Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

316 berichten • Pagina 9 van 16

Gebruikersavatar
SimsMeid
Genetisch manipulator Genetisch manipulator
Berichten:
2009
Lid geworden op:
zo 03 feb 2013, 19:01

Re: Het drama v. d. familie Jones-Brown~hoofdstuk 21~G2 14-0

Bedankt, voor de leuke reacties. :D Ik waardeer dat heel erg. ;)

Hoofdstuk 23 deel 1

Afbeelding

Sean heeft weer een afspraak met Suzette. Maar voor hij iets aan haar kan vertellen, begint Suzette meteen te klagen over Jane. Deze keer kwetst ze de gevoelens van de jongens op haar school. Als ze uitgeraasd is, legt Sean eindelijk zijn plan uit.
'Ik had toch gelijk dat ze een moeilijke tiener is. Maar goed nu kan die dochter van jou eindelijk iets nuttigs voor ons doen. Als mijn plan slaagt hebben we eindelijk ons doel bereikt,' zegt Sean met een grijns. Suzette schrikt hier enorm van.

Afbeelding

'Wat! Ik weet dat het een irritant kind kan zijn, maar haar gebruiken voor onze plannen! Nee, dat wil ik niet!' schreeuwt Suzette.
'Suzette, ik zal haast gaan denken dat je echt wat bent gaan voelen voor die John. Je wilt steeds vaker mijn plannen uitstellen. Vergeet niet dat alles een vooropgezet plan is.' zegt Sean tegen Suzette. Suzette ontkent dat ze gevoelens voor John heeft. Sean kijkt haar even goed aan, maar het lukt haar om hem deze leugen voor te houden. Sean zal nooit begrijpen dat ze na al die tijd gevoelens heeft gekregen en dat kinderen krijgen nu eenmaal een sterke band schept.

Afbeelding

'Het is ook mijn dochter. Vergeet dat niet!' schreeuwt Suzette tegen Sean.
'Er overkomt haar niets. Zolang jij niet vergeet wie hier de baas is,' zegt Sean.
'Je weet dat ik loyaal ben, Sean. In Parijs heb ik je altijd geholpen. Zelfs toen alles mis ging en we moesten vluchten,' zegt Suzette.
'Mooi, dat we nog steeds aan de zelfde kant staan. Jij wilt toch ook dat onze plannen lukken. Ik kan nog steeds op je rekenen,' zegt Sean. Suzette knikt met tegen zin ja.

Afbeelding

Als Suzette weer thuis is, wacht ze tot dat Suzan thuis komt. Ze wilt met Suzan praten over Jane. Ze gelooft Sean dat hij nooit haar dochter fysiek iets aan zal doen, maar toch is ze erg ongerust. Het zullen haar moedergevoelens wel zijn.
'Suzan, kunnen we even praten?' vraagt Suzette aan Suzan. Suzan knikt ja. Ze neemt naast haar moeder naast de haard plaats.
'Ik heb toch niets verkeerds gedaan?' vraagt Suzan.
'Nee, ik wil weten hoe het nu met Jane gaat. Ik maak me nogal zorgen om haar sinds ons laatste gesprek,' liegt Suzette.

Afbeelding

Suzan vertelt over Jane. Suzette doet net alsof ze geïnteresseerd luistert. Maar ondertussen let ze er gewoon op of Jane al contact heeft met iemand die Sean ingehuurd kan hebben.
'Ik wil vragen of je een oogje houdt op Jane. Ik wil vooral weten met wie ze omgaat. Kun je me dat beloven?' vraagt Suzette. Suzan kijkt haar verbaasd aan.
'Ik beloof het, mam.' Suzan omhelst haar moeder.

Afbeelding

Sean heeft afgesproken met een tiener in Rendez-Vous. Hij kent de reputatie van de jongen en weet zeker dat hij geschikt is voor de klus. Sean geeft hem een hand en vertelt dan het plan.
'Zoals je weet, heb ik je niet voor niets geholpen. Je wilt toch niet weer voor diefstal de jeugdgevangenis in. In ruil voor jouw hulp zorg ik er voor dat de aanklacht wordt ingetrokken. Dat lijkt mij een eerlijke deal,' zegt Sean met een glimlach.
'Ik wil haar graag ontmoeten,' zegt de jongen met een grijns.
'Ik weet zeker dat ze je leuk vindt,' zegt Sean.

Afbeelding

Jane gaat naar het lentefestival. Ze gaat hoefijzers gooien. Ze is er alleen nog niet zo goed in. Als ze voor de derde keer misgooit, hoort ze iemand lachen.
'Wat lach je?,' zegt ze geïrriteerd tegen de jongen.
'Je moet op een andere manier gooien. Kijk zo!' zegt de jongen. Hij doet het voor.
Jane moet lachen als hij ook misgooit.
'Het kan wel eens misgaan,' zegt de jongen.

Afbeelding

'Ja, vast! Ik ben trouwens Jane Jones-Brown,' zegt Jane.
'Justin Wanders,' zegt de jongen.
'Waar houdt jij van? Ik houd van schilderen. Maar een geintje of een streek vind ik af en toe ook wel leuk,' zegt Jane tegen de jongen. De jongen begint te lachen.
'Daar houd ik ook wel van,' zegt Justin.

Afbeelding

Al snel bedenken Justin en Jane een geintje. Ze leggen een scheetkussen op de bank neer. Ze wachten achter een plantenbak op hun slachtoffer. Al snel komt er een vrouw aan die even op het bankje wilt uitrusten. Zodra ze gaat zitten, horen ze een scheet geluid. Ze zien hoe de andere bezoekers haar verbaasd aankijken. De vrouw maakt verontschuldigend haar excuses en gaat er dan snel vandoor. Jane en Justin liggen in een deuk van het lachen.

Afbeelding

Als bijna alle bezoekers weg zijn en het al begint te schemeren, nemen Jane en Justin plaats op de dansvloer. Ze dansen wild en hebben de grootste schik. Voor één keer vindt Jane de jongen echt leuk. Ze begrijpt ineens wat Suzan bedoelt met gevoelens hebben voor een jongen. Ze heeft echt plezier en wilt graag leuk gevonden worden. Deze keer niet om een gevoel van populariteit te krijgen, maar ze wilt Justin echt beter leren kennen.

Afbeelding

Als de muziek wordt stop gezet, omdat het festival de deuren gaat sluiten, kijken Justin en Jane elkaar lang aan. Jane durft voor het eerst niet in één keer de jongen te kussen. Ze wacht af tot dat Justin de move wilt maken. Als hij zich naar voren buigt, neemt ze uit gewoonte de leiding over. Ze kust de lippen van Justin voorzichtig en teder. Het is een hele andere kus dan de kussen die ze aan Frits en Ashad heeft gegeven. Ze voelt dat haar gevoelens een rol spelen terwijl ze Justin een kus geeft. Ze hoopt echt dat hij er ook zo over denkt. Als ze elkaar los laten, wilt Jane eigenlijk niet al stoppen met zoenen.

Laatst gewijzigd door SimsMeid op vr 24 jan 2014, 12:15, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
SimsMeid
Genetisch manipulator Genetisch manipulator
Berichten:
2009
Lid geworden op:
zo 03 feb 2013, 19:01

Re: Het drama v. d. familie Jones-Brown~h. 23 / 1~G2 20-05-1

Bedankt, voor de leuke reactie! :D

Hoofdstuk 23 deel 2

Afbeelding

Jane gaat steeds meer uit met Justin. Ze hebben een serieuze relatie gekregen. Iets waarin Jane eerst niet geloofde. Vandaag gaan ze naar Rendez-Vous. Jane wordt door Justin uitgedaagd om tegen hem te gamen. Jane en Justin zijn gelijkwaardige tegenstanders. De ene keer wint Justin en de andere keer wint Jane.
'Nu we een serieus stel zijn wil ik je wat vragen, Jane. Zoals je weet ben ik de baas van een jeugdbende en plegen we af en toe diefstallen of overvallen. Nu jij mijn vaste vriendin bent, wil ik je vragen of je mee wilt doen in de bende,' zegt Justin ineens. Van schrik mist Jane haar doelwit. Ze weet dat Justin geld steelt, omdat hij arm is.
'Je hoeft niet meteen antwoord te geven op mijn vraag, lieverd.'

Afbeelding

Suzan zit wat verder op van een drankje te genieten. Ze doet net alsof ze hier is voor haar eigen plezier en maakt af en toe een praatje met iemand als deze persoon aan haar tafel komt zitten. Ondertussen houdt ze Jane in de gaten die nog steeds aan het gamen is met Justin. Ze vraagt zich af waarom ze ooit aan haar moeder heeft beloofd om Jane in de gaten te houden. Tot nog toe is er niets ongewoons gebeurd. Als ze kon horen wat Justin net tegen Jane zei zal ze daar vast anders over denken.

Afbeelding

Jane en Justin gaan naar de film. Het wordt een geslaagde date. Ze kijken naar een leuke humoristische mannenfilm. Als de film is afgelopen besluit Jane om bedenktijd te vragen. Justin geeft haar deze tijd en wilt aan het eind van de week een antwoord. Jane heeft zich nooit geërgerd aan Justin, omdat hij in een jeugdbende zit en af en toe geld steelt van anderen. Maar ze voelt er niets voor om zelf ook deel uit te maken van een bende. Aan de andere kant is ze wel bang dat Justin het met haar uitmaakt als hem een afwijzend antwoord geeft.

