Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

220 berichten • Pagina 5 van 11

Gebruikersavatar
Lieke
Groentehakker Groentehakker
Berichten:
230
Lid geworden op:
wo 19 mar 2014, 18:01

Re: Screens van Lieke - update: geboorte en dood

Bedankt allemaal! :knuffel
Verder met screens van Aran en Issi (en Jari natuurlijk)!

Afbeelding
Aran had een super plan. Om met z’n drietjes naar een mooie steiger te gaan en Issi daar ten huwelijk te vragen.

Afbeelding
Maar iedereen – inclusief hemzelf – bleek doodop. Dit was de uiteindelijke afloop van de avond.

Afbeelding
Of toch niet. Het bleek nog ongelukkiger te kunnen. Een dief bleek in hun huis te zijn gekomen en dat hadden ze pas door toen ze thuis kwamen.

Afbeelding
Toen was het kwaad al geschied

Afbeelding
Gelukkig waren er vooral nieuwe items meegenomen (waaronder het bad??!) en bleek de kinderstoel met emotionele waarde nog gewoon in gebruik genomen te kunnen worden (door de inmiddels tot peuter opgegroeide Jari).

Afbeelding
Een knuffel op zijn tijd is echt wel nodig

Afbeelding
Nu Aran het doosje nog in zijn zak had zitten, voelde hij ineens aan dat dit het moment was. Ook al was Issi in pyjama.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Kluns

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ook al kennen we deze momentopnames nu wel: het blijft leuk om te zien (vind ik zelf tenminste)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Na te zijn bijgekomen, was het weer tijd voor de klusjes. Een schoonmaakbeurt voor Sophie in het nieuwe, vervangende bad.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Diezelfde avond nog werd het gezellige vrijgezellenfeest gehouden

Afbeelding
Afbeelding
En the morning after was het tijd om de kleine Jari te leren praten

Afbeelding
En alweer begonnen de weeën van Issi bij het opstaan

Afbeelding
Van koningin van het bal tot bevallende moeder

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Afbeelding
Afbeelding
It’s a boy! Alweer. Zijn naam is Jonan.

Afbeelding
Afbeelding
Nieuw op de (sims)wereld

Afbeelding
Afbeelding
Ook papa begint meteen met zijn vaderlijke taak: het in bad doen van de baby.

Afbeelding
Na deze bevalling gaat Issi weer bezig met wat ze het liefste doet: schilderen

Afbeelding
De lieve huisdieren van het stel

Afbeelding
:o

Afbeelding
Nee!!! Het is Sophie

Afbeelding
Afbeelding
Aran zijn hondenhart is gebroken

Afbeelding
Afbeelding
Hij probeert zijn verdriet niet over te brengen op kleine Jari

Afbeelding
En neemt nog wat restjes eten van het feest, nu hij geen zin heeft om te koken

Wat een sneu einde, hè? Ik vond het best wel jammer dat het nu al tijd was om afscheid te nemen van Sophie. Ik had het ook niet zo zien aankomen. Misschien kan de kleine Jonan voor wat afleiding zorgen. En de feestelijke dag die in de volgende update te zien zal zijn natuurlijk ook.

Laatst gewijzigd door Lieke op di 18 nov 2014, 16:35, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Lieke
Groentehakker Groentehakker
Berichten:
230
Lid geworden op:
wo 19 mar 2014, 18:01

Re: Screens van Lieke - Issi's bruiloft!

De dag van de bruiloft is aangebroken! Ook Issi’s geluk in de liefde wordt nu eindelijk bekroond. Als locatie is – net als bij Lucie – gekozen voor het strand. Ten eerste omdat dit gewoon een prachtige locatie is (met speciale betekenis omdat het voor haar ouderlijk huis ligt), ten tweede omdat ze op deze manier ook nog wat restanten van de bruiloft van Lucie kon gebruiken en ten derde omdat het gewoon zo bijzonder is dat de zussen dan op dezelfde plek getrouwd zijn.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
De ochtend begint met een speels kussengevecht

Afbeelding
Maar later op die dag is het dan toch echt tijd voor de plechtigheid

Afbeelding
Afbeelding
Richting het altaar

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Het enige publiek die de bruiloft meer waard vond dan de mogelijkheid om te zwemmen (Lucie twijfelde blijkbaar nog)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
It’s official!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
En dat mag natuurlijk gevierd worden!


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ook aan de offspring van het paar moet natuurlijk enige aandacht geschonken worden

Afbeelding
En voor de gasten was er een bescheiden buffet

Dit was het! Veel screens heb ik niet genomen, omdat de bruiloft vrij rommelig verliep (ook kon ik de gezinsleden van Issi nu natuurlijk niet meer sturen). Ach, nu heeft de bruiloft tenminste wel een intieme sfeer gehad. De gasten hebben in ieder geval wel genoten van de prachtige locatie!

