Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

16 berichten • Pagina 1 van 1

Gebruikersavatar
hiki
Grafschrift schrijver Grafschrift schrijver
Berichten:
23090
Lid geworden op:
wo 24 jun 2009, 19:11

S3N komt verhuist binnenkort naar een nieuwe server

Heya mensen

Zoals jullie wel gemerkt hebben de laatste tijd zijn er zo nu en dan wat storingen op onze site.

Daarom verhuizen we deze maand (maart 2010) nog naar een andere server, wel bij dezelfde host (Rosana en Cheetah), die 8 maal zo groot is (dacht ik - ik ben niet zo technish).

De errors en offline zijn zullen dan wel weg gaan. Heel misschien moeten we een halve dag offline als we echt gaan overstappen maar dat melden we dan ruim van te voren!

:thumbsup
Afbeelding
Gebruikersavatar
hiki
Grafschrift schrijver Grafschrift schrijver
Berichten:
23090
Lid geworden op:
wo 24 jun 2009, 19:11

Re: S3N komt verhuist binnenkort naar een nieuwe server

nee: zie het andere antwoord wat op je vragen over forum is gegeven.

ik moet ook zeggen dat de teamleden zich een beetje aan je beginnen te ergeren: leuk alle suggesties maar als wij zeggen dat we dingen goed in de gaten houden lees je dat niet.

je bent erg druk met het dit willen en dat willen: alle teamleden PM's erover sturen terwijl je niet het geduld hebt om even te wachten op een antwoord.

bij mij heeft het tot gevolg dat ik je PM's soms niet eens meer lees.

dus een tip: doe een beetje rustig aan: wij als team kunnen heus wel een site runnen, en dat hebben we wel bewezen. Tips geven is goed maar de manier waarop jij dat doet werkt bij mij en de rest van het team averechts.
Afbeelding
Pcexpert
Groentehakker Groentehakker
Berichten:
211
Lid geworden op:
zo 22 nov 2009, 15:04

Re: S3N komt verhuist binnenkort naar een nieuwe server

Uhm maar mensen hebben echt graag reelamtig nieuwe updates en fucnties.
Dit is het zelfde met bv de sims of spore.

Als er geen EPO's enzo komen sterft de sims ook uit, geen nieuwe dinge: alles voltooid, klaar etc, zo is spore zowat geindigd :flapper

En met veel snufjes etc krijg je waarszchijnlijk oook meer aandacht van EA zelfs.
Net zoals sulake, (A)

EDIT: Met wekelijks, of dagelijks updates kan S3N de actiefste site worden :D
Hiermee krijg je razendsnel veel gebruikers bij, daarom zijn er zo veel modders steeds bezig

Laatst gewijzigd door Pcexpert op zo 28 mar 2010, 18:20, 1 keer totaal gewijzigd.

Pcexpert
Groentehakker Groentehakker
Berichten:
211
Lid geworden op:
zo 22 nov 2009, 15:04

Re: S3N komt verhuist binnenkort naar een nieuwe server

Wel hoor, maar dat zijn snufjes waar alleen moderaotrs etc handig mee zijn die ik net opgenoemd had.

Waarom komen er steeds nieuwe phpbb versies uit?
Juist om dezelfde redenen: Uitserven, overstappen andere systemen v/d klanten etc.
Een portaal is ook al leuk bv, een chat, communicatie.

Je moet otch strijden om de beste te zijn.
En bij de beste kan je het meeste doen etc.

EDIT: Dit is ook een beetje hoe het een heel klein beetje komt dat bv s3n 3000 leden heeft en simsplanet bv 13000, met allemaal vele updates aan het board krijg je snel meer mensen.

Telenet, Belgacom: waarom strijd steeds belgacom en telenet met de snufjes?

Laatst gewijzigd door Pcexpert op zo 28 mar 2010, 18:25, 1 keer totaal gewijzigd.

Pcexpert
Groentehakker Groentehakker
Berichten:
211
Lid geworden op:
zo 22 nov 2009, 15:04

Re: S3N komt verhuist binnenkort naar een nieuwe server

Hiki, nieuws en downloads en snufjes zijn allemaal de zeflde categorie.
Het is allemaal hetzelfde materiaal: update ;)

Als we een kijkje nemen naar alle 'dode' fansites light de bron en aanleding tot deze reden.
EDIT:

Nieuws is hier ook maar een 1/4, een persbericht dat je makkelijk over kan krijgen.
Het gaat ook over uniekheid etc, zeldzaam en kwaliteit, niet bv een update die je overal hebt: bv hetzelfde forum met andere leden etc en in ander jasje.

(Als je verkeerd gegrijpt ofzo, ik probeer alleen maar te helpen)

EDIT2: Wel en uhm hoe dat nu omt dat ik zoveel ideën etc heb enzo.
Omdat ik bv maanden achter lekaar eraan bezig kan zijn en geen enkel spel gespeeld zal hebben.