Afbeelding

Zonder dat Jane of Justin het hebben gemerkt is Suzan ook naar dezelfde film gegaan. Ze heeft aan de caissière gevraagd welke film Justin en Jane hebben uitgezocht en heeft daarvoor een ticket gekocht. Ze is achteraan in de rij gaan zitten en heeft zo Jane en Justin op de voorste rij in de gaten gehouden. Ze heeft zich ondertussen stierlijk verveeld. Suzan vindt het helemaal geen leuke film. Opnieuw heeft ze niet gehoord waarover Jane en Justin kletsen.

Afbeelding

Suzette is bezig met het maken van groentewraps. Vandaag komt haar broer mee eten. Suzette vindt het geen fijn idee, want ze weet zeker dat haar broer hierom een bijzondere reden is. Ondanks dat haar dochter Suzan geen gevaar ziet, vertrouwt ze Justin niet. Ze heeft stiekem het één en ander over hem opgezocht. Ze heeft ontdekt dat hij een aantal keer in een jeugdgevangenis heeft gezeten. Ze vermoedt dat Justin in opdracht van Sean werkt.

Afbeelding

Onder het eten wordt er over alledaagse gesprekken gesproken. Het liefst wilt Suzette Sean uithoren. Maar ze weet dat ze dan argwaan wekt bij John. Ze wilt Sean ook weer niet verraden aan John. Suzette voelt zich daarom helemaal niet op haar gemak. Ze ligt er steeds meer wakker van aan wie ze nu loyaal moet zijn. Ze weet dat ze uiteindelijk iemands kant volledig moet kiezen. Al wilt ze dit nog zo lang mogelijk uitstellen.

Afbeelding

John heeft als verrassing voor Suzette tickets voor een concert gekocht. Suzette wilt het liefst thuis blijven om met haar broer te praten. Maar ze wilt John zijn gevoelens niet kwetsen. Daarom maakt ze zich met tegen zin voor de spiegel klaar om naar het concert te gaan. John wacht behoorlijk ongeduldig en jut haar steeds op om op te schieten. Hij is bang dat hij anders geen parkeerplaats kan vinden. Als ze eindelijk in het concertgebouw zitten, wordt de sfeer wel een stuk gezelliger.

Afbeelding

Sean vraagt of Jane naast hem op de bank komt zitten. Hij wilt met haar naar één van zijn favoriete programma' s kijken. Ondertussen begint hij vragen te stellen over Jane haar liefdes leven. Hij doet net alsof hij niet weet dat zijn nichtje een relatie heeft met Justin. Jane weet niet dat hij ook weet dat Jane nog geen beslissing heeft genomen over het voorstel van Justin. Justin heeft hem verteld dat hij denkt dat Jane het voorstel gaat afwijzen. Dit moet Sean kosten wat het kost voorkomen. Al snel begint Jane over Justin te vertellen. Als Sean enthousiast reageert, vertelt Jane over haar twijfels. Ze stelt zich behoorlijk kwetsbaar op en heeft duidelijk het idee dat haar oom wel betrouwbaar is. Sean maakt meteen misbruik van deze situatie om Jane te manipuleren en te misleiden.

Afbeelding

Jane vertelt over Justin zijn gedrag. Ze wilt er niet over oordelen, maar ze wilt er ook niet aan mee doen. Aan de andere kant wilt ze Justin ook weer niet kwijt. Sean doet net alsof stelen een normaal pubergedrag probleem is. Iets wat elke tiener wel eens doet. Hij geeft Jane als advies om naar haar hart te luisteren en als ze echt verliefd is om voor Justin alles over te hebben. Jane denkt duidelijk dat ze van Sean goed advies krijgt, want ze geeft haar oom dankbaar een knuffel. Daarna gaat ze snel naar Justin toe. Sean kijkt haar tevreden na. Hij is blij dat Jane zijn leugens geloofd.

Afbeelding

Suzan heeft het gesprek tussen Jane en haar oom niet gezien of gehoord. Toen ze wist dat haar oom bij hun thuis kwam eten, dacht ze eindelijk eens vrije tijd voor zichzelf te hebben. Ze heeft gevraagd aan Sean of die op Jane wilt passen en is daarna met Rianne op stap gegaan. Ze logeert een weekend bij haar in Twinbrook. Suzan kan al goed gitaar spelen. Daarom besluit ze om een optreden te geven in Rendez-Vous. Eindelijk kan ze zich weer helemaal vermaken.

Afbeelding

Rianne en Suzan vermaken zich tot de laatste uurtjes in Rendez-Vous. Ze dansen en drinken veel, maar zorgen er wel voor dat ze niet dronken worden. Door het optreden van Suzan krijgen ze vaak gratis drankjes aangeboden. Suzan heeft zelfs een aardig zakcentje verdient met haar optreden. Ze weet nu dat ze talent heeft voor muziek. Misschien gaat ze later wel de muziekindustrie in. Rianne is helemaal voor dit plan. Ze weet zeker dat Suzan ver zal komen. Misschien wordt ze ooit wel een rockster.
Als de eigenaar van Rendez-Vous aankondigt dat hij gaat sluiten, gaan Rianne en Suzan pas met de taxi naar huis toe.

----------
Ik heb even een tijdje niet geupdate, omdat ik Bovennatuurlijk had gekocht en met een probeersel familie een aantal dingen had uitgeprobeerd. :swing

Morgen plaats ik deel 3 van dit hoofdstuk. ;)

Ik hoop dat jullie dit nog steeds een leuk dagboek vinden. Misschien lijkt het langdradig, maar na hoofdstuk 23 kan ik garanderen dat het spannend wordt en dat dit dagboek een verrassend eind krijgt. (A)

In de volgende generatie ga ik jullie vragen stellen. Ik bedenk de verhaallijnen, maar jullie bedenken de volgorde. Lijkt jullie dat ook een leuk idee? :knuffel Ik zelf ben erg benieuwd hoe dit idee gaat uitpakken. :)

Nog een mededeling voor de lezers die mijn screens ook volgen. Het dagboek zal qua tijd niet langer met mijn screens gelijk lopen. De reden is dat anders het dagboek nog langer wordt. :sweatdrop

Laatst gewijzigd door SimsMeid op vr 24 jan 2014, 12:21, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
SimsMeid
Genetisch manipulator Genetisch manipulator
Berichten:
2009
Lid geworden op:
zo 03 feb 2013, 19:01

Re: Het drama v. d. familie Jones-Brown~h. 23 / 2~G2 28-05-1

Bedankt, voor de leuke reactie. :D

Hoofdstuk 23 deel 3

Afbeelding

Jane belt Justin en ze spreken af bij de promenade. Justin heeft een cadeautje voor Jane. Hij vertelt haar dat hij Jane haar creativiteit zo bewonderd. Jane ziet dat ze verfspuitbussen heeft gekregen. Jane bedankt Justin met een kus. Meteen vraagt Justin of Jane nog heeft nagedacht over zijn voorstel. Jane zwijgt eerst even.
'Ik wil alles voor je doen,' zegt Jane uiteindelijk. Justin begint te glimlachen.

Afbeelding

Hij neemt Jane mee naar het schoolplein. Jane weet niet wat Justin van haar verwacht als hij met zijn vinger naar een plek wijst.
'Laten we beginnen met je inwijding. Als je bendelid wilt worden, moet je je moed tonen. Je hebt lef dat heb je getoond toen je op het lentefestival een scheetkussen op een bankje legde. Maar dit is niet genoeg om aan te tonen dat je het aan kunt in mijn bende. Dus laat je creativiteit maar eens zien,' zegt Justin. Jane begrijpt eindelijk wat hij bedoelt. Ze pakt de verfspuitbussen en begint graffiti te spuiten op de tegels van het schoolplein. Het is ondertussen al laat geworden en eigenlijk moest ze allang thuis zijn. Als de politie haar betrapt, zal ze gearresteerd worden.

Afbeelding

Als de graffiti af is, wacht Jane geduldig af op nieuwe instructies. Ze vraagt zich angstig af wat Justin nu van haar verlangt. Ze durft namelijk geen nee meer te zeggen. Al weet ze nu dat ze een vergissing heeft gemaakt.
'Heel mooi gedaan! Als bendelid moet je ook van nut zijn. Toon me maar eens hoe goed je kan stelen! Ik weet een simpele klus voor je,' zegt Justin. Jane knikt alleen maar ja. Ze voelt zich een lafaard, omdat ze niet durft te zeggen dat ze niet wilt stelen. Met pijn in haar buik wacht ze haar opdracht af.
'Breek in de school en steel de antwoorden van de proefwerken. Ik zal ervoor zorgen dat ze bij de juiste mensen belanden. Als dit lukt, ben je officieel lid van de bende.'
Jane doet wat Justin van haar verlangt.

Afbeelding

Suzan komt samen met Rianne thuis aan. Ze ziet dat haar ouders nog steeds niet thuis zijn. Het concert zal wel uitgelopen zijn. Ze loopt naar boven toe en kijkt in de kamer van Jane. Ze verwacht dat Jane al naar bed is, maar haar bed is onbeslapen en haar slaapkamer is leeg. Ze loopt weer naar beneden toe om aan haar oom te vragen waar Jane is. Sean vertelt haar dat Jane naar Justin toe is. Suzan wordt kwaad op Sean, omdat hij zijn belofte heeft verbroken. Hij zal op Jane passen terwijl zij met Rianne uit is. Sean schreeuwt tegen haar dat Jane oud genoeg is om op zichzelf te passen. Hij houdt haar echt niet tegen als ze naar haar vriendje toe wilt.

Afbeelding

Suzan stuurt haar oom naar huis toe en zegt tegen Rianne dat ze al vast naar bed toe moet gaan. Zelf pakt ze de telefoon en belt ze haar moeder. Ze hoopt dat ze haar moeder niet stoort onder het concert. Maar als Suzette opneemt, is het concert net afgelopen. Suzette en John nemen nog even een drankje. Suzan legt aan haar moeder uit dat Jane naar Justin toe is en nog niet is thuis gekomen. Suzette en John zeggen tegen haar dat ze meteen naar huis toe komen.

