"Inderdaad! Wat maakt het nou uit! Maakt het iemand wat uit! Nee!" Gromde ik. Ik stond boos op en duwde Emerild weg. Ik stapte woedend naar mijn hut. Ik laat me vallen zodat ik op mijn rug op het bed land. Ik begin te snikken, ik vertrouwde niemand, dat had redens, ik wou niet dat iemand voor me zou zorgen, ik kan prima voor mezelf zorgen! Ik heb het altijd moeten doen, vroeger ook. Ik ga gewoon niet mee.
Ik pakte de mes van Cwen af en schreeuwde tegen Richard : "Richard, jij moet nu helemaal wegwezen! Jij gaat nu vreemd, ik ben net bijna dood geschoten in mijn buik, en jij red mij niet eens!" Shreeuwde ik zo hard als ik kon. Ik Pakte de mes en hield het bij mijn nek. "Vaarwel iedereen." zei ik zacht. Ik sneed mezelfr bij mijn nek.
Willow haar neus was gebroken, al een geluk hielp Emirild haar.
"Ik ga even naar Eastred zoeken" Lipte ik tussendoor. Emerild knikte en ik liep de bar uit,
stuk voor stuk deed ik de deur van elk kajuit open.
Maar Eastred was nergens te bekennen. Ik klopte op een een oude grijze deur en hoorde een gekreun.
Ik opende de deur en grijnsde, "Hey Jack ..."
"Ik ga niet vreemd Ailyn. En Ik Wou Je Redden! Ik wou alles doen wat ik kon. Maar Cwen had al iemand gestuurd. Ze wou me niet laten gaan!" Ik keek kwaad naar Cwen. Ze schuifelde heen en weer.
Ik Hield de bloedende pols van Ailyn vast. "Doe het niet! Ik smeek het je!"
"Omdat ik dood wil, stom mens! Maar je bent tog al te laat, ik heb me bij mijn pols gesneden en in mijn nek!" Schreeuwde ik tegen Cwen.
"Jij wilt niet dood, denk dan tog ook aan die kinderen van je!" Brulde Cwen
"Ze zijn al dood! Als jullie echt naar mij zullen luisteren, zou dit nooit gebeurt zijn!" Gilde ik
Ik kwam er ook bij staan. " En hielp Cwen om Ailyn in bedwang te houden. "Ik neem haar wel even mee en bind haar polsen en nek" zei ik tegen Cwen. Ze knikte.
-emerild-
Laatst gewijzigd door ladyygaga77 op vr 14 jan 2011, 18:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Mijn handen grepen mijn haar en ik gilde. Mijn keel leek te grommen en mijn gil te smoren. Misschien kon ik beter weggaan van dit schip... Ik sta langzaam om en sla de raampje kapot, mijn hut grensde aan de hut. Ik ging zachtjes in de opening zitten, sommige stukken glas begonnen me te prikken, of sneden me open.
Ik hoorde iemand brullen, waarschijnelijk Cwen.
Ik haal diep adem, misschien moest ik gewoon springen... Of niet. Ik wist het niet meer. Ik jammer en verlies mijn evenwicht. Ik val achterover, mijn hut weer in. Mijn achterhoofd klapt hard op het hout. Ik zie zwarte vlekken voor mijn ogen, ik begin mijn hoofd te schudden.
Ik viel niet flauw. Ik viel niet flauw. Ik viel niet flauw. Ik viel niet flauw. Ik viel niet flauw.
Maar het leek niet te helpen, de zwarte vlekken gleden als spoken over mijn gezichtveld, er begon wat te prikken in mijn rug, alsof ik geslagen werd.
Ik kreun, en begin weer mijn hoofd te schudden. Maar het hielp niet.
Warrig werd ik wakker.. wat was er allemaal gebeurd? Ik lag in mijn blootje in de lege voorraadkamer. Was ik hier in slaap gevallen? Nee, ik ben echt goed bezig zo.
Ik was helemaal stijf, en mijn haar stak alle kanten uit. Ik geeuwde, en legde mijn oor tegen de deur. Ik hoorde niets aan de andere kant. Plotseling hoorde ik voetstappen en een:
"Hey Jack"
Lucas! Bij het horen van zijn stem begon mijn hart razendsnel te kloppen. Ik moest hem laten weten dat ik hier was.
