Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

101 berichten • Pagina 5 van 6

Gebruikersavatar
abctje
Snode rechterhand Snode rechterhand
Berichten:
3515
Lid geworden op:
ma 27 sep 2010, 15:41

Re: 10G Forum Dagboek ~ G3 ~ Hoofdstuk 6 ~ 9'03

Dankjewel. :knuffel

Ik ben blij dat het niet zo'n groot probleem is, dit dagboek loopt namelijk best wel heel erg uit. Maar het einde van mijn generatie komt in zicht, no worries. :)

Hoofdstuk 7 -

Afbeelding

Schuld bekroop Kendal iedere keer wanneer hij Stijn van school af haalde en zijn verafschuwde blikken naar andere moeders zag. Hij riep hem altijd snel naar de auto en vroeg hem tot in de details naar zijn schooldag, om zijn aandacht af te leiden. Sinds hij verteld had hoe het zat met zijn moeder, was er iets grimmigs en gelijkertijd jaloers in zijn houding. Vriendjes kwamen altijd bij hen over de vloer, omdat Stijn weigerde naar hun huis te gaan.

Afbeelding

Kendal had getwijfeld om hem het echte verhaal te vertellen. Het leek zoveel makkelijker om gewoon te zeggen dat ze overleden was tijdens de bevalling, maar dat leek te oneerlijk tegenover Ally en ook beschuldigend tegenover Stijn. Zeggen dat ze gewoon was weggelopen was te hard, al was de werkelijke waarheid even erg, zo bleek.

Afbeelding

Inmiddels was Kendal al helemaal gewend aan zijn baan op het hoofdkantoor. Zijn columns waren bekend in de gehele regio en hij was zelfs al eens uitgenodigd voor een televisie interview. Zijn kantoor was als een tweede thuis geworden en zijn collega’s een tweede familie.

Afbeelding

Afbeelding

‘Kendal!’ Beth, de secretaresse, hield hem aan op zijn weg naar de koffiebar ‘Ik kon je nergens vinden’ zuchtte ze melodramatisch. Hij knipoogde ‘De mannen toiletten zijn dan ook verboden terrein voor jou’. Ze schudde haar hoofd en grinnikte even voor ze ter zake kwam. ‘Gavin heeft zich tien minuten geleden nog eens ziekgemeld,’ Het was al 11 uur geweest, ze leek duidelijk geërgerd.

Afbeelding

Afbeelding

‘Nu doet het geval zich voor dat meneer net vandaag een afspraak heeft staan met een vrouw, ze stond in de krant laatst, voor een interview.’ Kendal voelde hem al aankomen ‘En je wilt dat ik het doe, nietwaar?’ ze knikte ‘Ze is er over tien minuten, het artikel ligt al op je bureau, als je het nu doorleest dan stuur ik haar zo naar je toe.’ nu was zij degene die knipoogde en vervolgens wegliep.

Afbeelding

Afbeelding

Hoofdschuddend liep Kendal naar zijn kantoor. Hij belde Beth nog op of zij even met de school wilde bellen om te zeggen dat Stijn naar het kantoor kwam, het was woensdag en hij was twaalf uur uit. Hij ging in zijn bureaustoel zitten en keek even voldaan om hem heen. In het jaar dat hij hier nu werkte had hij al een aardige verzameling van voorwerpen uit alle landen die hij bezocht had. Het maakte zijn kantoor één van de excentriekste in het gebouw.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hij leunde achterover en pakte het artikel erbij, hij moest snel lezen want ze kon er elk moment zijn. Maar zodra hij de foto die erbij stond bekeek gooide hij het papier verschrikt op het bureau en stond op. Vertwijfeld liep hij naar het raam, maar toen hij zich omkeerde om de afspraak af te zeggen was het al te laat en stond hij oog in oog met Ally, ze moest zachtjes zijn binnengekomen en leek al net zo verschrikt als hij.

