Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Gesloten

322 berichten • Pagina 14 van 17

Gebruikersavatar
Ray
Teamlid Teamlid
Berichten:
5170
Lid geworden op:
vr 25 mei 2012, 19:08

Re: Cluedo - Speltopic (GEOPEND)

De laatste woorden die Stephania Blaauw van Draet had gezegd kon ik niet echt beseffen in het hoofd, maar opeens had zij haar ogen gesloten. Ik knalde op mijn knieën ''Kom terug! Dit is een droom je mag niet sterven, we kunnen hier rustig over praten'' Zei ik huilend op mijn knieën. Mijn lieve moeder kwam naast me zitten en sloeg haar natte arm vol met zweet over mij heen en legde haar hoofd op mijn schouders.

Mandy Coraal
Gebruikersavatar
BabyBrowny
Gentherapeut Gentherapeut
Berichten:
1844
Lid geworden op:
za 28 jul 2012, 20:45

Re: Cluedo - Speltopic (GEOPEND)

Er klonk een enorm gekraak door het huis. Mijn dochter keek me geschrokken aan en dit keer kon ook ik mijn angst niet verbergen. Na even naar elkaar gestaard te hebben, hoorden we gerinkel, glas, de serre. Zo snel als ik dat door had, pakte ik de hand van Mandy en rende naar beneden. In de gang hoorden we Sandra overstuur tegen Rex schreeuwen. Ik kon er niet veel uit opmaken, maar wat ik kon, was een naam. Een naam die ik nooit had willen horen: "Stephania".
Ik schudde mijn hoofd in de hoop dat dit allemaal een droom was, dat ik zo wakker zou worden en haar in mijn armen kon nemen, maar de hand van mijn dochter op mijn arm haalde me terug naar de werkelijkheid. Ik had niet door dat ik haar hand fijnkneep toen we doorliepen naar de serre. Daar lag er een enorme eik midden in de kamer, glas eromheen verspreid.
Maar wat er onder de eik lag, deed mijn wereld instorten, het was mijn vriendin, de vrouw die mij door dik en dun had gesteund, zelfs na de scheiding. En nu lag ze daar, bloed in haar gezicht en op haar armen, meer was er niet van haar te zien, bedolven onder de gigantische boom.
"Het spijt me, het spijt me, het spijt me," zei ze.
Ze leeft nog! Maar nu moest ze rustig blijven, ze had haar kracht nodig. Ook nu, had ze een sterke vrouw nodig die haar hier uit hielp.
"Blijf rustig, Stephania," zei ik in een poging haar te kalmeren, maar het had geen zin.
"Mandy, lieve Mandy, ik wilde het niet, maar ik moest wel. Hij wilde het vertellen! Hij wilde het vertellen aan mijn man, ik had geen keuze!" Dat waren haar laatste woorden, haar laatste adem had haar lichaam verlaten.
Verslagen stond ik daar, haar woorden galmden na: "Hij wilde het vertellen aan mijn man, ik had geen keuze!"
Die woorden sloegen in als een bom, Stephania, ik had haar in vertrouwen genomen, was een minnares van Alex en dat niet alleen, ze had hem vermoord!
Mandy zakte op de grond, maar ik stond daar maar, als bevroren. Alle kracht die ik had om sterk te blijven, om Stephania en Mandy hier levend uit te krijgen was verloren. Ik weet niet meer wat er gebeurde ik staarde voor me uit, ik weet niet meer of ik huilde, ik kreeg niets meer mee. Mijn beste vriendin... Zij.... Hoe kon ze?!

Mevrouw Elenoire Fuchsia
minermb
Man met de buit Man met de buit
Berichten:
1170
Lid geworden op:
zo 15 jul 2012, 08:41

Re: Cluedo - Speltopic (GEOPEND)

Ik had een kettingzaag gehaald uit mijn tuinhuisje om stephania onder de boom vandaan te halen. Daardoor was ik te laat om te horen wat stephania zei, maar iemand zei dat ze een moordenaar was. maar ik zaagde de boom toch maar door met de kettingzaag, het is namelijk niet zo fijn om iemand te zien die dood is. Ik was wel blij dat ik een kettingzaag had en geen gewone zaag, anders zou het heel lang geduurd hebben. Toen ik klaar was met zagen, vroeg ik aan andere mensen het lijk mee en ik ging kijken hoe het kwam dat de eik om was gevallen. De boom was oud en de wortels waren losgekomen. Ik voelde me er een beetje schuldig over, omdat als ik gister wat langer in de serre was geweest, dan zou ik misschien naar de boom gekeken hebben en de anderen gewaarschuwd hebben dat ze niet de serre in mochten komen. Maar als ze echt de moordenaar was, dan was er in ieder geval eentje minder.

