Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

220 berichten • Pagina 7 van 11

Gebruikersavatar
Lieke
Groentehakker Groentehakker
Berichten:
230
Lid geworden op:
wo 19 mar 2014, 18:01

Re: Screens van Lieke - NIEUW huwelijksreis deel 2/3

Bedankt voor al jullie leuke reacties :laugh
De avond is aangebroken en op het verhoogde pleintje te midden van de leuke winkeltjes beleven Jonah en Jolien een moment van volkomen geluk en verliefdheid. Veel heb ik eigenlijk niet toe te voegen: hier komen de screens (sla deze update maar over als je niet tegen romantiek kunt).

Afbeelding
Afbeelding
Jonah staat al te wachten op zijn ‘prinses’

Afbeelding
Afbeelding
En daar is ze dan

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Natuurlijk moet er eerst wat geplaagd worden

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Dan wordt beseft wat een romantisch plekje dit is, wat een mooie reis dit is

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Knuffel!
Afbeelding
Afbeelding
Vervolgens verrast Jolien Jonah!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Hihi

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Nog even vasthouden… ;)

Afbeelding
Afbeelding
Tijd voor Jolien om haar vlinder los te laten

Afbeelding
En wanneer Jonah een potje schaak met zichzelf begint, begint zij met het lezen van haar nieuwe Franse boek

Afbeelding
Afbeelding
Paparazzi everywhere

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Wanneer Jonah klaar is, genieten ze nog weer even van hun welverdiende tijd samen

Afbeelding
Afbeelding
Hier eindigen mijn screens voor deze dag :)

Volgende keer weer updates in meer verhalende stijl, zoals jullie van mij gewend zijn. Maar als hopeloze romanticus kon ik jullie deze screens niet besparen. Bedankt voor het lezen!
Gebruikersavatar
Lieke
Groentehakker Groentehakker
Berichten:
230
Lid geworden op:
wo 19 mar 2014, 18:01

Re: Screens van Lieke - laatste deel in Champs les Sims

Dag 2 en 3 in Champs les Sims, waarin verschillende (toch wel redelijk toeristische) uitstapjes worden ondernomen. Ach ja, de Rakes zijn op huwelijksreis, niet op avontuur!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Champs les Sims dans la matinée

Afbeelding
En een wakker wordende Jonah

Afbeelding
Als ook Jolien wakker is, is het tijd om erop uit te gaan: naar de nectarbrouwerij

Afbeelding
Afbeelding
Jonah gaat meteen de avonturier uithangen wanneer hij een geheimzinnig paars bad ziet ;)

Afbeelding
Afbeelding
Jolien maakt haar eigen paarse druivenbad!

Afbeelding
Afbeelding
Daarna nog wat technische handelingen

Afbeelding
Er wordt natuurlijk alweer op haar gewacht…

Afbeelding
Wanneer voor haarzelf ook het wachten aanbreekt, besluit ze de tijd te vullen met wat vioolspel

Afbeelding
En het samen alvast drinken van een Frans glaasje nectar natuurlijk!

Afbeelding
Afbeelding
Wanneer ze laat in de avond weer aankomen bij het basiskamp, besluit Jonah het gezellig te maken met een haardvuur

Afbeelding
Afbeelding
Iedereen ligt al op bed, dus ze hebben de gehele gezamenlijke woonkamer voor zichzelf

Afbeelding
Afbeelding
Ook moet er nog wat gegeten worden. Dit keer geen culinaire Bouillabaisse, maar een soep uit pak die ze in de voorraadkast vonden.

Afbeelding
Afbeelding
Le ciel français est très photogénique ;)

Afbeelding
Maar dan wordt de rustige ochtend verstoord door een brand in de woonkamer!

Afbeelding
Niemand vertellen wie de open haard gisteravond heeft gelaten voor wat het is na het soep eten

Afbeelding
Gelukkig loopt het allemaal goed af. Het stel besluit daarop om op hun laatste dag een bezoekje te brengen aan een prachtig landgoed (of was dit toch het museum?).

Afbeelding
‘Ik dacht toch echt dat de Mona Lisa hier te zien zou zijn!’