Afbeelding

Jane is het zonder veel moeite gelukt om de deur open te breken. Als ze net de la van het bureau open wrikt, hoort ze voetstappen. Ze ziet dat de conciërge nog in het gebouw is. Jane kruipt onder het bureau om zich te verstoppen. Ze ziet dat de conciërge een blik werpt in het lokaal en dan weg rent. Jane weet dat ze ontdekt is en dat de conciërge nu de politie aan het bellen is. Snel rent ze het schoolgebouw uit. Als ze een paar straten verder van de school verwijderd is, denkt ze dat ze aan de politie is ontkomen. Maar deze hoop wordt al snel de grond in geboord als ze een sirene hoort. Even later wordt ze door de politie gearresteerd.

Afbeelding

John is behoorlijk ongerust. Hij heeft nog geen oog dicht gedaan en zit tv te kijken terwijl hij op Jane wacht. Hij heeft Suzette en Suzan wel naar bed gestuurd, maar hij betwijfelt of ze wel kunnen slapen. Al snel wordt hij gebeld. Hij wordt behoorlijk boos als hij van de politie hoort wat zijn dochter heeft uitgespookt. Eindelijk brengt de politie Jane veilig thuis. Jane krijgt van John een preek waarom het verkeerd is om te stelen. Daarna krijgt ze ook nog eens twee dagen huisarrest. Op school moet ze ook nog eens nablijven. Jane besluit om nooit meer zoiets stoms te doen.

Afbeelding

John loopt naar de brievenbus toe om de rekeningen te betalen die deze maand afgehandeld moeten worden. Tussen de brieven zit ook een brief die John tot zijn grote angst eerder heeft gezien. Hij maakt hem voorzichtig open, zodat eventuele sporen niet gewist worden. In de envelop zit een getypte brief. De chanteur eist 25.000 simdollars. Anders zal openbaar bekend worden gemaakt dat zijn dochter in een bende zit en welke streek ze laatst heeft uitgehaald. John schrikt er van dat de chanteur deze keer met de reputatie van zijn dochter dreigt.

Afbeelding

Hij besluit meteen Heike te bellen. Heike schrikt ook heel erg van het nieuws. Ze vindt het misselijk makend dat op zo'n manier misbruik wordt gemaakt van zijn dochter. Ze stelt voor om de chanteur het bedrag te betalen waarom hij vraagt. Om er voor te zorgen dat de chanteur niet opnieuw John kan chanteren met een bedrag stelt Heike voor om aangifte te doen. John zorgt na het gesprek er meteen voor dat de chanteur het bedrag ontvangt waarna hij vroeg. Daarna gaat hij zijn dochter inlichten over dit voorgeval.

Afbeelding

Jane gaat met John mee om aangifte te doen van chantage. De politie beloofd dat ze de zaak grondig zullen onderzoeken. Justin zal ondervraagt worden. John verwacht niet dat Justin zijn mond voorbij praat over wie hem heeft ingehuurd. Daarom besluiten Heike en John opnieuw grondig een onderzoek te doen naar eventuele verbanden tussen Justin en Sean. Jane heeft haar vader namelijk niet vertelt over het gesprek met haar oom. Het voelt als een vernedering om toe te geven dat Sean haar uiteindelijk heeft overtuigd om dit te doen. Misschien heeft ze het wel verkeerd begrepen en daardoor helemaal verkeerd gehandeld.

Afbeelding

Jane nodigt Justin voor de laatste keer uit om met hem te breken. Ze wilt dat thuis doen, want dan kan ze eventueel de hulp in roepen van haar vader. Jane legt hem zo vriendelijk mogelijk uit dat ze niet in de bende wilt en daarom niet verder met hem kan. Ze zegt dat ze wel eventueel vrienden kunnen blijven. Alleen meent ze dat niet. Als Justin hier serieus op in gaat, zal ze er voor zorgen dat de vriendschap uiteindelijk verwaterd. Maar Justin reageert heel anders dan Jane had verwacht. Hij wordt verschrikkelijk kwaad en Jane wordt verschrikkelijk bang. Ze wilt net om hulp roepen, maar als ze ziet dat Justin boos wegloopt, is ze opgelucht dat het voorbij is.

----------
Na dit hoofdstuk wordt het spannend. (A)
Aan wie zal Suzette loyaal zijn? :?
Wat zal er gebeuren als Heike of John de waarheid ontdekken? :huh
Waarom chanteren Sean en Suzette John? Is geld het motief of is er iets anders aan de hand? :fluit

Dat lezen jullie in de volgende hoofdstukken die ik zo snel mogelijk hoop te plaatsen. :woot

Laatst gewijzigd door SimsMeid op vr 24 jan 2014, 12:26, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
SimsMeid
Genetisch manipulator Genetisch manipulator
Berichten:
2009
Lid geworden op:
zo 03 feb 2013, 19:01

Re: Het drama v. d. familie Jones-Brown~h. 23 / 3~G2 29-05-1

Bedankt, voor de leuke reactie. :D

Het lukt nog niet om deze week te updaten. Er komen vier spannende hoofdstukken aan die elke keer uit twee delen bestaan. Daarom heb ik besloten om deze week spoiler screens te plaatsen. ;)

Hoofdstuk 24 spoiler

Afbeelding

Waarom zal Suzette zo schrikken van Sean? :fluit

Hoofdstuk 25 spoiler

Afbeelding

Wie is die engerd? :?

Hoofdstuk 26 spoiler

Afbeelding

Wat is dit nu weer voor enge plaats? :huh

Hoofdstuk 27 spoiler

Afbeelding

Brand! :scared

----------
Ik hoop dat ik snel weer een reactie ontvang, want ik ben benieuwd of ik jullie al nieuwsgierig maak na het einde van generatie twee. :)

Of vinden jullie dit geen leuk dagboek meer? Dit vraag, omdat ik merk dat er minder op gereageerd wordt.
Maar ik bedoel dit niet als een verwijt. Stille lezers zijn ook welkom. ;)
En als de reden is dat jullie druk bezig zijn met het afronden van school heb ik daar ook alle begrip voor. Dan wens ik iedereen daar veel succes mee. (A)

Hoofdstuk 24 deel 1 wordt maandag geplaatst en deel 2 wordt woensdag geplaatst. Ik plaats nu iedere week één hoofdstuk in twee delen, want het is veel werk om de teksten van deze laatste hoofdstukken te schrijven. :D
Gebruikersavatar
SimsMeid
Genetisch manipulator Genetisch manipulator
Berichten:
2009
Lid geworden op:
zo 03 feb 2013, 19:01

Re: Het drama v. d. familie Jones-Brown~h.2 4/ 1~G2 10-06-13

Bedankt, voor je leuke reactie ilovedesims<3. :D Het geeft niet dat je niet had gereageerd.
Ik dacht alleen even dat generatie twee misschien te lang duurde. Maar nu wordt het spannend. ;)

Hoofdstuk 24 deel 1

Afbeelding

Eindelijk wordt Suzan jongvolwassen. Iedereen is opnieuw uitgenodigd om het te vieren. Maar zonder dat er over het onderwerp gesproken wordt, zijn de spanningen onderling waarneembaar. John vertrouwt Sean niet meer en blijft zo ver mogelijk uit zijn buurt. Zelfs Matthijs is weer uitgenodigd. Al is de reden deze keer alleen maar dat hij de biologische vader is van Suzan. Suzette doet deze keer geen pogingen om er voor te zorgen dat Matthijs en John normaal met elkaar omgaan.

Afbeelding

Suzette die anders veel met Sean optrekt, houdt zich deze keer afzijdig. Ze weet nog steeds niet wat ze moet doen, maar ze moet Sean er van overtuigen dat ze moeten stoppen met de chantages. Haar gedachten worden onderbroken als iedereen begint te juichen. Automatisch juicht Suzette nu met de rest mee.

Afbeelding

Suzan wordt uitbundig gefeliciteerd door Jane. De rest van de gasten feliciteren Suzan ook. Zelfs Suzan merkt dat bijna iedereen wel met iets anders bezig is dan met haar verjaardag. Het wordt daardoor niet zo’n uitbundig , gezellig feest waar de feesten van Suzette om bekend staan. Suzan is allang tevreden dat iedereen op deze speciale dag aanwezig kon zijn. Je wordt namelijk niet elke dag achttien. Ze heeft nog geen idee wat ze nu gaat doen. Nu ze klaar is met school.

Afbeelding

Heike gaat nog laat in de avond naar de bibliotheek toe. Het is al tegen sluitingstijd. Ze loopt naar een kast toe en gaat met haar vinger langs de ruggen van de boeken. Snel scant ze alle titels op bruikbaarheid, maar geen enkele titel verschaft haar de informatie die ze nodig heeft. Ze weet niet in wat voor informatiebron ze misschien de geschiedenis van de familie Jones-Smith kan vinden.

