Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

18 berichten • Pagina 1 van 1

Gebruikersavatar
Nina
Kruisfokker wezen-robot Kruisfokker wezen-robot
Berichten:
7411
Lid geworden op:
za 16 jan 2010, 17:45

S3N - Advent kalender dag 7: kerstverhaal deel 2

Vandaag deel 2 van een heus Kerst verhaal geschreven door Fransor en Nina. deel 1 kun je in deze post lezen.

De andere 3 delen komen later deze feestmaand online dus hou onze site in de gaten.

Afbeelding
Hoofdstuk 2
Afbeelding
‘Je snapt denk ik niet wat ik bedoel.’ William werd een beetje geïrriteerd, snapte Sergio nou echt niet wat hij bedoelde of deed hij dit gewoon express? ‘Ik snap je wel, het heeft alleen geen zin. Als we gaan uitbreiden naar Japan dan krijgen we het nog drukker, nog meer personeel en nog meer kopzorgen. En dit kunnen we allebei er niet bij hebben.’ Sergio kon met moeite zijn stem rustig houden. Waarom moest William altijd maar uitbreiden? Het is toch veel belangrijker om te verbeteren wat je hebt dan te hunkeren naar nog meer en nog groter? ‘Sergio, weet je wat, we hebben het er later over. Ik heb nu een online meeting met België.’ William stond op en liep met gebalde vuisten naar zijn werkplek.
Afbeelding
Sergio was de oudste van de twee en eigenlijk was dit bedrijf ook zijn idee. Maar zijn kleine broertje William kwam steeds met vreemde ideeën aan. Eerst wilde hij al vreemde uniformen voor het personeel, terwijl dat echt niet bij het bedrijf past. Maar de laatste tijd wilde William uitbreiden, en steeds meer uitbreiden naar de meest exotische landen. Hij kon ook zo drammen, maar al zijn ideeën passen gewoon niet bij het bedrijf.
Afbeelding
‘Anastacia, je wil niet weten wat Sergio nou weer heeft gedaan.’ Met een zucht ging William bij zijn vrouw aan tafel zitten. ‘Vertel het eens lieverd, wat heeft hij nou weer gedaan. Hebben jullie weer eens ruzie gehad?’ ‘We hebben helemaal geen ruzie gehad, ik deed een voorstel maar hij wilde er natuurlijk niks van weten. Hij is ook zo koppig! Ik wou dat ik hem op de één of andere manier kon laten zien dat ik niet meer dat kleine jongetje van vroeger ben.’ Anastacia legde een hand op haar man zijn arm. ‘Rustig maar liefje, je wil toch niet jullie bedrijf of het spel zetten? Niet na al deze jaren, jullie hebben al zoveel opgebouwd!’ Toen viel Sergio stil, hij moest iets verzinnen..
Afbeelding
Die middag belde Sergio het filiaal in België om te kijken hoe het liep onder de leiding van William. William wilde het misschien niet geloven maar hij is en blijft zijn kleine broertje. Sergio had nog steeds het gevoel dat hij voor hem moest zorgen en hem moest helpen maar ook hem moest tegen houden in sommige dingen. Op dat moment kwam William binnen lopen. Hij wist allang dat Sergio hem controleerde maar hij zei er nooit iets van. Stilletjes ging hij in de gang zitten om te luisteren naar het gesprek van zijn broer.
Afbeelding
Hij kon elk woord van het gesprek volgen. Waarom moest Sergio hem altijd controleren? William moest een plan verzinnen, hoe zou hij zijn broer kunnen overtuigen van zijn kunnen, hoe kon hij laten zien dat hij ook volwassen was en voor zichzelf kon zorgen? Opeens wist William het, hij zou een heel groot kerstdiner geven en zijn broer eens wat laten zien.
Afbeelding
‘Hey Sergio! Was je weer eens druk aan de telefoon? Oude zakenman!’ Schuldbewust ging Sergio met een hand door zijn haar. ‘Hai broertje, fijn dat je er weer bent.’ William sloeg zijn broer op zijn schouder. ‘Wat dacht je ervan om dit jaar kerst bij mij te vieren?’ Sergio schoof de hand van William weg. ‘Maar we vieren het altijd bij mij, traditie toch?’ William klemde zijn kaken op elkaar. ‘Ik dacht we doen eens wat anders.’ Hij wilde al weglopen maar hij zag Sergio flink nadenken. ‘Weet je wat, we doen het bij jou en je vrouwtje.’ Met een glimlach liep William weg, stap één is voltooid.
Afbeelding
En nu zou die zijn best doen ook. Snel belde William de duurste slager in de stad en bestelde de duurste kalkoon en ook flink wat biefstuk. Hij zal wel even laten zien wat hij kon. Hij had wel de hulp nodig van Anastacia maar die hield toch zoveel van hem, dat zou ze wel doen.
Afbeelding
Had Sergio dit wel moeten accepteren? Hij wilde zijn broertje niet teveel belasten, en zijn vrouw ook niet. Maar aan de andere kant, hij was ook wel heel benieuwd wat zijn broertje zou maken. Misschien had hij niet zo boos moeten reageren, hij zou maar gewoon afwachten op wat zijn broertje in petto heeft voor hem.
Afbeelding
Bijna alles was geregeld, de kalkoen en biefstuk zouden thuis bezorgd worden, Anastacia was al bezig met het huis decoreren en hij zou nog even snel wat wijn halen bij de super. Dit zal een kerst worden om nooit te vergeten.
Afbeelding
WORDT VERVOLGD
Dit kerstverhaal is gemaakt door Fransor en Nina.
Alles over de S3N Advent kalender vindt je ook op deze informatie pagina

Weergave- en sorteeropties

Plaats reactie