Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

13 berichten • Pagina 1 van 1

Gebruikersavatar
Nina
Kruisfokker wezen-robot Kruisfokker wezen-robot
Berichten:
7411
Lid geworden op:
za 16 jan 2010, 17:45

S3N - Advent kalender dag 18: kerstverhaal deel 4

Vandaag deel 4 van een heus Kerst verhaal geschreven door Fransor en Nina.

Deel 1 kun je in deze post lezen, deel 2 kun je in deze post lezen en deel 3 kun je in deze post lezen.

Het laatste deel komt later deze feestmaand online dus hou onze site in de gaten.

Afbeelding
Hoofdstuk 4

Afbeelding

‘Dag lieverd, hoe was het biljarten? Heb je wat kunnen winnen?’ ‘Nee helaas niet, hoe gaat het hier Ansje van me en hoe gaat het met mijn kleinzoon?’ Hans had net een biljart wedstrijd gehad en had zijn kleinzoon al de hele dag niet gezien. ‘Ik heb geen flauw idee, hij zit al de hele dag op zijn kamer en komt alleen naar beneden als hij wat eten of drinken wil maar dan zegt hij niks tegen me.’

Afbeelding

Net op dat moment komt Zack naar beneden. Hij kijkt even naar zijn opa en oma en mompelt wat. Maar voor ze hem konden vragen wat hij zei was hij al bij de deur. Met een klap sloeg hij deze dicht en was hij weg.

Afbeelding

Ans schouders hingen wat omlaag en ze vond het lastig om niet te gaan huilen. ‘Het komt wel goed, hij moet gewoon aan deze nieuwe situatie wennen en het is niet niets om je moeder te verliezen, vergeet dat niet.’ Toen kwamen de tranen. ‘Maar ik mis haar toch ook?’

Afbeelding

Twee uur later was Zack weer terug, hij mompelde hallo tegen zijn opa en oma en liep naar boven. ‘Ik weet niet wat ik met hem aan moet. Ik heb alles al geprobeerd.’ Hans stond op. ‘Ik praat wel even met hem van man tot man. Maar eerst zal ik koffie zetten voor mijn liefste.’

Afbeelding

Zack zat op zijn eigen kleine terrasje. Hij was wat aan het drinken om zijn verdriet te vergeten. Om te vergeten wat er met zijn moeder is gebeurd, om zich even niet verdrietig te voelen en om te kunnen slapen.

Afbeelding

Hans liep naar de keuken om koffie te zetten voor Ans. Op zijn weg naar de keuken moest hij ook langs de kamer van Zack, en daar was het akelig stil. Hans keek uit het raam en zag daar Zack zitten. Hij wilde zijn hand opsteken om te zwaaien maar toen zag hij was Zack aan het drinken was. Hij beende naar de slaapkamer van Zack om hem eens aan te spreken op zijn gedrag.

Afbeelding

‘En wat denk jij wel niet dat je aan het doen bent?’ Zack was snel naar binnen gelopen. ‘Ik drink gewoon even wat.’ Hans was laaiend. ‘Meneer is gewoon wat aan het drinken? Je gaat toch niet zomaar alcohol drinken hier?’ Zack rolde met zijn ogen. ‘Oude man. Hou op zeg.’ Machtelozer kon Hans zich niet voelen, hoe kon hij zijn kleinzoon toch helpen?

Hij ging op zijn bed zitten en keek hem aan. ‘Waarom Zack? Deed je dit al voor het ongeluk van je moeder? Hoe kan je nog alcohol drinken na die vreselijke dag?’ Zack keek hem aan met tranen in zijn ogen. ‘Wilt u alstublieft uit mijn slaapkamer gaan?’ Hans stond op en liep weg. Toen hij de deur sloot kon hij nog het zachte gesnik van Zack horen.

Afbeelding

Niet lang daarna ging Zack weer weg. Maar bij de deur draaide hij zich om. ‘Het spijt me opa en oma, voor alles. Ik mis haar gewoon heel erg. Ik zie zo erg op tegen kerst, zouden we het klein kunnen houden dit jaar? Mijn moeder zou het mooi hebben gevonden als er een kaarsje voor haar zou staan.’ Toen stopte Zack plotseling. ‘Ik moet nu even weg, even een rondje lopen, even alleen zijn.’ Ans keek naar haar schoonzoon. ‘Dat is goed lieverd, neem je tijd.’

Afbeelding

‘Ik hoop zo dat hij hier mee om leert te gaan.’ Ans en Hans gingen nog even boodschappen doen voor kerst. ‘We moeten ook een mooie kaars halen.’ Even kneep Ans in de hand van haar man.

Afbeelding

Ans hield haar ogen flink open, zouden ze Zack misschien tegen komen? Maar jammer genoeg mocht het niet zo zijn. Ze hoopte zo erg dat het weer goed zou komen met hem, maar ze was bang dat het niet zo mocht zijn.
Afbeelding
WORDT VERVOLGD
Dit kerstverhaal is gemaakt door Fransor en Nina.
Alles over de S3N Advent kalender vindt je ook op deze informatie pagina

Weergave- en sorteeropties

Plaats reactie