Laatst gewijzigd door Lieke op do 20 nov 2014, 16:40, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Lieke
Groentehakker Groentehakker
Berichten:
230
Lid geworden op:
wo 19 mar 2014, 18:01

Re: Screens van Lieke - wisseling van huishouden

Dankjewel Eenhoorn :)

En we gaan weer even terug naar de andere Rakes! Beginnend bij Lucie en Abdel via Evy en Torben weer naar het basishuishouden (die laatste pas de volgende update).

Afbeelding
Afbeelding
Oh nee! Brand tijdens het barbecueën. Gelukkig lost de moedige Abdel het zelf op en hoeft er geen brandweer aan te pas te komen.

Afbeelding
Dat verdient een bedankje

Afbeelding
Worden jullie keukens ook altijd zo snel vies?

Afbeelding
In de tijd dat ik met het huishouden van Issi bezig was, was kleine Isa ineens al een kind geworden. Ik twijfel nog over verdere gezinsuitbreiding.

Afbeelding
Isa zondert zich maar even compleet af (dat wil zeggen: ze gaat naar de enge kelder op verdieping -2), zodat ze zich goed kan concentreren op haar huiswerk

Dat was alweer het hele kleine bezoekje aan de familie Jalloh 1. Op naar de familie Jalloh 2!
Afbeelding
Evy en Torben hebben besloten om een ieniemienie starterswoninkje te kopen aan de andere kant van de stad. Een plekje voor henzelf! Torben moet er nu wel een baan bij nemen, want van alleen de parttime baan van Evy bij het schoonheidssalon kunnen de rekeningen niet betaald worden.

Afbeelding
Omdat het huisje zo goedkoop was, hoefde er op de meubels niet bezuinigd te worden. Geen bar nodig? Nou en, we kopen er toch eentje!

Afbeelding
Gelukkig wordt er genoeg plezier uitgehaald ;)

Afbeelding
Ik vind ze echt een super schattig stelletje. En hoe leuk is het nou dat Torben en Abdel broers zijn?!

Afbeelding
Afbeelding
Er is ook besloten tot het aanschaffen van (een) kippen(hok)

Afbeelding
Jullie mogen raden wat de nieuwe baan van Torben is…
Ik twijfelde heel erg tussen dit en ordehandhaving, aangezien hij het ook goed doet op het gebied van inzicht. Ik had alleen even geen zin in die baan of zo, dus is het dit maar geworden, haha.

Afbeelding
Afbeelding
Cute couple!

Ik vind het spelen met hun best wel leuk, maar in de volgende update ga ik zoals gezegd dus eerst weer even naar het mintgroene huis(houden). Stella en Romeo worden al oud!
Gebruikersavatar
Lieke
Groentehakker Groentehakker
Berichten:
230
Lid geworden op:
wo 19 mar 2014, 18:01

Re: Screens van Lieke - wisseling van huishouden

Bedankt beide. Ja Charlotte, het gaat snel hè ;)

Afbeelding
Uhm… wat zit er in die prullenbak?

Afbeelding
Afbeelding
Jonah nodigde Jolien uit, misschien kennen jullie haar nog. Zij was op de middelbare school een meisje dat Jonah heel leuk vond en ze was toen ook uitgenodigd voor de bruiloft van Lucie.

Afbeelding
Nu ook zij wat volwassener is leek het Jonah wel leuk om haar weer eens uit te nodigen!

Afbeelding
Afbeelding
Ze wagen een dansje…

Afbeelding
Afbeelding
en dan is het het moment voor Jonah’s eerste kus

Afbeelding
Wat een romantiek zeg!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Meteen diezelfde middag is het ook tijd voor het officiële gedeelte. Want dit is zo’n goede match dat het meteen vastgelegd moet worden ;)

Afbeelding
Afbeelding
Ook feestbeest Romeo geniet van de muziek die nog steeds aanstaat

Afbeelding
Jonah probeert Jolien maar af te leiden van zijn vader met een kadootje

Afbeelding
Vanuit de achterkamer houdt Stella het hele tafereel stiekem in de gaten

Afbeelding
Afbeelding
Meteen wordt er besloten dat Jolien in dit grote huis blijft wonen. Genoeg ruimte! Alleen is er maar één tweepersoonsbed…

Afbeelding
Er zitten ook plichten aan samenwonen :’)

Afbeelding
Afbeelding
Uhm… hahaha

Afbeelding
(Ik weet eigenlijk niet wat ik bij deze foto moet zetten)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Wat houden deze twee lieve sims toch van elkaar

Afbeelding
Afbeelding
Al dat romantische gedoe is maar niets voor de einzelgänger Nino. Hij zonder zich in Evy’s oude kamer af met een boek geschreven door zijn moeder.

Afbeelding
Afbeelding
Joliens diploma-uitreiking is vandaag pas. Klopt, ze is toch echt wel een stukje jonger dan Jonah.

Afbeelding
Afbeelding
Goedaardige Stella doet nog een donatie aan het vluchtelingenfonds (geloof ik)

Afbeelding
Dan is het tijd voor een super leuke middag. De kinderen hebben een picknick georganiseerd voor hun ouders. Gewoon, aan de picknicktafel.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Zo lief!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Nadat Stella zich nog even heeft omgekleed sluiten ze de middag romantisch af.
Gebruikersavatar
Lieke
Groentehakker Groentehakker
Berichten:
230
Lid geworden op:
wo 19 mar 2014, 18:01

Re: Screens van Lieke - RIP...

