Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Gesloten

322 berichten • Pagina 1 van 17

Gebruikersavatar
Mikese
Gentherapeut Gentherapeut
Berichten:
1883
Lid geworden op:
za 16 okt 2010, 22:56

Cluedo - Speltopic

Welkom op Slot Swanesteyn, het landgoed van Dr. Swart, een rijke zakenman. Het is een prachtig huis, bijna een kasteel te noemen en de omgeving is heerlijk. Een groot meer, een eigen bos, het grootste gazon wat je ooit zag en in de tuin staan al enkele prachtige planten. Dr. Swart heeft sinds kort zijn intrek genomen in het Slot. Hij nodigde iedereen uit voor een tuinfeest, waarna ze allemaal de nacht zouden blijven. Die gasten zijn er nog steeds, want er is iets vreselijks gebeurd! Ik zal de dag beschrijven..

De eerste moord
Cluedo

‘Ik denk dat alle gasten er zijn,’ zegt Dr. Swart terwijl hij voor de groep mensen gaat staan. Iedereen is stil en wacht op de woorden van Dr. Swart. ‘Goedemiddag, luitjes!’ klinkt ineens een overenthousiaste stem. Een stevige vrouw met gekleurde, maar vooral oranje kledij komt aangesneld. ‘Oh, dag Avora,’ zegt Dr. Swart die onaangenaam verrast lijkt. ‘Begin met je speech, Alex,’ zegt Elanoire, de ex-vrouw van Dr. Swart. ‘Jullie vragen je vast af waarom ik jullie op deze zonnige dag allemaal uitgenodigd heb op slot Swaenesteyn. De reden is dat ik vanaf vandaag opnieuw ga beginnen. De zaak is verkocht en dit wordt vanaf nu mijn woning. Mijn focus ligt niet meer op geld en macht, maar op de belangrijkste zaken in mijn leven. Jullie.’ Iedereen begon te klappen. Mandy liep naar binnen en Lieve volgde haar snel. ‘Wat prachtig hoe je vader dat doet zeg, hij is zo goed in wat hij doet!’ ‘Geweldig,’ antwoordt Mandy sarcastisch. ‘Na al die jaren wordt hij ineens de perfecte vader. Een beetje laat, nietwaar?’

Die avond is het diner. Na een zonnige dag brak er een vreselijke storm uit. Mevrouw Blaauw van Draat gilde het uit. ‘Hou je rustig, mens,’ snauwde haar man, Kolonel van Geelen, haar toe. Van Dr. Swart kreeg ze stiekem een knipoog die haar weer gerust stelde. ‘Gelukkig hebben jullie je koffers allemaal mee genomen om hier mijn eerste nacht op het slot door te brengen.’ Iedereen knikte vriendelijk, behalve Saskia. Ze kende deze mensen niet. Ze had een jaartje stage gelopen in zijn bedrijf, maar kende Dr. Swart helemaal niet goed en nu moest ze hier slapen. Even liep er een man voorbij de eetkamer, hij leek er niets te zoeken te hebben. Het was Rex, de tuinman van Dr. Swart. Hij sliep in het personeelsverblijf met mevrouw de Wit en Pientje, de huishoudsters van Slot Swaenesteyn. ‘Laten we het glas heffen,’ zei Hélène, ‘op deze geweldige man, mijn broer, Alexander Swart!’ Mandy en mevrouw Fuchsia keken elkaar aan. Ze moesten dat mens niet en dat hadden ze ook nooit gedaan.

