Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

101 berichten • Pagina 3 van 6

Gebruikersavatar
abctje
Snode rechterhand Snode rechterhand
Berichten:
3515
Lid geworden op:
ma 27 sep 2010, 15:41

Re: 10G Forum Dagboek ~ G3 ~ Hoofdstuk 3 ~ 20'12

Dankjewel allemaal. :knuffel

De foto's voor het nieuwe hoofdstuk lagen al even klaar, maar het was er nog niet van gekomen.

Hoofdstuk 4 -

Afbeelding

Afbeelding

Ziwa Bonde
Het was inmiddels alweer 5 maanden verder, en Kendal was net vertrokken voor een 3 maand-durende trip naar Ziwa Bonde. Terwijl hij genoot van de warmte in Afrika, zat Ally in Starlight Shores met haar opa en oma rond de kerstboom. Aangezien haar vriend er niet was om de feestdagen met haar te vieren.

Afbeelding

Kendal stapte bij zijn gids in de jeep, een man van rond de 50, maar nog steeds zo kwiek als wat. Vandaag stond een trip naar de vulkaan op het programma, en hij keek er erg naar uit. Het was het hoogste punt in de provincie en je scheen een adembenemend uitzicht te hebben. Genoeg om over te schrijven.

Afbeelding

In plaats van enkel foto’s te maken, schreef Kendal ook steeds vaker verslagen bij zijn foto’s. Deze verhalen vielen erg in de smaak bij zijn baas en hij had zijn eigen collumn gekregen. Hij checkte nog gauw zijn mobiel, maar er waren geen nieuwe berichten. Van niemand, ook niet van Ally. Zij zou nu waarschijnlijk aan het kerstdiner zitten. Kendal kon zich de laatste kerst die hij met familie en vrienden had doorgebracht niet herinneren.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nog gauw stuurde hij Ally een berichtje: ‘Volgende kerst ben ik er wel, dan vieren we het samen, dat beloof ik. Xxx’ toen deed hij hem weer in zijn zak en maakte een praatje met Roger, die het avondmaal bij elkaar aan het vissen was. Hij schoot onderweg nog enkele plaatjes en deed nog een dutje, het duurde toch nog wel 2 uur eer ze er waren.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Starlight Shores
Ally had haar telefoon uitgezet, deze kerst deed haar des te meer beseffen dat ze alleen was, en continu checken of ze weer een berichtje had maakte het er niet beter op. Ze vierde kerst bij haar opa en oma, met zijn drietjes. een bescheiden kerstdiner, 70’s muziek en herinneringen ophalen bij het haardvuur. Het was een akelig idee, dat ze weer terug moest naar een donker, leeg huis. Maar haar grootouders waren moe, en het was al 12 uur.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ziwa Bonde
De vulkaan was prachtig geweest, iets om nooit te vergeten. Er steeg zelfs nog rook op uit de krater. En ook over het uitzicht was niets teveel gezegd, die was inderdaad adembenemend.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De rest van zijn tijd in Afrika besteedde hij aan het leren kennen van de plaatselijke bevolking, hij woonde rituelen bij en schreef hele verhalen over de cultuur, deed zelfs een poging tot paardrijden (wat Roger èrg grappig vond). De tijd vloog voorbij, maar na 3 maanden was het toch weer tijd om naar huis te gaan.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Starlight Shores
Na 3 keer heen en weer lopen had hij al zijn bagage uit de taxi gehaald en in de kamer gezet. Maar er was nog geen spoor van Ally. ‘Lief?! Waar ben je? Ik heb je gemist!’ hij liep naar de slaapkamer maar daar was ze niet. Raar. Ze moest wel thuis zijn, dat had ze beloofd. Plots hoorde hij gestommel vanuit de lege kamer achter in het huis. Hij gniffelde.

Afbeelding

‘Je verstopt je gewoon voor me, is het niet?’ zei hij terwijl hij de deur openduwde. ‘Kom hier, dan pak ik je stevig va ..’

Afbeelding

plotseling wist Kendal niets meer uit te brengen. Ook al kon hij niet zien wat Ally in haar armen had , het wiegje in de hoek zei genoeg.
Gebruikersavatar
Simmielove
Peuterdynamo Peuterdynamo
Berichten:
14312
Lid geworden op:
wo 17 feb 2010, 14:14

Re: 10G Forum Dagboek ~ G3 ~ Hoofdstuk 4 ~ 03'01

Erg leuk en spannend! Ben benieuwd of het wel het kind van Kendal is en Ally niet is vreemdgegaan!
Afbeelding
Afscheid nemen wordt telkens moeilijker~
“You either die a hero or you live long enough to see yourself become the villain.” - Harvey Dent in The Dark Knight
Klik hier voor mijn site met boekenrecensies
Gebruikersavatar
abctje
Snode rechterhand Snode rechterhand
Berichten:
3515
Lid geworden op:
ma 27 sep 2010, 15:41

Re: 10G Forum Dagboek ~ G3 ~ Hoofdstuk 4 ~ 03'01

Zo, toetsweek voorbij en vandaag nog een dagje vrij, dus hier is Hoofdstuk 5! :)

Hoofdstuk 5 -

Afbeelding

Afbeelding

Kendal zuchtte nog dieper en legde zijn hand op zijn hoofd, hij lag alleen op bed. In de kamer naast hem huilde zijn zoon, zíjn zoon. Hij hoorde nog steeds de deur dichtklikken toen Ally geruisloos het huis had verlaten. Dat was gisteren ..


