouw Fuchsia wist van de wilde avonden van haar ex-man, maar had nooit verwacht dat er ergens een kind uit voortgekomen zou zijn. Ze haalde de andere twee moordenaars over om Saskia te laten vermoorden en ze genoot er elk moment van.

Rosa zat totaal op het verkeerde spoor. Zij verdacht mevrouw de Wit, Hélène Bordeaux en Mandy Coraal.
Dit was om jullie op een dwaalspoor te brengen. Rosa Roodhart zat op het verkeerde spoor, maar had toch één moordenaar goed. Ik had verwacht dat jullie haar drie verdachten onmiddelijk van jullie verdachtenlijstjes af zouden gooien, maar volgens mij is dat niet bij iedereen gebeurd! Gelukkig maar, want mevrouw de Wit was dus toch een moordenaar!

De moordenaar is geen onbekende.
Veel van de personages heb ik verzonnen, maar ook alle personages uit het originele spel van Cluedo doen mee. Toen deze hint gegeven werd was het enige personage dat ook in het originele spel zit, mevrouw de Wit. Zij is dus geen onbekende voor de echte Cluedo-spelers.

Harten aas, schoppen aas, klaver aas.
In de pokerwereld noemen ze dit ook wel een 'three of a kind'. Drie kaarten met eenzelfde naam, in dit geval de aas. In het spel waren op het moment dat de hint gegeven werd nog drie karakters met dezelfde 'titel'. Mevrouw Blaauw van Draet, Mevrouw de Wit en Mevrouw Fuchsia, oftwel de moordenaressen!

Strawbs
Als je een beetje het internet gebruikt en op zoek gaat naar Strawbs, zul je een band vinden, de Strawbs. Één van hun liedjes is getiteld: Lady Fuchsia. Wat moet ik er nog meer over zeggen? Dit leidt recht naar één van de laatste moordenaars!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Mikese
Gentherapeut Gentherapeut
Berichten:
1883
Lid geworden op:
za 16 okt 2010, 22:56

Re: Cluedo - STEMRONDE

Allemaal heel erg bedankt voor het meespelen!
Ik had nooit verwacht dat de moordenaars zouden winnen, omdat iedereen steeds op het spoor van mevrouw de Wit en mevrouw Fuchsia leek te zitten! Ik had dus verwacht dat mevrouw Blaauw van Draet de moordenaar zou worden die er het langst in zat, maar ook uiteindelijk ontdekt zou worden. Verder was ik soms bang dat sommige hints te duidelijk waren of dat iemand al vroeg in het spel de hints zo zou weten te bundelen dat er alleen maar moordenaars uitgekickt zouden worden haha.

Ik wil jullie heel erg bedanken voor het meedoen, want jullie hebben het spel zo leuk ingevuld! Ik heb het al vaker gezegd, maar hoe jullie de rollen tot leven brachten was geweldig! Leuk om te volgen voor mij en zeker leuk om te organiseren.

Natuurlijk feliciteerd ik BabyBrowny als mevrouw Fuchsia en Koen als mevrouw de Wit. Goed gespeeld!

Ik zou het ook heel leuk vinden om te horen wat jullie van het spel vonden, maar vooral wat je van de hints vond en welke je ontcijferd had!

Bedankt allemaal!

P.S.: voor de topicsluiter, mag dit topic nog even open blijven voor reacties enzo? :)
Afbeelding
minermb
Man met de buit Man met de buit
Berichten:
1170
Lid geworden op:
zo 15 jul 2012, 08:41

Re: Cluedo - STEMRONDE

Ooh, nou snap ik de hints. ik snapte alleen die hint van dat de revolver op de oostzijde lag, maar daardoor dacht ik dat fuschia, mandy en lieve de moordenaars waren.

Ik dacht trouwens ook dat Willem van oranje op lieve sloeg en waarom de messen op sandra, want daaruit kon je die namen maken. Met die van willem van oranje dacht ik dat eerst ook dat het ging om hoe hij vermoord was. Maar van de rest van de hints snapte ik niks van.

Ik vond het trouwens heel leuk om mee te doen en zou het zo weer doen.
Afbeelding
klik op mijn banner om de avonturen van Bennie en Bloem in de toekomst te lezen
Deetui
Kruisfokker wezen-robot Kruisfokker wezen-robot
Berichten:
6010
Lid geworden op:
za 06 aug 2011, 21:40

Re: Cluedo - STEMRONDE

Het was erg leuk om met die hints mee te doen!
Ik zal even zeggen welke hints ik uitgevogeld had:

Bij Willem van Oranje zat ik ook op zijn buitenechtelijke kind, maar ben daar later van afgestapt omdat het me te ver gezocht leek XD

De revolver was overduidelijk maar nog steeds erg moeilijk, want je kon er amper mee... De overgebleven sliepen allemaal daar... :P

Ook STRAWBS heb ik opgezocht, en dat bevestigde mijn verdenkingen op Browny! :D


Dit forumspel is voor herhaling vatbaar (A)
Al is het nu nog erg moeilijk om goede hints te bedenken... :|
Maar trouwens petje af hoor, ik zou zoiets nooit kunnen bedenken! :O
markos
Man met de buit Man met de buit
Berichten:
1228
Lid geworden op:
vr 15 feb 2013, 19:43