De avond begon en de storm hield niet op. Hélène, Rosa, mevrouw Fuchsia en Mandy bleven in de eetkamer om gezellig te tafelen, maar gezellig was het niet echt. Hélène en Rosa deden vreselijk nep tegen elkaar, ze waren duidelijk niet elkaars type mens, maar ze deden alsof ze al jaren vriendinnen waren. Mevrouw Fuchsia en Mandy hadden beiden niets met de twee dames dus kletsten met elkaar. In de muziekkamer zat mevrouw Blaauw van Draat een beetje met een viool te prutsen. Jaren had ze dit op professioneel niveau gedaan. Dr. Swart was samen met Kolonel van Geelen, Dominee Groenewoud en Professor Pimpel naar de zitkamer gegaan. Ze namen een stevige borrel, maar Professor Pimpel voelde zich helemaal niet op zijn gemak tussen de grootspraak van de mannen. Saskia en inspecteur Grauw zaten in de serre. Ze genoten van de storm. ‘Vertel me eens, mevrouw Lavendel..’ ‘Zeg maar Saskia.’ ‘Vertel me eens, Saskia, hoe ken jij deze vreselijke man.’ Saskia zuchtte. ‘Vertel het me maar. Ik heb geen idee. Ik zit te kijken naar al zijn goede vrienden en zijn familie, ik hoor hier niet tussen. Ik ken die man amper. Jij?’ ‘Ik heb veel onderzoek gedaan naar Dr. Swart. Er kleeft bloed aan zijn handen, ik weet het zeker, maar ik heb hem nog nooit te pakken gekregen.’ ‘Waarom heeft hij je uitgenodigd?’ ‘Om me te laten zien dat hij niet meer de oude Dr. Swart is,’ antwoordde de inspecteur. Saskia lachte. ‘Spannend..’ ‘Rex was in de hal waar alle koffers stonden van de gasten. Hij had de opdracht gekregen om alles naar de juiste kamer te brengen. Hij had Sandra en Avora al naar boven zien lopen. Lieve dwaalde wat door het huis en bewonderde alle spullen van Dr. Swart, haar idool. Zelfs de kleinste vezel merkte ze nog op. Ze fluisterde teksten als: ‘Wauw, hier heeft hij gelopen.’ Of : ‘Deze muur heeft hij aangeraakt.’ Pientje en mevrouw de Wit waren aan het afwassen in de keuken. Pientje vertelde weer hele verhalen als altijd, maar mevrouw de Wit ergerde zich ontzettend aan de jonge huishoudster.

De storm bleef aanhouden, zelfs toen iedereen al in bed lag. Op meerdere kamers brandde nog licht. Mevrouw Fuchsia sliep op één kamer met haar dochter, Mandy en diens vriendin, Lieve. Opeens viel de stroom uit en Lieve begon te gillen, net als mevrouw Blaauw van Draat verderop in de gang deed. ‘Rustig, kind,’ zei mevrouw Fuchsia. Een half uur later was de stroom nog niet aan. Sommigen gingen niet slapen voordat ze weer licht hadden en anderen gingen in hun bed liggen. Niemand kon elkaar zien en ze hoorden alleen voetstappen en gepraat van mensen die over de hele bovenverdieping liepen. Opeens klonk er een vreselijke gil door het hele huis. Het was Pientje, het kwam van beneden! ‘Help! Help!’ Vlak daarna ging het licht weer aan.

Pientje stond met een nog brandende kaars in de studeerkamer. In die studeerkamer bungelde het lichaam van Dr. Swart aan het touw met daarnaast een bebloede kandelaar. In het lichaam stak een mes en een kogel uit een revolver had zijn hart doorboord. Inspecteur Grauw was als eerst bij hen. Hij knielde naast Dr. Swart die nog wat probeerde te zeggen. ‘Vier..’ zei hij. ‘Wat zeg je, Alexander?’ vroeg de inspecteur. ‘Vier.. ‘ ‘Vier, wat?!’ Mevrouw de Wit snelde naar binnen. ‘Hoe laat komen ze,’ vroeg ze aan Pientje. Pientje keek haar niet begrijpend aan. ‘De ambulance? Je hebt gebeld toch?!’ Pientje schudde haar hoofd en mevrouw de Wit liep geïrriteerd naar de telefoon. ‘Ze waren met z’n vieren,’ zei Dr. Swart waarna hij zijn laatste beetje lucht uit ademde. Inspecteur Grauw voelde aan zijn pols. ‘Hij is dood.’

Inspecteur Grauw zorgde dat iedereen bij elkaar kwam en dat deden ze. Ze verzamelden zich om hem heen in de hal. Sommigen hadden hun koffer al bij zich. ‘Het spijt me dat ik dit mee moet delen, maar Dr. Swart is vermoord. En de dader, of liever gezegd daders bevinden zich onder jullie, dat is zeker. Het huis was afgesloten en er zijn geen sporen van inbraak. Vier van jullie hebben Dr. Swart om het leven gebracht en jullie blijven allemaal hier totdat de daders gepakt zijn.’