Afbeelding
Ze sluiten hun reis in ieder geval wel af bij de fontein bij het landgoed, nadat ze verschillende pogingen hadden gedaan om binnen te komen (die allemaal mislukten)

Afbeelding
In het tweedehands autootje van Jonah rijden ze weer naar huis

Afbeelding
Reizen is leuk, maar misschien is thuiskomen nog wel leuker

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Zeker als je begroet wordt door een heel schattig dochtertje…

Afbeelding
én als je zwanger bent, is thuis zijn toch ook wel heel handig :D
Misschien komt het onverwacht, maar volgende updates zal er gespeeld worden met een ander huishouden. Ik heb nu al best wel weer een poos met Jolien en Jonah gespeeld en aangezien ik liever niet één huishouden wil uitkiezen, vind ik dat het nu tijd is om te switchen. Ik houd nog even geheim welk huishouden het wordt om de spanning er in te houden. Tot de volgende update!

Laatst gewijzigd door Lieke op za 10 jan 2015, 22:35, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Lieke
Groentehakker Groentehakker
Berichten:
230
Lid geworden op:
wo 19 mar 2014, 18:01

Re: Screens van Lieke - wisseling van huishouden

Het gezin dat ik heb uitgekozen is dat van…

Issi en Aran! Ik heb natuurlijk ook al lange tijd met hen gespeeld voordat ik overging op het ‘basishuishouden’ in het mintgroene huis, maar toch had ik het idee dat ik heel veel gemist heb (hun zoontjes zijn alweer kind en tiener!). Een al te lang uitstapje wil ik er dus ook niet van maken, want er zijn genoeg andere kinderen van Stella en Romeo die ook wel weer eens in de spotlights mogen staan. Het gevaar ligt wel op de loer, want ik vind switchen best moeilijk, haha. Anyway: hier is de familie Roozenbeek!

Afbeelding
De piano, nog uit Issi’s ouderlijk huis, is goed tot zijn recht gekomen. Nu die wat centraler staat, speelt Issi er elke dag wel op en ook Aran waagt wel eens een poging.

Afbeelding
Aran is sinds de trouwerij wat harder gaan werken. Een niveau-1-baantje vond hij toch een beetje… suf? Dit is zijn nieuwste werkoutfit.

Afbeelding
Hey, daar hebben we Jari! Hij is echt snel een grote jongen geworden. Voor welk huis staat hij hier eigenlijk?

Afbeelding
Dat van de Jallohs! Hij besloot met zijn nichtje Isa (dochter van Lucie en Abdel, ook al een tiener, enig kind gebleven) mee te gaan om samen huiswerk te maken

Afbeelding
Afbeelding
Maar als je tiener bent, wordt huiswerk natuurlijk uitgesteld! Fanatiek speelt het tweetal een spelletje in de hobbykamer.

Afbeelding
Afbeelding
Jari neemt het voortouw en begint alvast met zijn huiswerk. Uit zijn blik is het af te leiden: hij vind het dramatisch!

Afbeelding
Gelukkig gaat Isa ook aan de slag, dat maakt het toch iets gezelliger

Afbeelding
In de gang van de Jallohs komt de muzikale Jari een elektrische gitaar tegen, hij ziet zijn kans schoon…

Afbeelding
Het was gezellig, maar het was wel laat geworden. Thuis bereidt Jari nog even een magnetronmaaltijd.

Afbeelding
En daar liggen de broertjes dan in hun gedeelde kamer

Afbeelding
Samen ontbijten ’s ochtends :)

Afbeelding
Dan mee met de schoolbus, die precies voor hun huis stopt

Afbeelding
Daar is Jonan alweer! Jari is nog naar een naschoolse activiteit, dus hij kwam in zijn eentje thuis

Afbeelding
Toen hij dan thuiskwam, was hij ook wel uitgeput en dook meteen zijn bed in

Afbeelding
Dit terwijl Aran en Jonan hun avond nog benutten met eten en huiswerk maken

Afbeelding
De volgende dag ging de laptop stuk, die toch wel erg belangrijk was voor Aran’s werk in de journalistiek. Meteen maar even laten repareren dus!