Afbeelding

Ze gaat achter de pc zitten en typt in de zoekmachine het trefwoord Jones-Smith. Allerlei artikelen in het Frans komen te voorschijn. Gelukkig is Frans Heike haar tweede taal en kan ze door de titels van de artikelen te lezen al gemakkelijk op bruikbaarheid selecteren. Uiteindelijk houdt ze een hoop artikelen over die allemaal over de periode van het schandaal gaan. Heike schrijft voor zichzelf een samenvatting op nadat ze alle artikelen vlug heeft doorgelezen. Dit schrijft ze op:

De familie Jones-Smith had de familie Campos als nectarmakers in dienst. Toen werd ontdekt door nectarkenners dat de helft van de flessen met water is opgevuld, brak er een schandaal uit. In die tijd waren druiven schaars en werden er nauwelijks flessen verkocht, omdat die veel te duur waren. Er was namelijk een ziekte uitgebroken die de druivenoogst aantastte. Door de flessen voor de helft met water te vullen, konden ze de flessen veel goedkoper verkopen dan de concurrent. De familie Campos is voor het schandaal opgedraaid en is in de steek gelaten door de familie Jones-Smith. De familie Campos raakten hun nectarmakerij kwijt, kwamen in armoede terecht en werden ook nog eens ontslagen door de familie Jones-Smith.

Wie was schuldig aan het schandaal?
Is het motief wraak om iets wat in het verleden gebeurd is?

Afbeelding

De bibliothecaresse komt naar Heike toe met de mededeling dat de bibliotheek gaat sluiten, maar dan ziet ze wat Heike op een papiertje schrijft.
‘Een interessante geschiedenis. Bent u erg geïnteresseerd in het onderwerp?’
‘Ja, ik ben advocaat. Het is belangrijke informatie voor mijn onderzoek.’
De vrouw vraagt niet wat voor onderzoek Heike is gestart, maar gaat meteen opzoek naar een boek met meer informatie.

Afbeelding

‘De kranten zijn erg bevooroordeeld. Als u de waarheid wilt weten, moet u dit verhaal maar eens lezen. Het is het dagboek van een van de familieleden van de familie Jones-Smith. De dochter van Lennard Jones-Smith en Coletta Morel. Ze heet Coby Jones-Smith en moest nadat ze het geheim van haar ouders had ontdekt meteen uit Frankrijk met haar man Hendrik Rodriquez vertrekken. Zo kwamen ze in Twinbrook terecht. Ze heeft nog een zoon gekregen die Lenny Jones-Smith heet en is getrouwd met Renee William-Brown. De familie is daarna helaas uitgestorven zover ik weet.'
Nu weet Heike zeker dat Lennard en Coletta de voorouders van John zijn. Lenny en Renee zijn de opa en oma van John.

Afbeelding

Heike begint meteen te lezen. Dit verhaal werpt een heel ander licht op het schandaal wat ze in de kranten heeft gelezen. Coby was nog erg jong toen het schandaal geconstateerd werd. Daarom weet Heike zeker dat Coby dit later ontdekt heeft en ook grondig heeft onderzocht. Ze begrijpt wel dat ze daarna is vertrokken. Dit heeft Heike in het dagboek gelezen:

Coletta wilde door de boel te belazeren snel winst maken. In die tijd waren druiven schaars en werden er nauwelijks flessen verkocht, omdat die veel te duur waren. Er was namelijk een ziekte uitgebroken die de druivenoogst aantastte. De familie Jones-Smith zat met hetzelfde probleem. Daarom betaalde ze de familie Campos grof geld om de druiven die goed waren, maar voor de helft te gebruiken voor elke fles. Zo konden ze de flessen veel goedkoper verkopen dan de concurrent. Toen dat schandaal ontdekt werd heeft de familie Jones-Smith goede advocaten ingehuurd en zelfs juristen omgekocht. De familie Campos, hun betrouwbare medewerkers, hebben ze laten barsten en voor het hele schandaal laten op draaien. Waarna ze ook nog eens ontslagen zijn.

Afbeelding

Suzette heeft afgesproken met Sean om hem eens flink de waarheid te vertellen.
'Sean, zo kan het niet langer! Jij hebt mijn dochter in gevaar gebracht! Er zijn grenzen aan mijn loyaliteit, Sean. Je hebt me beloofd dat ze geen gevaar zal lopen, maar jij stuurt wel die gestoorde Justin op haar af!' schreeuwt Suzette.

Afbeelding

'Er is niets gebeurd, Suzette! Justin is maar een kruimeldief! Ik heb geen gevaarlijke gek achter haar aan gestuurd! Verder heb ik haar een klein beetje gemanipuleerd, zodat ze één keer een diefstal pleegt! Je weet dat wij dat veel vaker hebben gedaan op haar leeftijd! Trouwens het nieuws van die diefstal is niet eens uitgelekt! Je dochter heeft nog steeds een goede reputatie!' schreeuwt Sean.

Afbeelding

'Als je nog één keer mijn dochter in jouw plannen betrekt dan geef ik je aan bij de Franse politie! Ik weet dat jij achter die moord van de commissaris zit!'
'Dan wordt jij ook gearresteerd, omdat je me hebt geholpen om de familie Jones-Brown te chanteren! Of denk je dat ik je dan niet zal verraden! Je bent medeplichtig! Je hebt me geholpen bij al mijn misdaden! Ook in Frankrijk!' schreeuwt Sean.

----------
Hoe zal de ruzie tussen Sean en Suzette aflopen?

In mijn screens wordt de stamboom aangepast.

Laatst gewijzigd door SimsMeid op vr 24 jan 2014, 12:36, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
SimsMeid
Genetisch manipulator Genetisch manipulator
Berichten:
2009
Lid geworden op:
zo 03 feb 2013, 19:01

Re: Het drama v. d. familie Jones-Brown~h.24 / 1~G2 10-06-13

Hoofdstuk 24 deel 2

Afbeelding

'Ik stop er mee, Sean! Ik wil geen fraudeur meer zijn! Ik wil een moeder voor mijn kinderen zijn en een goede vrouw voor mijn man! Ik houd echt van hem! Het kan me niet meer schelen dat we dankzij onze plannen het geld terug krijgen waar we recht op hebben en dat we op deze manier wraak nemen voor onze familie! Onze voorouders merken er toch niets meer van!' schreeuwt Suzette. Dan geeft Sean haar plotseling een keiharde klap in haar gezicht.

Afbeelding

Suzette schrikt er van. Ze voelt voorzichtig aan haar pijnlijke wang.
'Je bent helemaal gek geworden, Suzette! Hoe kan je zo over onze voorouders praten! Dankzij die familie zijn we alles kwijt geraakt! Ze hebben geen enkel recht op al dat geld dat ze nu in hun bezit hebben! Ze hebben geen recht op een goede reputatie in Twinbrook! Ik haat het dat John zo'n goede detective is! Het was me bijna gelukt om hem in diskrediet te brengen! Heike heeft het keer op keer verpest! Als jij mij ook nog probeert tegen te houden dan gebeurd er met jou hetzelfde als die verrotte familie!' schreeuwt Sean. Daarna vertrekt hij boos.

Afbeelding

Als Suzette thuis komt, moet ze huilen. Haar hele leven heeft ze verpest aan leugens om anderen geld af te roffelen. Ze wilt niet meer zo leven. Ze wilt eindelijk zelf wat gaan maken van haar eigen leven. Een eerlijke toekomst opbouwen. Maar eerst moet ze haar familie beschermen. Ze besluit om Suzan samen met Jane weg te sturen. Ze zegt niet wat de reden is, maar vertelt alleen maar dat ze gevaar lopen. Dat het beter is dat ze vertrekken. Suzan stelt allemaal vragen, maar Suzette ontwijkt die door te zeggen dat het beter is dat ze het niet weet.

Afbeelding

Suzan doet wat haar moeder zegt en haalt Jane van school op. Jane is verbaasd als ze ziet dat Suzan haar ophaalt. Ze voelt dat ook wel als een vernedering, maar dat wilt ze niet aan Suzan toegeven. Suzan legt haar uit waarom ze hier is. Ze zegt dat ze gezamenlijk op vakantie gaan. Ze stelt Jane gerust en zegt dat ze alles al met de school heeft geregeld.

Afbeelding

Jane stapt bij Suzan in de auto. Ze vraagt zich af waar ze heen gaan, maar dat wilt Suzan niet zeggen. Ze kijkt uit het raam en ziet dat ze Twinbrook verlaten. Het voelt aan de andere kant ook wel raar dat ze niet eens afscheid nemen van haar ouders. Toch besluit ze niet nogmaals te vragen waar ze heen gaan. Ze vertrouwt Suzan.

Afbeelding

Matthijs heeft afgesproken met Sean. Hij wilt weleens weten wanneer hij zijn aandeel krijgt. Hij heeft nog nauwelijks geld gekregen voor die nep affaire met Suzette, nep affaire met Rosel en voor de nep diefstal. Hij heeft plezier gehad in het verpesten van John zijn leven. Maar nu alles is mislukt door die Heike wilt hij nu zo snel mogelijk zijn geld hebben.

Afbeelding

Sean weigert om hem zijn geld te geven. Hij vindt dat het geld beter op een later moment kan overgemaakt worden. Matthijs kan er beter voor zorgen dat hij zo snel mogelijk uit Twinbrook vertrekt. Matthijs eist dan zelfs een hoger bedrag, want hij wilt zijn gebied in Twinbrook niet kwijt.

Afbeelding

Uiteindelijk zegt Sean dat Matthijs naar zijn geld kan fluiten. Zolang ze het geld niet van John in handen hebben, krijgt Matthijs geen cent. Hij zorgt er maar voor dat ze John zijn geld in handen krijgen. Matthijs stemt daarmee in, maar zegt wel dat als Sean hem dan nog niet betaald hij achter hem en Suzette aan komt.

Afbeelding

Sean maakt zich zorgen over de bedreigingen die Matthijs heeft geuit. Hij moet van Matthijs af komen. Ook al heeft hij ruzie met Suzette hij moet haar toch waarschuwen. Hij wilt niet dat een één of andere huurmoordenaar haar dood. Daarna waarschuwt hij een mannetje die de gevaarlijke Matthijs in de gaten moet houden. Hij weet nu niet wat Matthijs van plan is en dat maakt hem ongerust.