Laatst gewijzigd door Mikese op wo 31 jul 2013, 00:59, 2 keer totaal gewijzigd.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Mikese
Gentherapeut Gentherapeut
Berichten:
1883
Lid geworden op:
za 16 okt 2010, 22:56

Re: Cluedo

Het was nog erg vroeg toen ik al in de studeerkamer van Dr. Swart stond. Ik keek naar de kandelaar, het touw en het mes. Drie moordwapens en een vierde was verdwenen, de revolver. Iedereen sliep nog. 'Wat denkt u hier te doen?' hoorde ik achter me. Ik keek om, de meid, mevrouw de Wit stond er. 'Ik ben de inspecteur, dat weet u toch.' 'Maar natuurlijk, u bent natuurlijk op onderzoek. Het spijt me,' antwoordde ze. Ik zette de namen van de gasten op papier. Vier moordenaars waren er onder hen, maar wie? 'Mevrouw de Wit, wacht,' zei ik. 'Waar was u op het moment van de moord?'

- Stefano Grauw -
Afbeelding
Koen
Gentherapeut Gentherapeut
Berichten:
1941
Lid geworden op:
ma 10 sep 2012, 19:15

Re: Cluedo - Speltopic (GEOPEND)

Opeens viel het licht uit. Ik besloot daarom op zoek te gaan naar de stoppenkast om te kijken wat er aan de hand was. Ik pakte een brandende kaars en liep richting de stoppenkast. Eenmaal in de studeerkamer zag ik iemand. Ik zag Dr. Swart in het licht van mijn brandende kaars. Ik raakte in paniek: ‘Help! Help!’ Vlak daarna ging het licht weer aan. Al snel kwam iedereen naar de studeerkamer toe. Er werden allerlei dingen gezegd. Er zouden bijvoorbeeld 4 moordenaars zijn, hier binnen. Ik besefte eigenlijk nog niet zo goed dat Dr. Swart dood was. Ik was nog in shock.

Pientje Perzik

Laatst gewijzigd door Koen op wo 12 jun 2013, 16:00, 2 keer totaal gewijzigd.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Sebas.
Meesterdief Meesterdief
Berichten:
7889
Lid geworden op:
di 27 dec 2011, 13:57

Re: Cluedo - Speltopic (GEOPEND)

Nadat ik een borrel had genomen in de zitkamer met mijn maten, liep ik naar mijn vrouw toe. Terwijl ik naar haar toe loopte werd de storm erger en erger. Ik hoorde het pand kraken, totdat... het licht uitviel. Iedereen om me heen schreeuwde ik hoorde aan het einde van de gang mijn vrouw schreeuwen dus ik rende er naar toe, en stelde haar gerust op een nogal een ruwe wijze, maar ja anders krijg je haar mond niet dicht. Hoe dan ook, ik had geen zin meer in al dit gedoe dus ik ging maar slapen. Toen ik hoorde van mijn vrouw, die mij wakker gemaakt had, dat na ongeveer een halfuur de lichten nog steeds niet aan waren begon ik me zorgen te maken. Toch wilde ik weer slapen, maar ik kreeg niet eens de kans om te slapen want dat werd onderbroken door een harde en luide gil. "WHAAAAH!!!", aan de stem te horen was het Pientje, voor mij nog een onbekend persoon maar ik had wel alle namen al gehoord aan het begin van deze avond. Ik pakte mijn vrouws hand en rende naar waar het geluid vandaan. Er stond al een best wel grote groep mensen bij de studeerkamer, dus ik volgde. En toen kreeg ik de grootste schok van mijn leven. Daar... hing mijn beste vriend... aan een touw met snijwonden en wonden van een pistool!! Ik hoorde hem nog net zeggen:"Ze waren met z'n vieren." Toen hing hij dood. Meteen daarna kwam inspecteur Grauw: "Niemand gaat hier weg, voordat we de vier daders hebben!" Ik onderbrak hem meteen met:"En wie zegt dat jij dit zaakje gaat leiden, hè? Volgens mij weet ik toch wel iets meer van dit soort dingen, dus aan de kant hop... hop... ik moet erlangs." Dus ik leid dit zaakje denk ik wel...