Rex Bruin
Afbeelding
klik op mijn banner om de avonturen van Bennie en Bloem in de toekomst te lezen
Koen
Gentherapeut Gentherapeut
Berichten:
1941
Lid geworden op:
ma 10 sep 2012, 19:15

Re: Cluedo - Speltopic (GEOPEND)

Ik zag Sandra naar de serre rennen. Ik volgde haar, maar toen zag ik mevrouw Blaauw van Draet. Sandra probeerde hulp te halen, terwijl ik hulp aanbood aan mevrouw Blaauw van Draet. Geschrokken kwam mevrouw Fuchsia binnen rennen met haar dochter. 'Het spijt me, het spijt me, het spijt me,' zei mevrouw Blaauw van Draet tegen Mandy. 'Blijf rustig, Stephania,' antwoorde mevrouw Fuchsia. 'Mandy, lieve Mandy, ik wilde het niet, maar ik moest wel. Hij wilde het vertellen! Hij wilde het vertellen aan mijn man, ik had geen keuze!' Dat waren haar laatste woorden. Heel veel mensen schrokken. Maar ik schrok door wat ze zei. Hoezo had ze geen keuze? Als ik dit goed begreep was zei dus de moordenares, tenminste een ervan. Ik moest er even goed bij gaan nadenken.

Ik merkte dat Elenoire het er erg moeilijk mee had. Ze waren inmiddels beste vriendinnen. Ze kon wel een beetje troost gebruiken. Daarom ging ik naar haar toe. Het is altijd fijn om iemand te hebben met wie je kan praten.

Mevrouw de Wit
Afbeelding
Gebruikersavatar
Froos
Snode rechterhand Snode rechterhand
Berichten:
3758
Lid geworden op:
di 01 jun 2010, 23:13

Re: Cluedo - Speltopic (GEOPEND)

Ik hoorde een hels kabaal uit de serre, het was allemaal glasgerinkel. "Oh nee! De grote eik is omgevallen en in de serre gestort. Mevrouw Blaauw van Draat is gewond maar hoor ook dat ze dodelijk is getroffen van Mandy en Elanoire.

"Hoe kan die grote eik nou zomaar omgevallen zijn" denk ik. En dan zie ik Rex ineens binnenkomen met een kettingzaag om Stephanie te bevrijden. Ik twijfel waarom Rex een kettingzaag beet heeft. "Weet hij meer?"

Lieve Mint
Gebruikersavatar
Mikese
Gentherapeut Gentherapeut
Berichten:
1883
Lid geworden op:
za 16 okt 2010, 22:56

Re: Cluedo - Speltopic (GEOPEND)

De eerste opdracht

Na de vreselijke middag werd de dag nog erger. Het begon ontzettend te regenen en het water stroomde door de serre, waar pas enkele uren geleden het levenloze lichaam van mevrouw Blaauw van Draet verwijderd was. Tot overmaat van ramp begon het ook nog te stormen en zagen de gasten bliksem en hoorden gerommel in de lucht. Ze hadden zich allemaal verzameld in de zitkamer en vertelden verhalen over zichzelf. Mandy begon te vertellen over haar vader. 'Ik hield vroeger veel van m'n vader, ondanks datik hem een keer betrapte met zijn assistente. Rosa Roodhart, die net een olijf pakte van tafel, schrok zich rot en herinnerde zich ineens dat dit verhaal over haarzelf ging! Ze schrok zo erg dat de olijf zo haar keel inschoot en ze geen lucht meer kreeg. Met z'n allen probeerden ze Rosa te helpen, maar toen de olijf uit haar keel kwam bleek Rosa al te zijn overleden.

