Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

16 berichten • Pagina 1 van 1

Gebruikersavatar
FranSor
Beheerder Beheerder
Berichten:
8891
Lid geworden op:
do 09 jul 2009, 19:48

S3N - Advent kalender dag 24: kerstverhaal deel 5 (slot)

Vandaag deel 5 van een heus Kerst verhaal geschreven door Fransor en Nina.

Deel 1 kun je in deze post lezen, deel 2 kun je in deze post lezen, deel 3 kun je in deze post lezen en deel 4 in deze post.

Afbeelding
Hoofdstuk 5

Afbeelding

Eindelijk begon het dan te sneeuwen. Het was al zolang voorspelt maar tot nu toe was het alleen maar heel koud geweest, maar eindelijk kwam er dan nu ook echt wit spul uit de hemel. Maar er kwam nu wel heel erg veel uit de hemel en niet alleen sneeuw maar ook hagel.

Afbeelding

Iedereen haast zich naar de kassa, ze willen allemaal snel naar huis bij het zien van deze sneeuw en hagel storm. Jordi staat als eerste bij de kassa, de wat oudere caissière pakt zijn spullen aan en begint met scannen. Langzaam gaan alle producten onder het rode licht rood en geven ze een klein piepje.

Maar één product werkt niet mee, de caissière probeerde het maar liefst drie keer maar er zat geen streepjes code op. ‘Die waren 2 euro per stuk mevrouw. Misschien moet even iemand anders voor? Dan pak ik even een andere.’ De oude vrouw liep om de kassa heen. ‘Doe niet zo mal jonge man, mensen tegenwoordig moeten wat geduldiger zijn.’

Afbeelding

Op dat moment krijgt Mirthe steken in haar buik, alsof ze ineens verschrikkelijke spierpijn heeft en haar buik zich steeds samen trekt. ‘Ik ga bevallen!’ Schreeuwt ze uit, iedereen is ineens in shock. Bevallen? Hier, nu? Maar Ans wist raad. Ze wees naar Melissa ‘Jij, pak dingen die lekker ruiken.’ ‘Jij zorgt voor handdoeken.’ Knikte ze naar Jordi. ‘Jij hebt vast wel zo’n handtelefoon, bel het ziekenhuis.’ William greep zijn telefoon en toetset 112 in.

Afbeelding

‘hallo, u spreekt met William, ik heb een ambulance nodig in de supermarkt. Iemand is aan het bevallen. Hoe bedoelt u er kan geen ambulance komen? U doet uw best maar!’ Boos hing William op, hij pakte Mirthe haar hand. ‘Mevrouw het komt goed, ze gaan hun best doen om hierheen te komen. Maar met deze sneeuw en hagel kan het lastig zijn. U moet rustig blijven en proberen rustig te ademen.’ William stuurde snel zijn vrouw een smsje, lopend was ze hier waarschijnlijk sneller dan de ambulance.

Afbeelding

Niet veel later kwam het kindje ter wereld terwijl de sneeuw viel was iedereen stil en bekeek het wonder.

Afbeelding

Mirthe hield haar kleine jongen vast. ‘Jij gaat je papa heel gelukkig maken. En met die benen van jou wordt je nog voetballer!’ Het kindje was niet extreem klein, ook al was het drie weken te vroeg. Mirthe klemde het kindje dicht tegen zich aan, dit was nu haar familie.

Afbeelding

Op dat moment kwam Anastacia. ‘Daar ben je dan lieverd.’ Ze omhelsden elkaar flink. ‘Ik wil geen kerstdiner mee maken om Sergio te laten zien wat ik kan. Ik wil een betere broer voor hem zijn. En een betere man voor jou.’ Anastacia sloot haar ogen en drukte William tegen zich aan, ze wist dat hij het kon.

Afbeelding

‘Je deed het geweldig lieverd, ik wist helemaal niet dat je dat kon!’ Ans keek haar man aan. ‘Lieverd, ik was niet voor niets een verpleegster tijdens de oorlog, ik was er niet alleen om jouw schaafwonden te verzorgen.’ ‘Kom hier jij gekke oma.’ Hans greep zijn vrouw flink vast. ‘Ik denk trouwens dat het ons gelukt is Ans. Ik denk dat we tot hem doorgedrongen zijn.’ Fluisterde hij in haar oor.

Afbeelding

‘Ik denk dat we jou maar eens meenemen naar het ziekenhuis. Even alles controleren en dan mag je naar huis. Dan gaan we je papa eens bellen en vragen aan zijn baas of hij even naar huis mag komen.

Afbeelding

Iedereen liep naar buiten, nog stil van de wonderlijke ervaring. Mirthe wilde naar de ambulance lopen die net kwam aangereden. Maar wat ze niet had gezien was dat Jaap van de andere kant kwam. ‘Mirthe! Wat is er gebeurd?’ Jaap keek naar het kindje in haar armen. ‘Ben je.. Zijn we.. Ben ik… Is dit?’ Hij wist niet wat hij moest zeggen. Hij tilde zijn vrouw en baby op. ‘Ik ga een andere baan zoeken, ik wil voor altijd bij jullie zijn en voor jullie zorgen.’ En zo bracht hij haar naar de ambulance.

Naast hun viel het woord baby ook. ‘Melissa, ik wil een baby met jou. Ik wil geen ruzie meer maken. Ik heb gezien wat voor wonderen er gebeuren als het om de liefde gaat en dat wil ik voor ons ook.’ Melissa pakte zijn hand. ‘Dit is een nieuw begin.’

Langzaam liep iedereen weg. Niemand had ooit gedacht dat ze binnen een uur zouden veranderen van gedachten en dat hun leven zou veranderen.

Liefde doet gekke dingen, en als je in liefde gelooft geloof je ook in wonderen.
Afbeelding
HET EINDE
Dit kerstverhaal is gemaakt door Fransor en Nina.
Alles over de S3N Advent kalender vindt je ook op deze informatie pagina
Afbeelding

Weergave- en sorteeropties

Plaats reactie