~Kolonel Peter van Geelen~

Laatst gewijzigd door Sebas. op wo 12 jun 2013, 07:18, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
lopter12
Mest analist Mest analist
Berichten:
533
Lid geworden op:
ma 27 aug 2012, 18:33

Re: Cluedo - Speltopic (GEOPEND)

Ik was wakker na een dramitsche en lange nacht.
Dat ik kon slapen verwonderde mij.
Ik vond het zielig voor de man,maar het is al gebeurd.
Vreselijk als iemand je van het leven beroofd maar diepgetruurd was ik niet,ik kende de man niet.
Ik vond het zielig voor ex vouw en dochter dat wel.
Naar beneden liep ik zou ik zijn geest tegen komen.
Nee dus en er was ook niemand beneden?!
Ik had honger,ik liep naar de keuken en pakte een banaan.
Ik ging op een stoel in de serre zitten.
Zou je in de tuin mogen komen? Er stond een hoog hek om de tuin natuurlijk dacht ik.
Ik liep naar buiten frisse lucht.
Ik ging in het gras zitten met de wind in mijn haren heerlijk.

Saskia lavendel
Afbeelding
Keep calm and say sims
Gebruikersavatar
Ray
Teamlid Teamlid
Berichten:
5170
Lid geworden op:
vr 25 mei 2012, 19:08

Re: Cluedo - Speltopic (GEOPEND)

Ik was in de slaapkamer die had ik gedeeld met Lieve, en mijn moeder. Ik was behoorlijk energieloos en ik was aan het slapen, maar opeens hoorde ik een chaotisch geluid ik werd wakker en ik was per direct opgestaan uit het bed. Opeens kwam er een persoon de slaapkamer ingerend met de volgende schokkende woorden ''Lieverd jouw vader is overleden'''. Ik kwam niet meer uit de woorden die ik op dat moment wilde zeggen ik keek om mij heen ik kon het niet geloven? Mijn vader gestorven? Net was hij nog kei gezond hoe kan dit?

Mandy Coraal
Gebruikersavatar
Robin.
Kruisfokker wezen-robot Kruisfokker wezen-robot
Berichten:
6398
Lid geworden op:
do 11 aug 2011, 13:28

Re: Cluedo - Speltopic (GEOPEND)

Nog steeds in shock, mijn beste vriend, Dr. Swart, gebungeld aan een touw met een bebloede kandelaar. Het was verschrikkelijk! Verschrikkelijk om te zien. In het lichaam stak een mes en een kogel had zijn hart doorboord. De meest gruwelijkste beelden, die je vaak in films ziet, waren dit keer echt. Ik hoorde het hem nog steeds zeggen, vlak voor zijn dood, “Ze waren met z’n vieren”. Inspecteur Grauw leidde dit zaakje. “jullie blijven allemaal hier totdat de daders gepakt zijn” zei hij. Maar kon ik hem wel vertrouwen? Straks is hij één van de moordenaars. Mijn andere beste vriend, Kolonel Peter van Geelen onderbrak hem. Hij vertrouwde Inspecteur Grauw ook niet. Hij wilde dit zaakje zelf leiden. En daar had ik natuurlijk geen probleem mee, het was tenslotte mijn beste vriend. Ik vertrouwde hem wel.

Ik sliep op één kamer met Kolonel Peter van Geelen en zijn vrouw Mevrouw Blaauw van Draat. Ook hun waren nog steeds in shock, die ochtend na de moord van Dr. Swart. Ik zocht wat afleiding en begon een balletje te slaan op de golfbaan, dat ook in Slot Swaenesteyn aanwezig was. Dit keer zonder Dr. Swart. Ik miste hem.

Dominee Stan Groenewoud
Koen
Gentherapeut Gentherapeut
Berichten:
1941
Lid geworden op:
ma 10 sep 2012, 19:15

Re: Cluedo - Speltopic (GEOPEND)

Het was al vroeg. Zachtjes kroop ik mijn bed uit. Ik wou natuurlijk niemand wakker maken. Toen ik beneden kwam, was er nog niemand. Tenminste ik zag niemand. Ik ging naar de keuken om alvast het ontbijt klaar te maken voor de gasten. We hadden gelukkig nog genoeg eten in huis. Hopelijk houden de gasten van gekookte eieren, jammer dat we geen spek meer in huis hebben. Ik had expres mevrouw De Wit niet wakker gemaakt. Als zij ziet hoe professioneel ik dit heb aangepakt, dan moet ze wel trots op mij zijn. Uiteindelijk was het eten klaar. Langzamerhand kwamen de meeste gasten naar beneden. Maar nog niet iedereen, dus die moest ik even wakker maken!

