Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

316 berichten • Pagina 8 van 16

Gebruikersavatar
SimsMeid
Genetisch manipulator Genetisch manipulator
Berichten:
2009
Lid geworden op:
zo 03 feb 2013, 19:01

Re: Het drama v. d. familie Jones-Brown~hoofdstuk 14~G2 17-0

Hoofdstuk 15

Afbeelding

Suzette is een maaltijd aan het bereiden. Sean komt vanavond mee eten. Ze is een beetje zenuwachtig. Ze hoopt niet dat de hele avond uit loopt op ruzie. Ze heeft geen zin in problemen. Ze vraagt steeds meer af of ze nog wel door wilt gaan met de plannen. Aan de andere kant wilt ze Sean niet in de steek laten.

Afbeelding

John schenkt reserveert de fles nectar die hij als vakantie cadeau in Parijs van Suzette heeft gekregen. John weet niet of hij wel zo blij is dat Sean vandaag mee eet. Hij begrijpt dat Sean de oom is en dat hij graag zijn nichtjes wilt leren kennen. Hij hoopt alleen niet dat Sean weer over die zaak met hem begint. Hij vindt het erg vervelend dat Matthijs en Rosel iets van hem hebben gestolen, maar hij kan hem echt niet verder helpen.

Afbeelding

Als Sean er eindelijk is, vieren ze meteen de verjaardag van Suzette en Sean. Suzette wordt vandaag volwassen en Sean wordt alweer een oudere. Suzette is erg blij dat ze dit samen met haar broer kan vieren. Ze wenst dat alles weer snel normaal wordt, zodat ze eindelijk een leven met John kan leiden zonder geheimen en leugens.

Afbeelding

Als Sean een oudere is geworden, gaat hij naar boven om met Jane te knuffelen. Ze moet zo alweer naar bed. Suzette kijkt vertederd toe hoe lief Sean voor Jane is. Als Sean Jane aan Suzette geeft, wilt ze eigenlijk niet los gelaten worden. Suzette brengt een stevig tegen spartelende peuter naar boven toe. Voor ze Jane in bed stopt, geeft ze Jane eerst nog een flesje en verschoond ze haar luier. Pas nadat Suzette een verhaaltje voor heeft gelezen, valt de kleine eindelijk in slaap.

Afbeelding

Suzan komt laat thuis. Ze heeft bij een vriendin gegeten en samen hebben ze huiswerk gemaakt. Als ze thuis komt, moet ze meteen naar bed toe. Het is morgen gewoon weer een schooldag. Natuurlijk maakt Suzan ook kennis met haar oom Sean. Suzette ziet dat die twee het meteen goed met elkaar kunnen vinden. Suzan vertelt hem meteen haar favoriete grappen. Als Suzan naar bed moet, omhelst Sean haar en wenst haar welterusten.

Afbeelding

Als de kinderen eindelijk op bed zijn, gaan Sean, John en Suzette aan tafel. Een hele tijd zitten ze rustig te praten en te eten. Suzette voelt dat Sean haar aankijkt. Ze weet wat ze nu moet doen.
'Sean, heeft de politie Matthijs en Rosel al gearresteerd?' vraagt Suzette.
'Tot nog toe heeft de politie nog helemaal niets gedaan aan mijn zaak. Jouw John heeft meer voor me gedaan dan de politie nu doet,' zegt Sean.
'Las ik laatst niet in de krant dat ze bij de politie van Twinbrook heel erg bezuinigen. Er gaat steeds meer personeel weg en er blijft steeds meer werk liggen. Weet je nog, John? Dat artikel waar ik laatst met je over had?' vraagt Suzette. John knikt alleen maar ja. Hij voelt zich niet meer op zijn gemak.
'Dat heb ik ook laatst gelezen. Het zal me niets verbazen als mijn zaak ook op zo'n stapel is verdwenen,' zegt Sean.

Afbeelding

'Sean, ik ken wel een aantal agenten. Ik kan een keer naar je zaak vragen,' zegt John uiteindelijk.
'Dat zal ik heel fijn vinden, John. Je hebt geen idee hoeveel emotionele waarde wij hechten aan dat voorwerp. Het is een familie erfstuk,' zegt Suzette.
'John, ik weet dat je er niet meer mee wilt bemoeien, maar kan je voor mij de zwarte markten en illegale veilingen in de gaten houden? Ik ben bang dat het binnenkort weleens verkocht kan worden,' zegt Sean.
'Ik wil dat nog wel voor je doen, Sean.'
'Laat, hem dat briefje zien! Sean, dat papiertje wat je laatst aan mij had laten zien,' zegt Suzette. Sean haalt een briefje uit zijn broekzak.
'Dit heb ik gekregen van de dieven. Ik heb het ook aan de agenten laten zien, maar die doen er helemaal niets mee,' zegt Sean. John pakt het papiertje aan.

Afbeelding

John begint het briefje te lezen. Het is een chantage brief. De dief eist geld of dreigt anders het voorwerp te verkopen. Hij merkt meteen op dat de dief slim te werk is gegaan. De dief heeft de brief getypt en gewoon print papier gebruikt. Zo laat de dief geen bewijssporen na.
'Ik vind het zo erg dat ze het voorwerp willen verkopen. Ik ben haast geneigd om op de chantage in te gaan, ' zegt Sean tegen John.
'Dat zal ik niet doen, Sean. Dan eisen ze de volgende keer alleen maar meer geld,' geeft John als advies.
'Maar wat moet ik dan doen?' vraagt Sean.
'Ik zal deze zaak anders nog wel een keer onderzoeken,' zegt John.

Afbeelding

'Wil je dat echt doen?' vraagt Sean.
'Ja, ik zal wel kijken wat ik kan doen. Misschien heb ik een aanwijzing over het hoofd gezien. Of misschien levert deze chantage brief wel een nieuwe aanwijzing op.'
'Ik zal je zo dankbaar zijn als je dat wilt doen,' zegt Suzette. Ze geeft John een zoen.
'Ik betaal je goed, John. Ik zal geen vragen stellen. Onderzoek de zaak, maar op jouw manier,' zegt Sean tegen John. Daarna neemt Suzette afscheid van haar broer.

Afbeelding

Als John naar buiten loopt om te kijken of Sean al is vertrokken, ziet hij een vreemd licht. Hij vindt het er wel erg mooi uit zien. Maar zijn gedachten dwalen al snel af naar zijn belofte om de zaak te heropenen. Hij kan zich wel voor zijn hoofd slaan dat hij dat heeft beloofd. Hij weet hoe erg ze beiden teleurgesteld zullen zijn als hij opnieuw moet aankondigen dat hij de zaak moet sluiten. Misschien moet hij voor één keer naar de illegale middelen grijpen.

Afbeelding

John is zo in gedachten verzonken dat hij niet opmerkt dat er een ufo boven zijn hoofd zweeft. Zonder dat hij het door heeft, zit hij al in de straal vast. Hij merkt het pas op als hij het geluid van de motor hoort. Hij schrikt er van als hij merkt dat hij niet meer kan ontsnappen. Hij werpt nog een blik op zijn huis, maar niemand komt hem te hulp. Niemand merkt op dat de aliëns hem willen ontvoeren.

Afbeelding

Voordat hij het weet, hangt hij al in de lucht. Hij begint te schreeuwen om hulp. Maar niemand komt naar buiten toe om te kijken wat er aan de hand is. Hij vraagt zich af als iemand het had opgemerkt, zal iemand dan wel in staat zijn om hem te helpen? Hij vraagt zich af wat de aliëns met hem van plan zijn. Zal hij Suzette, Jane en Suzan ooit weer terug zien?