Re: Cluedo - STEMRONDE

Oh! wat een gruwelijk einde inderdaad! :o
Ik heb géén 1 hint geweten, echt geen 1! dat is toch slecht! (A)
Dus ze waren echt niet te moeilijk! :D
Ik wil je heel erg bedanken voor je inzet voor het spel, ik heb het echt naar mijn zin gehad en vind het jammer dat het afgelopen is! ;)
Echt bedankt! :D
Gebruikersavatar
abctje
Snode rechterhand Snode rechterhand
Berichten:
3515
Lid geworden op:
ma 27 sep 2010, 15:41

Re: Cluedo - STEMRONDE

Mikese, echt hartstikke veel complimenten voor het verzinnen van zulke hints. Echt ontzettend knap!
Ikzelf heb in de loop van het spel niet eens naar de hints gekeken, omdat ik toch een moordenares was. Maar bij volgende spellen, als die er komen en als ik mee kan doen, ben ik zeker van plan om die hints uit te vogelen.

Hartstikke gefeliciteerd Browny en Koen! Hoera voor de moordenaars van slot Swaenesteyn! Gruwelijk maar geweldig :3
Gebruikersavatar
BabyBrowny
Gentherapeut Gentherapeut
Berichten:
1844
Lid geworden op:
za 28 jul 2012, 20:45

Re: Cluedo - STEMRONDE

Yeah! Gewonnen! :3

Ik heb zeker wat aan de hints gehad. Ik wilde natuurlijk wel weten wie ik NIET moest vermoorden. Saskia had ik door, maar niet door een hint. Ik dacht gewoon aan het motief: geld. Alleen was ik te laat om een anders slachtoffer te kiezen.
Verder dacht ik bij 'WAAROM de messen?' aan Mevrouw De Wit, in de keuken. Net als bij de 'geen onbekende' hint, want ik speel Cluedo heel veel op het vakantieadres waar ik nu zit!
De hint van het golfen had ik ook uitgevogeld, maar dat was eigenlijk geluk door mijn rol. Ik heb de relaties die andere vrouwen in het slot hadden met Dr. Swart goed doorgelezen, want ik dacht dat als zijn ex ik dat wel nodig zou hebben, dus zo kwam ik bij Stephania, helaas kon ik haar ook niet in leven houden.
Bij de hints over mij, die ik wel door had ( :sweatdrop ) werd ik best wel bang, vooral bij die over Saskia, die vond ik best wel duidelijk, dus daar kreeg ik het best even benauwd van, net als van Deetui (slimmerikje :p ), maar tegen al mijn verwachtingen in heb ik uiteindelijk gewonnen :twisted

Mikese, wat een geweldig leuk spel. Leuk opgezet, de hints en de opschudding, die je zo af en toe in het spel wierp, geweldig uitgedacht. Vond het geweldig om mee te doen, dat is zeker voor herhaling vatbaar. (Behalve het vermoorden van mijn eigen dochter dan, misschien moet ik maar nooit kinderen nemen... :o )
Iedereen bedankt voor het meespelen, jullie maakten het ook fantastisch en sorry als ik je vermoord heb (A)
Gebruikersavatar
Froos
Snode rechterhand Snode rechterhand
Berichten:
3758
Lid geworden op:
di 01 jun 2010, 23:13

Re: Cluedo - STEMRONDE

Wat een spannend eind.
Mevrouw Fuchsia verdacht ik al een hele tijd en nadat Rex dood was gegaan switchte ik naar Mevr. De Wit. Dus op het laatst had ik ook de juiste moordenaars goed, maar deed zelf niet meer mee.

En bij die eerste hint 'willem van oranje' kneep ik hem meteen al. Ik speelde toen met Avora Orange terwijl ik wist dat ik geen moordenaar was. En toch ging ik er meteen al als eerste uit. Maar met Lieve kwam ik toch nog bij de laatste vijf terecht :D

Erg goed en leuk gedaan Mikese. Het was geweldig om mee te mogen doen :swing

↓ Je hebt helemaal gelijk Ray, bedankt :D De deelnemers mogen we ook niet vergeten. Alle medespelers krijgen een dikke pluim van mij :thumbsup

Laatst gewijzigd door Froos op do 18 jul 2013, 18:25, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Robin.
Kruisfokker wezen-robot Kruisfokker wezen-robot
Berichten:
6398
Lid geworden op:
do 11 aug 2011, 13:28

Re: Cluedo - STEMRONDE

Ookal wist ik vanaf het begin wie de moordenaars waren, vond ik de hints nog best lastig! Leuk om te zien wat ze betekenden.

Ook ontzettend bedankt Mikese voor dit geweldige goed georganiseerde rollenspel! En natuurlijk de deelnemers niet te vergeten. Jullie hebben er allemaal iets leuks van gemaakt.

:D
Gebruikersavatar
Mikese
Gentherapeut Gentherapeut
Berichten:
1883
Lid geworden op:
za 16 okt 2010, 22:56

Re: Cluedo - STEMRONDE

Bedankt voor alle reacties! Leuk om te lezen wat jullie van de hints vonden! Nu begint het toch een beetje te kriebelen en wil ik misschien nog wel een Wie is de Mol organiseren, lijkt me erg leuk! Maar natuurlijk eerst de Gouden Kooi. :)

Natuurlijk verdienen jullie zelf ook een applausje, jullie hebben het zo geweldig gemaakt! :D
Afbeelding

Weergave- en sorteeropties

Gesloten