Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

220 berichten • Pagina 2 van 11

Gebruikersavatar
Lieke
Groentehakker Groentehakker
Berichten:
230
Lid geworden op:
wo 19 mar 2014, 18:01

Re: Screens van Lieke - nieuwe screens (van 2 mei)

Dankjewel Shaan, het uizicht is inderdaad prachtig!

Vandaag nog weer wat screens van een paar simsdagen. Ik vind het spelen best lastig/druk met zoveel gezinsleden en ik vind het huis ook een beetje onoverzichtelijk. Het makkelijkst vind ik het altijd als mijn simmies in een bungalow wonen :)
Met alle drukte in het gezin hebben Issi en Lucie bijvoorbeeld helemaal geen feestjes kunnen geven, vrienden langs laten komen, autolessen kunnen nemen en ze hadden al helemaal geen tijd voor een bijbaantje. Hebben jullie dat ook?

Afbeelding
Het schilderijtje met de vuurtoren is het nieuwste resultaat van Issi, de andere twee doeken zijn nog uitprobeersels uit haar kindertijd

Afbeelding
Stella maakt de aangevraagde biografie van een beroemdheid uit de stad af

Afbeelding
Romeo kan het heel goed met het nieuwe kindje vinden, ze lijken ook best wel op elkaar!

Afbeelding
Afbeelding
Nino probeert muffins te verkopen (maar niemand koopt het helaas :() Ondertussen wordt hij natuurlijk op de foto gezet door de paparazzi.

Afbeelding
Lucie gaat in haar mooie kleren naar het sportgala ter afsluiting van de sportclub

Afbeelding
En Issi gaat verder met haar schilderij

Afbeelding
Afbeelding
Nino heeft net een kans voltooid: hij moest zoeken naar 6 stenen/metalen en die heeft hij ingeleverd bij het wetenschapslab

Afbeelding
En terwijl Jonah al lekker ligt te slapen...

Afbeelding
En Lucie nog even kijkt naar haar prijs/aandenken van de sportclub...

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Maken Issi en haar kleine zusje nog een ritje op de draak in de achtertuin

Afbeelding
Afbeelding
Een nieuwe dag is aangebroken: Nino begint de dag met een onderwateravontuur!

Afbeelding
Stella wijst het zoveelste aanbod van haar agent af om als beroemdheid te gaan eten bij het restaurant

Afbeelding
En Romeo, die een paar dagen verlof heeft na de adoptie, slaapt lekker uit

Afbeelding
Lucie speelt met de sproeier. (Heel leuk, dat deed ze als kind ook al)

Afbeelding
Jonah speelt met zijn pop (eigenlijk wilde ik juist zijn nieuwe zusje als leeftijdsgenootje voor hem in huis halen, maar hij heeft nu al zó veel tijd met zijn pop gespeeld dat die waarschijnlijk met hem zal opgroeien)

Afbeelding
Nino maakt de douche schoon, wow!

Afbeelding
En om te ontspannen na alle stress van het schrijven, gaat Stella lekker tv kijken met Nona

Afbeelding
Het eindbal komt eraan en ik heb Lucie zich wat socialer laten gedragen op school (ze kende geen eens jongens!) Deze jongen, Abdollah heet hij geloof ik, leek me wel geschikt voor haar. Ze besloten af te spreken bij het zwembad. Hij bleek wat dikker te zijn dan ik dacht, maar ach...

Afbeelding
Lucie had vandaag een rebelse dag en de had steeds de neiging om Abdollah te gaan pesten..?

Afbeelding
Uiteindelijk hadden ze het gelukkig wel gezellig!

Afbeelding
Lucie wilde graag indruk maken met een mooie duik, maar dat viel tegen

Afbeelding
Thuis groeide Nino op hetzelfde moment op tot tiener! Hij had niet genoeg zijn best op school gedaan en kreeg daarom de eigenschap workaholic toegewezen. Past op zich wel bij zijn andere eigenschappen (afwezig, einzelgänger, boekenwurm). Ik denk erover hem naar een kostschool te sturen. Het is zo'n druk huishouden anders, en hij is toch op alleen zijn gesteld.

Afbeelding
Lucie kon Abdollah nog net vragen om samen naar het eindbal te gaan, toen hun afspraakje ruw werd verstoord. Eerst verdronk er al iemand en kwam magere Hein langs....

Afbeelding
Afbeelding
En toen waren ze per ongeluk de avondklok vergeten! Oeps...