Rosa Roodhart zat helaas helemaal op het verkeerde spoor en is daarom afgevallen. Zij was een gast,

Hint: Rosa zat totaal op het verkeerde spoor. Zij verdacht mevrouw de Wit, Hélène Bordeaux en Mandy Coraal.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Froos
Snode rechterhand Snode rechterhand
Berichten:
3758
Lid geworden op:
di 01 jun 2010, 23:13

Re: Cluedo - Speltopic (GEOPEND)

Het begon heftig te regenen en het regenwater stroomde door de kapotte serre. Het begon ook nog eens te onweren. En daar stond opeens Rex met zijn kettingzaag in de schaduw van het onweer! Dat schouwspel maakte mij bang, terwijl ik Rex nog zo'n lekkere tuinman vond.

Ik ging snel naar de zitkamer, maar daar was ook alweer iets aan de hand. Rosa was gestikt in een olijf! Ik wou haar nog helpen met de heimlichgreep maar dat hielp niet. De olijf kwam uit haar keel maar ze was al overleden.

Lieve Mint
markos
Man met de buit Man met de buit
Berichten:
1228
Lid geworden op:
vr 15 feb 2013, 19:43

Re: Cluedo - Speltopic (GEOPEND)

Gelukkig kwam Rex snel met een kettingzaag aan... Maar het was al te laat...
Ook ik, heb net als Rex en Lieve niet gehoord wat Stephania zei, maar ze was dus een van de moordenaars! Gelukkig dan maar eigenlijk! Het lijk werd weggehaald en het begon te stormen, hard te stormen, het water in de serre stijgt per minuut... We hebben daarom ook een gat gemaakt in een zijraam van de serre, zo kan het water weer naar buiten toe..
Na een verschrikkelijke middag gingen we mat z´n allen naar de zitkamer en we begonnen te praten.. Het ging over verschillende mensen,
de meeste dood. Maar Mandy begon over ´een Assistente´.
Rose verschoot daar blijkbaar zo van dat een olijf in het verkeerde keelgat schoot.. We probeerden haar te redden maar het was al te laat.. Toen de olijf uit haar mond kwam was zij ook dood...
Ik kon dit niet meer aanzien en rende naar mijn kamer.. Op mijn kamer ging ik op bed zitten..
Ik dacht na.. ´We zijn nog met 6´en, 2 moordenaars.. Ze liggen best al achter! Van die laatste zin schrok ik en voelde ik me toch blij.. Omdat ik toch opeens zo bang was deed ik de kamer op slot en pakte me helemaal in, in dekens. Zo viel ik in slaap..


Sandra De la Beige

(als je de inspecteur meetelt zijn het er 7 ;) )
Gebruikersavatar
BabyBrowny
Gentherapeut Gentherapeut
Berichten:
1844
Lid geworden op:
za 28 jul 2012, 20:45

Re: Cluedo - Speltopic (GEOPEND)

Mijn dochter had me die avond meegesleept de zitkamer in. Ik had nog geen woord gezegd. Ik had Stephania in vertrouwen genomen, maar ik voelde me verraden en verlaten. Mandy was nu nog de enige die ik had. Ze had me op een stoel gezet en praatte met de andere gasten, maar ik kreeg er niet zo veel van mee.
Wel weet ik dat op een gegeven moment Rosa Roodhart stikte. Iedereen rende om haar heen en probeerde haar te redden, maar ze waren te laat. Ook zij was dood... Iedereen gaat dood.... Dit houdt toch nooit op. Ik kan maar beter accepteren dat ik dood ga...