Dankjulliewel!!
Wat waren de vorige updates rooskleurig… Helaas gebeurt er deze keer iets heel ergs. Ik zal niet te veel verklappen, jullie zien het straks vanzelf wel.

Afbeelding
Afbeelding
AfbeeldingDe ochtend begon geweldig voor Jonah. Hij kreeg te horen dat hij vader werd! (Ja, in de achtergrond zie je een tweepersoonsbed. Leek ze toch wel handig om aan te schaffen.)

Wat leek het Stella en Romeo toch leuk om eens een keer bij Lucie en Isa langs te gaan op deze zondagmiddag (Abdel was denk ik op zijn werk).
Afbeelding
Afbeelding
Toen ze aankwamen was alleen Isa nog thuis. Opa had haar nog nooit als kind gezien. Daarom werd ze tegen haar wil op z’n opa’s begroet.
Afbeelding
Afbeelding
Net toen oma de trap naar boven opgeklauterd was, gebeurde hier in de gang iets vreselijks…
Afbeelding
Nooooooooo :(
Afbeelding
Stella komt zo snel als ze kan op het gegil af

Afbeelding
en schrikt zich helemaal te pletter.
Afbeelding
Afbeelding
Wat een verdriet…

Afbeelding
Afbeelding
van oma, maar ook van kleindochter Isa.
Afbeelding
Afbeelding
Snel daarna komt Lucie thuis. Dit had ze natuurlijk nooit verwacht aan te treffen. Ze doet een poging haar arme moeder op te vangen.

Afbeelding
Stella blijft die dag maar even bij Lucie en Abdel. Nostalgisch de rat voeren in het hok dat zij en Romeo voor in hun strandhuis in Bridgeport hadden aangeschaft.

Afbeelding
Thuis heeft ook Jolien er verdriet van. Haar schoonvader heeft geen eens hun kindje meegemaakt!
Afbeelding
Jonah besluit om voor Jolien en voor zijn moeder een hond in huis te halen.

Afbeelding
Afbeelding
Een goed idee!

Afbeelding
Afbeelding
Stella maakt meteen even een wandeling. Ze hoopt dat het haar iets rustiger zal maken.

Afbeelding
Afbeelding
Jolien leest ondertussen de krant

Afbeelding
En terwijl er in de achtertuin een laatste samenkomen is georganiseerd om bij Romeo’s dood stil te staan…

Afbeelding
Afbeelding
… is zij bevallen van een dochtertje!

Afbeelding
Wat een schatje

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Het doet Stella ook goed, zo’n kleintje in huis. Haar tweede kleindochter!
Afbeelding
Afbeelding
En hoewel er veel aan haar gedacht wordt…

Afbeelding
Afbeelding
heeft ze het ontzettend zwaar.

RIP Romeo
Afbeelding
Het nog vrijgezelle leven in zijn flatje in Bridgeport
Afbeelding
Totdat er een leuk blond meisje bijkomt, zijn aanstaande vrouw

Afbeelding
Verloving aan het strand

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
En in het nieuwe strandhuis… een stelletje dat in blijde verwachting is van Issi en Lucie

Afbeelding
Eerste aankomst bij het nieuwe huis in Roaring Heights
Afbeelding
Hij was zo knap op deze foto!

Afbeelding
Dat heeft Stella ook altijd ingezien

Afbeelding
De kinderen zullen zich hem ook zeker herinneren als geweldige vader

Afbeelding
én als geweldige kok!

Afbeelding
Afbeelding
Lucies bruiloft (ook die van Issi nog trouwens) is nog met het hele gezin gevierd

Afbeelding
En altijd was hij in om iets met de kinderen te doen

Afbeelding
Tot aan zijn oude dag…

Aaaaah :’(
Dit is het eerste lid van deze familie dat overlijdt. Ik merk dat ik het nog best erg vind, haha.
Met Romeo speel ik natuurlijk ook al heel erg lang, ook al op mijn oude computer. Dat is echt absurd lang geleden. Ik denk iets minder dan 2,5 jaar geleden (nee ik speel niet zo langzaam, ik speel gewoon heel weinig of soms heel lang niet). Ik heb eigenlijk maar heel weinig overlijdens van eigen families meegemaakt, omdat ik meestal rond die tijd met het huishouden van de kinderen o.i.d. speelde. Super sad ook dat Isa dit in haar eentje moest meemaken… Ik kan gewoon niet ophouden met erover te praten, sorry!

Ik heb voor hierna wel heel veel screens klaarliggen, maar ik vind spelen op dit moment iets leuker dan updates maken (sorry), dus het kan een tijdje duren voor ik weer wat post. Bedankt voor het lezen in elk geval!

Weergave- en sorteeropties

Plaats reactie