Laatst gewijzigd door SimsMeid op ma 30 dec 2013, 19:17, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
SimsMeid
Genetisch manipulator Genetisch manipulator
Berichten:
2009
Lid geworden op:
zo 03 feb 2013, 19:01

Re: Het drama v. d. familie Jones-Brown~hoofdstuk 15~G2 19-0

Hoofdstuk 16

Afbeelding

John keert 's avonds laat weer terug naar de aarde. Niemand staat op hem te wachten. Hij is blij dat de aliëns hem vrij hebben gelaten. Hij is nog steeds erg geschrokken wat er allemaal met hem gebeurd is. Hij kruipt naast Suzette in bed. Hij durft hier nog steeds niet over te praten als Suzette de volgende dag vraagt waar hij is geweest.

Afbeelding

John heeft nog steeds geen aanwijzing kunnen vinden in de zaak van Sean. In de middag wordt hij gebeld door Sean.
'John, als u graag wilt speuren in het huis van Matthijs kan dit het beste deze avond. Matthijs en Rosel zijn vanavond naar de film en gaan uiteten,' zegt Sean.
'Hoe komt u aan deze informatie?' vraagt John.
'Ik heb deze informatie gezien in de agenda van Rosel. Maar dat doet er allemaal niet toe. Ziet u maar wat u met deze informatie doet,' zegt Sean. Voordat John kan antwoorden hangt hij alweer op.

Afbeelding

John zegt niets tegen Suzette, maar besluit dat een kijkje nemen geen kwaad kan. Opnieuw gaat hij buiten in de tuin van Matthijs speuren, maar opnieuw levert dit niets op. Hij kijkt om zich heen en pakt dan zijn inbrekersgereedschapskist. Hij weet dat hij nu fout bezig is, maar aan de andere kant wilt hij deze zaak niet opnieuw sluiten. Het is geen lastig slot. Een aantal keer draaien en het slot begeeft het.

Afbeelding

John besluit eerst om maar gewoon te speuren naar aanwijzingen. Hij is hier één keer eerder geweest toen hij Suzette op vreemd gaan betrapte. Nu heeft hij alle tijd om het huis eens grondig te doorzoeken. John wilt zo graag bewijzen dat Matthijs de dief is dat hij steeds meer zijn eigen regels begint te overtreden. Regels waaraan een fatsoenlijke privédetective zich houdt.

Afbeelding

John vindt op de benedenverdieping geen aanwijzingen en sluipt dan naar boven toe. Boven staat een kist. John wordt nieuwsgierig naar deze kist. Als hij de kist open doet, ziet hij het gestolen voorwerp liggen. Hij kan zijn ogen niet geloven. Hij weet dat hij het eigenlijk moet laten liggen. Sporen moeten zoeken en bewijsmateriaal met een fotocamera vast te leggen. Maar hij kan geen weerstand bieden aan het feit dat hij de zaak eindelijk zelf heeft opgelost. Hij wilt de zaak niet in handen van de politie geven die tot nog toe niets heeft gedaan.

Afbeelding

Hij belt Sean die de volgende dag langs komt. Hij legt het voorwerp op zijn bureau. Hij ziet dat Sean er erg blij mee is.
'Bedankt, John ik ben blij dat u mijn zaak heeft behandeld. Ik ben benieuwd hoe u het heeft aangepakt,' zegt Sean.
'U hebt zelf gezegd dat het u niet uit maakt hoe ik deze zaak heb opgelost,' geeft John als antwoord.
'Nee, dat maakt me niets uit. Hier is uw geld dat ik u beloofd heb. Ik zal u aanbevelen als ik iemand weet die uw hulp kan gebruiken,' zegt Sean.

Afbeelding

John is blij dat hij eindelijk die zaak heeft opgelost. Maar dat blije gevoel is helemaal verdwenen als hij de volgende dag de post ophaalt. Hij vindt een chantage brief. In de brief wordt gedreigd dat er aangifte van inbraak en diefstal wordt gedaan als hij niet 1000 simdollar betaald. John weet dat als hij dit bedrag betaald de chanteur de volgende keer een brief stuurt waarin een nog hoger bedrag wordt geeisd. Hij belt Heike om advies over dit probleem.

Afbeelding

Heike komt meteen. John vertelt wat hij heeft gedaan. Hoe hij niet alleen in het huis van Matthijs heeft ingebroken, maar ook nog het bewijsmateriaal heeft meegenomen. Heike is helemaal niet blij dat hij alle regels heeft overtreden.
'Hoe kon je zo dom zijn? Je hebt toch door dat dit zaakje aan alle kanten niet klopt! Wie heeft je overgehaald om dit te doen? Ik kan me niet voorstellen dat Sean zoveel invloed op je heeft! Je kent hem nog helemaal niet lang! Of was je geobsedeerd door het idee dat jij eindelijk bewijs vond dat Matthijs een crimineel is? Ik weet dat je hem heel graag achter de tralies wilt hebben!' schreeuwt Heike tegen John.

Afbeelding

'Het spijt me, Heike. Ik ben zo stom geweest. Ik had je al veel eerder om advies moeten vragen. Ik had me niet moeten blind staren op wraak nemen op Matthijs. Je hebt gelijk ik deed dit niet voor Sean. Ik wilde Matthijs in een val laten lopen en nu ben ik zelf in mijn eigen val gelopen. Ik wilde me eerst niet bemoeien met deze zaak, maar ik wilde Suzette ook trots op me maken,' legt John aan Heike uit.
'Suzette, heeft je uiteindelijk overgehaald met een één of ander zielig verhaal? Ik dacht dat je verstandiger was, John. Ze is niet te vertrouwen. Vergeet niet dat zij vreemd is gegaan met Matthijs,' zegt Heike. John knikt alleen maar ja.

Afbeelding

'Gelukkig heb je mij om problemen op te lossen. We gaan dit afhandelen, John. Ik laat je niet in de steek. Kom, we gaan naar het politiebureau toe!'
'De politie?' vraagt John.
'We gaan eerlijk zijn tegenover de politie. Ik kan je niet beloven dat je helemaal geen straf krijgt, maar ik zal als straf een lage straf eisen. Met een beetje geluk kom je er vanaf door een boete te betalen.'
'Ben jij mijn advocaat?' vraagt John verbaasd.
'Maak je geen zorgen! Ik zie dit als een vriendendienst.'

Afbeelding

John hoeft niet de gevangenis in en mag thuis af wachten wat zijn straf wordt. De volgende dag belt Heike met de mededeling dat ze samen met commissaris Fabius langs komt. John is behoorlijk zenuwachtig. Commissaris Fabius gaat op de plaats van John zitten. Heike en John nemen aan de andere kant plaats.
'Dit is een vrij ernstige zaak, meneer Jones-Brown. Uw bevoegdheden als privédetective op zo'n manier gebruiken is hartstikke fout. Ik wilde u eigenlijk uit uw bevoegdheid zetten, maar mevrouw Elsinga heeft een goed woordje voor u gedaan. Daarnaast heeft u een blanco strafblad en bent u één van de beste privédetectives in Twinbrook. Daarom heb ik een andere straf voor u bedacht. U moet een boete van 500 simdollars betalen aan Rosel Weeling en aan Matthijs Jones-Brown. De zaak van meneer Campos is geseponeerd, omdat het bewijs van diefstal op een illegale manier is verkregen. Daarom gaan meneer Jones-Brown en mevrouw Weeling vrijuit. Meneer Campos krijgt zijn voorwerp terug, maar heeft overduidelijk leugens aan u verteld. Ik heb een grondig onderzoek gedaan in de administratie, maar ik moet concluderen dat meneer Campos nooit aangifte heeft gedaan van diefstal,' zegt meneer Fabius. John schrikt van dit nieuws.
'Bedankt, meneer Fabius dat uw deze zaak zo goed heeft opgelost. We zijn dankbaar dat deze oplossing er voor zorgt dat de zaak niet door een rechter hoeft behandeld te worden,' zegt Heike die de commissaris de hand schudt en afscheid van hem neemt.