"Lucas!? Ik zit hier!" schreeuw ik door de boot heen. Ik rommel aan het slot, en de deur gaat open. Ik houd de deur tegen me aan, ik wil niet zo gevonden worden. Ik steek mijn hoofd om de hoek, en zie Lucas die komt aanlopen.
Ik probeerde even te gaan slapen, maar ik had mijn ogen nog niet dicht of er werd op de deur geklopt. Het was Lucas!
"Hey Lucas!" Riep ik verbaasd. "Wat kom jij nou weer doen?"
Ik wordt hellemaal gek. Ailyn geeft ook niet snel op he zeg ik tegen mezelf. En ik ren haar achterna. Ik vind haar een paar meter verderop, ze ligt op de grond. Ik til haar op en leg haar in haar bed. En ga dan snel naar mijn eigen kamer. *gaap* "wat ben ik moe zeg" en val in slaap.
"Eastred zoeken" Zucht ik en ik zet me neer op de hangmat.
Jack kreunt van de pijn maar ik negeer het en zucht nogmaals.
"Waar kan ze nu toch heen zijn ..." mompel ik meer tegen mezelf dan Jack.
"Ik weet het niet maar ga verdomme van mijn been af!" roept Jack.
Ik schrik en grijns, "Het is al goed jongen" mompel ik en ik verzet me van zijn been.
"En hoe ait het bij jouw ... vrouwenproblemen ?" vraag ik grijnzend.
"Nou, ik heb geen problemen." Antwoord ik bedenkelijk. "Maar het kan allemaal wel wat beter inderdaad."
Ik trek mijn benen in zodat Lucas beter kan zitten.
"Hmmm, jaja." Antwoord hij.
"Waarom ben je Eastred aan het zoeken?" Vroeg ik.
Ik keek op. Tungui lag op tweehonderd meter afstand. "Hou nog heel even vol! Ailyn je kinderen zijn niet dood." Stelde ik haar gerust. "Jawel."antwoordde ze koppig. "Hoe komt het verdomme dan dat ik de hele tijd een schopje tegen je buik voel?" Vroeg ik kwaad. Ik rende naar het roer en leidde het schip de baai in. Ik sprong van boord. Er stond iemand met een lijst. De bemanning kwam me achterna. "Naam en vijf zilverstukken" Zei de man. Hij zette zijn potlood tegen de lijst. Ik legde mijn voorhoofd tegen zijn schouder. "Naam is Aethel En geen zilverlingen en ik zie je vanavond op dat schip daar." Ik wenkte naar een schip. Ik zette een stap achteruit. De man kreeg rode wangen en stapte opzij. We liepen door.
Toen ik wakker werd uit mijn slaap merkte ik woedend op dat Jane en Lia er vandoor waren zonder mij nog even te helpen, die piraat die was er nog wel alleen hield nu alleen mij gevangen. Ik dacht ik moet alles ook weer alleen doen, ik sprong op en knalde tegen hem aan en er kwam een gevecht terwijl ik nog geboeid was. Ik won en liep rustig de kooi uit. Ik kwam Jack en Cwen tegen en ik vroeg: "huh kunnen jullie me mischien losmaken?"
Ik storm de bar binnen. Drank, ik moet drank hebben.
Ik ruk een fles open en begin er gulzig uit te drinken.
Na de fles leeggedronken te hebben voel ik me een stuk beter.
Ik zit liedjes te neuriën en schommel heen en weer op de maat.
Tegelijk loopt er een traan over mijn wang.
Had ik Lia toch maar niet over Winston verteld.
Ik maak Darnell los en ren Jane achterna. Ik grijp een fles rum en gooi een paar zilverlingen op de toonbank. Snel begin ik te drinken. Daarna nog een fles. En nog een. Ik draai een paar rondjes en pak nog een fles. die wordt uit mijn handen gerukt. Jack kijkt me aan. "we hadden toch niks aan bezopen piraten." Lachte hij. "Een keertje mag toch wel?" Grinnik ik. Ik sla op zijn rug. "Drink ook iets! Het is hier veeeel beter dan dat spul van het schip."
"Haha, je doet maar." Lachtte ik. "Maar ik ga nu niet drinken Cwen, ik wankel zo al genoeg."
Ik bestelde een sapje, het smaakte wel erg goed.
"O ja, voordat we weer gaan lopen, wilt iemand mij dan even ondersteunen?"