Afbeelding
Afbeelding
Lucie kreeg even flink op haar donder: huisarrest! (Blijkbaar kunnen ze dan niet eens naar school toe, heel raar. Ik heb haar dus even flink om vergeving laten smeken, anders ging haar 10 op het laatste moment nog verloren.)

Dit was het alweer voor deze keer. Ik ga nu een tijdje niks meer posten denk ik, komende periode moet ik 4 presentaties houden en de toetsweek komt er alweer aan. Bedankt voor het lezen!

Laatst gewijzigd door Lieke op vr 02 mei 2014, 11:20, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Lieke
Groentehakker Groentehakker
Berichten:
230
Lid geworden op:
wo 19 mar 2014, 18:01

Re: Screens van Lieke - nieuwe screens (van 2 mei)

Vandaag eindelijk weer wat nieuwe screens! Ik heb er eigenlijk geen tijd voor, maar had er zo veel zin in dat ik het toch maar even heb gedaan tussen al het leerwerk door.
Ik kan alvast verklappen dat er weer een paar simmies in mijn huishouden zijn opgegroeid en de rest merken jullie zo wel.

Afbeelding
Close-up van Nino als tiener. Ik vind hem best wel knap, maar dat blonde haar met die donkere huid is niet mijn favo combinatie. Alleen ik vind genen zo leuk, dus ik laat de kleur ogen en haar lekker zo.

Afbeelding
Hier zien jullie ook zijn outfit, ik zie nu trouwens pas dat zijn been door de tafel zit... Ik vind zijn Vans zo leuk :D

Afbeelding
En ook de schattige peuter Jonah groeide op! Hij is nog steeds wel schattig haha.

Afbeelding
Maar zijn denkbeeldige vriendinnetje groeide mee op. Ik had niet echt door dat hij zó veel met haar gespeeld had, maar oke.

Afbeelding
Afbeelding
Issi had een afsluitende avond van de kunstclub. Stella en broertje Nino gingen mee.

Afbeelding
En terwijl Issi daarna haar bed in dook, ging Lucie nog even verder met haar huiswerk. In bikini.

Afbeelding
De familie wordt echt elke nacht wakker gehouden door telefoontjes dat oude vrienden van hun uit Twinbrook zijn overleden (ik heb Romeo en Stella nogal onnatuurlijk jong gehouden, als ik dat niet had gedaan was Romeo al oudere geworden toen Issi en Lucie geboren werden...). Romeo wordt een beetje gek van al die telefoontjes.

Afbeelding
En terwijl Issi raar opkijkt van haar broertje, die in zichzelf lijkt te praten...
Afbeelding
heeft hij het hartstikke gezellig met zijn vriendinnetje!

Afbeelding
Het viel me op hoe mooi de details waren van die poppen.

Afbeelding
Stella recyclet. Gaf haar weer positieve energie, aangezien ze milieubewust is.

Afbeelding
En Romeo probeert de kleinste sim van het gezin te leren praten ♥

Afbeelding
Afbeelding
Nino is ingeschreven bij privéschool Smikkelburg. De andere scholen vond ik niet bij hem passen. Hij heeft nu een paar dagen vrij voordat hij vertrekt en besteed tijd aan de oude Nona.

Afbeelding
Hmm, pancakes! Leuk uitzicht uit het raam by the way.

Afbeelding
Issi en Lucie gaan weer met de bus naar huis na een uitstapje naar het theater.

Afbeelding
Afbeelding
In de bus!

Afbeelding
Afbeelding
Als het bedtijd is voor Jonah leest Stella hem nog voor uit haar zelfgeschreven boek. Hij slaapt trouwens een paar dagen in het bed van de butler, tot het bed van Nino vrijkomt.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Dan is het tijd voor Nino om te vertrekken. Ik hoop dat hij een goede tijd heeft op deze school. Het heeft de familie aardig wat centjes gekost.

Afbeelding
Stella en Romeo halen hun slaap in.

Afbeelding
Afbeelding
En de oude Nona gaat -misschien wel voor één van de laatste keren- bezig met haar hobby jagen/speuren. Dit doet ze op het prachtige strand van Roaring Heights, tegenover het huis van de familie.

Afbeelding
Stella is best wel vaak overwerkt, maar ik vind dat het nog wel meevalt met hoe vaak ik haar wat laat schrijven.

Afbeelding
Romeo houdt streng toezicht op het werk van butler Jill.