Afbeelding

Als Heike weer terug is, zit John nog steeds verslagen op zijn stoel. Als hij merkt dat Heike er weer is, bedankt hij haar voor haar steun.
'Heike, we moeten uitvinden wie mij chanteren,' zegt John tegen Heike.
'Dat lijkt me duidelijk. Sean, Suzette, Matthijs en Rosel chanteren je. De vraag is alleen waarom. Suzette beschikt door jouw echtgenote te zijn over al jouw geld. Ze gooit op deze manier alleen haar eigen glazen in,' zegt Heike.
'Nee, ik denk dat Suzette niet eens weet dat haar broer geen aangifte heeft gedaan. Ze wilt gewoon voor hem opkomen. Ik kan me niet voorstellen dat zij een oplichter is.'
'Ja, natuurlijk alles is weer een vergissing of onwetendheid. Net als dat vreemd gaan van haar. Maar daar zijn we het nooit met elkaar over eens. Ik ga je helpen om dit grondig te onderzoeken, zegt Heike tegen John. John kijkt haar met een glimlach aan.

Laatst gewijzigd door SimsMeid op ma 30 dec 2013, 19:23, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
SimsMeid
Genetisch manipulator Genetisch manipulator
Berichten:
2009
Lid geworden op:
zo 03 feb 2013, 19:01

Re: Het drama v. d. familie Jones-Brown~hoofdstuk 16~G2 22-0

Hoofdstuk 17

Afbeelding

Jane groeit alweer snel op. Daarom leert Suzette haar maar snel een paar nieuwe vaardigheden. Eerst leert ze haar eerste woordjes en daarna leert ze Jane hoe ze haar eerste stapjes moet zetten. John kijkt toe terwijl hij Felix verwend. Felix vindt het heerlijk om op schoot te zitten. Jane kan al snel een klein stukje zelfstandig lopen.

Afbeelding

Als Jane en Suzan op bed liggen, krijgen Suzette en John ruzie. Suzette vindt het tijd worden dat Suzan de waarheid leert kennen over haar echte vader. Maar John wilt helemaal niets van dit idee weten.
'Maar John dit gaat niet om jou of mij. Jij weet als geen ander hoe het is om je vader te verliezen. Vindt je niet dat Suzan recht heeft op de waarheid? Ze wordt al bijna weer een tiener. Hoe denk je dat ze over ons denkt als ze hier ooit een keer zelf achter komt?' vraagt Suzette.

Afbeelding

'John, je moet me vertrouwen,' zegt Suzette. John denkt even na over die woorden. Hij denkt meteen weer terug aan het gesprek met Heike. Nee, hij wilt Suzette niet opnieuw gaan wantrouwen.
'Het is wel Matthijs schuld dat ik mijn vader als tiener heb verloren. Maar je hebt gelijk Suzan is wel de echte dochter van Matthijs. Ik heb tenminste mijn vader nog wel gekend voordat ik hem verloor. Ik zal het veel erger vinden als ik nooit had geweten hoe hij was,' zegt John.
'Je hebt een goede keuze gemaakt,' zegt Suzette tegen John.

Afbeelding

Suzan zorgt erg goed voor Jane, want John en Suzette hebben erg weinig tijd. Ze heeft geen idee wat haar ouders allemaal doen. Daarom geeft ze Jane een flesje als ze honger heeft. Ze houdt heel erg veel van Jane en knuffelt graag met haar. Ze speelt ook graag samen met haar kiekeboe of met de blokken. Ze zijn hele goede vrienden geworden.

Afbeelding

Vandaag wordt Jane een kind. Ze houden een bescheiden verjaardagsfeestje. Suzette brengt Jane naar de taart toe. Jane weet niet hoe ze de kaarsje uit moet blazen. Daarom doet Suzette het voor. Uiteindelijk blaast ze samen met Suzette de kaarsjes uit. Daarna groeit ze op tot een kind.

Afbeelding

John en Suzan moedigen Jane aan om de kaarsjes uit te blazen. Suzan kan niet wachten tot dat haar zusje ook een kind is geworden. Dan kunnen ze eindelijk samen naar school gaan en nog veel meer leuke dingen doen samen. John zwaait met een ratelaar. Hij is ook heel blij dat zijn dochter eindelijk opgroeit, maar terwijl ze dat doet bedenkt hij dat dit al betekend dat hij ook ouder wordt. Voor hij het weet is Jane de nieuwe stamhouder van generatie drie.

Afbeelding

Suzan en Jane zijn nog steeds de beste vrienden. Ze omhelzen elkaar blij.
'Gefeliciteerd, met je verjaardag,' zegt Suzan.
'Bedankt! Ik heb echt zin om nu samen leuke dingen te doen,' zegt Jane.
'Ik ben zo trots op je,' zegt John haar vader.

Afbeelding

Daarna gaan ze gezamenlijk taart eten. Suzan heeft de taart weer zelf gebakken. Iedereen smult er weer lekker van.
'Bedankt, voor het leuke feest. Ik ga naar bed, want ik wil mijn eerste schooldag niet missen,' zegt Jane. Suzan wilt achter haar aan lopen naar boven.
'Wacht, we willen nog iets met jullie bespreken,' zegt Suzette.

Afbeelding

Suzette, John, Jane en Suzan nemen plaats in de woonkamer. Suzette begint het gesprek. John wilt zich er helemaal niet mee bemoeien.
'Wij! Ik bedoel ik. Ik wil jullie iets vertellen. John is niet Suzan haar echte vader, maar haar oom. Matthijs de adoptiebroer van John is de echte vader van Suzan. Dit betekent dat jullie halfzussen van elkaar zijn,' vertelt Suzette. Ze heeft het er erg moeilijk mee om op te biechten dat ze vreemd is gegaan met Matthijs.

Afbeelding

Suzan schrikt zich rot van dit nieuws. Ze had altijd gedacht dat John haar echte vader is en dat Jane haar kleine zusje is. Ze had hier nooit aan getwijfeld, want ze heeft het blonde haar en de blauwe ogen van John en voor de rest lijkt ze heel erg op haar moeder. Jane heeft alleen het haar van haar moeder en lijkt voor de rest op John. Hoe kunnen ze nu maar halfzussen zijn? En hoe kan haar moeder vreemd zijn gegaan met Matthijs? Wie is Matthijs? Ze heeft hem nog nooit ontmoet.

Afbeelding

Helemaal van streek gaan Jane en Suzan naar bed. Suzan wilt net naar haar slaapkamer lopen als Jane haar roept.
'Het maakt mij helemaal niet uit dat we halfzussen zijn. Dit veranderd niets aan onze vriendschap. Ik heb een idee. We gaan morgen uit school op zoek naar je echte vader,' fluistert Jane zacht in Suzan haar oor.
'Wil je dat voor me doen?' vraagt Suzan verbaasd. Jane knikt ja.