Mevrouw Elenoire Fuchsia
minermb
Man met de buit Man met de buit
Berichten:
1170
Lid geworden op:
zo 15 jul 2012, 08:41

Re: Cluedo - Speltopic (GEOPEND)

Ik ging nadat ik de boom had doorgezaagd, de kettingzaag terugleggen. Hoewel het buiten heel hard regende, wou ik de kettingzaag niet laten liggen, want het leek me niet zo fijn als een moordenaar het zou gebruiken om iemand mee te vermoorden. Ik liep snel door de stromende regen en legde de kettingzaag weer terug in het tuinhuisje. Ik rende weer terug naar binnen, maar dat voorkwam niet dat ik heel nat werd. Daarna ging ik druipend naar de zitkamer want daar zaten alle andere mensen. Ik hoorde mandy nog zeggen: 'Ik hield vroeger veel van m'n vader, ondanks dat ik hem een keer betrapte met zijn assistente'. Rosa, de assistente, stikte daardoor in een olijf. We probeerden haar te helpen, maar ze was al dood toen de olijf uit haar keel was.

Rex Bruin
Afbeelding
klik op mijn banner om de avonturen van Bennie en Bloem in de toekomst te lezen
Deetui
Kruisfokker wezen-robot Kruisfokker wezen-robot
Berichten:
6010
Lid geworden op:
za 06 aug 2011, 21:40

Re: Cluedo - Speltopic (GEOPEND)

Iedereen zat in de zitkamer. hoe minder mensen, hoe meer gezelligheid er is.
Hoor je mijn sarcasme? Hahaha, elke moord brengt meer zielen van geesten.
En hoe meer zielen, hoe meer vreug. Dat blijkt maar weer in dit slot.
Oke, ik beken eerlijk, het is nog niet helemaal gezellig. In de zitkamer zitten ook Fucksia en haar dochter.
Zelfs ik krijg van hen de rillingen! Ik ga er maar 'gezellig' bij zitten, ik wil wel weten wat iedereen te vertellen heeft.

Maar uiteindelijk bleek niemand echt wat interessants te vertellen.
Iedereen praatte met elkaar, maar ik kon nou niet echt iets spannends horen.
Mandy begon opeens over de bedpartners van m'n broer, wat een onbeschofte meid.
Op dat moment hoorde ik een kokhalsen geluid naast me, Rosa was aan het stikken.
Iedeeen rende op haar af, en ik kreeg de kans. Ik zou het nu toch wel te pakken krijgen?

Iedereen bemoeide zich met Rosa, Lieve deed een heimlichgreep, en ik rende naar boven.
Niemand zou mij missen, ook Fuchsia niet, die was veel te bezorgd om Rosa.
In de kamer van mijn broer was het nog steeds hetzelfde, er was niemand meer geweest sinds de laatste keer.
Zo leek het athans, weet ik veel wat hier nog afgespeeld heeft. Ik ben hier voor het document.
Ik deed de la open, en griste snel het document eruit, en rende weer snel naar beneden.
Rosa was dood.

~ Helene Bordeaux ~
Koen
Gentherapeut Gentherapeut
Berichten:
1941
Lid geworden op:
ma 10 sep 2012, 19:15

Re: Cluedo - Speltopic (GEOPEND)

Om nog even bij te komen met betrekking de dood van mevrouw Blaauw van Draet gingen de gasten in de zitkamer zitten. Ik had de salontafel bedekt met wat lekkers, onder andere olijven. Ze begon ieder zijn verhaal te vertellen. Mandy begon te vertellen over haar vader. 'Ik hield vroeger veel van m'n vader, ondanks dat ik hem een keer betrapte met zijn assistente'. Ik schrok toen ik dat hoorde. Het was geen verrassing voor mij, daar was ik al een lange tijd achter. Rosa Roodhart, die net een olijf pakte van tafel, schrok zich rot en herinnerde zich ineens dat dit verhaal over haarzelf ging. Ze stikte, iedereen probeerde haar nog te helpen. Maar dat was te laat.

Iedereen was in shock, maar vooral bang. Sommige gingen meteen naar hun kamers. Ondertussen had ik ook nog thee gezet. Ik ging naar de Serre. Ik ging er zitten en genoot van mijn thee. Totdat ik voetstappen hoorde. Ik schrok me dood en keek om. 'Laat me toch niet zo schrikken', zei ik boos tegen (...?...)

mevrouw De Wit
Afbeelding
markos
Man met de buit Man met de buit
Berichten:
1228
Lid geworden op:
vr 15 feb 2013, 19:43

Re: Cluedo - Speltopic (GEOPEND)

