Jemig wat een dag, die arme man. Het valt hem niet mee zijn nieuwe baan. Je kan merken dat hij nog jong is en nog niet iedereen even goed kent want met Marica valt niet te spotten.
Op deze manier valt orde houden niet mee. Heb je net rust in de klas ....
Toen Irene zomaar uit de klas rende wist ik dat er iets goed mis was, dit zou ze nooit doen.
Zit altijd te dromen of met haar neus in de boeken. Maar ik vind haar een leuke leerling, was ze maar wt minder onzeker.
Ik ga maar eens even wat telefoontjes plegen, eerst maar eens bellen naar burgemeester John om te horen hoe het met hem gaat.
Wie belt er nou op dit uur..
Ik nam toch maar netjes op, en het was dus de juf van de plaatselijke school. Over die vuist in m'n gezicht.
Nu ik daar over nadenk denk ik dat ik eens de politie moet bellen daarover.
Naja, eerst maar verder slapen.
oeps toen hij opnam had ik pas in de gaten dat het later was dan gedacht.
Nu ja gelukkig ging het wel weer wat beter met hem.
Ik kijk nog maar even wat werkstukken na voor ik ga slapen,in het werkstuk van Katja over de kamer van Koophandel moet ik wat kleine kantekeningen zetten maar het is natuurlijk voldoende. Ze wil later in zaken, het is echt een type voor een eigen zaak. Een wereldwinkel of zo.....
Al aan de kaft van het werkstuk kan ik zien dat dit het werkstuk van ELena is. Het ziet er zoals altijd weer perfect gestyleerd uit. De kleuren van de kaft zijn volgens de laatste modetrends. Ook in de layout en de inhoud van de tekst haar werkstuk is geen fout te ontdekken. Alles tot in de puntjes. zoals altijd.
Morgen is het weer vroeg dag dus ik ga maar slapen.
Het was best een leuke dag vandaag, als we de feit dat ik vandaag gespijbeld had niet meetellen natuurlijk. De buurvrouw die zo vriendelijk was om mij een koninklijk ontbijt klaar te maken en om eens een babbeltje te slaan met mijn ouders. Mijn vader die niet eens boos geweest was, en mijn moeder die nu meer en meer bezorgd was om me. Gelukkig had ik die stomme Tim niet gezien vandaag. Ik zette mijn pc aan en wilde simsen, ik ga morgen weer niet naar school...
Ik gooide steentjes tegen het raam van Jasper, ik moest mijn geld hebben anders kon ik dadelijk weer niet uit. Kon ik geen alchol & drugs krijgen, waardoor ik geen vrouwtjes kreeg.. Zucht , is hij nu al aan het slapen ofzo? Het is pas half elf?
Wacht, voor ik ga slapen stuur ik Jasper even de informaticataak op zijn school mail.
Hij was zo blij met die extra kans.
Zou hij ziek zijn?
MOrgen maar eens even bellen, het is niets voor hem om te verzuimen zonder opgaaf van reden.
Ik kreeg net een mail van de leerkracht, een extra kans voor de informaticataak. Ik stuurde haar een mail terug dat ik het heel fijn vond dat ze mij een 2de kans gaf. Toen ik op verzenden klikte hoorde zachte tikgeluidjes op mijn raam. Ik werd bang en liep naar de kamer van mijn ouders. Ze waren beiden al aan het slapen, dat was duidelijk ze moesten morgen vroeg gaan werken. Ik liep naar mijn raam en deed hem stilletjes open. Ik zag Tim staan en werd ineens heel bang. Wat deed hij nou hier?! 'Wat moet je!' Riep ik stoer
" Wat ik moet? Mijn geld! Ik zei toch: Ik geef je tot vanavond! " Riep ik naar hem terug en keek hem recht in zijn gezicht aan, vanaf boven durfde hij wel. Maar als hij hier stond zou hij wel wegduiken....
Midden in de nacht word ik wakker. Ik zit onder het zweet, en heb enorme dorst. Langzaam loop ik naar beneden, en pak een glas water. In 2 slokken heb ik het op. Ik loop weer naar boven en ga op mijn bed zitten, ik kan echt niet slapen. Ik bedenk me wat de anderen doen, ze slapen vast allemaal behalve Tim en Noah, die zijn zich weer aan het vol zuipen, en gebruiken te veel drugs. Het is ook nooit anders. Mijn ogen vallen dicht en ik val weer in slaap.
Ik liep naar mijn spaarpot en haalde er 1 cent uit. Die gooide ik op zijn hoofd. 'Hier je geld' Riep ik 'En val me niet meer lastig of anders roep ik de politie !'