Laatst gewijzigd door SimsMeid op ma 30 dec 2013, 19:28, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
SimsMeid
Genetisch manipulator Genetisch manipulator
Berichten:
2009
Lid geworden op:
zo 03 feb 2013, 19:01

Re: Het drama v. d. familie Jones-Brown~hoofdstuk 17~G2 24-0

Bedankt, voor de leuke reacties en voor de complimenten over mijn schrijfstijl. :D

Ik vind zelf Rosel ook een erg mooie sim, maar vooral door haar prachtige groene ogen. :wub Ik vind trouwens Suzette ook erg mooi, want die heeft heel mooi haar. :love Namelijk lichtbruin en donkerbruin door elkaar gemixt. De stamhouder van generatie drie heeft dit geërfd. :swing

Dit is helaas niet zichtbaar op de screens. :sweatdrop

Ik plaats nu screens waarop dit wel te zien is. ;)

Afbeelding

Rosel

Afbeelding

Afbeelding

Suzette

Alle nieuwe (stille) lezers heet ik ook welkom. :knuffel

Ik begrijp nog steeds niet waarom de aliens John ontvoerden, want ik heb niet door de telescoop gekeken of ruimtestenen verzameld. Zijn inzicht heb ik door schaken en interacties van privédetectives verhoogd. :)
Gebruikersavatar
SimsMeid
Genetisch manipulator Genetisch manipulator
Berichten:
2009
Lid geworden op:
zo 03 feb 2013, 19:01

Re: Het drama v. d. familie Jones-Brown~hoofdstuk 17~G2 24-0

Hoofdstuk 18 deel 1

Afbeelding

Suzan en Jane gaan uit school op de fiets naar Matthijs toe. Ze zijn allebei erg benieuwd wat voor iemand hij is. Suzette of John hebben nooit over hem gepraat. Ze begrijpen allebei niet waarom John nooit iets over zijn adoptiebroer Matthijs heeft verteld. Als hij praat over zijn eigen jeugd heeft hij het altijd over zijn ouders en Ricardo. Daardoor wisten ze niet eens dat John nog een adoptiebroer had.

Afbeelding

Suzan kijkt Jane aan. Ze durft nauwelijks naar de deur toe te lopen. Het pad naar de deur lijkt wel eindeloos. Als ze genoeg moed heeft verzameld om snel naar de deur toe te lopen, staat ze aarzelend voor de deur te wachten. Ze kijkt nog een keer achterom naar Jane. Jane steekt haar duim op. Dat geeft haar genoeg moed om op de deurbel te drukken. De bel rinkelt vier keer. Ze wacht een paar minuten, maar als nog steeds niemand open doet, wilt ze weglopen. Opeens hoort ze iemand roepen. Ze kijkt om en ziet een grote man met zwart haar voor haar staan.

Afbeelding

'Wat kom je doen? Dit is privé terrein. Ik wil geen kinderen in mijn tuin hebben. En als je iets wilt verkopen voor een één of andere goed doel ben je aan het verkeerde adres,' zegt de man helemaal niet vriendelijk. Suzan is helemaal overdonderd. Ze ziet helemaal geen overeenkomsten met haar vader. Is dit wel haar vader?
'Bent u mijn vader?' vraagt Suzan aarzelend.
'Waar heb je het over?' vraagt de man.
'Mijn moeder Suzette heeft verteld dat niet John, maar u mijn vader bent.'

Afbeelding

'Maar als u mij niet wilt ontmoeten dan heb ik daar alle respect voor. Ik was gewoon benieuwd naar mijn biologische vader. Suzan wilt weer naar haar fiets lopen.
'Wacht! Wat is je naam?' vraagt de man.
'Suzan. Suzan Jones-Brown,' geeft Suzan als antwoord.
'Leuke, naam. Sorry dat ik zo naar tegen je deed. Natuurlijk wil ik mijn eigen dochter wel leren kennen,' zegt de man met een vreemde grijns.
'Vind u het leuk om een sneeuwpop te maken?' vraagt Suzan.
'Ja, dat lijkt me wel leuk. Noem me maar gewoon je en Matthijs. Dat formele is niets voor mij,' zegt Matthijs tegen Suzan. Suzan knikt ja.

Afbeelding

'Dit is mijn halfzusje Jane,' zegt Suzan tegen Matthijs.
'Aangenaam kennis te maken,' zegt Jane beleefd. Matthijs knikt alleen maar ja.
'We zijn hele goede vrienden,' zegt Suzan.
'Misschien wilt u wel op de verjaardag van Suzan komen. Ze wordt morgen alweer een tiener,' zegt Jane.
'Ik weet niet eens hoe mam en John daarover denken,' fluistert Suzan tegen Jane.
'Het lijkt me heel leuk om te zien hoe Suzan alweer een tiener wordt,' zegt Matthijs.
'Ja, het lijkt me heel leuk als je komt,' zegt Suzan.

Afbeelding

Suzan pakt een handvol sneeuw. Ze leidt Matthijs af en raakt hem dan met een vol treffer. Hij kan er wel om lachen.
'Die krijg je terug,' roept Matthijs met een grijns. Al snel beginnen ze een sneeuwballengevecht. Suzan vraagt of Jane ook mee doet en die vindt het ook heel leuk en gezellig. Zo beleven Suzan en Jane een leuke middag met Matthijs.

Afbeelding

Suzan omhelst Jane voor ze weer naar huis gaan.
'Ik ben zo blij dat jij me hebt overgehaald om Matthijs op te zoeken. Ik vind het heel dapper van je dat je mijn vader zelfs heb gevraagd om naar mijn verjaardag te komen. Je bent mijn lieve zusje en mijn aller beste vriendin,' zegt Suzan dankbaar.
'Graag gedaan. Daar zijn we zusjes en vriendinnen voor,' zegt Jane.

Afbeelding

De volgende dag is Suzan alweer jarig. John is minder blij als ineens blijkt dat Matthijs langs komt. Hij loopt naar hem toe om te vragen of hij kan vertrekken.
'Ik weet niet wat jij hier doet, maar je bent hier niet welkom,' zegt John tegen Matthijs.
'Misschien ben ik wel uitgenodigd,' zegt Matthijs tegen John.
'Nou ik weet niet wie jou heeft uitgenodigd, maar je kan nu weer vertrekken. Na alles wat jij hebt aangericht hoor je in de gevangenis te zitten,' zegt John. Hij wijst Matthijs de deur.

Afbeelding

'Nee! Je mag hem niet wegsturen. Ik heb hem uitgenodigd. Hij is nog nooit op één van mijn verjaardagen geweest. Je begrijpt toch ook wel dat ik mijn vader graag op deze verjaardag wil hebben. Ik wil hem graag beter leren kennen,' legt Suzan aan John uit. John werpt Matthijs nog een lelijke blik toe en went zich dan tot Suzan.
'Sorry, lieverd. Ik wist niet dat jij je… vader… hebt uitgenodigd. Als jij graag wilt dat hij aanwezig is op jouw verjaardag. Dan mag hij wel blijven,' zegt John.

Afbeelding

Als Suzan weg is, neemt John Matthijs nog even apart.
'Wij mogen elkaar niet door wat er allemaal tussen ons gebeurd is, maar ik laat niet de verjaardag van Suzan verpesten. Ik houd je daarom in de gaten.'
'Wat denk je, John? Dat ik de verjaardag van mijn eigen dochter ga verpesten. Ik ben misschien in jouw ogen een slechterik, maar ik heb ook gevoelens,' zegt Matthijs tegen John. Ze kijken elkaar nog één keer met een vernietigende blik aan. Daarna gaan ze naar Suzan kijken die opgroeit naar een tiener.

Laatst gewijzigd door SimsMeid op ma 30 dec 2013, 19:33, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
SimsMeid
Genetisch manipulator Genetisch manipulator
Berichten:
2009
Lid geworden op:
zo 03 feb 2013, 19:01

Re: Het drama v. d. familie Jones-Brown~h.18 / 1~G2 29-04-13

Hoofdstuk 18 deel 2

Afbeelding

Iedereen kijkt toe hoe Suzan een tiener wordt. Suzette wordt er een beetje emotioneel van dat haar dochter alweer een tiener wordt. Ze hoopt dat ze een leuke dag beleefd vandaag. Ze is blij dat Suzan haar vader heeft leren kennen. Het is ook erg leuk dat Matthijs op de verjaardag aanwezig is. Ze hoopt alleen of het allemaal wel goed gaat tussen Matthijs en John. Ze weet dat ze elkaar haten.