Pientje Perzik
Afbeelding
Slimpie Hugo
Genetisch manipulator Genetisch manipulator
Berichten:
2205
Lid geworden op:
za 10 nov 2012, 22:06

Re: Cluedo - Speltopic (GEOPEND)

De dood. Een vreemd verschijnsel. Iemands bloed stopt met stromen, zijn hart staat stil.
Dat het in zo'n korte tijd afgelopen kan zijn. Ik zeg het niet hardop, maar misschien had meneer Swart het wel verdiend. Ik weet meer dingen dan hij dacht dat ik wist.
Hij manipuleerde me vaak. Ik deed al het werk en hij ving al het geld.
Maar bloed aan mijn vingers? Ho maar, dat heb ik niet. Swart was niet altijd aardig tegen me, maar een moord? Dat zou ik nooit plegen.

~ Professor Siegfried Pimpel ~
Deetui
Kruisfokker wezen-robot Kruisfokker wezen-robot
Berichten:
6010
Lid geworden op:
za 06 aug 2011, 21:40

Re: Cluedo - Speltopic (GEOPEND)

Ik werd vanochtend wakker gemaakt door Stientje. Ik slaap gelukkig alleen op een kamer, ik hoef al die vieze mensen niet om me heen hoor. Alleen mijn broer, ja mijn broer, hij is de enige die ik mag. Hij is tenminste een goed mens. Eigenlijk wel belachelijk dat die Rietje mij zomaar wakker maakt. Tsss, het is pas 11 uur, heeft ze nooit gehoord van een schoonheidsslaapje? Anyways, ze liep gelukkig snel de kamer uit, en ik ging douchen in m'n eigen privebadkamer. Na een half uurtje was ik genoeg uitgedroogd, en smeerde ik snel een anti-rimpel creme op. Ik moet natuurijk wel goed voor de dag komen bij het ontbijt. Ik trok snel een van m'n mooie jurken aan.

Het was rumoerig op de gang, en in de ontbijtzaal was het er niet beter op. Iedereen die discuseerde hevig met elkaar. Sommige hebben hier ook echt geen klasse. Ik ving toevallig een gesprek op tussen twee mensen. 'Erg dat dit is gebeurd, he?' 'Ja, wie doet nou zoiets?' Ik was heel nieuwsgierig en ik sprong er tussen. 'Mis ik toevallig iets?' vroeg ik, en er staarde mij vier ogen groot aan. 'Weet je het nog niet? De moord op Dr. Swart.' Ik schrok: 'WHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAT'

Hélène Bordeaux
Gebruikersavatar
Froos
Snode rechterhand Snode rechterhand
Berichten:
3758
Lid geworden op:
di 01 jun 2010, 23:13

Re: Cluedo - Speltopic (GEOPEND)

Gelukkig ben ik nog net op tijd voor het feest. Ik genoot van het diner maar die storm maakte me wat angstig. Ik besloot om met Sandra alvast naar boven te gaan. Plotseling viel de stroom. 'Ik ga maar slapen dacht ik'. Net toen ik sliep schrok ik wakker door een gil. Nieuwsgierig dat ik ben ren ik naar beneden. Een inspecteur verteld dat Dr.Swart is vermoord. "Aaahhh. Nee! Wat vre-se-lijk!" gilde ik. Ik was zo bang dat ik meteen naar het toilet moest. Na wat gekalmeerd te zijn probeer ik opnieuw te slapen. De gedachte dat er vier moordenaars rondlopen maakt me doodsbang.

De volgende dag wordt ik wakker gemaakt door Pientje, en ik sta op. Doe mijn oranje ochtendjas aan en doe één van mijn parfumpjes op. Het liefst wil ik hier zo snel mogelijk weg, maar het mag niet. Ik ga maar de tuin in en bij Saskia zitten in het gras.

Avora Orange
Gebruikersavatar
Mikese
Gentherapeut Gentherapeut
Berichten:
1883
Lid geworden op:
za 16 okt 2010, 22:56

Re: Cluedo - Speltopic (GEOPEND)

Ik roep iedereen bij elkaar in hal. Na één grote chaos heb ik de groep blj elkaar. 'Beste mensen, wat er vannacht gebeurd is ronduit verschirkkelijk. Ik vermoed dat er onder ons vier mensen zijn die samen Dr. Swart van het leven hebben beroofd. Ik begrijp dat jullie willen rouwen, ik begrijp dat jullie willen rusten, maar ik verzoek jullie dringen.. nee ik verbied jullie om het huis te verlaten.' Terwijl ik de woorden uitspreek kijk ik de groep rond. Elke beweging, elke gezichtstrekje, ik observeer alles. Ik hoor gemaar en geklaag, maar ik laat niemand het huis uit totdat elke moordenaar gepakt is. 'Dan kunnen jullie nu je gang gaan. Je mag gerust naar buiten, er mag gebruik gemaakt worden van de rozentuin, bij de fontein, de moestuin, het terras en het gazon mag je komen, verder van het huis mogen jullie niet. Ook heb ik nog iets voor jullie.'