Even naar de WC. Ik kijk even bij Maya om de hoek. Mijn dochter, wat maak je het jezelf ens iedereen soms moeilijk.
En wat doe je mij aan mezelf denken, ik was ook niet de makkelijkste toen ik zo oud was als jij nu bent.
Je bent en blijft mijn lieve dochter.
Terwijl Maya rustg verder slaapt sluit ik voorzichtig de deur.
brrr ik krijg het koud, snel kruip ik weer in de warme armen van mijn man.
Van binnen was ik zwaar aan het vloek, verdomme wacht maar jongetje. Ik zag een klimop tegen de muur groeien en een regen pijp daarnaast, die naar zijn kamer leidde. Ik stak mijn middel vinger op en liep weg, zo dat hij dacht dat ik weg was. Toen ik met mijn ooghoeken een beetje achterom keek zag ik dat hij zijn raam open had gelaten mooi...
Een half uurtje wachtte ik tot dat hij al het licht in zijn kamer had uitgedaan en sneakte langzaam richting de tuin en begon te klimmen via de klimop en de regen pijp. Het was een klus, maar ik had uit eindelijk zijn raam bereikt en trok mijzelf op en zo kwam ik in zijn kamer.
Ik zag dat hij lag te slapen en op zijn nacht kastje zag ik zijn bril en 50 euro liggen, ik pakte het (de bril en de 50 euro) en ging snel weer weg.. Wat extra rente, wat ben ik toch weer gul aan mij zelf. Toen ik weer op vaste grond stond trapte ik zijn bril kapot en maakte dat ik weg kwam.
OMG OMG.. Waar heb ik de rest van mijn huiswerk nou gelaten.. Ik storm mijn kamer in begin te zoeken naar de rest van mijn huiswerk. Ik kan helemaal niks meer vinden tussen alle stapels met rommel.. En waar zijn die schoolspullen nou weer.. ARGH! Nu nog Tim sms'en dat ik alle spullen kwijt ben en ff geen tijd heb. Maar waar is mijn mobiel eigenlijk gebleven.. Oh,nee he ben ik die ook weer kwijt..
Die nacht ging Tim stappen. Noah was er niet. Na een tijdje keek hij op de klok. 4 uur alweer. Tijd om maar eens naar huis te gaan! Hij dronk nog een fles bier en ging op zijn motor naar huis. Hij kwam binnen en ging naar de keuken. Hij pakte nog wat bier en gooide het gelijk in zijn mond. Het was donker. Er waren geen lichten aan.
Toen opeens ging de bel. Tim liep naar de deur en zonder erbij na te denken, deed hij hem open. Hij zag iemand staan die hij kende. Die persoon hield opeens een slagersmes tevoorschijn. Voordat Tim weg kon rennen, werd hij in zijn buik gestoken. De persoon gooide hem op zijn rug en stak hem totdat hij dood was. Het laatste wat Tim nog kon uitbrengen, was: "...D-dat kan,...niet...!!" Toen werd alles zwart voor Tim's ogen...
Zijn ouders zullen de volgende dag een verrassing tegenkomen; Hun zoon in een grote plas bloed.
Tim/ A.K.A. AnsJ2 (MOORDENAAR) is vermoord; door een moordenaar.
Wat zal er gebeuren de volgende dag op school??
Vandaag werd ik wakker zonder kater: het voordeel van niet teveel drinken als je uitgaat. Maar vandaag moest ik ook werken. Ik at wat ijs als ontbijt, trok mijn foeilelijke jasje aan en ging naar buiten. Het was nog vroeg, maar overal hoorde ik lawaai van politie-auto's. Het stoorde me echt, dus ik besloot te vragen of ze niet konden ophouden.
Ik volgde het geluid van sirenes en bezorgde stemmen. Ik ging de hoek om, en zag dat het nog erger was dan ik had gedacht.
De voortuin van een huis was helemaal afgezet met lint, een groep angstige mensen stond er omheen en er waren rechercheurs aanwezig. Een misdaad? Hier? Ik grinnikte, de misdadiger had wel een erg goed gevoel voor humor. Ik liep op de mensen af, die angstig aan de kant gingen. Mooi. Ik tikte de politieman op de schouder.
"Wat is hier gaande?" vroeg zo zacht mogelijk, mijn stem hielp me vaak in dit soort situaties.
"Umm," de agent slikte. "Ik mag het eigenlijk nog niet vertellen... eh.."
Ik knipperde met mijn ogen. "Mij toch wel?"