Afbeelding

Suzette wordt wakker van haar telefoon. Ze kijkt naar John en ziet dat hij nog diep slaapt. Gelukkig geloofde John haar toen ze hem vertelde dat Suzan en Jane naar Ricardo en Lani zijn vertrokken. Ze kijkt op haar mobiel en ziet dat het van Sean komt. Eerst wilt ze het bericht niet lezen, maar uiteindelijk doet ze dat wel. Ze schrikt er van dat Matthijs hun bedreigd heeft. Ze besluit dat het nu echt de tijd is om de waarheid te vertellen.

----------
Wat is Matthijs van plan? :?
Zal Suzette eindelijk alles opbiechten? :O

In de volgende update zien we wat er verder gebeurd. :)
Volgende week wordt hoofdstuk 25 deel 1 en deel 2 geplaatst. ;)

Laatst gewijzigd door SimsMeid op vr 24 jan 2014, 12:55, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
SimsMeid
Genetisch manipulator Genetisch manipulator
Berichten:
2009
Lid geworden op:
zo 03 feb 2013, 19:01

Re: Het drama v. d. familie Jones-Brown~h.24 / 2~G2 12-06-13

Bedankt, voor de leuke reactie Froos. :D

Hoofdstuk 25 deel 1

Afbeelding

Als John en Suzette het ontbijt op hebben, loopt Suzette naar John toe.
'Ik heb een leuk plan bedacht. Nu de kinderen er niet zijn kunnen we wel samen iets leuks doen. Vindt je dat niet romantisch?' vraagt John die Suzette naar zich toe wilt trekken. Suzette doet een stap naar achter.
'Ik moet je wat vertellen, John,' zegt Suzette op een serieuze toon.

Afbeelding

John legt dan zijn hand tegen haar wang. Hij wilt haar kin vast pakken om Suzette naar zijn mond te trekken om haar te zoenen. Suzette duwt zijn hand weg. John begrijpt het niet. Wilt Suzette niet weten wat voor romantische ideeën hij heeft?
'Lieverd , je mag me alles vertellen. Maar niet nu. We moeten opschieten ik heb alles al voor ons tweeën geregeld. Vertel het later maar,' zegt John tegen Suzette.

Afbeelding

'John je begrijpt het niet. Het is belangrijk,' zegt Suzette. Ze begrijpt dat John in een romantische stemming is. Hij wilt haar vast meenemen op een date. Natuurlijk wilt ze liever een romantische date dan het gesprek dat ze nu met John moet voeren.
'Ik heb echt iets leuks geregeld. Je zult echt verrast zijn,' zegt John die haar handen vast pakt. Suzette rukt zich weer los.
'Ik weet wie je chanteert. Je moet beloven om niet boos te worden,' zegt Suzette smekend tegen John.

Afbeelding

Heike heeft een afspraak met een nieuwe klant. De vrouw wilt van haar man scheiden en alles goed regelen voor haar kinderen. In het gemeentehuis hebben ze net haar man en zijn advocaat ontmoet. Heike is tevreden over het gesprek dat gevoerd is. Een ambtenaar in het gemeentehuis heeft al de scheidingspapieren geregeld. Heike loopt met haar nieuwe klant naar buiten toe.

Afbeelding

Heike heeft niet door dat iemand haar vanuit het struikgewas in de gaten houdt.
'Mevrouw Aldema, u moet gewoon de papieren invullen en opsturen naar mijn kantoor. Volgende week maken we een nieuwe afspraak om de scheiding af te ronden. Dan is het alleen nog maar wachten op de bevestiging van de rechter. Zo hoeft er geen rechtszaak te komen,' legt Heike uit.
'Heel erg bedankt voor uw steun en hulp, mevrouw Elsinga.'

Afbeelding

Heike loopt in gedachten langs de struik waar achter een engerd zit. Ze zit er net over na te denken om John op de hoogte te brengen van wat ze heeft ontdekt in de bibliotheek en in Frankrijk. Opeens schrikt ze zich rot iemand springt zomaar uit de struiken. Van schrik laat ze haar paraplu bijna vallen.
'Wat wilt u van mij!' schreeuwt Heike angstig.
'Ik zal ervoor zorgen dat jij niet langer al onze plannen in de war kan sturen,' zegt een bekende stem die Heike niet zo snel kan thuis brengen.

Afbeelding

John trekt Suzette aan haar hand opnieuw naar zich toe.
'Lieverd, ik weet dat Sean me chanteert. Heeft hij het uiteindelijk aan jouw zijn gemene plannen opgebiecht?' vraagt John.
'Ja! Nee! Je begrijpt het niet!' zegt Suzette.
'Schatje, moeten we het echt hierover hebben? Ik heb geen bewijs. Je hoeft echt niet schuldig te voelen over wat je broer allemaal heeft gedaan,' zegt John. Hij buigt zich naar Suzette toe en fluistert allemaal lieve woordjes in haar oor. Suzette krijgt een steeds groter schuldgevoel.

Afbeelding

Suzette duwt John zachtjes van haar af en doet met moeite een stap achteruit. John heeft nog steeds haar handen vast.
'John, ik weet wat Sean heeft gedaan. Ik heb hem geholpen. Ik heb jou ook gechanteerd. Ik kan het niet langer geheim houden. Matthijs is aan het doordraaien. Ik weet niet wat die van plan is, maar je moet naar me luisteren. We zijn allemaal in gevaar. Ik heb steeds gedaan als of ik niet wist dat Matthijs gevaarlijk is, maar ik weet dat hij Goodwin, je vader, heeft vermoord. Sean wilde hem vanwege zijn criminele contacten gebruiken in zijn plannen. We zouden hem betalen voor zijn diensten. We wilden hem, omdat we wisten dat hij jou haat. En Rosel is mijn beste vriendin. Ze was geen vreemde. Ze heeft ons al vaker meegeholpen als we mensen chanteerde. Zelfs Justin, een kruimeldief, was in dienst van ons.'

Afbeelding

Suzette rukt zich los en kijkt John niet aan. Ze wilt zijn reactie niet zien.
'Alles is in scene gezet. Onze eerste ontmoeting, het huwelijk, ik ben bewust met Matthijs vreemd gegaan en zwanger geworden, ik werd bewust opnieuw zwanger van mijn tweede kind, onze huwelijksreis was een dekmantel om mijn geboorteland weer binnen te komen om Rosel te ontmoeten, de zaken waarvoor Sean je heeft betaald. Sean en Rosel hadden geen relatie. Net als Matthijs en Rosel geen relatie hadden. De diefstal is nooit gepleegd. Sean heeft Matthijs gewoon de edelsteen gegeven. Daarom waren er geen sporen. Zelfs de relatie tussen Jane en Justin was in scene gezet. Justin moest Jane op het verkeerde pad brengen.'

Afbeelding

'Sean bedacht de plannen en samen voerde we die uit. We vonden dat we recht hadden op het geld dat ooit van onze familie door de familie Jones-Smith is afgepakt. Ik deed het eerst voor het geld en ik wilde net als Sean wraak nemen vanwege onze voorouders. Maar doordat ik me je getrouwd ben en we samen een kind hebben, ben ik echt verliefd op je geworden. Uit loyaliteit tegenover mijn broer hielp ik hem toen nog steeds. Maar toen hij onze dochter voor onze plannen gebruikte, probeerde ik hem tegen te houden. Ik vind dat hij veel te ver is gegaan. Nu weet je de waarheid.'
Suzette kijkt naar John en ziet dat hij geschokt is.

---------
Wie valt Heike lastig? :?
Wat zal John voor reactie geven op de bekentenis van Suzette? :O

Binnenkort wordt deel 2 van hoofdstuk 25 geplaatst. ;)

Laatst gewijzigd door SimsMeid op vr 24 jan 2014, 13:01, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
SimsMeid
Genetisch manipulator Genetisch manipulator
Berichten:
2009
Lid geworden op:
zo 03 feb 2013, 19:01

Re: Het drama v. d. familie Jones-Brown~h.25 / 1~G2 17-06-13

Hoofdstuk 25 deel 2

Afbeelding

John weet even helemaal niets meer te zeggen. Hij denkt aan zijn moeder die hem voor deze vrouw had gewaarschuwd. En aan Heike die hem meerdere keren heeft proberen te overtuigen van het idee dat Suzette een onderdeel van het complot is. Hij wilde ze allebei niet geloven. Heeft de liefde hem zo blind gemaakt voor de waarheid? Heeft hij zichzelf de hele tijd voor de gek gehouden?
'Heike, had gelijk over jou!' schreeuwt hij dan.

Afbeelding

'Je bent gestoord! Wie gebruikt zijn eigen kind nou voor zo'n plan? Wie belazerd haar man nou op zo'n manier? En waarom? Uit loyaliteit aan een slechte broer? Je had alles wat ik ook had! Maar dat heb je nu allemaal voor jezelf kapot gemaakt! Je hebt de hele tijd tegen mij en je kinderen gelogen! Ik wil je niet meer zien! Ik wil je nooit meer zien! Verdwijn uit mijn leven!' schreeuwt John boos.

Afbeelding

Als Suzette is vertrokken, loopt John naar de muur. Hij kijkt naar de foto van hun eerste ontmoeting en van hun huwelijk. De mooiste momenten in zijn leven. De momenten die nu niets anders waren dan een scene die Sean en Suzette hebben bedacht. Hij voelt hoe de tranen over zijn wangen lopen. Hij heeft niemand meer. Hij begrijpt niet waar zijn kinderen zijn. Hij begrijpt zelfs niet waarom zijn geliefde hem dit heeft aangedaan. Hij wordt gestoord in zijn gedachten als hij zijn telefoon hoort. Hij ziet dat Heike hem belt.