HINT 1
'Willem van Oranje'
(het is niet de bedoeling dat je deze hint in het speltopic gebruikt, doe verder met de hint wat je maar wilt.)

- Stefano Grauw -
Afbeelding
Gebruikersavatar
lopter12
Mest analist Mest analist
Berichten:
533
Lid geworden op:
ma 27 aug 2012, 18:33

Re: Cluedo - Speltopic (GEOPEND)

Ik zat buiten maar opeens kwam Ene Avora naast me zitten.
We kletsen over de moord, ik zeg tegen haar dat we gewoon rustig door moeten gaan met het Gewoneleven.
Ik ging alleen naar de rozentuin roze plukken heerlijk ruiken ze.
Ik liep naar binnen lekker wat drinken,daarna ging ik me douche.
In de serre zette ik de rozen in een vaas heerlijk.
Ik ging weer naar buiten klom in een lage boom lekker hangen.
Daar zag ik tuinman Rex hij zag er baldadig uit misschien......nee

Saskia Lavendel
Afbeelding
Keep calm and say sims
minermb
Man met de buit Man met de buit
Berichten:
1170
Lid geworden op:
zo 15 jul 2012, 08:41

Re: Cluedo - Speltopic (GEOPEND)

Ik was al vroeg naar bed gegaan, want ik had veel in de tuin gedaan en had ook veel koffers naar de slaapkamers gesjouwd, waarom ik dat moest doen weet ik ook niet. Maar ik was daardoor heel erg moe en sliep heel diep, daardoor werd ik pas wakker toen pientje me uit bed schopte. Ze zei dat dr. Swart was vermoord. Ik was nog niet echt helemaal wakker dus ik zei: "oh oke". En wou weer verder slapen, maar toen drong het oppeens tot me door wat ze had gezegd. "Wat? Is hij vermoord?" Ik stond meteen op en ging met pientje mee naar de hal. Eerlijk gezegd maakte het me niet zoveel uit dat hij vermoord was. Ik dacht vooral dat ik weer een nieuwe baan moest zoeken om geld te verdienen.

~Rex Bruin~
Afbeelding
klik op mijn banner om de avonturen van Bennie en Bloem in de toekomst te lezen
Deetui
Kruisfokker wezen-robot Kruisfokker wezen-robot
Berichten:
6010
Lid geworden op:
za 06 aug 2011, 21:40

Re: Cluedo - Speltopic (GEOPEND)

Mijn gil van vanochtend heeft de kraaien van het dak gejaagd. Maar hoe kan dit? Wie heeft dit nou gedaan? Waren het z'n werknemers? Ik moet zeggen, ik vertouw die Stientje niet, en ze is ook niet zo heel erg slim. Misschien heeft ze het wel gedaan, en kan ze niet nadenken over de gevolgen. Of was het Maria? Ze werkt in deze villa al vanaf het begin, en weet precies welke traptree kraakt. Ze zou dit allemaal in scene hebben gezet omdat mijn broer niet altijd even vriendelijk was. Ik begrijp Alexie wel hoor, het personeel hier is ook niet echt van de bovenste plank. Kijk nou eens naar Rex, de tuinman. Ik heb hem al nooit gemogen. Mannen met zulk lang haar horen al gelijk de bajes in! Net zoals die irritante Lieve die ik hier rond heb zien lopen, ze is blijkbaar een vriendin van mijn nichtje. Mandy is ook addergebroed, net zoals d'r moeder. Wat een slappe hap is die Elanoire! Zo'n vrouw verdiende het niet om met mijn broer om te gaan. Maar mevrouw Rosa Roodhart, de assistente, dan zeker wel. Ze had tenminste een beetje flair. Net zoals die Sandra, jammer dat mijn broer daar niks in zag. Waar hij al helemaal niks in zag, was Avora... De ongewenste 'buurvrouw' die altijd maar binnen komt lopen. Wie dat trouwens wel mochten waren zijn beste vrienden: Dominee Groenewoud en Kolonel van Geelen. Hoelang zij elkaar al kennen? Al eeuwen. Ik mag de mannen wel, vooral Van Geelen. Hij heeft genoeg geld, dus hij kan er mee door. Wel is er een minpunt, zijn vrouw, mevrouw Blauw van Draat. Maar dat huwelijk loopt toch snel op de klippen. Wie trouwens bijna nooit geld kreeg van mijn broer is Pimpelmeesje, of whatever hij heet. De nerd der uber-nerds. En hier loopt ook nog een onbekend meisje rond... Ze lijkt hier niet echt iemand te kennen. Zou ze een inbreker zijn? Hopelijk komt de inspecteur daar gauw achter, en ook achter de daders. Want hoe sneller ik uit dit kille, hysterische huis ben, hoe beter.


