Tranen begonnen over mijn wangen te rollen. Ik keek naar mijn buik. Het begon weer te bloeden. Ik wist nu zeker dat ik en mijn kinderen het niet meer zullen redden. Niemand gaf iets zo te zien om mij. Het was het best als ik dood zal gaan, ver weg van deze wereld.
Ik had eindelijk die stomme knopen los. Ik haat knopen! Ik knoopte nu ook de mijne los.
"Cwen.." Vroeg Ayme. Maar ik had mijn knopen al los en kuste Ayme weer.
Ik zat aan de bar met een vrouw die ik niet kende, waar was Eastred ...
Ik keek verwachtingsvol rond maar vond haar betreurenswaardig niet.
Waar was ze toch, er begon iets te dagen in mijn hoofd, was er iets gebeurt.
Het meisje kuchte kort en ik richte mijn aandacht op haar.
"Is er iets mis," vroeg ze bezorgd, ik schudde mijn hoofd.
"Nee niets ..."
"Hey, Cwe-" ze kuste me weer. Ugh, wat moet ik nou doen?!! Ik probeer overeind te komen, maar Cwen is sterker en duwt me weer terug op het bed. Ik weet niet wat ik moet doen.
Ik lag op mijn rug, ik mocht niet weg en de slaapkamer was verlaten.
"Fijn." Dacht ik. "Dat er niemand is die aan me denkt."
Misschien was er wel iets ergs gebeurd? Nee toch, dat zou verschrikkelijk zijn!
Ik sprong van het bed af. Als Ayme hier geen zin in had deed ik het niet. Ik trok mijn blouse weer aan.
"Nog niet aan toe?" Vroeg ik. Ayme schudde haar hoofd. Ik wierp haar de Blouse toe. "Ik ben ook ouder."
Lachte ik. "Ga maar zitten dan doe ik je haar." Ik ging achter Ayme zitten. Ze had net de laatste twee knopen dichtgemaakt. Ik haalde de borstel langzaam door haar haar. Ayme zei niks. "Ik ben klaar Ayme."
Ayme knikte. Ze stond op. Ik ook. Ik liep naar haar toe en drukte haar nog een keer tegen em aan/ "iK ga het anker ophalen. De mensen van het dorp zullen ons achterna komen"
Ik liep naar buiten. "Haal het anker op!" Brulde ik. Ik rende naar de bar. "Vanavond gaan we naar Tungui. ( Voor de gene die het willen weten je spreekt het uit als Tanguaai )."
Informeerde ik. "DE GROTE PIRATENSTAD!" Brulde Lucas. Ik liep naar het roer.
Uiteindelijk wist ik het Jane miste! Ik rende naar de bar daar zag ik Jack en Willow zitten en ik zei: "Jane mist, weten jullie waar ze is of niet iniedergeval komen jullie meezoeken? Ik rende naar de kajuit langs de hut van Cwen komend hoorde ik wat raar geluid ik dacht die sla ik even over. Ik zocht verder maar vond Jane niet, waar zal ze zitten. Ik trapte een deur in waar ik wat geluid hoorde dacht ik maar het bleek niks te zijn. Uiteindelijk hoor ik iemand zeggen "genoeg gekletst,stil!" Die stem kende ik niet en het klonk vijandig. Ik pakte mijn pistool, ik knalde het slot van de deur en trapte de deur in. Eenmaal binnen gekomen zag ik Jane en Lia angstige gezichten zitten. Ik dacht waar was die mannen stem dan maar voordat ik er erg in had was ik ontwapend en werd zelf onderschot gehouden. Ik werd geboeid en werd naast Jane neergesmeten. Ik fluisterde: "Jane, sorry".
Lucas was met een of andere vrouw aan het praten.
Ik haal diep adem, het ging wat beter nu ik mijn keel niet meer voelde. Ik dronk nog een fles leeg.
Ik luisterde half naar Lucas en die ene vrouw.
Ik probeer mijn aandacht erbij te houden, maar mijn hoofd slaat voorover, ik kreun, rechtop mijn neus! Tranen sprongen in mijn ogen.
"Mag ik je mes lenen, Lucas?" Mompel ik.
Op dat moment stromt Cwen binnen, ze riep dat we vanavond naar de grote piratenstad zouden gaan.