Afbeelding
Afbeelding
Issi maakt die ochtend haar nieuwste gestileerde landschap af

Afbeelding
Wie hebben we daar en op wie wacht ze?

Afbeelding
Het is Kadisha en ze is uitgenodigd door Jari

Afbeelding
Afbeelding
Jari zag het wel voor zich: dit leuke meisje meenemen naar het eindbal. Nou, het is hem gelukt hoor! Ze heeft toegezegd.

Afbeelding
Afbeelding
Die dag wordt afgesloten met een warme douche

Vonden jullie het leuk om weer wat te zien van deze familie (en tegelijkertijd ook van Isa Jalloh)? Ik heb nog twee updates van ze klaarliggen en ben net vandaag weer overgegaan naar een ander huishouden. Helaas viel mijn spel uit voor het eerst sinds lange tijd, dus de screens zijn eigenlijk ongeldig…
Natuurlijk komt het eindbal volgende update uitgebreid aan bod en ook zullen jullie weer kort wat kunnen zien van een paar familieleden uit een ander huishouden.
Gebruikersavatar
Lieke
Groentehakker Groentehakker
Berichten:
230
Lid geworden op:
wo 19 mar 2014, 18:01

Re: Screens van Lieke - familieleven van de Roozenbeekjes

Daar ben ik weer met een nieuwe update! Deze update begin ik even met wat landschap-achtige foto’s van Roaring Heights. Want wauw, wat ben ik verliefd geworden op deze stad. Ik kan me bijna niet meer voorstellen dat ik nog zo’n lange tijd met de beginnende familie in Bridgeport heb gespeeld. Eigenlijk was mijn plan ook toen ze hierheen verhuisden dat ik ze vaker zou laten verhuizen en verschillende steden bij langs zou gaan. Nou, voorlopig ben ik dat niet van plan. De luchten en de prachtige screens die je hier kunt maken zijn het bewijs.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Dit bedoel ik dus

Afbeelding
Oké, nu begin ik echt ;) Hier zien jullie Kadisha, die helemaal door het dolle heen is, op de limousine afrennen die haar en Jari naar het schoolfeest zal vervoeren.

Afbeelding
Afbeelding
Ik vind het een leuk duo, jullie ook?

Afbeelding
Ik geloof dat ze een beetje haast hebben…

Afbeelding
maar de deuren gaan nog gewoon voor ze open!

Afbeelding
Thuis is het nu wat rustiger, zonder deze rebelse puber, haha. Hier maken Aran en Issi gebruik van!

Afbeelding
Afbeelding
Jonan probeert buiten zijn muffins te verkopen. Hij had bijna een klant, alleen ze haakte op het laatste moment af omdat ze op dieet was (heel verstandig).

Afbeelding
Nieuw schilderij! Als je héél goed kijkt zie je misschien al wat het voorstelt.

Afbeelding
Ondertussen krijgt het gezin een bezoekje van Sophie, maar of je hier nou lekker mee kunt knuffelen?

Afbeelding
Het eindbal van Jari was zeker geslaagd! Hij en Kadisha hebben nu een relatie, hij werd koning van het bal en hij heeft er een leuke foto aan overgehouden.

Afbeelding
Afbeelding
Jonan verveelt zich een beetje en ‘herontdekt’ ineens het speeltoestel dat in de tuin staat

Afbeelding
Hey, wie is dat ook alweer?

Afbeelding
Bezoek! Van Jolien en Jill. Jolien belde even om een speelafspraak voor Jill te regelen en kwam ook gezellig mee. Jolien is trouwens niet meer zwanger, zij en Jonah zijn ouders geworden van dochtertje Jente.

Afbeelding
Neefje en nichtje vermaken zich met tikkertje

Afbeelding
Jill is echt een schattig kind :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Voor wie het nog niet gezien had: het is Aran!

