Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

220 berichten • Pagina 9 van 11

Gebruikersavatar
Lieke
Groentehakker Groentehakker
Berichten:
230
Lid geworden op:
wo 19 mar 2014, 18:01

Re: Screens van Lieke - random update

Bedankt voor alle reacties :knuffel
Weer een soort tussendoor-update, zonder grote gebeurtenissen, maar met wat random screens van de familie Jalloh en van Roaring Heights.

Afbeelding
Isa en de kat (van wie ik alweer de naam ben vergeten…). Deze vloer heeft trouwens lichtpuntjes op donkere plekken, super gaaf!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Wat we allemaal wel niet tegenkomen in het park ;)

Afbeelding
Isa en Torben komen tegelijk van werk thuis. Isa werkt nu in het restaurant vlak bij hun huis en werkt aan haar culinaire carrière.
Afbeelding
Afbeelding
Oude Torben is al net zo’n feestbeest als oude Romeo

Afbeelding
Afbeelding
De verdeling van de slaapplaatsen

Afbeelding
En wanner de volgende ochtend de klusjesman komt moeten Isa en Torben nog even snel hun handtekeningen uitdelen voordat ze naar hun werk mogen vertrekken

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Een hardlopende en autorijdende Shirley (vriendin van Nino), die inmiddels alweer een oudere is

Afbeelding
De vissenmuur tussen de woonkamer en de gang bevalt heel goed, Lucie kan er eindeloos naar staren

Afbeelding
Isa vermaakt zich liever met haar rattenvriendje

Afbeelding
In huis komt ook nog deze kat langs, die Ralph bij zijn bezoekje meenam

Afbeelding
Afbeelding
Ten slotte nog een paar kiekjes van een andere bekende van ons die in het park is gespot. Aran Roozenbeek, man van Issi en vader van Jari en Jonan. Ook hij is al een oudere geworden.

Dus, nu al hun partners al de bejaarde kant op gaan, zullen de oorspronkelijke Rakes niet lang hierna volgen vrees ik. Ik herinner ze me nog steeds als kinderen en peuters haha (nu klinkt ik zelf bejaard). Volgende update nog niets daarover, want die staat in het teken van een leuk uitje van Isa en Ralph :D
Gebruikersavatar
Lieke
Groentehakker Groentehakker
Berichten:
230
Lid geworden op:
wo 19 mar 2014, 18:01

Re: Screens van Lieke - naar de boulevard

Het is uitjestijd! Ik lijk het wel als traditie te hebben een update te maken van (nieuwe) stelletjes op de boulevard. Dit keer is het de beurt aan, hoe kan het ook anders, Ralph en Isa.
Afbeelding
Als eerste worden er natuurlijk foto’s gemaakt in het fotohokje. Gewoon om op te hangen, niet om te verscheuren ;)

Afbeelding
Afbeelding
Daarna wat spannenders: in de gele achtbaan!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Woehhh

Afbeelding
… en dat was de looping

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Vervolgens een spannende helling

Afbeelding
Afbeelding
die best eng blijkt te zijn

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Maar nog lang niet zo eng als de volgend helling steil naar beneden!

Afbeelding
en na al die schrik, kunnen ze ook wel om zichzelf lachen

Afbeelding
Einde van het ritje…

Afbeelding
maar nog niet van de date!

Afbeelding
Een doorweekte Isa maakt hotdogs

Afbeelding
Afbeelding
van een romantisch diner is geen sprake

Afbeelding
Maar de avond is nog niet afgelopen!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Nu is het pas tijd om naar huis te gaan :)

Afbeelding
en daar leuk verder te gaan :fluit

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
De volgende dag is het weer tijd voor de normale dingen…

Dat was het. Voor iedereen benieuwd is wat uit deze avond voortkomt, tot de volgende update!
Gebruikersavatar
Lieke
Groentehakker Groentehakker
Berichten:
230
Lid geworden op:
wo 19 mar 2014, 18:01

Screens van Lieke - vrijgezellenfeest

Bedankt Froos en Charlotte!

Na het romantische uitstapje van vorige keer, is het nu tijd voor een lekker fout vrijgezellenfeestje. Al valt het allemaal mee, want ook de al wat oudere ooms en tantes zijn uitgenodigd en Isa en Rolph vieren het samen.
Afbeelding
De eerste gast komt met de deur in huis vallen. Het is Evy!

