Ik word wakker in het schip en open mijn ogen. Cwen staat voor me, op haar hurken. "Wa-wa...doe jij hier? Moet jij niet naar je geliefde Hector?!" zeg ik boos. Waarom is zij hier opeens...
~Ayme
Ik werd waller en slenterde richting de bar, daar kwam ik willow, jack, Lucas en Lia zitten.
Ik schoof erbij en zij tegen jack: "Jack geef me ook maar wat bier en rum maakt niks uit wat zolang het maar veel is, ik heb wat te verwerken''. Ik kreeg het en ik dronk als een gek, daarna toen ik stom dronken was viel ik achterover van de kruk af
Ik legde mijn hoofd op Ayme's schoot. "Hij is bewusteloos." Fluisterde ik.
Ayme duwde me weg. "Ach rot toch op!" Ik knikte en liep weg. Daar vond ik Emerild.
Ik omhelsde haar. "IK heb het zo vet verknald!" Jankte ik hardop.
" Het is al goed, het is al goed ik ben bij je" mompelde ik voorzichtig, het is toch wel de kapitein he?
Ja, het is wel de kapitein. " Wat is er eigenlijk gebeurd?" Cwen haalde nog een keer haar neus op en vertelde toen wat er gebeurd was. " Oh, Uhm sorry ik weet niet wat ik moet zeggen" en dat was waar ik wist het echt niet.
-Emerild-
---------------------------------------------------------
ik was ziek dus ik kon niet posten Srry Srry Srry.
Ik sta op en merk dat ik hoofdpijn heb. Ik trek mijn pyjama aan (gewoon voor een knus gevoel ((Ja we hebben pyjama's op dit schip)) ) en doe mijn haar in een knot. Er ligt een stuk glas op de grond. Ik pak het op en staar erin.
Het stuk glas weerspiegeld me. Ik zie er slecht uit en heb zwarte kringen rond mijn ogen.
~Ayme
Het was best gezellig, met z'n alle in de bar. Ik lachte om wat grappen, en maakte ze zelf ook. Als ik nuchter zou zijn zou ik alleen maar naar de zee staren.
Ik ga over de bar hangen, "is hier een bak waar je troep in gooit!" Brul ik. Ik liep om en ging opzoek naar een prullebak, ik vond er 1tje. Ik haalde mijn verband eraf en gooide deze in de prullebak, daarna bekeek ik mijn wond, hij was groot, of leek het zo? Hij bloedde nog steeds een beetje, hoeveel bloed heeft een mens wel niet! Ik liep op en nam weer plaatst op mijn barkruk, de wond begon te prikken, daardoor schuifde ik wat heen en weer. Alcohol verdoofde de pijn niet echt.
Ik trek mijn blouse zo dat mijn wond niet op moet vallen, maar deze begon helaas wer te bloeden. Fijn!
"Ik moet even weg!" Mompel ik.
"Geeft niet ik zou het ook niet weten" Snikte ik. Ineens klonk de stem van Eastred achter me. "Cwen?" Vroeg ze aarzelend. Ik draaide me verbaasd om. en daar stond ze.
" O, hé Eastred " zenuwachtig schuifelde ik heen en weer.
" Uhm neem jij het maar over " zei ik twijfelend. En toen rende ik snel naar de bar. Daar zaten lucas, willow, jack,lia en darnell. Ik ging erbij zitten en jatte de fles rum van lucas. snel nam ik een slok en alle ellende verdween uit mijn hoofd. Teminste doordat ik er een klap tegen kreeg van lucas.
"Lucas? Lucas!" schreeuw ik als ik de bar in ren. "Ben je helemaal belazerd! Je bent gewond!" Ik geef hem een tik tegen z'n achterhoofd uit frustratie.
"Zo helpt je hem ook niet, Eastred." zegt Jack lachend. Ik negeer hem, en neem naast Lucas plaats.
"Hoe voel je je?" Is het eerste wat ik zeg.
Lucas haalt zijn schouders op. "Rum werkt altijd," mompelt hij. Ik sla mijn ogen neer. Wat is dit moeilijk. De volgende keer dat we aan land gaan, moet ik gewoon uitvinden of zijn vrouw nog leeft. En misschien moet ik het lot dan ook nog een handje helpen...