Afbeelding

Afbeelding

‘8 jaar ..’ was het enige wat hij uit kon brengen. Ze leek moe, haar wangen waren wat ingevallen. ‘Ik kon niet ..’ ze was totaal overdonderd door hun plotselinge weerzien. ‘je kon niet wat?’vroeg Kendal, plotseling weer even kwaad als de laatste keer ‘Je kon niet? Verdomme, acht jaar kon je niet?!’ hij wilde dat zij ook kwaad werd, maar dat werd ze niet. ‘In Egypte zijn ze niet zo soepel qua bezoekuren, Je hebt het artikel niet gelezen.’ Ze klonk verbitterd.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hij ging aan het bureau zitten terwijl zij naar het raam liep, ze huilde, dat wist hij zeker. Kendal pakte het artikel en las het door, hij probeerde de woorden te bevatten. ‘Ingeluisd’ ‘Drugs smokkel’ ‘Gevangenisstraf’ ‘eis van 10 jaar’ ‘onschuldig verklaard na 8 jaar’ ‘Egyptische regering biedt excuses aan’. Verdwaasd keek hij naar haar om. ‘Je bellen leek geen optie, je wilde me toch niet zien’ zei ze. ‘8 jaar ...’ zei hij weer, al was het dit keer in een volledig andere context. ‘8 jaar ..’ hij kon zijn niet niet afmaken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

‘Pap?’ Stijn stond ietwat verward in de deuropening. Kendal zag hoe Ally bijna door haar knieën zakte. Ze draaide zich om, nu duidelijk met betraande ogen. Ze struikelde bijna over haar eigen voeten toen ze naar Stijn toe wilde rennen, maar Kendal hield haar tegen. ‘Ally stop!’. Het duurde niet lang voor Stijn die naam had gekoppeld aan het verhaal over zijn moeder. Hij keerde om en liep weg, waarbij de deur hard achter hem dichtviel.

Afbeelding

Afbeelding

Ally klampte zich nog steeds aan Kendal vast, bang dat haar benen haar niet meer konden dragen als ze losliet. Het was een rare gewaarwording voor Kendal om haar weer in zijn armen te hebben, zo kwetsbaar als ze nu was. Haar gesnik hield op en Kendal herkende de oude, zelfverzekerde Ally weer een beetje terug. 'Koffie' zei ze, haar tranen bedwingend. Hij knikte. 'We moeten praten'. Beiden klonken stukken zelfverzekerder dan ze waren.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Laat me weten wat je ervan vindt. ;)
Gebruikersavatar
Simmielove
Peuterdynamo Peuterdynamo
Berichten:
14312
Lid geworden op:
wo 17 feb 2010, 14:14

Re: 10G Forum Dagboek ~ G3 ~ Hoofdstuk 7 ~ 4'04

Erg goed geschreven weer. Ben benieuwd hoe het met Stijn afloopt, of hij toch met zijn moeder wil praten.
Afbeelding
Afscheid nemen wordt telkens moeilijker~
“You either die a hero or you live long enough to see yourself become the villain.” - Harvey Dent in The Dark Knight
Klik hier voor mijn site met boekenrecensies
Gebruikersavatar
abctje
Snode rechterhand Snode rechterhand
Berichten:
3515
Lid geworden op:
ma 27 sep 2010, 15:41

Re: 10G Forum Dagboek ~ G3 ~ Hoofdstuk 7 ~ 4'04

At last, nieuw hoofdstuk. Volgende week denk ik komt de afsluiter. ;)

Nog bedankt allemaal! :knuffel

Hoofdstuk 8 -

Afbeelding

Afbeelding

Ally sloot haar handen om de warme mok, ademde de damp even diep in en zuchtte toen. Het was koud in de ontvangsthal van het kantoor en ze had een trui aangetrokken. Kendal observeerde haar vanachter zijn eigen cappuccino, het leek hem ongepast om te beginnen met praten, Ally had klaarblijkelijk meer te vertellen. Maar ze leek een steuntje nodig te hebben. ‘Dus, acht jaar geleden …’ zei hij.