Na een kleine halfuur durende nachtmerrie werd ik wakker, ik wou even rust en ging rustig naar beneden, ik wou de Serre ingaan om even wat herrineringen op te halen en om op rust te komen.
Ik stapte de Serre in en het was echt koud door dat gat in de muur.. Ik dacht dat er niemadn anders zat maar toen schrok ik me rot.. ''Laat me toch niet zo schrikken, Oh, hoi, Sandra' zei mevrouw de Wit.
'Hoi Maria! Ik schrok mezelf ook dood zeg!' Samen lachten we, ik ging naast haar zitten. 'Blijft dat gat in de muur zo!' Vroeg ik als eerst omdat ik stond te bibberen van de kou, 'Nee, dat wordt overmorgen gemaakt. Wil je misschien een kopje thee, je hebt het zo koud..' Zei Maria, 'Ja graag' Antwoordde ik, ze kwam terug met een heerlijke kop thee en een lekker koekje, 'Dankje, Maria' zei ik blij terwijl we naar elkaar glimlachten. We dronken samen de thee op en praatte wat over van alles en nog wat.. Over Swart, Rosa, het huis, en bijvoorbeeld de eik die omgevallen was. Het was best gezellig met Maria! Maar op een gegeven moment keken we elkaar aan.. We wisten allebei wat we wilden zeggen.. Allebei wilden het we weten.. 'Ben jij een moordenaar?' Zeiden we tegelijk..


-Sandra de la beige
Gebruikersavatar
Ray
Teamlid Teamlid
Berichten:
5170
Lid geworden op:
vr 25 mei 2012, 19:08

Re: Cluedo - Speltopic (GEOPEND)

Ik kon het niet geloven en volgens mij gaan wij allemaal sterven in dit enge huis. Ik keek om mij heen ik zag iedereen emotioneel zwakker worden. Ik gaf mijn moeder een grote knuffel. ''Hopelijk is het een droom''. Zei ik tegen mijn lieve moeder. Ze liet me los en ik liep naar mijn slaapkamer om alles er even uit te huilen op het bed.

Mandy Coraal.
Gebruikersavatar
Froos
Snode rechterhand Snode rechterhand
Berichten:
3758
Lid geworden op:
di 01 jun 2010, 23:13

Re: Cluedo - Speltopic (GEOPEND)

Ik zat in mijn slaapkamer. Ik zie Mandy emotioneel binnenkomen en begint te huilen op haar bed. "Wat is er Mandy?" vraag ik. "We gaan allemaal dood" jammert ze. Ik ga bij bij haar zitten. "Mandy dat is niet waar! Wij niet! Wij gaan die moordenaars ontmaskeren" En samen bespreken we al onze opvallende zaken in dit slot en van de overige personen.

Lieve Mint
Koen
Gentherapeut Gentherapeut
Berichten:
1941
Lid geworden op:
ma 10 sep 2012, 19:15

Re: Cluedo - Speltopic (GEOPEND)

Ik moest toegeven, het was best gezellig met Sandra. Maar toen kwam er een stilte. Op een gegeven moment keken we elkaar aan. En dezelfde vragen spookte in onze hoofden. We wisten allebei wat we wilden zeggen.. Allebei wilden het we weten.. 'Ben jij een moordenaar?' Zeiden we tegelijk.

Er was een stilte en keken elkaar aan. Ik begon met praten: 'Ik ben al sinds jaar en dag de huishoudster van Dr. Swart. Ik hield ervan om goed te zorgen voor Dr. Swart. Ookal was hij niet altijd even vriendelijk tegen mij, ik zorgde met plezier voor hem. Maar ik ben géén moordenaar!

mevrouw De Wit
Afbeelding
Gebruikersavatar
Mikese
Gentherapeut Gentherapeut
Berichten:
1883
Lid geworden op:
za 16 okt 2010, 22:56

Re: Cluedo - Speltopic (GEOPEND)

