Terwijl ik met Suzy op het dek stond te praten had ik Rene gezien. Ik moest denken aan vanochtend en draaide me snel weer naar Suzy zodat hij me niet zou zien blozen.
"Ja..Ja natuurlijk, ik bedoel, jawel, maar ik ga niemand vermoorden ofzo", zei Suzy. Ik lachte.
"Denk je nou echt dat ik dat zou vragen?", vroeg ik haar lachend. Ze haalde haar hand langs haar gezicht. Ik wenkte dat ze mee moest komen en liep snel weg van Rene. Op dit moment schaamde ik me vreselijk voor hem. Hij had me in paniek in mijn pyjama gezien.
Suzy en ik zitten in de kajuit, voor de zoveelste keer.
".. En ik heb je dus nodig, omdat jij misschien contact kan leggen met de politie en een rechercheur kan regelen? Die moordenaar moet zo snel mogelijk gevonden worden", eindig ik mijn uitleg. Suzy staart een beetje bedroeft voor zich uit. "He, luister je wel?", probeer ik op een lieve toon te zeggen.
"Ja, sorry. Ik.. Ik..", ze zucht. Ze lijkt niet erg onder de indruk. Ze lijkt eerder bang voor wat ik haar vraag. Ik kijk haar vragend aan en leg mijn hand op haar been om haar wat moed te geven. Ze schrikt van mijn plotselinge actie en snel haal ik mijn hand weer weg.
"Sorry, ik wist niet dat je zou schrikken. Wat is er?"
"Ik.."
~Helen Wane.