Afbeelding

Afbeelding

Voor een moment keek ze hem recht aan, dat was voor het eerst sinds ze zo plots in zijn kantoor had gestaan. ‘Die avond pakte ik mijn koffers, de volgende dag nam ik het vliegtuig om 9. Het was ondoordacht om zomaar te gaan, maar Starlight Shores leek plotsklaps te klein, het voelde alsof ik geen lucht kon halen.’ Ze liet haar hoofd een moment hangen. Kendal kende het gevoel, hij had precies hetzelfde gehad. En dat was uiteindelijk de reden dat ze hier zaten.

Afbeelding

‘Eenmaal in Al Simhara spendeerde ik de eerste week op mijn hotelkamer, ik werd gek van zelfverwijt en verdriet. De tweede week … knapte er iets. Ik moet zijn losgeslagen, werd elke morgen wakker met een kater, niet altijd in mijn eigen bed …’ Ze keek weg en zweeg enkele minuten. Kendal merkte dat hij kwaad was, maar meer op zichzelf dan op haar. Hij kon het haar niet verwijten, want hij had diezelfde fout ook keer op keer gemaakt als hij van huis was.

Afbeelding

Afbeelding

‘Die week was een grote fout Kendal, een gigantische fout. Hoe dan ook, eind die week zou ik terugvliegen, samen met Adiel, een jongen die ik had ontmoet. Ik moet nog steeds een beetje dronken zijn geweest op het vliegveld, want hij was ineens weg en daar stond ik met mijn koffer, die ik overigens niet eens zelf had ingepakt. Het volgende moment had de douane me gearresteerd, met een beautycase vol cocaïne, verdomme …’ Kendal luisterde zwijgend.

Afbeelding

De rest van het verhaal was wel duidelijk. 8 jaar opgesloten. Tot Adiel in aanraking kwam met de politie voor een grote drugssmokkel en de rest van zijn verhalen ook boven tafel kwamen. Ally weigerde uit te wijken over de omstandigheden in de gevangenis in Al Simhara. Beiden keken wat om zich heen, niet wetend wat verder te zeggen.

Afbeelding

‘Stijn, hij … hij weet het’ zei ze uiteindelijk, Kendal had die vraag verwacht. ‘Ik kon hem niet zeggen dat je dood was, maar zeggen dat je gewoon was weggegaan … dat ging ook niet. De waarheid bleef over.’ Ze knikte, diep in gedachten verzonken. ‘En hij verwijt het me alles, god, hij is een verstandig jongentje.’ Kendal glimlachte even, haar zelfspot had hem altijd al aan het lachen gemaakt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

‘Ik weet niet zeker of hij het je verwijt, hij is moeilijk te peilen sinds ik het heb verteld. Deels denk ik ook dat hij je mist, een vrouw in zijn leven. Ik … heb m’n best gedaan maar …’ zijn stem stokte. alsof plots alle ontlading van de afgelopen jaren tot uitbarsting kwam, stroomden bij beide de tranen over de wangen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ally stond op, liep om de tafel en pakte zijn hand ‘Ik weet het, ik weet dat je je best hebt gedaan ..’ haar stem trilde, ‘en je hebt het zo goed gedaan, zó ontzettend goed Kendal’ Ze legde haar hand op zijn wang en hij keek naar haar op. Haar tranen vielen op zijn wangen. God, wat had hij haar gemist.

Afbeelding

Afbeelding

Zo plots als ze waren begonnen te huilen, begonnen ze ook te lachen. Met de tranen nog steeds op de wangen stond Kendal op en omarmde haar. Voor omstanders moet het een vreemd gezicht zijn geweest. ‘Hoe zijn we in godsnaam zulke emotionele wrakken geworden?’ grinnikte Kendal door zijn tranen heen. Ally smoorde haar hysterische gelach in zijn nek. ‘we zijn ouder geworden.’ Zuchtte ze hoofdschuddend.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Kendal betaalde de koffie en hand in hand liepen ze het gebouw uit, de regen in. Naar huis, de rest van de nacht spraken, lachten en huilden ze. Voor even voelden ze zich weer twintig, morgen was er nog genoeg tijd om volwassen te zijn. Stijn sliep bij een vriendje.

Laatst gewijzigd door abctje op za 30 mei 2015, 21:08, 1 keer totaal gewijzigd.

Weergave- en sorteeropties

Plaats reactie