Hélène Bordeaux
Gebruikersavatar
abctje
Snode rechterhand Snode rechterhand
Berichten:
3515
Lid geworden op:
ma 27 sep 2010, 15:41

Re: Cluedo - Speltopic (GEOPEND)

De gil, die Pientje had geslaakt, galmde nog na in mijn oren. Het beeld van Meneer Swart stond op mijn netvliezen gebrand. Mijn echtgenoot, van Geelen, had me overhaast mee naar beneden getrokken. En daar hing zijn beste vriend. 'vier moordenaars' waren zijn laatste woorden voordat zijn hart stopte. Ik staarde naar het lichaam, dat daar bebloed en mismaakt in de kamer hing, de kamer die altijd had gediend als zijn studeerkamer en die er altijd tot in de puntjes verzorgd bij had gestaan. De bliksem deed de kamer oplichten en gaf een naargeestige indruk van de eens zo mooie ruimte. Voor ik ook maar een traan kon laten, trok Peter me weer mee. Ditmaal naar de hal, waar iedereen zich om inspecteur Grauw verzamelde. Niemand mocht vertrekken totdat de dader was gevonden. De korte, nogal kille, boodschap die hij overbracht viel niet bij iedereen in goede aarde. Peter rechtte zijn schouders en liep resoluut op de man af. "En wie zegt dat jij dit zaakje gaat leiden hè? Volgens mij weet ik toch wel iets meer van dit soort dingen, dus aan de kant hop...hop... ik moet er langs." Vergeefs probeerde ik zijn hand te pakken en hem tegen te houden "Deze man doet alleen maar zijn werk, houd je alsjeblieft een beetje in lieverd. Dit is niet het goede moment." beet ik hem toe. Maar door het geroezemoes bleven mijn woorden ongehoord. Ik zuchtte en verwijderde me uit de groep, ik liep naar de trap waar ik ging zitten. Alexander was dood, de enige man die mij nog af en toe had bemint. De man die mij nog af en toe het gevoel had gegeven dat ik wat waard was, was weg.

Stephania Blaauw van Draat.
Slimpie Hugo
Genetisch manipulator Genetisch manipulator
Berichten:
2205
Lid geworden op:
za 10 nov 2012, 22:06

Re: Cluedo - Speltopic (GEOPEND)

Ik weet dat het zwaar ongepast is, maar ik ben in tweestrijd. Straks gaan ze nog denken dat ík de moord heb gepleegd! Maar toch...
Langzaam sluip ik de trap op en ik schrik bij elke tree die kraakt. In plaats van dat ik naar mijn eigen verblijf ga, loop ik in de gang naar de andere kant, richting de kamer van Swart.
Ik wil alleen maar even in zijn administratie kijken, wat hij heeft gedaan met het geld van míjn onderzoeken. Hoe hij mijn onderzoeken zo kon misbruiken, zonder mij te laten betalen. Maar ik weet ondertussen wel het een en ander. Of we vrienden waren betwijfel ik, ik ben dan wel uitgenodigd, maar Swart was altijd hard tegen me als het om zaken doen ging.
Swart bewaarde sommige van zijn belangrijke papieren niet in zijn studeerkamer, maar hier. Handig, want de studeerkamer wordt volgens mij nu goed in de gaten gehouden.
Dingen die ik lange tijd geleden heb ontdekt. Derde la. Ik pakte een map met papieren en begon deze door te bladeren. Mijn ogen schoten langs de getallen en letters.
'Hm... Aha...' Mijn tong schoot langs mijn lippen.
'Wat doe jíj hier?' hoorde ik iemand geschrokken zeggen en ik draaide me met een ruk om, terwijl de stapel papieren uit mijn handen gleed.