Afbeelding
Voordat hij het eindresultaat bekijkt, maakt hij eerst even zijn artikel voor het werk af

Afbeelding
Afbeelding
Jonan vangt die avond twee vliegen in één klap: hij wordt én schoon van zijn onderwateravontuur én hij hoeft zich ook niet te vervelen

Ik heb me trouwens vergist, want na deze update komen er nog twee updates van dit gezin i.p.v. één.
Voor wie het nog weet: normaal gesproken zou volgende update de update zijn die drie van de vijf kleinkinderen van Stella en Romeo van het leven berooft, maar dat gaat mooi niet door. (Voor wie het wel wil zien: er staat één losse update in het sims 3 dagboeken forum.) See you next time!
Gebruikersavatar
Lieke
Groentehakker Groentehakker
Berichten:
230
Lid geworden op:
wo 19 mar 2014, 18:01

Re: Screens van Lieke - gratis vakantie

Een wat kortere update dit keer en voorlopig ook even de laatste update die ik klaar heb liggen. Nog niet de allerlaatste van de familie Roozenbeek, daarmee wacht ik nog even tot Jonan opgroeit tot tiener (dat is volgende keer dus). Dit keer was het vooral veel feest in huis, waarom zien jullie zo wel.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Issi en Aran beginnen de dag romantisch, want –je ziet het goed- daar stappen niet één, maar twee mensen uit de douche

Afbeelding
Het was weer eens tijd van een portretfoto van Issi, al kijkt ze hier wel heel bedroefd

Afbeelding
Nog even Clark borstelen, voordat…

Afbeelding
Issi en Aran op een gratis vakantie gaan!

Afbeelding
Terwijl Jonan in die tijd brave dingen doet zoals sterrenkijken

Afbeelding
Afbeelding
bereidt zijn grote broer een feestje voor

Afbeelding
Weer laat hij Kadisha wachten haha, dit keer moet Jonan haar binnenlaten

Afbeelding
Afbeelding
Ook Isa is van de partij. Zij en Jari doen een beetje gek.

Afbeelding
Er wordt gesmikkeld van Jari’s zelf gemaakte hotdogs

Afbeelding
Isa vindt het ook heel leuk om haar andere neefje te zien!

Afbeelding
Even een fotootje van Isa (vooral voor mijn bijgewerkte stamboom)

Afbeelding
En één van Kadisha, want sinds zij en Jari ‘officieel’ een koppel zijn, mag zij natuurlijk ook op de stamboom

Afbeelding
Cutie Jonan luistert aandachtig naar zijn grote nicht

Afbeelding
Kadisha was de drukte beneden even zat en maakte zich het gemakkelijk op het bed van Issi en Aran (?!)

Afbeelding
Afbeelding
Jari volgde haar voorbeeld ;)

Afbeelding
Het feestje eindigde een beetje… vaag. Er werd besloten de jacuzzi in te gaan, maar dat was niet zo’n goed idee. Jari’s vrienden maakten de jacuzzi namelijk kapot. Ai.

Afbeelding
Jonan werd door Jari verplicht te helpen schoonmaken de volgende ochtend. Dat schoonmaken en opruimen was inderdaad hard nodig! (op de achtergrond de kapotte jacuzzi die blijkbaar groen kleurt als die stuk is)

Op één of andere manier vind ik het spelen met dit gezin een beetje saai worden. Misschien komt het doordat er nooit iemand is verouderd sinds ik ermee speel? Of omdat ik een stuk opnieuw heb moeten spelen? Of omdat het huis best klein is en er daarom niet zoveel in te doen valt? Ik weet het niet zeker. Wel weet ik dat ik heel snel wat aandacht moet schenken aan Evy en Torben, voordat zij bejaard en kinderloos zijn… :)
Dat vervolg zullen jullie dus wel zien in één van de volgende updates.

Laatst gewijzigd door Lieke op za 24 jan 2015, 18:51, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Lieke
Groentehakker Groentehakker
Berichten:
230
Lid geworden op:
wo 19 mar 2014, 18:01

Re: Screens van Lieke - eindelijk een nieuwe update!

Bedankt nog iedereen! Leuk dat je het ook volgt, Margothieke.