Afbeelding
Die avond wil feestbeest Romeo graag een verjaardagsfeest organiseren voor zijn twee meiden. Helaas is het nogal een flop, het is namelijk de avond van het bal en dus verjaart er niemand op het feest.

Afbeelding
Hierbinnen is het feest in volle gang.

Afbeelding
Issi is verkozen als koningin van het bal, helaas had ze geen date. Maar... ze heeft ook twee vechtpartijen gehad met jaloerse meiden. Arme Issi.

Afbeelding
Afbeelding
Snel naar huis wanneer het feest is afgelopen.

Afbeelding
Afbeelding
En door naar bed.
Lucie had overigens wel een geweldige avond. Herinneren jullie haar date Abdollah nog. Die avond was hun eerste zoen en heeft hij Lucie verkering gevraagd. Heel lief!

Afbeelding
Afbeelding
Diezelfde nacht nog probeert Stella een kans te voltooien. Ze moet een Van der Kerkhof kooktips geven. Nogal vreemd dat ze eerst naakt in het water springt op de begraafplaats... Het was een, eh, aparte voltooiing van de kans.

Afbeelding
Natuurlijk wordt ze -als beroemdheid met 5 sterren- wel met de limo thuis gebracht.

Afbeelding
Kleine Jonah (hij lijkt een beetje op een kakker hier) kan het goed vinden met de butler. Zij heeft natuurlijk ook veel voor hem gezorgd als peuter.

Afbeelding
Deze dag is het dan eindelijk de verjaardag van de tweeling. Eerst is het Issi's beurt.

Afbeelding
En dan mag Lucie de kaarsjes uitblazen.

Afbeelding
Een echte jongvolwassene! Ik ga ze nog een wat vlotter uiterlijk geven ;)

Dat waren de screens van deze keer! Ik hoop volgende maand weer wat nieuws te kunnen posten.

Laatst gewijzigd door Lieke op di 27 mei 2014, 21:35, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Lieke
Groentehakker Groentehakker
Berichten:
230
Lid geworden op:
wo 19 mar 2014, 18:01

Re: Screens van Lieke - NIEUW tienerspecial 30 juni

Daar ben ik weer! In praktijk heb ik nu al vakantie, ik ben over naar de zesde en heb mijn verjaardag gevierd (werd 26 juni 16 jaar) dus nu is het weer tijd voor sims!

Met de familie Rake gaat het goed, ik heb erg lang gedaan over de nieuwe look voor Issi en Lucie en heb het huis opnieuw ingedeeld. Hun kleine slaapkamer op de 1e verdieping kon echt niet meer, dus ze zijn naar de 2e verdieping verhuisd waar ze een heel grote kamer hebben.
Ze zijn al jongvolwassene, dus het was logischer geweest als ze al uit huis waren gegaan, maar ik wil graag met de rest van de familie doorspelen. En Lucie heeft wel een vriendje, maar Issi niet... dus dat was ook een beetje onhandig met uit huis gaan.
Ze hebben nu beide een grote plek voor zichzelf met een tweepersoonsbed, mochten ze vrienden mee willen nemen kan dat dus ook. Verder is er op die verdieping ook een klein keukentje voor wat snacks en een wc en douche. De vleugel staat er trouwens ook, dat leek me wel leuk voor de muzikale Issi.

Afbeelding
Als eerste de plattegrond van de tweede verdieping. Issi is best wel meisjesachtig, dus zij heeft de kamer aan de rechterkant met bloemetjes en zachte kleuren.
De kamer links is dan van Lucie. Zij is sportief, is gek op haar vriendje en houdt ook wel van de sfeer in Roaring Heights. Haar kamer past dan ook goed bij de rest van de stad.

Afbeelding
Afbeelding
De dromerige Issi in het midden van haar kamer

Afbeelding
Boven haar bed hangt een poster, ze is redelijk alternatief dus past die wel bij haar. Later wil ik hier een zelfgemaakt schilderij van haar hangen. Op het nachtkastje staat haar kroon van koningin van het schoolbal en een trofee van de afsluitende avond van de kunstclub.

Afbeelding
De foto van haar op het schoolbal. Ze had geen date helaas. Deze foto hangt aan de andere kant boven haar bed.

Afbeelding
Ze heeft nog een mooie spiegel hangen en -als artistiekeling- ook een paspop.

Afbeelding
Dan Lucie. Ook zij heeft een spiegel, volgens mij gekregen van de sportclub. Verder heeft ze nog een spelletjestafel staan en haar haar is in een korte bob geknipt. Past goed bij haar karakter.