Afbeelding

Daarna gaan ze met ze allen taart eten. Opnieuw heeft Suzette de taart zelf gebakken. Ze kijkt trots naar haar dochter die duidelijk straks een prachtige vrouw wordt. Ze kijkt ook naar Matthijs die heerlijk zit te smullen van zijn taartstukje. Ze ziet dat hij zich ook erg vermaakt op dit feest.

Afbeelding

Het wordt alleen maar gezelliger. Jane daagt Sean uit voor een kussengevecht. Suzette is erg blij dat haar broer zo goed om kan gaan met zijn nichtjes. Ze moet lachen als ze ziet dat Sean en Jane de grootste lol met elkaar hebben. Ze hoopt alleen dat Jane en Sean wel al veren opruimen anders ligt de hele woonkamer vol met veertjes van de kussens.

Afbeelding

Suzette loopt naar buiten toe en ziet dat Heike gitaar speelt. Ze blijft even staan om te luisteren. Ze vindt dat Heike al erg goed kan spelen. Felix komt ook even luisteren. Al snel begint de kat mee te miauwen. Suzette moet er wel om lachen. Als ze weer naar binnen gaat, stuurt ze Jane naar bed toe en neemt ze afscheid van haar broer.

Afbeelding

Rianne is ook gekomen op het verjaardagsfeest van Suzan. Rianne vertelt dat het een lange reis was, maar dat ze niet wilde missen dat Suzan een tiener werd. Suzan is erg blij dat ze er is. Ze biedt haar verontschuldiging aan dat ze niet op haar verjaardagsfeest is geweest. Rianne zegt dat ze wel begrijpt dat Jane en Suzan nog te jong waren om zo maar tijdens een doordeweekse dag op haar verjaardag te komen. Daarna vraagt Suzan of Rianne blijft logeren. Dat vindt Rianne erg leuk en omhelst Suzan dankbaar.

Afbeelding

Als Suzan en Rianne net plezier willen gaan maken, krijgen John en Matthijs ruzie. Een ruzie die al snel veranderd in een gevecht. Allebei hebben ze helemaal niet door dat alle gasten naar ze kijken. Het wordt een professionele gevechtswedstrijd, want ze zijn allebei erg goed in oosterse vechtkunst.

Afbeelding

Suzan is helemaal niet blij met dit gevecht. Ze voelt zich voor schudt gezet door haar eigen vader en John. Ze kijkt Rianne aan die ook geschrokken kijkt. Ze weet niet hoe ze dit kan stoppen. Ze merkt dat sommige gasten de twee zelfs gaan aanmoedigen. Terwijl andere gasten duidelijk hun afkeuring laten merken. Van schrik doet ze haar hand voor haar mond. Gelukkig maakt haar moeder een eind aan het gevecht.

Afbeelding

Suzan loopt naar Matthijs toe. Ze omhelst hem en zegt dan tegen hem dat hij beter kan gaan. Ze wilt niet weten wie het gevecht is begonnen, maar ze wilt op een normale manier afscheid nemen van haar vader. Gelukkig wilt Matthijs vrijwillig vertrekken. Hij werpt nog een vuile blik naar John en gaat dan naar huis toe.

Afbeelding

Suzette is behoorlijk boos op John. Ze vindt dat John zich als een klein kind heeft gedraagt. Hij heeft het verkeerde voorbeeld gegeven en zich belachelijk gemaakt ten overstaande van alle gasten. John ziet ook wel in dat hij zich ernstig heeft misdragen en geeft het uiteindelijk toe dat hij fout zat. Dan maken Suzette en John het weer goed met elkaar. Suzette begrijpt ook wel dat deze situatie erg moeilijk is voor John.

Afbeelding

Jane heeft als cadeau van haar ouders een nieuwe kamer gekregen toen ze een kind was geworden.

Afbeelding

Ook Suzan heeft als cadeau van haar moeder en John een nieuwe kamer gekregen toen ze een kind was geworden. Deze kamer wordt nu opnieuw aangepast.

Afbeelding

Zo is de kamer nu geworden. Suzan is erg blij met dit cadeau.

Laatst gewijzigd door SimsMeid op ma 30 dec 2013, 19:37, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
SimsMeid
Genetisch manipulator Genetisch manipulator
Berichten:
2009
Lid geworden op:
zo 03 feb 2013, 19:01

Re: Het drama v. d. familie Jones-Brown~h.18 / 2~G2 01-05-13

Bedankt, voor de leuke reacties. :D In mijn screens is de stamboom aangepast. ;)

Hoofdstuk 19

Afbeelding

John is nog steeds erg druk bezig met het onderzoek naar de chanteur. Hij heeft van Heike al veel informatie gekregen over Matthijs en Rosel. Uit het onderzoek is gebleken dat Rosel uit Parijs komt. Ze is een dag nadat John en Suzette weer naar huis gingen naar Twinbrook gereisd. Heike vermoedt een verband tussen Suzette en Rosel, maar daar wilt John niets van weten.

Afbeelding

Het enige wat hij nog wel wilt toegeven is dat Sean tegen hem gelogen heeft. Sean kan nooit een relatie hebben gehad met Rosel als die al die tijd in Parijs woonde. Matthijs kan haar daardoor ook niet gekend hebben. Dus moeten Rosel en Matthijs wel zijn betaald door Sean om mee te doen aan dit toneelstukje. Hij start zijn pc op en wilt net de bestanden openen die Heike vandaag weer heeft gestuurd als ineens een heel eng filmpje wordt getoond. Hij weet meteen dat Jane weer een geintje heeft uitgehaald. Hij begrijpt niet waarom zijn dochter de laatste tijd zo doet.

Afbeelding

Suzette is bezig met de boel opruimen. Ze moet opschieten, want ze heeft zo meteen een afspraak met Sean. Sean is bezig met een nieuw plan om John geld af te roffelen. Als ze net bezig wilt gaan met de afwas wordt ze helemaal nat gespoten. Ze weet nu al dat Jane weer met de kraan heeft gerommeld. Mopperend begint ze de vloer maar te dweilen. Nu moet ze ook nog haar kleren afdrogen.

Afbeelding

'Wat ben je laat,' zegt Sean tegen Suzette.
'Het spijt me. Jane had weer een geintje uitgehaald waardoor ik nog moest dweilen. Ik begrijp niet wat de laatste tijd met haar aan de hand is,' zegt Suzette.
'Kinderen kunnen lastig zijn. Ik ben blij dat ik ze niet heb,' zegt Sean.
'Als ze nu al zo is vraag ik me af hoe ze straks is als ze een tiener is,' zegt Suzette.
'Waarschijnlijk een lastige puber. Bereid je maar voor op het ergste. Wacht eens even dat brengt me op een idee. Veel beter dan het idee dat ik eerst had. Ik neem nog wel weer contact met je op, Suzette.'
'O, oké! Tot ziens,' zegt Suzette.

Afbeelding

Alleen Suzan weet wat er met Jane aan de hand is. Jane krijgt veel te weinig aandacht van haar ouders. Ze snakt naar deze liefde en haalt daarom steeds vervelende geintjes uit. Ze weet ook niet waar Jane haar ouders allemaal mee bezig zijn, maar ze weet wel hoe ze Jane kan opvrolijken. Ze neemt Jane mee naar de speeltuin en gaat met haar op de trampoline springen.

Afbeelding

Daarna gaat ze met Jane schommelen. Ze merkt dat het al veel beter gaat met Jane nu Suzan tijd vrij maakt om met haar te spelen. Ze hoort Jane lachen terwijl ze haar duwt, zodat ze nog harder kan schommelen. Suzan merkt dat Jane zich al veel minder verveeld waardoor ze weinig tot geen geintjes meer uithaalt.