Afbeelding
De anderen druppelen langzaam binnen: daar is ook Jari’s vriendinnetje Kadisha. Intussen hebben Lucie en schoonzoon-in-spe Rolph een leuk gesprekje.

Afbeelding
Buiten voor de deur staat deze hele groep te wachten. Van links naar rechts: Jolien, Torben, Jonan, Nino, Jonah en Jari. Als je geen idee meer hebt wie dat zijn, is er de stamboom (te vinden in eerste post).

Afbeelding
Optreden van de feestdanseressen in de keuken

Afbeelding
Isa swingt lekker mee :)

Afbeelding
Feestjuh!

Afbeelding
Maar daarna is Isa moe en gaat ze samen met haar kat alvast in bed liggen

Afbeelding
Jonan en Jolien feesten door

Afbeelding
Terwijl Abdel een praatje aanknoopt met de tweelingzus van zijn vrouw

Afbeelding
Issi

Afbeelding
Jonah

Afbeelding
Nino

Afbeelding
Jonan

Afbeelding
Jari

Afbeelding
En Isa staat op, want ze is zwanger!!

Afbeelding
Rolph wordt het goede nieuws verteld. Na deze eerste schrik was hij gelukkig heel blij hoor!

Afbeelding
Alle feestvierders zijn weg en Isa begint haar ochtend met wat verse wafels

Afbeelding
Afbeelding
De studeerkamer heeft een complete metamorfose ondergaan en dient nu als kinderkamer voor het toekomstige achterkleinkind van Stella en Romeo. Het geslacht is nog onbekend, dus het kamertje is zo neutraal mogelijk ingericht, met onder andere nog spulletjes uit Isa haar kindertijd.

Afbeelding
Hoewel Lucie nog vrolijk terugkomt uit haar werk bij het stadion…

Afbeelding
is het voor de oudere Abdel toch wel heel vermoeiend.

Dat was de laatste update van het huishouden van Lucie, Abdel, Isa en Rolph. Ik moet heel snel door naar een andere derde generatie, die op springen staat om het huis uit te gaan: Jari is alweer een poos jongvolwassene en heeft nog steeds een relatie met Kadisha. Tijd dus om wat stappen te zetten! Die zullen allemaal te zien zijn in de volgende updates.
Gebruikersavatar
Lieke
Groentehakker Groentehakker
Berichten:
230
Lid geworden op:
wo 19 mar 2014, 18:01

Re: Screens van Lieke - Jari en Kadisha

Leuke reacties weer van jullie, thanks!

Ten eerste: paard Clark bleek te zijn overleden, dus het hok en de hindernissen stonden er nu nog voor niets. Aangezien Issi al omkomt in haar bezigheden (en al wat ouder wordt) en zij de enige was die aan paardrijden deed werd besloten het huis uit te bouwen op de vrijgekomen plek. Daar zijn helaas geen foto’s van, maar het komt er op neer dat de slaapkamer van ‘de jongens’ groter is geworden en dat ook de woonkamer een heel stuk is uitgebreid. Helaas geen foto’s daarvan, misschien op een later moment.

Afbeelding
Na deze drukke bezigheden van de verbouwing is het volgens Jari tijd om lekker te ontspannen. En waar kan dat beter dan in de jacuzzi?

Afbeelding
Schattige Issi en Aran zijn dol op elkaar en op het vernieuwde huis

Afbeelding
Afbeelding
Jari’s vriendinnetje Kadisha komt langs om wat zaken te overleggen en natuurlijk ook voor de gezelligheid ;)

Afbeelding
Afbeelding
Het lijkt hun een goed idee om samen te gaan wonen. En dan niet intrekken bij Jari’s ouders, maar zelf een leuk huisje kopen!

Afbeelding
Meteen wordt overgegaan tot actie: huizenjacht

Afbeelding
Dit huisje aan het stand, ongeveer in dezelfde straat als het mintgroene huis waar de familie Rake oorspronkelijke woonde bleek Kadisha’s hart sneller te laten kloppen. Dus de keuze was snel gemaakt.