Afbeelding
Zij kijkt uit op de voorzijde van het huis (en dus op de kust), Issi op de achterzijde.

Afbeelding
Op de kastjes staan een ooit zelf gevangen vis, drank voor een gezellige avond, sporttrofee en foto van het eindbal. De grote lijst aan de muur is een fotoding, er moeten nog foto's in.

Afbeelding
Lucie en Abdel (ik kwam erachter dat hij geen Abdollah heet). Ze zijn lief samen :wub

Afbeelding
Mini badkamer

Afbeelding
En mini keuken

Afbeelding
Ook de kamer van Jonah is veranderd. Eerst sliep hij hier samen met zijn zusje Evy, maar dat is onpraktisch (ze huilt veel). Hij heeft hem nu voor zichzelf, een echte jongenskamer.

Afbeelding
Is de kamer kan je goed spelen. En er is ook genoeg ruimte voor zijn denkbeeldige vriendin.
Afbeelding

Afbeelding
De oude kamer van Issi en Lucie is nu voor Evy. De muur heeft een nieuw behangetje en verder kon de kleur paars wel behouden blijven.
Afbeelding
Afbeelding
Dat waren de interieurfoto's! Nu verder naar het spel.

Afbeelding
Issi is druk bezig met een stilleven van de buffettafel in de tuin.

Afbeelding
Lucie nodigt haar vriendje uit, kan hij meteen haar nieuwe kamer bekijken. En haar zien als jongvolwassene :)

Afbeelding
Jonah heeft maar mazzel dat hij kan hinkelen in zijn slaapkamer!

Afbeelding
Toen Abdel aankwam bleek hij nog een tiener te zijn. Daar kunnen we wat aan veranderen, feest!

Afbeelding
Ik heb zijn volwassen look wat aangepast, hij ziet er best vlot uit. Hij zou wel nog wat vaker (samen met Lucie?) naar de sportschool kunnen gaan om nog wat af te vallen.

Afbeelding
Afbeelding
Door het feest voor Abdel is iedereen de verjaardag van de kleine Evy vergeten. Ze groeit nu in haar eentje op tot kind.

Afbeelding
Afbeelding
De lucht was die avond heel bijzonder (ik gebruik wel een lightning mod)!

Afbeelding
Lucie is helemaal betoverd door de knappe Abdel.

Afbeelding
Ze hebben een gezellige avond in Lucie's nieuwe kamer.

Afbeelding
De volgende dag is het tijd voor de diploma uitreiking! Issi is mega blij.
Afbeelding
Ze wordt verkozen als meest waarschijnlijk om middelmatig te worden... ach ja.

Afbeelding
Lucie is nog wat slaperig. Heel jammer trouwens dat ze deze vreemde muts op heeft.
Afbeelding
Wanneer ze haar diploma dan eindelijk in the pocket heeft is ze door het dolle heen.
Afbeelding
Ze was de beste leerling en wordt verkozen als meest waarschijnlijk om sportster te worden.

Afbeelding
Afbeelding
Om haar slagen te vieren koopt Issi voor zichzelf een ijsje.

Afbeelding
Afbeelding
Het is dichtbij het park, daar kan ze hem lekker opeten.

Afbeelding
In het park ziet ze een leuke jongen, ongeveer dezelfde leeftijd als zij. Ze hebben een leuk gesprekje en ze merkt dat hij ook wel romantisch is. De hopeloze romanticus in haar komt naar boven.

Afbeelding
Dan moet hij naar zijn werk. Issi vraagt hem wat hij doet, waarna ze erachter komt dat hij in het criminele circuit zit. Een teleurstelling, wat moeten haar ouders daar wel niet van vinden!
Maar ze zal het er niet bij laten zitten, ze houdt wel van wat uitdaging.

Dat waren de screens van deze keer. Kunnen jullie alles nog volgen of is het misschien handig om van elk familielid een portret met uitleg te posten? Lijkt de crimineel jullie leuk voor Issi of moet ik nog verder zoeken? Ik denk dat ik haar trouwens een baantje laat zoeken in de filmindustrie. Heb al een filmset geplaatst in Roaring Heights. En het past wel bij haar als dramatische hopeloze romanticus. Van Lucie ben ik vrijwel zeker dat ze probeert hogerop te komen als sporter.

Bedankt voor het lezen, ik hoop dat jullie het leuk vonden!

Weergave- en sorteeropties

Plaats reactie