Afbeelding

Als Jane haar ouders geen tijd hebben om voor het eten te zorgen. Zorgt Suzan er voor dat Jane toch te eten krijgt. De ene keer neemt ze Jane mee naar de snackbar of maakt ze zelf een snelle maaltijd. Deze keer neemt ze Jane mee naar één van de eetkraampjes op het winterfestival. Suzan heeft steeds meer het gevoel dat zij degene is die voor Jane zorgt en haar opvoedt.

Afbeelding

Het ging de laatste tijd niet zo goed met Jane haar cijfers op school. Daarom helpt Suzan Jane elke avond met haar huiswerk. Ze haalt nu wel weer mooie cijfers. Het kost alleen Suzan erg veel tijd, want als Jane naar bed is gebracht moet zij haar eigen huiswerk nog maken. Gelukkig lijden haar eigen cijfers hier niet onder.

Afbeelding

Op Sneeuwvlokdag neemt Suzan Jane mee naar het winterfestival. Ze weet dat haar moeder druk bezig is met het voorbereiden van een feest. Er zullen veel gasten komen. Ze besluit dat het tijd wordt om Jane ook eens wat leuke dingen te leren. Eerst leert ze Jane schaatsen. Jane vindt het vooral leuk om samen te draaien.

Afbeelding

Daarna leert Suzan Jane sneeuwboarden. Jane vindt het sneeuwboarden hartstikke leuk. Suzan houdt haar goed in de gaten, want ze wilt niet dat Jane zich ernstig bezeerd. Ze houdt ondertussen ook de tijd in de gaten, want haar moeder zal niet blij zijn als te laat op het feest arriveren.

Laatst gewijzigd door SimsMeid op ma 30 dec 2013, 19:41, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
SimsMeid
Genetisch manipulator Genetisch manipulator
Berichten:
2009
Lid geworden op:
zo 03 feb 2013, 19:01

Re: Het drama v. d. familie Jones-Brown~hoofdstuk 19~G2 03-0

Bedankt voor de leuke reacties. Ik vind het ook erg leuk om te schrijven dat Suzan zo behulpzaam is. :D

Hoofdstuk 20

Afbeelding

Als Jane en Suzan thuis komen, is de eerste gast al gearriveerd. Het cadeaufeest kan bijna beginnen. Ze vinden het heel leuk dat ze straks een cadeau mogen open maken. Iedereen mag een cadeau op de stapel leggen en nu maar hopen dat iedereen het goede cadeau pakt.

Afbeelding

Matthijs is ondanks de toestand op Suzan haar verjaardag toch weer uitgenodigd. Suzette heeft met John overlegd en die ziet nu wel in dat het geen zin heeft om Matthijs te weigeren. Hij heeft beloofd dat hij geen ruzie zal zoeken. Hij vindt het ook belangrijk dat Matthijs en Suzan een goede band krijgen.

Afbeelding

Suzan gaat op een fauteuil bij de haard zitten. Ze begint een gesprek met Matthijs dat ze best wel zenuwachtig is voor het eindbal. Vanavond haalt een limousine Suzan en Rianne op. Suzan heeft aan een docent gevraagd of het goed is dat ze Rianne ook mee mocht vragen. Gelukkig was het geen probleem dat Rianne nu in Appaloosa Plains woont.

Afbeelding

Ricardo en Lani zijn ook vanuit Appaloosa Plains naar het cadeaufeest gekomen. Ricardo vindt het niet fijn dat Matthijs ook aanwezig is, maar heeft zijn komst wel geaccepteerd. John is erg blij dat zijn jongere broer er is en begint meteen een gesprek over de misdaad in Appaloosa Plains. Ricardo vertelt trots over zijn geweldige artikelen.

Afbeelding

Jane gaat naast Rianne zitten. Jane vertelt trots hoe goed haar zus haar helpt met haar huiswerk. Dankzij Suzan heeft ze voor haar laatste toets een tien gehaald. Rianne vindt het erg leuk om met Suzan haar jongere zusje te praten over school. Ze wilt zelf ook graag een broertje of zusje.

Afbeelding

Dan is het eindelijk zover en mag iedereen een cadeau van de stapel pakken. Jane is als eerste aan de beurt. Zij krijgt een nieuwe kinderfiets. Dan is Suzan aan de beurt. Zij krijgt een afschuwelijk cadeau. Meteen vraagt zich af of Matthijs of John deze misschien aan elkaar wilde geven. Een beetje teleurgesteld ziet ze dat Rianne en Matthijs wel een leuk cadeau hebben.

Afbeelding

Dan is Lani aan de beurt. Ook zij krijgt een leuk cadeau. Ook Ricardo heeft gelukkig een leuk cadeau gekregen. Dan is John aan de beurt. Hij is erg blij met zijn nieuwe schaakbord. De stukken van zijn oude schaakbord zijn al behoorlijk versleten.

Afbeelding

Daarna horen ze getoeter. De limousine staat al op Rianne en Suzan te wachten. Snel doen ze hun jas aan en rennen naar buiten toe. De rest van de gasten wensen ze veel plezier.

Afbeelding

Als Suzan en Rianne vertrokken zijn, gaan ze weer verder met het feest. Sean is nu aan de beurt om een cadeau te pakken. Daarna Heike en als aller laatste Suzette.

Afbeelding

Plotseling komt er een ongenodigde gast binnen die ook nog een cadeau op de stapel neerlegt. Niemand weet hoe deze mevrouw van het feest wist.

Afbeelding

Suzette test haar cadeau meteen even met John uit. Iedereen juicht als John onder de maretak kust. Daarna wordt de muziek aangezet en beginnen de gasten met elkaar te dansen.

Afbeelding

John gaat met Heike dansen. Heike fluistert vlug iets in zijn oor.
'Ik heb weer wat ontdekt. Ik denk dat het tijd wordt dat ik op onderzoek uit ga,' zegt Heike zachtjes tegen John.
'Heb je meer informatie gevonden dan wat je de laatste tijd hebt doorgestuurd?' vraagt John verbaasd. Hij dacht dat het onderzoek aardig op slot zit.
'Een contactpersoon wilt me meer informatie geven als ik naar Parijs ga. Dat betekent dat ik drie dagen niets voor je kan doen. Probeer dus niet in de problemen te komen. En bel me alleen als er een noodgeval is,' fluistert Heike. John knikt ja.

Afbeelding

Suzan is koningin van het eindbal geworden. Ze krijgt complimenten voor haar dans kwaliteiten. Helaas wordt er iemand jaloers en breekt er een gevecht uit. Jammer genoeg heeft geen van de jongens haar ten dans gevraagd. Dus of het wel zo'n geslaagd feest is wil Suzan niet aan John of haar ouders vertellen.

----------
Het volgende hoofdstuk is vanuit Heike geschreven. In dit hoofdstuk wordt verteld wat Heike allemaal gaat ontdekken in Parijs. ;) Daarna zullen jullie ontdekken wat Sean deze keer van plan is. :) En snel daarna ga ik de spannende hoofdstukken schrijven. :swing
Deze generatie wordt langer dan generatie één en zal weer een verrassend einde hebben. :fluit Hopelijk vinden jullie dat niet erg. :sweatdrop

Laatst gewijzigd door SimsMeid op ma 30 dec 2013, 19:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
SimsMeid
Genetisch manipulator Genetisch manipulator
Berichten:
2009
Lid geworden op:
zo 03 feb 2013, 19:01

Re: Het drama v. d. familie Jones-Brown~hoofdstuk 20~G2 06-0

Hoofdstuk 21

Afbeelding

Heike ontmoet voor haar hotel rechercheur Paris. Hij geeft haar een hand heet haar welkom in Parijs. Hij begint ook een beetje te flirten met haar. Heike kan er wel om lachen. Fransen zijn ook echt charmeurs.
'U ziet er prachtig uit mevrouw Elssinga. Ik dacht alleen dat u blond was. En waarom hebt u zich gekleed als een burgerlijke Franse vrouw?' vraagt rechercheur Paris
'Ik ben incognito. Ik wil niet opvallen. U kunt me beter Hilde Elsschot noemen tijdens mijn verblijf in Parijs,' antwoord Heike hem.
'Dan bent u mijn nieuwe partner. Noem mij dan maar Pierre,' zegt hij terwijl hij Heike haar hand vastpakt en er een kus op drukt. Heike moet er om lachen.