De vierde moordronde

'Nee, we kunnen nu niet stoppen! Denk je dat de inspecteur ons laat gaan? Stoppen met moorden, dat zou een goede optie zijn, ja! We kunnen niet aan de gang blijven, ja?' 'Als we iedereen afmaken blijven we samen over! Dan verzinnen we gewoon een verhaal tegenover de politie, die geven dan één van de anderen de schuld!' Zacht gefluister klonk er in de keuken. De twee schimmen hadden duidelijk onenigheid. Ze gingen er vanuit dat iedereen naar bed gegaan was, maar probeerden ook voorzichtig te zijn. Opeens hoorden ze hakken, langzaam stapte iemand de keuken binnen. 'Kijk eens wie we daar hebben,' zei Hélène Bordeaux met een grijns op haar gezicht. 'Tijd om de inspecteur in te lichten, stelletje moordenaars.' De twee schimmen schrokken. 'Ik had dit niet achter jullie gezocht, maar nu ik er over na denk.. Ik had dit al lang aan kunnen zien komen. Nou, denk vast na over wat jullie als diner willen.. in de gevangenis! Ik haal de inspecteur.' Hélène bleek een vreselijke inschattingsfout gemaakt te hebben. 'Oh, Stefa..' Verder kwam ze niet toen ze de inspecteur wilde roepen. Op haar hoofd werd een wijnfles in honderden kleine stukjes geslagen en Hélène viel meteen op de grond met nog enkele glasscherven in haar hoofd. 'Wegwezen, misschien heeft iemand haar gehoord..' De andere schim knikte en samen renden ze de keuken uit.

Hélène Bordeaux is vermoord. Zij was een gast.
Afbeelding
Deetui
Kruisfokker wezen-robot Kruisfokker wezen-robot
Berichten:
6010
Lid geworden op:
za 06 aug 2011, 21:40

Re: Cluedo - Speltopic (GEOPEND)

Ik werd alsmaar wakker. Ik weet niet wat het is, maar het lijkt een belangrijke avond.
Of het ligt aan het feit dat mijn oordopjes steeds uitvallen als ik probeer te slapen.
Dan bedenk ik me dat ik de erfenisbrief nog niet heb gelezen! Ik besluit hem beneden te gaan lezen.
Er is toch niemand, en er is daar veel meer licht. Ik word ook ouder, en mijn ogen doen het steeds minder.
Ik pak de brief uit mijn handtas, gooi de tas op bed en loop met de brief in de hand naar beneden.

Nu ik toch beneden ben, haal ik maar gelijk een kop koffie voor mezelf. Ik blijf toch nog wel even wakker.
Met mijn Prucci-hakken loop ik over de marmere vloertegels richting de keuken.
Blijkbaar waren daar nog mensen, met een hevige discussie. Ik luisterde even mee.
'Nee, we kunnen nu niet stoppen! Denk je dat de inspecteur ons laat gaan? Stoppen met moorden, dat zou een goede optie zijn, ja!
We kunnen niet aan de gang blijven, ja?' 'Als we iedereen afmaken blijven we samen over!
Dan verzinnen we gewoon een verhaal tegenover de politie, die geven dan één van de anderen de schuld!'
Het waren de moordenaars, en ik ga ze gelijk betrappen. In eerste instantie wilde ik gelijk de inspecteur wakker maken, maar ik moest hen eerst bang maken.

'Kijk eens wie we daar hebben,' zei ik met een fortuinlijke grijns op mijn gezicht.
Ik schrok toen ik zag wie het waren, maar ik moest deze misdaad rechtzetten.
'Tijd om de inspecteur in te lichten, stelletje moordenaars.' De twee schimmen schrokken.
'Ik had dit niet achter jullie gezocht, maar nu ik er over na denk.. Ik had dit al lang aan kunnen zien komen.
Nou, denk vast na over wat jullie als diner willen.. in de gevangenis! Ik haal de inspecteur.'
Ik rende de gang op, en zette mijn mond wagenwijd open: 'Oh Stefa...'
Maar op dat moment voelde ik een hard voorwerp op mijn hoofd storten.
Ik liet het erfenisdocument uit mijn handen vallen, en val zelf ook in de deuropening.

Op de een of andere manier geeft het toch een vredig gevoel:
'Gestorven op dezelfde plek als mijn geliefde broer.'

~ Hélène Bordeaux ~ - Laatste Post-

Weergave- en sorteeropties

Gesloten