Ik hoorde Richard Lucas uitdagen met wolf zijn. "Richard. Dat wil je niet. Ik zeg het je. Verscheurd worden door een wolf is het ergste wat je mee kan maken." Gromde ik tegen hem. "Ik wil zijn hoofd er ook wel aftrekken als mens hoor." Gromde Lucas. "Doe nou niet Lucas." Ik pakte zijn handen. "Kijk me aan!" Gromde ik tegen hem. Hij keek me woedend aan. "Lucas. Laat je niet gek maken." Gromde ik. Lucas keek weer naar Richard. Ik greep zijn kin en draaide hem naar mij toe. "Wat zei hij. Desnoods reageer je je woede op mij af." Gromde ik. "Scheld me maar uit. Zeg wat je wilt." Sneerde ik. Lucas begon tegen me te schelden en te schreeuwen. "Harder." Snik ik zacht. Lucas balde zijn vuisten en begon nog harder te schreeuwen. "Desnoods mag je schelden over wat ik je aan heb gedaan." Fluister ik schor. Ineens valt Lucas stil. "Nee." Gromt hij zacht. "Je doet maar wat je wilt." Gromde ik. "Je wilt er iets voor terug is het niet?" Fluisterde Lucas tegen me. "Nee. Ik zal eerlijk wachten tot je weer alleen bent. Ookal moet ik je onsterfelijk zien te krijgen. Ik zal wachten. Wachten totdat je alleen bent. En dan. Dan zal je zien dat ik niet ben wie je denkt wie ik ben. Je zal niet meer Cwen de kapitein zien. Je zal Cwenburg de zus van Coin,
De dochter van Ariana en Aiphrim zien. Je zal iemand zien die bijna hetzelfde is opgevoed als ieder ander meisje dat aan land woont. Je zal zien dat ik niet de heftige wolvenkant altijd ben. Je zal zien dat ik het wanhopige meisje ben dat niet alleen wil zijn. Maar totdat Jane er niet meer is zal je mijn harde wolfenkant zien. Totdat ik mezelf misschien van kant maak van ellende." Snikte ik. Lucas pakte mijn gezicht. "Ik wil die kant graag zien. maar maak jezelf niet van kant." Fluisterde hij.
"Ik kan je niks beloven." Fluisterde ik. "Mag ik je alleen een ding vragen. Een laatste vraag?" Fluisterde ik zacht. "Vraag maar." Fluisterde Lucas. "Mag ik?" Fluisterde ik. Lucas knikte. Ik sloeg mijn armen om hem heen. "Ik vind het heel erg voor je. Het spijt me dat je kind dood is." Fluisterde ik.
~Cwen