Afbeelding

Pierre neemt Heike mee naar de bibliotheek waar twee hele oude pc's staan.
'U bent nieuwsgierig naar Sean en Suzette Campos en ook naar Rosel Weeling. U hebt over de telefoon vertelt dat u denkt dat ze uw cliënt chanteren. Een mening waarvan ik u helaas alleen maar in het gelijk kan stellen. Zoals u weet heb ik een zaak behandeld waarin Sean hoofdverdachte is. Hij wordt verdacht van oplichterij en chantage. Ik was er niet bijgehaald als dit niet totaal uit de hand was gelopen.'
'Kunt u me iets meer vertellen? Ik hoef niet alle details te weten.'
'Zoals u weet houd ik me bezig met ernstige misdrijven. Sean heeft een aantal keer de hulp ingeroepen van de maffia die zijn slachtoffers ernstig hebben mishandeld. Helaas hebben deze schurken nooit bekend dat ze dit in opdracht van Sean deden. Hiervoor is helaas ook geen bewijs. Dit is mijn persoonlijke vermoeden. Ik baseer dit op het feit van de zaak die ik wel heb behandeld, maar nooit is opgelost.'

Afbeelding

Heike luistert aandachtig terwijl ze haar informatie ordent die ze tot nu toe heeft gevonden dankzij al haar connecties.
'Ik heb in de krant gelezen dat één van de slachtoffers op mysterieuze wijze is verdwenen toen hij een verklaring wilden afleggen waarmee hij aantoonde dat Sean hem chanteerde,' zegt Heike. Pierre knikt alleen maar bevestigend ja.
'Een belangrijk persoon die zichzelf in de problemen brengt als hij de waarheid vertelt. Meteen na de verdwijning van de man zijn Sean en Suzette vertrokken,' vertelt Pierre aan Heike. Hij wilt duidelijk niets vertellen over de chantage.
'Klopt het dat deze man de hoofdcommissaris van politie was?' vraagt Heike.
'Corruptie was in die tijd een groot probleem, mevrouw Elsschot.'

Afbeelding

Pierre neemt Heike mee naar het geboortehuis van Sean en Suzette. Heike vindt het een mooi huis. Een huis waarin zij ook wel wilt wonen.
'In dit huis heeft Suzan haar kinderen Suzette en Sean groot gebracht. Suzan is een lieve vrouw die de kinderen wel op het rechte pad had gehouden als ze niet was getrouwd met een Campos. De man die ze trouw bleef, maar haar al snel in de steek liet en haar in haar eentje haar twee kinderen heeft laten opvoeden. Sean is een echte Campos en raakte al vrij snel op het slechte pad. Suzette lijkt op Suzan. Daarom is het jammer dat Suzette als tiener alleen nog maar haar broer Sean had.'
'Denkt u dat Suzette haar broer hielp met zijn oplichterij en chantage?'
'Suzette is erg loyaal aan Sean. Ik ben er van overtuigd dat ze alles voor hem zal doen, maar in tegenstelling tot haar broer heeft zij wel een geweten,' zegt Pierre.

Afbeelding

Heike wilt weten waar Rosel woont en wat ze voor de kost doet, maar Pierre weet dat niet. Ze besluiten het te vragen. Heike lijkt het slim om naar de plaatsen te gaan waar Suzette met de caissières heeft gepraat. Dat lijkt haar een goede manier om stiekem een boodschap door te geven. De caissière van de boekhandel en bibliotheek is niet erg behulpzaam. Ze kijkt nauwelijks naar de foto's van Suzette, Rosel en John. Ze zegt steeds dat ze zoveel mensen ziet dat ze echt niet kan onthouden wie wie is. Als ze naar buiten stappen zegt Pierre dat hij dat vreemd vindt, omdat Suzan, de moeder van Suzette, een beroemd schrijfster was in Parijs.

Afbeelding

In de souvenirwinkel hebben ze meer geluk. De man vertelt meteen dat Rosel regelmatig iets koopt in zijn winkel. Hij weet haar adres, omdat ze ook regelmatig iets naar haar huis toe laat verzenden. Hij weet alleen niet wat voor baan Rosel heeft. Pierre glimlacht tegen Heike als ze weer buiten staan.
'Deze informatie is zeker weten betrouwbaar. Rosel heeft duidelijk met deze man lopen flirten en veel gepocht over haar rijkdom. Rosel houdt van mannen en geld. Daar doet ze heel veel voor. Maar ik weet zeker dat ze Sean en Suzette ook erg trouw is. Als tiener was al verliefd op Sean. Dat is uiteindelijk niets geworden, maar je weet het spreekwoord liefde maakt blind,' zegt Pierre met een knipoog.

Afbeelding

Heike en Pierre staan voor het huis van Rosel. Als ze aanbellen doet niemand open. Uiteindelijk moeten ze concluderen dat Rosel niet thuis is. Heike maakt op dat moment gebruik om Pierre nog een vraag over de hoofdcommissaris te stellen.
Wat denk jij wat er met de hoofdcommissaris is gebeurd?' vraagt Heike.
'Officieel is hij verdwenen. Onofficieel denk ik dat hij vermoord is. Hij zal zijn familie niet in de steek laten nu hij wist dat hij ernstig ziek was en niet lang meer te leven had. Hij had alles geregeld. Er was zelfs al een plaatsvervanger benoemd. Hij kon met een gerust hart zonder al te grote consequenties schoon schip maken. Dat is vast de reden dat hij nu wel zijn fouten durfde op te biechten,' vertelt Pierre.

Afbeelding

Heike heeft bedacht om eerst naar het museum te gaan. Ze weet nog dat John haar vertelde dat het hem meteen opviel dat Suzette heel veel kennis heeft van museumvoorwerpen, maar ze wilde niet uitleggen hoe dat kwam. Heike denkt dat Suzette hier heeft gewerkt. De directrice van het museum wilt ze graag te woord staan. Heike vraagt of Suzette Campos hier heeft gewerkt. Meteen begint de vrouw te glimlachen vertelt ze dat Suzette en Rosel als tieners gidsen waren op de schilderijgalerij. Ze vindt het erg leuk dat ze altijd veel interesse hadden in de museumvoorwerpen, zodat ze de toeristen goed konden toelichten. Ze vertelt dat ze dit bijbaantje hadden, omdat ze graag met z'n tweeën voor het eerst op vakantie wilden. Als Heike vraagt of ze weet waar Rosel nu werkt, moet de directrice helaas het antwoord schuldig blijven.

Afbeelding

Heike besluit daarom om naar de nectarmakerij te gaan. Ze weet dat Suzette John hier naar toebracht en daarna ineens verdween. Ze besluit de foto's van John, Suzette en Rosel aan de vrouw te laten zien. De vrouw reageert niet op de foto's van Suzette of John. Maar Rosel kent ze wel. Tot Heike haar verrassing blijkt Rosel hier te werken. Nu heeft ze eindelijk de plaats ontdekt waar Rosel en Suzette met elkaar in contact zijn gekomen. Ze vraagt meteen aan Rosel haar nieuwe bazin of ze er problemen mee heeft dat ze Rosel onder werktijd een aantal vragen stellen. De vrouw heeft daar geen problemen mee zolang Rosel er maar voor zorgt dat alles klaar staat voor een grote groep die straks nectar komen proeven.