"Cwen.." Begin ik aarzelend. "Ik ga niet mee."
Wanneer komen ze ons niou halen?Ze kunnen ons kennelijk wel missen.
Ik besluit het erop te wagen.
Voorzichtig pak ik het mes dat uit de broekzak van de piraat steekt. Gelukkig hij merkt het niet.
Ik zuicht even diep en boor het in zijn zij.
Fijn, zitten mijn handen helemaal onder het bloed. Heb ik weer.
Zijn greep verlsapt. Ik grijp mijn kans en ruk zijn hand van mijn gezicht. Eindelijk vrij.
Ik geef hem nog een flinke schop in zijn maag en ruk het luik open.
Ik pakte de mes die ik bij me had, maar ik zal mezelf niet nu, niet hier vermoorden. Ik zal naar de bar gaan zodat iedereen zal zien wat ik durf! Iedereen ziet me maar aan als een bangerik, omdat ik niet mee doe met het plunderen. Ze zullen opkijken! Ik liep naar de bar toe, en gooide de deur open. Iedereen schrok.
O, jee het gaat niet zo goed met Willow zie ik. Ik ren er gauw naartoe, " He gaat het wel" vroeg ik haar. " Uhm... nee niet echt" zei ze erg zacht terug. " Nu zie ik het, je neus is gebroken!" zei ik histerisch. Lucas kwam ook kijken.
"Hoezo niet Willow?" Ik was verbaasd. Ineens komt Jane uit het onderdek. "Jane wat doe jij daar?" Ik pakte haar hand en gaf er een ruk aan. Jane schoot uit het luik. Ze klopte zich af.
Daarna komt er nog een troepie uit. ik help ze allemaal.
Ineens komt Ailyn het schip op met een mes. Emerild werd langzaamaan zwaar hysterisch.
Ik gaf haar een mep in haar gezicht. "Komop Mens! Je bent de eenna Stoerste op dit hele schip." Brulde ik tegen haar.
~Cwen
Ik sta naast Cwen en iedereen komt opeens tevoorschijn uit de vreemdste plekken. Ik zucht. Het voelt fijn om weer hersteld en gezond te zijn."Cwen?" vraag ik aan Cwen.
Ik stak de mes in mijn pols en er stroomde bloed uit. Ik keek nog voor de laatste keer om mij heen, en zag Richard met een andere vrouw! Ik kon niet precies zien wie het was, maar nu wist ik dat de reden om zelfmoord te plegen nog beter was.
"Gewoon, ik voel me niet lekker." Mijn adem stookte even in mijn keel, ik sloot mijn ogen en probeerde rustig uit te halen, het klonk vreselijk raspig. "Alles doet pijn.." Mompel ik erachteraan. Ik leg mijn armen gekruist op de bar en leg mijn hoofd op mijn armen. Ik sluit mijn ogen, ik werd weer misselijk. "Niks aan de hand." Mompelde ik voor de zekerheid, al wist ik zelf dat het juist niet zo was.
Ik werd langzaam wakker ik lag tussen het bloed ik hoorde Cwen nog schreeuwen "Tungui! Hier komen we !" ik hoorde een schot en sprong op er waren niet veel mensen op het dek en het was al donkerder ik liep naar de bar "geef mij ook maar een rum makker!" zei ik tegen Lucas en ik naAst hem plaats
-Jowl Saggins--
Laatst gewijzigd door Luc op vr 14 jan 2011, 18:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik rende naar Ailyn toe. Ik greep haar polsen vast. "Dit hoeft niet! alstjeblieft doe het niet! Voor mij!" schreeuwde ik smekend. "Alstjeblieft! We krijgen kinderen! Doe het niet!" Ging ik verder.
Ailyn worstelde met haar polsen. Ik hield ze stevig vast. Cwen kwam aanrennen en probeerde haar los te trekken. Ailyn drong het mes in haar pols. Cwen pakte nu mijn handen vast. "Komop man! Doe iets!" Brulde ze tegen me.
"Maar het is verdomme gevaarlijker wat Ailyn daar aan het doen is!" Brulde ik kwaad terug.
"En wat is er zo gevaarlijk aan een neus breken! Weet je niet hoeveel botten ik over mijn hele lichaam heb gebroken?" Schreeuwde ik kwaad. Ik richtte me tot Ailyn en trok het mes uit haar pols.