Afbeelding

Heike begint te gillen en om hulp te roepen. Ze hoopt dat iemand haar hoort of ziet dat ze in gevaar is. Maar de man overmeesterd haar al snel. Hij geeft haar een keiharde klap. Heike laat haar paraplu vallen en valt dan achterover op de harde stenen. Haar hoofd doet pijn. Alles draait voor haar ogen en voor alles zwart wordt, weet ze wie die man is.

Afbeelding

De man haalt haar mobiel uit haar tas en belt John.
'Met John! Heike, wat leuk…' Maar John wordt onderbroken.
'Hallo, John. Ik wil graag een afspraak met je maken over een geld transactie.'
'Matthijs, wat moet je van me? Hoe kom je aan Heike haar mobiel?' vraagt John
'Met Heike is alles goed, John. Ze kan alleen niet aan de lijn komen.' Met een grijns kijkt hij naar Heike die bewusteloos op de grond ligt.
'Je wilt toch niet dat haar wat overkomt, zoals Goodwin is overkomen? Als je verstandig bent, doe je wat ik je opdraag,' zegt Matthijs.
'Als je haar ook maar… Ik luister,' zegt John plotseling rustig.
'Heel verstandig!' zegt Matthijs met een gemene grijns.

Afbeelding

John gaat tegen de wil van Matthijs in en schakelt toch de politie in. Matthijs is gevaarlijk. Hij weet nu zeker dat Suzette gelijk had toen ze tegen hem zei dat Matthijs is doorgedraaid. Hij belt commissaris Fabius op. Commissaris Fabius neemt twee agenten mee en komt er meteen aan. Ze spreken af dat de politie uit beeld blijft, terwijl John Matthijs het geld overhandigd. Daarna zal de politie Matthijs arresteren.

Afbeelding

John ontmoet Matthijs op een afgelegen plaats. Het is het oude, verlaten openlucht theater van Twinbrook. Hij is blij dat de politie dichtbij is, want hij vertrouwt Matthijs helemaal niet. Hij weet zeker dat Matthijs van plan is om hem ook te vermoorden.
'Hier heb je de 50.000 simdollars. Zeg, me nu waar Heike is,' zegt John.
'Niet zo snel, John! Ik ben degene die de eisen hier stelt,' zegt Matthijs.

Afbeelding

'Matthijs, hier spreekt de politie! Je bent omsingeld! Wees verstandig en geef je over!' schreeuwt Fabius in zijn megafoon. Hij geeft daarna een teken aan zijn mannen dat ze in actie moeten komen. De politie is ook erg opgewonden dat ze eindelijk Matthijs kunnen arresteren. Ze verdenken hem namelijk van een aantal misdaden, maar er is nooit genoeg bewijs gevonden om hem te arresteren. Nu wordt hij eindelijk op heterdaad betrapt.

Afbeelding

Matthijs schrikt als hij ziet dat twee agenten op hem af komen rennen.
'Dacht je me zomaar te kunnen, chanteren via Heike. Ik heb de hulp van de politie ingeschakeld. Eindelijk kunnen ze je arresteren. In de cel hoor je thuis,' zegt John tegen Matthijs.
'Hier krijgt je spijt van John. Nu heb je geen idee waar Heike is,' zegt Matthijs tegen John die daarna probeert te vluchten.

Afbeelding

John kan niet machteloos toekijken hoe Matthijs aan de politie ontsnapt. Zonder dat hij er goed over nadenkt, valt hij Matthijs aan. Hij heeft dan een keer verloren van Matthijs toen hij een tiener was, maar hij heeft ondertussen betere vechttechnieken geleerd en al met meer criminelen gevochten. Hij is niet voor niets detective geworden. Eindelijk kan hij ervoor zorgen dat Matthijs gearresteerd wordt.

Afbeelding

John verliest het gevecht. Hij heeft de vechttechnieken van Matthijs onderschat. Het leek er op dat hij zal gaan winnen, maar plotseling gaf Matthijs hem een keiharde klap tegen zijn hoofd. Hij voelt het draaien voor zijn ogen en dan wordt alles zwart. Hij blijft bewusteloos op de grond liggen. De agenten komen naar hem kijken. Matthijs maakt van die tijd gebruik om te vluchten. Matthijs heeft daardoor al een flinke voorsprong. De agenten gaan snel achter hem aan, maar of ze hem nog kunnen inhalen is nog maar de vraag.

----------
Zal dit het einde van de relatie tussen John en Suzette zijn? :O
Is John ernstig gewond? :?
Zullen ze Matthijs nog op tijd kunnen arresteren? :huh
En waar houdt Matthijs Heike gevangen? :|

Binnenkort hoofdstuk 26 deel 1 en deel 2. :D

Laatst gewijzigd door SimsMeid op vr 24 jan 2014, 13:05, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
SimsMeid
Genetisch manipulator Genetisch manipulator
Berichten:
2009
Lid geworden op:
zo 03 feb 2013, 19:01

Re: Het drama v. d. familie Jones-Brown~h.25 / 2~G2 19-06-13

Bedankt, voor de leuke reactie. :D Leuk, dat je dit ook leest Bassie99. ;)

Hoofdstuk 26 deel 1

Afbeelding

Commissaris Fabius rent naar John toe. Hij is behoorlijk bezorgd als hij ziet dat John bewusteloos op de grond ligt. Voorzichtig probeert hij hem wakker te maken.
'John, is alles in orde? Wat is er gebeurd?' vraagt hij aan John als John zijn ogen eindelijk open doet. John probeert voorzichtig te gaan zitten. Alles doet hem pijn. Even weet hij niet wat er gebeurd is, maar dan herinnert hij zich weer het gevecht. Met een steek van pijn weet hij ook weer dat Heike ontvoerd is. Waar is Matthijs? Heeft de politie hem al gearresteerd?

Afbeelding

De agenten zitten Matthijs op de hielen, maar hij heeft nog steeds een behoorlijke voorsprong. Plotseling duikt Matthijs het bos in. Hij zigzagt tussen de bomen. Op deze manier raken de agenten Matthijs al snel uit het oog. Ze besluiten om dan maar meteen naar de auto van Matthijs te gaan. Misschien kunnen ze hem daar nog op tijd oppakken. Maar als ze daar aankomen rijdt Matthijs voor hun neus weg.

Afbeelding
(één dag na de ontvoering)

Heike ontwaakt, een dag na haar ontvoering, diep onder de grond in een geheime ruimte met een knallende hoofdpijn. Ze kijkt verschrikt om haar heen. De ruimte waar ze zich in bevindt, is behoorlijk donker. Er brandt alleen een fakkel. Verder is de ruimte ook erg smal en leeg. Er zijn geen ramen of een deur. Ze heeft geen wc, bed of stoel. Maar het ergste is dat ze ook nergens drinken of eten kan vinden. Wil Matthijs haar van honger om laten komen? Van angst begint ze te gillen, te schreeuwen en met haar handen duwt ze tegen de muren. Maar er zit geen beweging in. Als ze moe wordt, gaat ze op de grond zitten en begint keihard te huilen. Ze voelt zich zo eenzaam. Ze probeert haar dorst en honger gevoel te negeren.

Afbeelding
(twee dagen na de ontvoering)

John moest van commissaris Fabius naar het ziekenhuis toe om zich goed te laten onderzoeken. Hij moest er voor de zekerheid een nachtje slapen, maar uiteindelijk bleek alles in orde te zijn. Zodra hij thuis is begint hij meteen aan zijn onderzoek. Maar hij is nog steeds niets opgeschoten. Hij is nu al twee dagen bezig met zijn onderzoek. Maar hij kan maar geen aanwijzing vinden waar Heike gevangen wordt gehouden. Hij maakt zich ernstig zorgen over de gezondheid van Heike.

Afbeelding
(drie dagen na de ontvoering)

Suzette weet, na drie dagen na de ontvoering van Heike, dankzij haar broer Sean dat Matthijs Heike ontvoerd heeft. Ze voelt zich daar erg schuldig over en besluit daarom om John te helpen. Ze gaat naar Matthijs zijn huis toe en begint daar haar eigen onderzoek. Ze breekt zelfs in zijn huis in. Maar zoals ze al verwacht heeft Matthijs al zijn sporen uitgewist. Dan krijgt ze een briljante ingeving. John heeft haar verteld dat hij wel eens naar aanwijzingen moet zoeken op onverwachtse plekken. Ze kijkt eerst in zijn brievenbus, maar die is leeg. Uiteindelijk besluit ze met tegenzin om de vuilnisbak eens grondig te onderzoeken.

Afbeelding
(drie dagen na de ontvoering)

Ze kijkt in de vuilnisbak en vindt meteen al een paar oude papieren proppen. Ze vouwt ze uit en ziet dat Matthijs aantekeningen heeft opgeschreven. Hij heeft al dagen John en Heike bespioneerd. Hij heeft tot in de details opgeschreven wat ze allemaal gedaan hebben en waar ze zijn geweest. Dan ziet ze een opgerold stuk papier wat veel weg heeft van een kaart. Ze bekijkt deze en weet meteen dat Heike daar moet vastgehouden worden. Ze besluit deze informatie anoniem te melden aan John via een sms.

Afbeelding
(drie dagen na de ontvoering)

Matthijs is nog steeds op de vlucht. Na drie dagen nadat hij Heike heeft ontvoerd, besluit hij een bank te overvallen. Hij heeft geld nodig om naar het buitenland te vluchten. Deze keer heeft Matthijs minder geluk. Zodra hij is gevlucht met de buit, belt de bank meteen de politie. Hij probeert nog te vluchten, maar de politie rijdt hem klem. Hij wordt gearresteerd en verhoord. Maar Matthijs laat niets los over de plaats waar hij Heike gevangen houdt.

