"Kom Xander." Zei Katrien. "We gaan weer naar buiten."
"Oké, wacht even op mij dan trek ik nog een extra trui aan." Zei ik vlug. Ik rende naar onze kamer toe en trok de eerste de beste trui over mijn hoofd. Ik sloot de deur weer achter me en snelde te trap af.
Buiten was het niet heel erg koud, het was vast wel onder nul, maar onze kleren hielden de kou goed buiten.
We liepen dezelfde route als de vorige keer, de heuvel op naar die mooie baai. Het begon al te schemeren, maar dat maakte het uitzicht er niet minder mooi om.
"Kijk daar beneden is het strand." Zei ik naar beneden wijzend.
"Wie gaat er nou naar het strand in hartje winter?" Lachte Katrien.
"Wij." Antwoordde ik. Ik sloeg mijn arm om haar heen en we liepen voorzichtig de heuvel af naar het strand. Het strand lag ook onder een laag sneeuw. We liepen een stukje langs het bevroren water tot we bij een verlaten strandhuis kwamen. Ik keek door een spleet naar binnen, maar hij was echt verlaten.
"Zullen we naar binnen gaan?" Vroeg Katrien met een glimlach. Ik stemde er mee in. De deur ging makkelijk open. Zodra we binnen waren deed ik de deur op slot, ik had geen zin in bezoek.
Katrien maakte de houtkachel aan en ik legde een deken over de bank heen.
"Daar zaten we dan, midden in de winter met de kachel aan in een verlaten strandhuis." Mompelde ik. Katrien giechelde en kroop dichter tegen me aan. Van het een op de andere moment lagen we op de bank, zoenend. Of het nu warmer werd van de kachel of ergens anders door wisten we niet, maar we trokken onze truien uit, en broeken en nog meer...
{ Xander Loon }