Afbeelding
Na de verhuizing, wanneer Jari naar zijn werk is (als muzikant bij het theater), belt Kadisha bij de buren aan om kennis te maken

Afbeelding
Ze treft de heer des huizes en kan het gelukkig goed met hem vinden

Afbeelding
Zo goed zelfs dat ze van zijn zwembad gebruik mag maken: awesome

Afbeelding
Aan de andere kant van hun huis zit het openbare zwembad, waar Jolien Rake net een sprong van de duikplank maakt

Afbeelding
Het eerste nachtje hier met z’n tweeën. Natuurlijk vrij vermoeiend zo’n verhuizing, dus ze slapen lekker uit.

Afbeelding
Kadisha maakt een lekker ontbijtje ’s ochtends, met behulp van de keukenmachine

Afbeelding
Jari leest nog een boekje

Afbeelding
Terwijl Kadisha een nieuwe activiteit probeert: schilderen

Afbeelding
Nu ze alleen nog maar een bad hebben (en trouwens ook zo goed als blut zijn) wordt daar natuurlijk vaak gebruik van gemaakt

Afbeelding
De tortelduifjes

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Jari bedenkt dat het wel leuk is zijn meisje een serenade te brengen.

Afbeelding
En Kadisha bedenkt vervolgens dat het wel leuk is om Jari ten huwelijk te vragen!!! Ja, dat kan ook als meisje. Zeker als je zo’n kordaat type bent als zij.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Toch wel grappig, dat bekende riedeltje nu eens door een vrouw gedaan

Afbeelding
Afbeelding
Natuurlijk hebben ze ook echt een prachtig uitzicht op het balkon!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Stiekem vond Kadisha het best wel spannend. De opluchting is in ieder geval zichtbaar na Jari’s fijne reactie.

Afbeelding
Want hij is echt blij! De bruiloft wil hij graag zo snel mogelijk houden. Wat dacht je van vandaag nog? Dat wordt geregeld :)

De tweede helft van deze romantische dag bewaar ik voor de volgende update. Tot dan!
Gebruikersavatar
Lieke
Groentehakker Groentehakker
Berichten:
230
Lid geworden op:
wo 19 mar 2014, 18:01

Re: Screens van Lieke - bruiloft!

In hun eigen tuin hebben Jari en Kadisha een eigen trouwsetting ingericht, met uitzicht op het water. Als je zo’n achtertuin hebt is een locatie huren ook niet nodig!
(Even een disclaimer: Jari had natuurlijk een heel mooi pak uitgezocht, maar helaas is de eerste ‘formele oufit’ automatisch aangetrokken en kwam ik daar pas te laat achter. Dus vandaar zijn iets minder trouwdag-achtige look.)

Afbeelding
Afbeelding
Net voor het officiële moment heeft het stel het al heel leuk met elkaar

Afbeelding
Samen naar het altaar lopen…

Afbeelding
Afbeelding
En volmondig het jawoord geven!

Afbeelding
Het kleine groepje genodigden

Afbeelding
Afbeelding
Ringen uitwisselen bij de ondergaande zon

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ahhh

Afbeelding
Afbeelding
Man en vrouw kijken elkaar eens diep in de ogen

Afbeelding
Terwijl Jari’s moeder Issi met rijst gooit om het feest compleet te maken

Afbeelding
Afbeelding
Let ook op de maan op de achtergrond, echt een mooie toevoeging :)

Afbeelding
Passend bij de gelegenheid verrast Abdel zijn vrouw, Jari’s tante Lucie

Afbeelding
De bruid

Afbeelding
én Jari’s nichtje Isa die de boel opleukt met haar gitaarspel

Afbeelding
Afbeelding
Jonan is super blij voor zijn broer! Hij heeft Kadisha en Jari nu natuurlijk ook al een heel lange tijd samen gezien.

Afbeelding
De bruidegom plaagt zijn bruid nog een beetje

Afbeelding
Afbeelding
Wanneer iedereen weg is eten zijn in de eetkamer nog een hapje na en praten ze nog even bij

Afbeelding
Vervolgens is het bedtijd en is deze bijzondere dag alweer ten einde.