~ Professor Siegfried Pimpel ~
Koen
Gentherapeut Gentherapeut
Berichten:
1941
Lid geworden op:
ma 10 sep 2012, 19:15

Re: Cluedo - Speltopic (GEOPEND)

Het ontbijt was goed verlopen. Maar toen ik mevrouw De Wit aankeek, keek ze vuil weg. Daar ging mijn goede poging. Na het afruimen begon ik maar met schoonmaken. Vooral nu we zo veel gasten hebben, is dat hard nodig. Ik wist niet zeker of ik de slaapkamers van de gasten mocht betreden. Daarom dat ik het eerst ondervroeg. De meeste hadden daar geen probleem mee. En zo kwam ik mijn dag door. Uiteindelijk had ik alle slaapkamers gehad. Net toen ik toe was aan een pauze kwam mevrouw De Wit naar me toe: 'Nu je toch bezig bent kun je net zo goed alle kamers gaan schoonmaken'. Daarna liep ze meteen weer weg. Dus ik ging huppelend naar de studeerkamer. 'Wat doe jíj hier?' riep ik geschrokken. Het was Professor Pimpel. 'Ssst, dit is niet wat het lijkt', zei hij zachtjes. Snel bukte hij zodat hij de papieren kon oprapen. Ik ging naar hem toe en hielp hem. 'Wat is dit allemaal?' vroeg ik onbegrijpelijk.

Pientje Perzik
Afbeelding
minermb
Man met de buit Man met de buit
Berichten:
1170
Lid geworden op:
zo 15 jul 2012, 08:41

Re: Cluedo - Speltopic (GEOPEND)

Nadat ik naar de hal was gegaan om te luisteren naar wat de inspecteur te zeggen had ging ik naar de moestuin om te tuinieren. Door tuinieren krijg ik altijd een rustig gevoel en kan ik goed nadenken. Ik vroeg me af wie het hem vermoord hadden, was het zijn ex-vrouw uit woede dat hij haar verlaten had, was het zijn dochter, opdat ze zijn geld zou erven. Veel wijzer was ik in ieder geval nog niet. Ik was zo in gedachten verzonken dat ik struikhei kapot trapte. Ik vloekte, want het waren hele mooie bloemen die ikzelf gekweekt had. Toen had ik opeens het gevoel dat ik bekeken werd, dus ik draaide rond en zag een meisje in een boom zitten. Ik denk dat het saskia is. Zat ze me te spioneren omdat ze denkt dat ik dr. Swart heb vermoord. Of is zij een van de moordenaars en kijkt ze of andere haar verdenken en wat ze doen...

Rex Bruin
Afbeelding
klik op mijn banner om de avonturen van Bennie en Bloem in de toekomst te lezen
Slimpie Hugo
Genetisch manipulator Genetisch manipulator
Berichten:
2205
Lid geworden op:
za 10 nov 2012, 22:06

Re: Cluedo - Speltopic (GEOPEND)

Ik draaide me met een ruk om. Het was Pientje, dat vrolijke huishoudmeisje. Maar ze moest niet schreeuwen, straks kwamen er meer mensen kijken. Ik was bang dat het al te laat was.
'Ssst, dit is niet wat het lijkt' zei ik.
Ik bukte en raapte de stapels papieren op. Pientje hielp me.
Volgens mij was Pientje niet zo snugger, want ze vroeg: 'Wat is dit allemaal?'
'Je zult me vast niet geloven' zei ik vermoeid. 'Swart heeft jarenlang geld bij me weggehouden. Ik voerde onderzoeken voor hem uit, maar hij betaalde me er vaak niet voor. Ik moest gewoon even gaan kijken wat hij allemaal met dat geld gedaan heeft en hoe hij het zo heeft laten komen, want ik geloofde het niet'
Pientje keek me niet-begrijpend aan. 'Ik ben niet de moordenaar, oke?' fluisterde ik naar Pientje en ik hoopte dat ze me geloofde.
'Nou, heb jij die pagina met die drie kolommen? Die moet achteraan en daarna leggen we het terug en doen we alsof hier nooit iemand is geweest'
Pientje knikte en ik stopte de papieren behoedzaam terug in de lade.

~ Professor Siegfried Pimpel ~

Weergave- en sorteeropties

Gesloten