De trein? dat was vreselijk. Ik had misschien behoefte om even alleen te zijn, maar nu mijn gedachten, dag in- dag uit op hol sloegen. Begon ik er toch echt aan te twijfelen. Had ik maar iemand om haar even te vergeten, ik had echt gewoon iemand nodig. Maar daarentegen liet iedereen mij stikken. Ik was niks waard, volgens hun. Misschien had ik haar toch pijn gedaan, misschien was ze dan toch wel dood? nee.... dat kan niet, ze is niet dood! Ik vocht er tegen, nooit zal ik haar laten sterven. Niet in het echt, niet in mijn gedachten. Haar naam zal ik weer vinden. Ooit.
De mensen om mij heen, die deden eigenlijk helemaal niks... eentje dronk wat, een jongen zat de hele tijd met een meisje... die zouden wel een stelletje zijn, althans ze waren al een hele tijd niet bij elkaar. Zouden ze het zelfde door maken? nee, echt niet. Die kennen elkaar nog en zitten maar een paar minuten van hier vandaan, maar stijl nou. Stijl nou, dat ik ook maar een paar minuten van haar vandaan zit? ik keek uit het raam, 1 dor landschap. Buiten kon ze dus niet zijn. Dan binnen. Ik rende de trein door, elk meisje met blond haar bekeek ik... het mislukte de eerste paar keer. Misschien was ze er toch wel, ik zal niet opgeven. Ook de wc's checken.
-Piet-