Ik slaak een zucht, Lia is hier ook. En ze weet haar ogen niet van Lucas af te houden, niet dat ik niet net zo erg ben. Maar zij weet niets, zij snapt niets.
De drang om mezelf even te laten gaan in het water is nog nooit zo sterk geweest...
Ik sta op. Ik moet ergens anders heen. Hier vandaan in ieder geval.
"Ik zie je zo wel." fluister ik naar Lucas.
Ik hoor een zacht gesnik, van Cwen. Ik wordt er langzaam naartoe geleid.
"Cwen?" zeg ik aarzelend. Ze draait zich om. Haar ogen zijn rood en gezwollen. Huilend stort ze zich in mijn armen. Het is raar om haar zo te zien, onze stoere kapitein.
"Het komt allemaal goed.." fluister ik ongemakkelijk.
Ze schud haar hoofd, en legt me uit wat er aan de hand is. Ik slik moeilijk. "I-ik kan je niet helpen. Ik heb geen idee wat te doen. Ik heb zelf ook geen idee." Ik slik nog een keer.
Cwens problemen lijken de mijne alleen maar sterker te maken.
"Kunnen we voor anker gaan? Ik moet los." vraag ik. En zonder nog iets te zeggen, spring ik over de reling.
"Gooi het anker uit." Schreeuwde ik schor. Het schip kwam langzaam tot stilstand.
Ik klom de railing over en plonste in het water. Het water kwam ongeveer tot je middel. Ik hield mijn adem in en keek onderwater even rond. Ineens zag ik het rode haar van Ayme langszweven. Ik draaide me om en zwom snel weg. Ayme kon ik nu even niet hebben.
Ineens stonden de laarzen van Lucas voor me. Ik kwam overeind en hapte naar lucht. "Hoi Lucas." stotterde ik. Ik legde mijn handen op zijn schouders en begon te hijgen. "Hoelang heb je gezwommen Cwen? Vijf jaar?" Grapte Lucas. "Misschien." Hijgte ik en ik zwaaide mijn hoofd in mijn nek. Spontaan begon ik weer te huilen. "Cwen?" Vroeg hij voorzichtig. "Het is gewoon niet Eeheerlijkkkk" Jankte ik hardop. Ik sloeg mijn Armen om Lucas'nek en Jankte mijn hele verhaal in een teug uit. misschien kon hij me begrijpen en helpen.
~Cwen
Laatst gewijzigd door Emma op do 13 jan 2011, 17:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik zit de japonnen in mijn cabine te passen.
Wauw, deze grijze staat wel erg goed. Alleen nog wel even het korset strakker aantrekken en dan is het helemaal perfect.
Ik trek hard aan de touwtjes en bewonder mezelf in de spiegel. Ah, veel beter.
Ik kam mijn haar nog eens en doe een robjnen halsketting om.
Een traan loopt over mijn wang. Dit voelt heerlijk en pijnlijk tegelijk.
Het roept mijn oude herrinneringen weer op. Mooie en pijnlijke.
Ik schuif de handschoen verder over mijn littekens en doe een gouden speld in mijn krullen.
Op dat moment komt er iemand binnen.
Ik zwem weg. Ik voel me schuldig, opnieuw. Zodra ik me zwak voel, spring ik gewoon het water in. Als ik ver weg ben van het schip kijk ik naar mijn benen. Of liever gezegd: mijn staart.
Ik slaak een zucht. Als Lucas me nu zo zien zo hij zo snel weg zijn als hij maar kon. Hij zou me niet meer willen. Alleen Cwen weet van dit. En ik moet haar vertrouwen. Als ze ooit iets zegt tegen iemand anders op het schip zal ik meteen een lachertje worden. Ik slaak een zucht en sla met met mijn staart.
Hier beneden is het zo donker, net zoals in mijn jeugd. Ik voel de rillingen over mijn rug gaan. Ik ben zo bang, maar teruggaan durf ik ook niet...
"Kom jij niet zwemmen?" vroeg ik lachend aan Jane , ik bleefeven stilstaan toen ze omkeek " je ziet er mooi uit'' zei ik. ... Er viel een akelige stilte
ongeveer 5 minuten later..
"En?" "kom je nog??" vroeg ik, ik schaamde me een beetje had ik dat niet moeten zeggen..