De volgende updates blijven nog even in het teken van dit stel staan, met o.a. wat nieuwe ontwikkelingen in dit huishouden.
Gebruikersavatar
Lieke
Groentehakker Groentehakker
Berichten:
230
Lid geworden op:
wo 19 mar 2014, 18:01

Screens van Lieke - gezinsuitbreiding

Thanks Froos!

Afbeelding
De ochtend na de bruiloft worden Jari en Kadisha tegelijk wakker. Kadisha bergt nog wat kleding van gisteren op terwijl Jari de bruiloftscadeaus aan het bekijken is.

Afbeelding
De vrouw in huis gaat meteen verder met andere dingen die gedaan moeten worden, zoals de lunch bereiden. Hotdogs!!

Afbeelding
Uh-oh. Zijn dit de hotdogs of heeft het een andere betekenis?

Afbeelding
Toch maar iets rustiger aan doen, zoals een beetje keyboard spelen

Afbeelding
Of… de nieuwe hond aaien!

Afbeelding
Yay, wat een schatje. Zelfs de oude hondenmand van Sophie, de hond uit het ouderlijk huis van Jari, kan nog gebruikt worden. En dierenvriend Kadisha is helemaal blij.

Afbeelding
Bedtijd na deze chilldag…

Afbeelding
maar ’s nachts merkt Kadisha dat ze zwanger is!

Afbeelding
Afbeelding
Ik ben er zeker van dat dit een happy family wordt

Afbeelding
Verder slapen lukt Jari niet echt meer, dus pakt hij de krant erbij om mee wakker te worden

Afbeelding
Afbeelding
En leert hij de nieuwe hond kennen

Afbeelding
Net als Kadisha, die het onwijs goed met het diertje kan vinden

Afbeelding
Afbeelding
Die avond wipt Jari’s vader Aran nog even aan en wint hij de weddenschap van Aran dat hij wel tussen de vissen durft te zwemmen in de zee achter hun huis

Afbeelding
Het zwemmen houdt niet op! Volgende dag gaan vader en zoon namelijk naar het openbare zwembad naast hun huis, waar ook Lucie en Abdel gespot worden.

Afbeelding
Blijkbaar hadden zij hun gezinsuitje daar gepland, want ook Isa was aanwezig

Afbeelding
Afbeelding
Wedstrijdjes adem inhouden tussen Jari en Aran

Afbeelding
Afbeelding
En spetteren naar nichtje Isa, die daar niet zo blij mee is ;)

Afbeelding
Thuis focust Kadisha zich op het huishouden

Afbeelding
Maar als Jari weer binnen is en uitgebeld is…

Afbeelding
Afbeelding
neemt hij de vlooienbehandeling van hun hond voor lief. Zie de lucht die hij daarbij heeft!

Afbeelding
Nu Kadisha rustig aan doet, probeert ze ook het schilderen verder uit

Afbeelding
Dan is het ineens al tijd voor de bevalling! Er wordt eerst van huis naar de auto gestrompeld…

Afbeelding
en dan van de auto naar het ziekenhuis…

Afbeelding
Maar het loont. Want hier is baby Annika!

Afbeelding
Met z’n drietjes met de taxi naar huis

Afbeelding
Waar de kleine meid in het oude wiegje van Jari wordt gelegd

Afbeelding
Maar er moet ook nog even met papa geknuffeld worden. Overigens is deze kamer niet echt een speciale babykamer, maar is het als kinderkamer ingericht vanwege Kadisha’s werk als babysitter (dit beroep heb ik nog nooit geprobeerd, ik ben zo benieuwd). Ze is nog niet begonnen vanwege de vele vrije dagen, maar ik hoop dat dit snel kan. Boven zijn er eigenlijk geen kamers meer over, dus er moet nog besloten worden of Annika dit gewoon als haar babykamer moet gebruiken of dat ze een eigen plekje op de overloop krijgt.

Wat vinden jullie van haar? Ik had al een tijdje geen sim baby’s meer gezien, omdat Isa is bevallen zonder dat ik haar huishouden bestuurde op dat moment. Wat dat is geworden weet ik eigenlijk niet meer, dat moet ik even opzoeken. Misschien laat ik dat volgende update wel even weten.

Weergave- en sorteeropties

Plaats reactie