Allereerst: sorry dat ik zo enorm lang niet meer heb geüpload. School was echt enorm druk afgelopen periode en hoewel het soms wel even iets rustiger was, ben ik er nooit aan toe gekomen een update te maken. Sinds nu! Deze screenshots had ik allemaal nog liggen en nu zijn ze eindelijk aan de beurt het world-wide-web op te gaan.

Ik was gebleven bij het weekendje weg van Issi en Aran, de ouders van Jari en Jonan. Jari’s feestje is inmiddels afgelopen en net wanneer het huis weer redelijk in zijn oude staat is, komen de ouders aangereden.
Afbeelding
Afbeelding
Issi gaat als eerste op haar oude vriend Clark af. Hij zag er niet uit nu hij een paar dagen geen goede verzorging had gehad!

Afbeelding
Afbeelding
Aran schakelt meteen een monteur in voor de jacuzzi… en baalt stiekem best een beetje van de simdollars die hij hieraan kwijt is.

Afbeelding
Het maakt Issi niet uit dat paardrijden met lange jurk niet eens kan. Zij doet het!

Afbeelding
Ze zit er lekker in en na zich toch even te hebben omgekleed, gaat hun avontuur verder. Op de weg komt de Jonah nog tegen, waar ze even gezellig naast blijft rijden.

Afbeelding
Afbeelding
In volle vaart!

Afbeelding
Afbeelding
Naar de springwedstrijd voor gevorderden, waar Issi en Clark derde werden

Afbeelding
Dan is het tijd voor Jonan om tiener te worden. Eindelijk!

Afbeelding
Afbeelding
Hij en zijn broer blijken veel beter met elkaar te kunnen opschieten nu ze wat meer van dezelfde leeftijd zijn. En hoewel Jonan er een beetje nerdy uitziet…

Afbeelding
Heeft hij wel een knap gezicht. Vind ik tenminste.

Afbeelding
Afbeelding
Issi kletst nog even met haar tweelingzus Lucie over tieners, haar nieuwe outfit en ouder worden.

Afbeelding
Gelukkig kan ze ook altijd bij Aran terecht, met wie ze nog steeds heel blij is.

Afbeelding
Het is Jonans eerste ochtend als tiener. Hij saat nog een beetje slaperig op.

Afbeelding
Daarna even kijken naar een leuke middagbesteding voor de komende periode. Alle buitenschoolse activiteiten leken hem maar niets, dus hij gaat voor een parttime baantje als mausoleummedewerker. Dat is naast zijn huis en valt ook nog eens in zijn interessegebied.

Afbeelding
Jari heeft geen baantje, maar doet fanatiek mee met de muziekclub. Hij ontving deze plaat als zijn beloning voor het winnen van de gitaarwedstrijd.

Afbeelding
Afbeelding
Jonan is nu hij het eindelijk kan proberen heel benieuwd hoe zo’n paard nou eigenlijk rijdt. Kan die meteen even langs zijn nieuwe werkplek.

Afbeelding
Jari blijft zich meer op zijn muziek focussen en vermaakt de familie die avond nog even met zijn pianospel

Afbeelding
Voor haar nieuwe opwaardering in het werk naar actrice, moet Issi haar charisma nog wat beter oefenen.

Dan nu even een heel korte switch naar de familie Jalloh (die met Lucie, Abdel en Isa).
Afbeelding
Afbeelding
Dit zijn twee leuke familiefoto’s van ze. Isa gaat al bijna weer van school af en heeft het leuk op haar werk in de supermarkt. Haar ouders werken beide nog als sporters. Ze hebben trouwens ook een kat!

Afbeelding
Lucie is net als Issi ook weer voor een vernieuwde look gegaan

Hier eindigt deze update. Volgende keer wissel ik meteen naar een nieuw huishouden, namelijk dat van Evy en Torben (als je de kluts kwijt bent, kijk maar even in de stamboom). Die zijn zo lang uit beeld geweest dat ik blij ben ze weer even te kunnen volgen. Ik hoop dat jullie er ook naar uitkijken!

Weergave- en sorteeropties

Plaats reactie