Een traan rolt over mijn wang. Hij raakt de grond. Opeens wordt de grond wit, heel even maar. Daarna is het opeens weer de oude vloer. Ik huil...Ondertussen komt Cwen binnen. Niet weer...Al ben ik stiekem blij....
Ik kijk Jowl vies aan.
"Natuurlijk niet, dat jij dan van me durft te vragen. Ik ga toch niet in dat vieze zeewater zwemmen! Dat is beneden mijn stand. "
"O. sorry."
"Ja, en ga nu maar weg."
Met neergeslagen ogen verlaat Jowl de cabine.
Ik ga op mijn hangmat zitten en denk diep na. Het is niet dat ik het niet wíl. Het is dat ik het niet kán.
Ik loop het dek op en zie dat bijna iedereen in het water is. Behalve jowl die loopt ook net het dek op.
"Heej Jowl, zullen we springen!" zei ik een beetje verlegen. " Uhm.. oke isgoed!" zei hij terug. " oke ik tel tot 3" "1..2..3" en daar sprong ik samen met jowl in het water.
"Ik wil toch heel even bij Ayme kijken. Ik zie jou over tien minuten in mijn kajuit." Grijns ik naar hem.
Ik klom het schip op en klopte bij Ayme aan. Ik liep naar binnen en vond haar daar met betraande ogen.
Ik ging naast haar zitten en sloeg twijfelend mijn arm om haar schouder. De tranen staan nog steeds op mijn gezicht. "Daar zitten we dan hé? Allebei huilend. Ik omdat ik het verschrikkelijk verknalt heb en jij om je gebroken hartje." Ik omhelsde Ayme stevig. Mijn armen trilden. Ik hoorde een soort gestommel. Toen de knal van de deur. Ik draaide me om en zag Hector staan. "Zo daar hebben we Ayme." Grijnsde hij kwaad. Ik drukte mijn handen tegen mijn oren. Ik wou het niet horen. de harde knal van een schot liet me opkijken. Ayme lag op de grond. er stroomde bloed uit haar arm. Hector stak net zijn geweer weg. Huilend begon ik hem te slaan. "Waarom deed je dat verdomme?" Vroeg ik.
Hector pakte mijn armen vast. Ik trok ze los. Ik tilde Ayme op en rende snel met haar naar mijn Kajuit.
Lucas zat op de stoel. Ik sloeg de deur hard dicht.
Ik hijg. Pijn in mijn arm. Ugh..."Cwen, wat...waarom deed hij dat? We pakken hem terug..." ik hijg nog steeds. Ik ben kwaad op Hector. Ik zal hem vermoorden. Dat weet ik honderd procent zeker.
Ik ben lekker aan het zwemmen als ik opeens een pistoolschot hoor. " Huh wat.. wie.. waar" was het enige wat ik kon uitbrengen. Jowl zwom naast me en riep "uit de cabine van Ayme". Ik zwom zo snel als ik kon terug naar het schip. sprong aan boord, en rende naar de cabine van Ayme. Daar trof ik Cwen en Ayme aan Ik zuchtte uit opluchting. helemaal geen gezucht Ayme zat onder het bloed. " Neeeeeeee" schreeuwde ik. en begon keihard te huilen.
-emerild-
Laatst gewijzigd door ladyygaga77 op do 13 jan 2011, 18:16, 1 keer totaal gewijzigd.
"Ik zwem even een groot rondje Emirild!" schreeuwde ik, ik zwom snel weg mijn shirt lag nog op het dek , dus je zag mijn gespierde lichaam met de tatoo's schedels messen en het teken van de black Rose die alleen ik Cwen Lucas en Jack hadden. Ik was er wel trots op. Waarom werd Jane zo Kwaad? Vroeg ik me eigen af, waarom zou je niet mogen zwemmen? Zoveel vragen. Ik ontsnapte uit mijn gedachte en p ik begon een liedje te neuriën " " mmm mmm mm mm mmmm mmmmmmmm " ik zag Eastread NIET zwemmen Dat was raar normaal zie je haar wel , ik bleef maar op mijn rug drijven..
Jowl Saggins-
Laatst gewijzigd door Luc op do 13 jan 2011, 18:17, 1 keer totaal gewijzigd.