De agent keek me met grote ogen aan, hebbes.
"Er is hier een moord gepleegd. Een jonge scholier is vannacht vermoord, het motief is niet duidelijk."
Aha, een moordenaar dus. Ik deed alsof ik het erg vond en vroeg: "Och jeetje, in dit dorp? Ken ik hem misschien... mijn hemel." Ik zette grote ogen op.
"Zijn naam was Tim, hij is om vier uur vermoord in de hal van zijn eigen huis." De agent keek bezorgd heen en weer. "Ik mag dit je eigenlijk nog niet vertellen, mondje dicht, goed?" Ik gaf hem een knipoog en liep weg, wat kwam ik ook alweer doen?
Bij de naam Tim ging geen belletje rinkelen, misschien was het de huilebalk, of misschien juist de pestkop. Of zouden er nog meer jongens naar school gaan, waar ik niets van wist? Ik ging het nieuws maar eens in de gate houden.
Ik werd wakker, het voelde al als 8 uur maar toen ik op mijn klok keek was het nog maar 6 uur!
Snel trok ik een shirt en een broek aan, en liep naar beneden. Ik ging aan de ontbijttafel zitten, mijn vader zat er krant te lezen en mijn moeder 'voerde' mijn broertje. Snel at ik ook een boterham, en deed ik nog even een spelletje. Al snel was het alweer half 8, dus ik besloot maar naar Elena te gaan fietsen. Ik heb mijn tas ingepakt, en stapte op de fiets. Mijn broertje zwaaide me nog uit.
Ik werd 'ns een keer voor de verandering wakker in mijn eigen bed.
Ik nam even ontbijt, en deed alles wat ik alle andere ochtenden ook doe.
Toen ik de deur opendeed voor mijn ochtendwandeling, stond de pers van diverse kranten, tv- en radioprogrammas voor de deur.
Nee he, wat is er nu weer gebeurd.
Ik liep met moeite door de pers heen, zeggend: Geen Commentaar.
Ik hervatte mijn ochtendwandeling toen ik een huis zag afgezet met politielint.
Ik liep naar de hoofdagent toe en vroeg wat er aan de hand was.
Hij vertelde het natuurlijk, omdat ik de burgemeester was. Echter wel onder voorwaarde dat ik niets aan de pers zal vertellen.
Trouwens, ik vertelde over die mevrouw van gister, die mij bewusteloos heeft geslagen tijdens een klein misdrijf.
Misschien kunnen jullie die ook eens meenemen naar het bureau.
Ik liep terug naar huis, een toespraak voorbereidend voor als het bekend is wat er gebeurd bij de pers.
Omdat ik zo vroeg was had ik een omweg genomen vanaf de stoep voorde school zag ik nagloeien van serene lichten HUH? wat is er aan de hand hier gebeurd nooit wat
Ik werd 's morgens veel te vroeg wakker. Ik had besloten toch niet naar school te gaan. Ik had Tim gisteren heel boos gemaakt door die 1 cent op zijn hoofd te gooien. Als ik vandaag zou gaan, zal hij me in elkaar slaan. Ik zocht naar mijn bril die ik op mijn nachtkasje had gezet. Ik kon hem niet vinden. De 50 euro die ik had klaargezet om vandaag de sims 3 te gaan kopen was ook weg! 'MAM!' riep ik geschrokken. Ik zag dat mijn raam open stond. 'Jemig, daarom is het hier zo koud' zei ik en stond op om het dicht te doen. Ik liep langzaam naar de woonkamer, ik zag dat mijn beide ouders nog niet vertrokken waren, ze zaten voor de TV. 'Mama, heb jij mijn 50 euro en mijn bril toevallig gezien?' vroeg ik. 'Jasper, kom eens kijken. Er is een jongetje vermoord in dit dorp. Hij zit in jou klas. Hij heet Tim, ken je hem?' vroeg mijn moeder. 'WAT?' is Tim vermoord? Hoe, door wie? Als hij vermoord is, stel dat ze mij ook vermoorden? Ik kreeg weer angstgevoelens en begon te huilen. 'Ik wil dat je een paar dagen niet naar school gaat, 't is veel te gevaarlijk geworden, goed?' Zei moeder. 'Mam, wat als ze mij ook vermoorden die grote jongens' vroeg ik. Mijn moeder gaf me een knuffel. 'Dat gaat niet gebeuren. Ga maar terug naar je kamer.' zei ze. Terwijl ik terug naar mijn kamer liep dacht ik aan de anderen, aan Irene, zij liepen ook gevaar, ik moest ze waarschuwen..