Afbeelding
(drie dagen na de ontvoering)

Sean weet ondertussen dat Matthijs is gearresteerd. Hij waarschuwt Suzette met een sms dat ze moet vluchten en dat hij alles zal regelen. Hij is blij dat Matthijs nu veilig achter de tralies zit. Nu kan hij Suzette of hem niets meer doen. Aan de andere kant kan Matthijs Suzette en Sean nu wel aan de politie verraden. Hij moet snel een plan bedenken om dit probleem op te lossen. Hij besluit dat het nu niet meer uit maakt met welke middelen hij zal gebruiken om zijn doel te bereiken.

Afbeelding
(vier dagen na de ontvoering)

John heeft de anonieme sms ontvangen, maar hij begrijpt de informatie niet. Hij is al een dag bezig met het onderzoek naar die geheime ruimte die ergens onder dit huis moet liggen. Maar in de kelder zit nergens een geheime deur of holle muur die naar een geheime ruimte leidt. Hij wordt gestoord in zijn onderzoek als commissaris Fabius aanbelt. Hij komt vertellen dat Matthijs gister is gearresteerd. John vraagt of commissaris Fabius ook meekijkt naar de kaart. Commissaris Fabius maakt een foto van de kaart en stuurt deze naar een archivaris.

Afbeelding
(vier dagen na de ontvoering)

Commissaris Fabius krijgt een antwoord. De kaart lijkt een ruimte aan te duiden in de linkerhoek van de tuin. John weet dat dit betekent dat de geheime ruimte achter het terras ligt. Hij gaat met commissaris Fabius deze plaats onderzoeken. Al snel ziet hij een vreemd soort steen. Hij loopt er naar toe en denkt na over de aanwijzingen van de kaart. De kaart waarschuwt hem voor gevaren en geeft ook aanwijzingen waarop hij moet letten. Hij stapt op de steen. Meteen verschijnt er een verborgen trap. Hij spreekt met commissaris Fabius af dat hij alleen de ruimte binnen gaat.

----------
Zullen ze Heike op tijd vinden? :huh
Wat voor gevaren zal John tegen komen in de geheime kelder? :O
Wat is Sean nu weer van plan? :?

Binnenkort, wordt deel 2 van hoofdstuk 26 geplaatst. ;)

Laatst gewijzigd door SimsMeid op vr 24 jan 2014, 13:09, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
SimsMeid
Genetisch manipulator Genetisch manipulator
Berichten:
2009
Lid geworden op:
zo 03 feb 2013, 19:01

Re: Het drama v. d. familie Jones-Brown~h.26 / 1~G2 24-06-13

Bedankt, voor de leuke reactie. Ik wil de stille lezers ook weer bedanken voor het lezen van dit dagboek. :D

Hoofdstuk 26 deel 2

Afbeelding

Als hij de trap afdaalt ziet hij allerlei vallen. Hij hoopt dat het hem lukt om al die vallen onschadelijk te maken. Al kan hij eigenlijk alleen maar aan Heike denken. Zal ze nog in leven zijn? Hij maakt zich grote zorgen om haar. Daarom heeft hij aan commissaris Fabius gevraagd of hij om medische hulp wilt vragen. Hij wilt dat commissaris wacht totdat de medische assistentie is gearriveerd voordat hij hem gaat helpen.

Afbeelding

Hij heeft ooit lang geleden met Lara over haar avonturen gesproken. Hij weet nog dat ze het vaak over beelden heeft waarmee ze gemakkelijk de vallen onschadelijk kan maken. Daarom besluit John zich eerst op de beelden te concentreren. Hij merkt dat ze best nog wel zwaar zijn. Ook moet hij goed dekking zoeken achter de beelden anders komt hij als nog om door die vallen. Het lukt hem op deze manier de elektriciteit en de vuurval onschadelijk te maken.

Afbeelding

Hij kan nu lezen wat er op een bordje staat dat aan de muur hangt. Hij leest de volgende tekst:

Om de vallen onschadelijk te maken, moet je goed naar de fakkels kijken.

Hij begrijpt de tekst niet helemaal. Wat zal er bedoelt worden met let op de fakkels? Hij besluit om eerst de vallen onschadelijk te maken voordat hij verder gaat nadenken over deze tekst.

Afbeelding

Op dezelfde manier als hij de elektriciteit en de vuurval onschadelijk heeft gemaakt, maakt hij nu ook de stoomval onschadelijk. Maar hoe hard hij ook duwt het standbeeld komt niet meer in beweging. Vermoeid leunt hij tegen het standbeeld. Hij weet even niet hoe hij de laatste val moet uitschakelen. Hij weet nu al dat het hem nooit lukt om de val te doorkruizen.

Afbeelding

Hij denkt na over de aanwijzing en loopt alle fakkels na. Hij voelt voorzichtig met zijn handen naast of onder de fakkel. Maar er zit geen losse steen of schakelaar. Uit frustratie trekt hij aan alle fakkels die hij kan vinden, maar daar krijgt hij geen beweging in. Opeens bedenkt hij dat naast het bordje ook een fakkel hangt. Hij onderzoekt deze fakkel ook en trekt er dan aan. Hij hoort een sissend geluid en ziet dat de dartpijl val de laatste dartpijlen afvuurt. Eindelijk zijn alle vallen onschadelijk gemaakt.

Afbeelding

Hij zal even uitrusten als Heike haar leven niet in gevaar was. Maar ondanks dat hij behoorlijk moe is, gaat hij gewoon door. Hij onderzoekt alle hoeken en gaten. Hij voelt aan alle verdachte plekken, maar heeft tot nog toe niets gevonden. Hij weet zeker dat Heike zich ergens in deze enge ruimte bevindt. Dankzij deze gedachte vindt hij de kracht om door te gaan met zijn zoektocht. Dan denkt hij weer aan de aanwijzing. Hij heeft nog één fakkel niet onderzocht.

Afbeelding

Hij besluit er voorzichtig aan te trekken. De fakkel blijkt een schakelaar te zijn, want hij kan er aan trekken. Hij kijkt om zich heen, maar tot nog toe is er niets gebeurd. Dan hoort hij een enorme dreun. Hij kijkt opzij en ziet dat de muur naast hem in beweging komt. Verbaasd kijkt hij toe hoe de muur een geheime ruimte onthult.

Afbeelding

Heike blijkt inderdaad in deze ruimte te zijn. John gaat naar binnen toe en ziet dat Heike bewusteloos op de grond ligt. Hij twijfelt geen minuut en rent meteen naar de geheime trap toe. Commissaris Fabius is in gesprek met de dokter die net gearriveerd is. De ambulance staat klaar om Heike naar het ziekenhuis te brengen. De dokter volgt John naar de ruimte waar hij Heike gevonden heeft en begint haar meteen te onderzoeken.

Afbeelding

Heike moet onmiddellijk naar het ziekenhuis toe. Alleen de brancard kan niet naar beneden toe. Daarom besluit dokter Hardonk om Heike op te tillen. Ze is in shock geraakt. Ze moet zo snel mogelijk aan de beademing. Hij weet nog niet hoe ernstig haar situatie is, maar hij is opgelucht dat ze nog geen hartstilstand heeft gehad. Volgens de dokter is ze helemaal uitgehongerd en uitgedroogd. Daarom heeft hij haar voor de zekerheid met flessen water nat gemaakt. John kijkt bezorgd toe.

Afbeelding

Zodra Heike in het ziekenhuis aankomt wordt ze meteen naar de OK gebracht. John wacht de hele tijd in de wachtkamer. Hij maakt zich ernstig zorgen en heeft van geen enkele dokter nog iets over haar toestand gehoord. Het duurt uren en het is ondertussen al de volgende dag geworden. Eindelijk komt dokter Hardonk naar hem toe. Ze gaan naar buiten toe en daar vertelt hij over de toestand van Heike. Hij vertelt dat ze iets meer dan drie dagen geen vocht of eten heeft gehad. Door de uitdroging is ze in shock geraakt. Ze zijn op het moment bezig om haar hart weer op gang te brengen. Ze heeft in het ziekenhuis een hartstilstand gekregen. Als ze de reanimatie overleefd zal ze in coma gehouden worden, zodat ze haar verder kunnen onderzoeken. Haar organen kunnen beschadigd zijn. Hij weet nog niet of ze ooit uit coma ontwaakt en of ze er een hersenbeschadiging aan overhoudt.

-----------
Volgende week wordt hoofdstuk 27 in twee delen geplaatst. Het blijft nog steeds spannend. :D

Ik ben ook wel benieuwd wat jullie vinden van mijn eigen, kleine gebouwde tombe. (A)

Ik ga ook een poll starten, want generatie twee is nu bijna afgelopen. Jullie mogen bepalen in welke stad Jane en Suzan gaan wonen. Er zijn vier opties waaruit gekozen kan worden. ;)

Laatst gewijzigd door SimsMeid op vr 24 jan 2014, 13:14, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
SimsMeid
Genetisch manipulator Genetisch manipulator
Berichten:
2009
Lid geworden op:
zo 03 feb 2013, 19:01

Re: Het drama v. d. familie Jones-Brown~h.26 / 1~G2 26-06-13

Bedankt, voor de leuke reactie en voor de mensen die al gestemd hebben. :D
Ik hoop dat er snel meer mensen stemmen, zodat de uitslag zaterdag duidelijk is. ;)

Hoofdstuk 27 deel 1

Afbeelding

John wordt daarna door dokter Hardonk weggestuurd. Hij vindt dat John iets moet eten en even moet uitrusten. Hij beloofd dat hij John meteen zal bellen als Heike haar toestand is veranderd. John komt vroeg in de ochtend pas de volgende dag thuis. Het is nog donker buiten. Als John thuis komt, is hij helemaal van de kaart. Hij heeft dan ook niet door dat het licht in de woonkamer brandt. Hij wordt zich pas bewust dat er nog iemand binnen is als Sean tegen hem begint te praten.