Omdat als je iets doet moet je erlatijd 100% voor gaan, zodat je gwn de beste word.
Als je niks doet word het srilletjes leger enzo
Nefje
Podium hulp Podium hulp
Berichten:
124
Lid geworden op:
ma 08 mar 2010, 19:27

Re: S3N komt verhuist binnenkort naar een nieuwe server

Sorry, maar ik wil hier ook nog even wat over zeggen.
Het aantal forumleden zegt niets over de kwaliteit van een site.
Afgezien het feit dat bij sommige sites juist de site belangrijk is in plaats van het forum, is het erg krom om het aantal leden te gaan vergelijken bij het bepalen van de kwaliteit van de betreffende sites. En al helemaal een vergelijking tussen s3n en sp2.

Zoals Xelles al aangaf, bestaat de laatste al vele jaren. Dat maakt de vergelijking al wat oneerlijk.

Het aantal leden zegt daarnaast weinig over het aantal actieve leden. Sp2 mag dan wel meer leden hebben, maar toch heb ik het idee dat er op s3n meer leden actief zijn.
Dit hoeft trouwens nog niet per definitie iets over de kwaliteit van de sites te zeggen.
Het is iig niet zo dat sp2 meer leden heeft omdat zij vaker 'updates' hebben. Ik durf met bijna zekerheid te zeggen dat s3n op dit punt vele malen beter is.

Meer leden betekent niet altijd 'groter' en groter is ook niet altijd beter.
En tsja, waarom zou je eigenlijk altijd 'de beste' willen zijn? Het gaat er toch uiteindelijk om dat men op een gezellig forum informatie etc. met elkaar kan uitwisselen? Beter een gezellig en effectief 'klein' forum, dan een ongezellige, ongeorganiseerde grote bende.


Ontopic: Ik moet eerlijk zeggen dat ik zelf niet zo weet hoe het nou precies met de servers zit, maar ik moet zeggen dat het wel goed klinkt hoewel ik nou niet echt problemen heb gehad met de bereikbaarheid van de sites.

Laatst gewijzigd door Nefje op di 30 mar 2010, 10:46, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Xelles
Beheerder Beheerder
Berichten:
5955
Lid geworden op:
zo 30 aug 2009, 23:54

Re: S3N komt verhuist binnenkort naar een nieuwe server

De laatste tijd lijkt de huidige server gelukkig ook weer een beetje tot rust gekomen te zijn. Maar tot ongeveer een maand geleden hadden we zeer geregeld last van een onbereikbare website en forum, dat is natuurlijk vrij lastig.

En ik ben het volkomen met je eens wat betreft je bovenstaande visie over verschillen tussen de verschillende fansites. Vooral deze zin vind ik wel mooi op S3N aansluiten:
Afgezien het feit dat bij sommige sites juist de site belangrijk is in plaats van het forum, is het erg krom om het aantal leden te gaan vergelijken bij het bepalen van de kwaliteit van de betreffende sites.
Bij het maken van de nieuwe website wist het toenmalige team nog niet zeker of ze wel een forum wilde, uiteindelijk hebben ze een erg goede beslissing gemaakt door het wel te doen. Het is hier ondertussen gezellig en er zijn genoeg actieve leden om het een gevoel van redelijke activiteit te geven. Dat is voor ons voldoende, meer is natuurlijk altijd leuker, maar hier zijn wij erg blij mee en ik denk ook vele van onze bezoekers. Kwaliteit hangt niet eens zo zeer van de site af, maar eigenlijk vooral van de bezoekers en het team dat achter de site staat.

Ik denk trouwens nog steeds dat de site onderhouden en bezoekers voorzien van informatie ons hoofddoel is, maar het forum snoept daar wel steeds en steeds meer vanaf en dan vooral door de gezelligheid.
Afbeelding
Gebruikersavatar
hiki
Grafschrift schrijver Grafschrift schrijver
Berichten:
23090
Lid geworden op:
wo 24 jun 2009, 19:11

Re: S3N komt verhuist binnenkort naar een nieuwe server

Toen we eenmaal de knoop hadden doorgehakt om een forum te nemen hoopte we op een gezellig forum met minimaal een groepje van 10 tot 15 actieve leden.

Daar zijn we inmiddels al ruim in geslaagd: de vaste actieve groep is vrij groot maar belangrijkste: het is hier gezellig en positief. Dat laatste vindt ik toch wel het balangrijkste en we letten er ook erg op dat de sfeer positief blijft.

Een groter aantal actieve forumleden zou wel leuk zijn maar alleen om 1 reden: soms vervelen onze Mods Snateraar en LotsofNothing zich een beetje xD
Afbeelding

Weergave- en sorteeropties

Plaats reactie