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Eerst had hij het niet geloofd. 'Is dat .. mijn kind?' had hij gevraagd. Al leek het antwoord hem wel duidelijk. Ally knikte zachtjes. Zijn ongeloof sloeg om in woede. 'Wat bezielde je? Waarom heb je me nooit iets gezegd?' ze zweeg. 'Praat tegen me!' hij greep ruw haar hand. 'Denk om het kind,' was het enige wat ze zei,'in de huiskamer kunnen we praten' Kendal stampte weg, terwijl Ally het jongetje in de wieg legde. De tranen liepen haar geruisloos over de wangen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Toen ze beide eenmaal in de kamer waren, was Kendal furieus. 'Mag ik het uitleggen, of heb je je oordeel al klaar?' vroeg Ally, ze had moeite om haar stem onder controle te houden. 'reken maar dat ik mijn oordeel al klaar heb, het lijkt me duidelijk genoeg. Je was zwanger, maar hebt mij nooit iets gezegd en nu heb ik een kind. Een kind, in vredesnaam! Wat valt hier aan uit te leggen?' brieste hij.

Afbeelding

'Als ik het gezegd had, had dat dan iets uitgemaakt?' Viel ze plots uit 'Je zou je vrijheid toch niet opgeven, dat zou je nooit doen. Ook niet voor mij. Of heb ik het fout? Zat ik het afgelopen jaar niet meer dan 6 maanden alleen thuis. In óns huis?' de tranen liepen onophoudelijk over haar wangen. 'Natuurlijk had het iets uitgemaakt, ik gaf .. geef ..gaf om je, ik ..' Kendal kon de woorden niet meer uit zijn mond krijgen en die onmacht maakte hem alleen maar kwader.

Afbeelding

‘Het was onterecht van me, dat weet ik wel. Maar ik was zó kwaad, zó ontzettend kwaad op je omdat je me in de steek liet. Want zo voelde het Kendal, alsof je me in de steek liet.’ haar had niet eens meer door hoe erg ze huilde ‘Ik denk dat dit mijn wraak was, ik wilde jouw laten voelen hoe het is om iets te missen. Ik probeer het niet goed te praten, het was fout, maar het voelde gewoon als mijn kind, mijn verantwoordelijkheid. Het voelde alsof jij niet bestond voor .. voor Stijn’

Afbeelding

Afbeelding

'Stijn', de naam galmde even door zijn hoofd voordat Kendal de link legde met zijn moeder’s naam: Jasmijn. Hij zakte op zijn knieën, er was een oorlog in hem gaande. Aan de ene kant wilde hij haar vergeven, zijn zoon omarmen en alles vergeten. Maar het deed teveel pijn, om te beseffen dat zijn kind hem niet eens kende en dat dat precies Ally’s bedoeling was, haar wraak. Zij zat inmiddels ingezakt tegen de bank aan, onophoudelijk snikkend.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Kendal pakte haar hand. ‘Ik weet dat ik weg moet, ik weet dat je me niet meer kan zien, ik weet het ..’ zei ze. Hij drukte een kus op haar handen en knikte zachtjes. Toen stond hij op en wees naar de deur ‘Nu alsjeblieft ..’

Afbeelding

Afbeelding

Ze stond geruisloos op en trok haar jas aan. Kendal bleef bij de voordeur staan, hij kon het niet meer opbrengen haar gedag zeggen. Ally bleef ook nog even staan maar ze durfde niet om te kijken. Ze kon Kendal, haar weggegooide toekomst en haar kind niet nog eens in de ogen kijken, het voelde als verraad.


Afbeelding

Vanmorgen hing haar huissleutel aan het haakje en waren haar spullen verdwenen, ze moest ze midden in de nacht hebben opgehaald. Kendal had niet eens gekeken of ze Stijn ook had meegenomen. Blijkbaar niet, want hij huilde onverminderd door in de kamer naast hem. Ally moest midden in de nacht afscheid van hem hebben genomen. Kendal had hem nog niet eens aangeraakt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Plots hield het gehuil op, Kendal kwam traag overeind en liep naar de babykamer. Er liep een traan over zijn wang, de eerste die hij had gelaten sinds gisteren. Toen keek hij in de wieg en zag Ally haar ogen die hem aankeken. Hij leek op haar. Behalve zijn haar, dat net zo wild zat als dat van zijn vader. ‘Heb je .. honger?’ vroeg Kendal aarzelend. Het jongetje graaide enkel met zijn handjes en Kendal tilde hem voorzichtig op en drukte hem tegen zich aan.

Afbeelding

Afbeelding

Die avond vielen vader en zoon samen in slaap op de bank, terwijl ze de voetbalwedstrijd van de Lama’s tegen de Bizon’s keken. Terwijl Ally aan de andere kant van de stad haar tassen aan het pakken was en even bleef kijken naar een mapje met foto’s van haar en Kendal. Ze stopte er nog één bij, van Stijn. Pakte toen haar tassen en vertrok uit Starlight Shores.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Veel tranen in dit hoofdstuk op Blue Monday, misschien leuk om te weten dat ik het nieuwe liedje van Anouk en Douwe Bob luisterde toen ik de tekst schreef. ;)

Laat me weten wat je ervan vindt. :knuffel

Weergave- en sorteeropties

Plaats reactie