Afbeelding

'Hallo, John,' zegt Sean met een glimlach.
'Hoe kom jij hier binnen?' vraagt John verbijsterd.
'Wat maakt dat uit? Ik ben hier om mijn geld te eisen, John.'
'Je krijgt geen cent! Ik weet dat jij degene was die me chanteerde! Suzette, heeft me alles verteld,' schreeuwt John. Sean balt zijn vuisten en kijkt woest naar beneden.
'Ik zal later met haar afrekenen,' zegt hij tegen John.

Afbeelding

'Het is jullie schuld dat Heike nu in het ziekenhuis voor haar leven aan het vechten is! Jullie hadden nooit met Matthijs in zee moeten gaan! Hij is een slecht, gestoord en gevaarlijk! Als ik genoeg bewijzen vind, zal ik ervoor zorgen dat Suzette en jij ook voor zijn misdaden zullen opdraaien! Hoop maar dat Heike het overleefd!' schreeuwt John kwaad.
'John, maak me niet kwaad. Ik haat jou en die walgelijke familie! Ik had je kapot gemaakt als Heike er zich niet steeds mee bemoeide! Het was bijna gelukt om je uit je functie te zetten!' schreeuwt Sean.

Afbeelding

Sean versleept het kleed naar de haard en bukt zich dan om de haard aan te steken.
'We kunnen dit op de gemakkelijke manier doen of op de moeilijke manier. Als je me gewoon het geld geeft waarop ik recht heb dan vertrek ik daarna en zie je me nooit meer terug. Als dit op de moeilijke manier moet, zal alles anders verlopen,' zegt Sean. John begrijpt niet waar Sean meebezig is.

Afbeelding

John schrikt als hij ziet dat Sean in het vuur begint te poken. De vlammen in de haard worden steeds hoger.
'Wat is vuur toch fascinerend. De vlammen lijken wel te dansen. Om die reden bewonderen mensen vuur. Zelfs als een heel huis in de fik staat, komen er mensen kijken hoe het vuur alles vernietigd. Het is lastig om te controleren, maar als je het op een goede manier aansteekt, wist het alle sporen. Zo ben ik vaker ontkomen aan de autoriteiten,' zegt Sean tegen John.

Afbeelding

John beseft waar Sean mee bezig is en valt hem aan. Hij moet hem tegen houden.
'Jij gaat niet dit huis in de fik steken! Ik laat je niet ontkomen en alle sporen wissen nu het me eindelijk is gelukt om Matthijs achter de tralies te krijgen!' schreeuwt John terwijl hij op Sean zijn rug springt. Ze vallen om, maar Sean vecht terug om zich te bevrijden uit zijn greep.

Afbeelding

Het lijkt er even op dat John gaat winnen, maar dan lukt het Sean om zich uit zijn greep te bevrijden. Hij pakt de pook en slaat John bewusteloos. Daarna gaat hij verder met een brand te creëren. John komt al snel bij. Hij heeft hoofdpijn van de klap die hij heeft gekregen, maar verder voelt hij zich goed. Hij begint te hoesten van de rook die in de woonkamer hangt. Hij merkt dat er een grote brand ontstaat. De muur en de vloer voor de haard staan al in de brand.

Afbeelding

John blijft op de grond liggen waar hij ligt. Tot nog toe hebben de vlammen hem niet bereikt, maar de rook wordt steeds dikker. Hij heeft daardoor steeds minder zicht. Hij ziet wel vaag hoe de vlammen zich verspreiden. De bank staat nu ook al in de brand. Hij voelt dat zijn ogen beginnen te tranen van de rook. Daarom besluit hij om zijn ogen weer dicht te doen. Hij denkt na hoe hij zichzelf in veiligheid kan brengen. Hij herinnert zich nog vaag dat ze hem geleerd hadden om laag bij de grond te blijven.

Afbeelding

Hij kan zich niet meer herinneren waarom dat zo belangrijk is. Ondertussen is de rook zwart geworden. John merkt dat hij steeds minder goed kan nadenken en steeds meer moeite moet doen dat hij niet opnieuw bewusteloos raakt. Hij heeft steeds meer moeite met ademhalen. Hij hoort ook iemand schreeuwen. Maar hij kan het geluid niet thuis brengen. Wie is er zo aan het schreeuwen? John is helemaal vergeten dat Sean ook in de woonkamer is. Zelfs als hij zich dat wel herinnerde zal hij door de zwarte rook niet kunnen zien waar Sean zich bevindt.

Afbeelding

De rook is nu zo zwart geworden dat John helemaal niets meer kan onderscheiden. Ondertussen staat de hele woonkamer in de brand. John is nog nauwelijks bewust van dit gevaar. Hij hoort nog vaag iemand gillen. Het geluid klinkt anders dan de schreeuw. Ook dit geluid kan John niet thuis brengen. Maar voor hij zijn bewustzijn verliest, hoort hij heel zacht zijn naam. Hij denkt nog dat hij dit zich verbeeld terwijl hij zijn bewustzijn verliest.

----------
Hoe zal dit aflopen? :scared

Laatst gewijzigd door SimsMeid op vr 24 jan 2014, 13:18, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
SimsMeid
Genetisch manipulator Genetisch manipulator
Berichten:
2009
Lid geworden op:
zo 03 feb 2013, 19:01

Re: Het drama v. d. familie Jones-Brown~h.27 / 1~G2 01-07-13

Hoofdstuk 27 deel 2

Afbeelding

Suzette is met gevaar voor eigen leven het brandende huis binnen gegaan. Ze heeft John net op tijd gevonden. Maar ze kon niets meer voor haar broer doen. De tranen staan in haar ogen van de rook die ze heeft ingeademd. Als ze buiten is begint ze te huilen om het verlies van haar broer. Als ze zich genoeg vermand heeft, belt ze anoniem de hulpdiensten.

Afbeelding

Suzette legt John in het gras neer. Ze moet er vandoor. Anders zal de politie haar arresteren. Met tranen in haar ogen rent ze van John vandaan. Ze breekt haar hart terwijl ze John verlaat, maar ze denkt dat het beter is dat John niet weet dat zij zijn leven heeft gered. John heeft gelijk het is over tussen hen. Ze moeten allebei hun eigen weg gaan. Ze hoopt dat John ooit nog gelukkig wordt. Suzette zelf weet al wat zij gaat doen. Ze gaat helemaal opnieuw beginnen op een plaats waar niemand haar kent. Deze keer geen fraude of bedrog. Nee, ze gaat opzoek naar haar eigen levensgeluk. Ze weet dat haar kinderen veilig zijn en dat die het samen wel zullen redden. Daar hoeft ze zich geen zorgen om te maken.

Afbeelding

John ligt nog steeds bewusteloos op de grond. Hij heeft niet door dat Suzette hem heeft gered en dat ze hem nu voorgoed verlaat. Hij merkt niet dat hij nu veilig buiten in de frisse lucht ligt. Of dat de brand zijn huis verwoest. De buren komen één voor één nieuwsgierig kijken wat er aan de hand is. Sommige buren beginnen de hulpdiensten te bellen.

Afbeelding

Met zwaailichten en loeiende sirenes arriveren de brandweer, de politie en de ambulance bij zijn huis. De brandweer begint meteen met blussen. Ondertussen zet de politie de weg af, zodat de brandweer het vuur onder controle krijgt. John is nog steeds niet bij bewustzijn gekomen als de brandweer het laatste brandje blust.

Afbeelding

Als het vuur uit is, begint de brandweer met een inspectie. Ze moeten een rapport aan de verzekering geven over de brandschade. De woonkamer is helemaal verwoest door de brand. De rest van het huis is nog wel gered. Maar de rook en het bluswater hebben voor veel schade gezorgd. De brandweer is bang dat het huis niet langer bewoonbaar verklaard kan worden.

Afbeelding

Terwijl de brandweer een schaderapport opstelt, is de politie opzoek naar de oorzaak van de brand. Ze vinden al snel dat de brand is begonnen bij de openhaard. Het eerste onderzoek levert al op dat de brand is aangestoken. Ook ontdekt de politie al snel dat de brand één dodelijk slachtoffer heeft geëist. Het lichaam wordt door de ambulancebroeders opgehaald, zodat het in het mortuarium onderzocht kan worden. Hopelijk kan het slachtoffer snel geïdentificeerd worden.

Afbeelding

Als de politie en de brandweer klaar zijn met hun onderzoek komt John eindelijk bij bewustzijn. Commissaris Fabius wilt John eigenlijk meteen ondervragen, maar dokter Hardonk vindt dat John eerst naar het ziekenhuis moet om medisch onderzocht te worden. John blijkt niet ernstig gewond. Hij heeft alleen een buil en rook binnen gekregen. Voor de zekerheid wil het ziekenhuis dat John toch een nachtje blijft slapen. De volgende dag wordt John door commissaris Fabius ondervraagt. John vertelt alles wat hij weet, maar hij kan geen verklaring geven hoe het komt dat hij buiten in het gras lag. Het zal voor hem voor altijd een mysterie blijven wie hem gered heeft.

Afbeelding

----------
Is dit het einde van generatie twee? :O

Laatst gewijzigd door SimsMeid op vr 24 jan 2014, 13:22, 1 keer totaal gewijzigd.

Weergave- en sorteeropties

Plaats reactie