Afbeelding

Heike en Pierre zien dat Rosel druk bezig is met het inschenken van de glazen. Ze heeft Heike of Pierre nog niet opgemerkt. Pierre besluit deze keer het woord te nemen. Ze doen net of zijn zaak heropend wordt.
'Mevrouw Weeling, ik ben rechercheur Pierre Paris en dit is mijn partner Hilde Elsschot. We zijn hier om een aantal vragen te stellen over een zaak die heropend wordt. En vragen daarom om uw medewerking,' legt Pierre aan Rosel uit.

Afbeelding

Rosel zet de kan neer en kijkt nu Pierre en Heike aan.
'Zegt u maar wat ik voor u kan doen rechercheur Paris,' zegt Rosel.
'U bent onlangs naar Twinbrook vertrokken en hebt daar voor een lange tijd verbleven. Mag ik u vragen wat u daar deed?' vraagt Pierre
'Ik ben daar op vakantie gegaan? Ik had gehoord dat Twinbrook een mooie plaats is.'
'Hebt u in Twinbrook contact gezocht met Sean Campos of met de familie Jones-Brown?' vraagt Heike.

Afbeelding

'Ik begrijp niet waar u heen wilt. Waarover gaat dit onderzoek?' vraagt Rosel. Heike heeft doordat ze helemaal niet blij is met het herstartte onderzoek.
'Suzette Campos is tegenwoordig getrouwd met John Jones-Brown. U was toch Suzette haar beste vriendin?' vraagt Heike.
'Ik heb van de politie van Twinbrook gehoord dat je bij een diefstal, chantage en oplichterij betrokken was. Was dit weer een plan van Sean? Het lijkt op zijn stijl,' zegt Pierre tegen Rosel. Rosel wordt kwaad.
'Het gaat u helemaal niets aan. En als u het allemaal zo goed weet, weet u ook dat ik niet eens gearresteerd ben. Ik heb al heel lang geen contact meer met Sean of Suzette. En ik heb in Twinbrook een inschattingsfout gemaakt. Ik wist niet dat Matthijs een dief en chanteur was,' schreeuwt Rosel. Pierre en Heike verlaten daarna de nectarmakerij.

Afbeelding

Heike heeft nu eindelijk een verband ontdekt tussen Suzette, Sean en Rosel. Ze heeft nu zelfs een bewijs gevonden dat Suzette voor haar broer Sean tijdens haar huwelijksreis met John contact heeft gezocht met Rosel. Deze keer is zeker dat Suzette Sean helpt met zijn plannen om John te chanteren. De vraag is alleen nog maar waarom. Het motief geld alleen gelooft Heike niet in. Hier zit veel meer achter.
Pierre neemt Heike mee naar een Frans café.
'Ik heb u nu geholpen met u onderzoek, maar beloof me dat u voorzichtig bent. De familie Campos betekent alleen maar moeilijkheden. Ze zijn al generaties lang oplichters,' zegt Pierre tegen Heike.
'Hoe bedoelt u?' vraagt Heike aan Pierre.
'Iedereen hier in Parijs weet dat de familie Campos niet deugt sinds ze bekend staan als de nectarfraudeurs. Ze hebben de familie Jones-Smith eeuwen geleden opgelicht met een nectarschandaal,' vertelt Pierre aan Heike. Heike kijkt Pierre geschrokken aan. Ze ziet dat Pierre het opmerkt. Hij weet niet dat hij zo juist het motief van Sean en Suzette heeft onthuld. Ze weet niet om wat voor schandaal het gaat, maar het kan geen toeval zijn dat het om de familie Jones-Smith gaat. De voorouders van John.

Laatst gewijzigd door SimsMeid op vr 24 jan 2014, 11:58, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
SimsMeid
Genetisch manipulator Genetisch manipulator
Berichten:
2009
Lid geworden op:
zo 03 feb 2013, 19:01

Re: Het drama v. d. familie Jones-Brown~hoofdstuk 21~G2 08-0

Hoofdstuk 22

Afbeelding

Terwijl Heike bezig is met haar onderzoek in Egypte wordt Jane alweer een tiener en is de lente alweer in aantocht. John weet dat het bijna tijd is om Jane te vertellen dat zij de derde stamhouder wordt. Hij vindt het nog steeds vervelend dat hij er achter is gekomen door een brief waarin zijn moeder afscheid had genomen. Gelukkig hebben ze daarna nog over kunnen praten. Maar hij wilt heel graag de eerste reactie van Jane zien. Hij hoopt dat ze er positief op reageert. Suzan kan namelijk geen stamhouder worden, omdat zij officieel niet zijn biologische dochter is.

Afbeelding

Rianne is ook uitgenodigd voor de party. Samen juichen ze heel hard voor Jane. John hoopt dat zijn dochter nu geen zin meer heeft in die kinderachtige geintjes die ze als kind uithaalde. Suzette is vooral bang voor haar puber gedrag. Ze vraagt zich af of Jane echt een lastige puber wordt. Suzan vindt het alleen maar leuk. Nu kan ze eindelijk met haar zusje op mannen jacht gaan.

Afbeelding

Jane heeft zich snel omgekleed. Ze heeft van Suzan deze prachtige kleren gekregen. Rianne heeft haar een prachtige armband en oorbellen gegeven. Suzan vindt dat ze er nu uit ziet als een populaire meid. Ze weet zeker dat ze zich snel thuis zal voelen op de middelbare school.

Afbeelding

Opnieuw heeft Suzette zelf een taart gebakken. De taart smaakt opnieuw weer heerlijk. Rianne en Suzan raken niet uitgepraat over de middelbare school. Ze hebben het dan natuurlijk over de leuke jongens die ze graag willen versieren. Rianne heeft al twee vrienden, maar nog geen jongen gevonden waarmee ze verkering wilt. Suzan zelf heeft nog steeds de stap niet gewaagd.

Afbeelding

Jane krijgt van haar ouders een nieuwe kamer cadeau. Zo ziet haar slaapkamer er nu uit.

Afbeelding

Jane brengt de tips van Suzan en Rianne meteen in praktijk. Al snel heeft ze een vriendje aan de haak geslagen. Een stoere jongen waar veel meiden achteraan zitten. Ze vindt het alleen stom dat Frits zijn hoofd kaal heeft geschoren, maar aan de andere kant maakt ze zo indruk op de populaire meiden. Het lukt haar al snel om hem te kussen tijdens haar date in Rendez-Vous.

Afbeelding

Jane wordt al snel populair en meer jongens willen wel met haar uit. Natuurlijk vindt Jane dit wel interessant. Vooral omdat het ze zo makkelijk was om Frits te kussen. Ze begrijpt niet waarom Rianne en Suzan nog steeds niet met een jongen hebben gekust. Voor de uitdaging nodigt ze deze keer een jongen Ashid bij haar thuis uit. Op het balkon lukt het haar om hem te verleiden om haar te kussen.

Afbeelding

Als ze net afscheid neemt van Ashid komt Suzan ineens naar haar toegelopen.
'Zoende je net met Ashid? Maar je had toch een relatie met Frits?' vraagt Suzan.
Jane haalt haar schouders op en wilt weg lopen, maar Suzan houdt haar tegen.
'Jane, kom eens naast me zitten,' zegt Suzan. Jane gaat met tegen zin naast Suzan op de bank op het balkon zitten.

Afbeelding

'Jane van welke jongen houdt je nou? Met wie wil je een relatie en verkering?' vraagt Suzan aan Jane. Jane kijkt Suzan vreemd aan.
'Hoe bedoel je? Ik wil met geen van die jongens een relatie of verkering.'
'Waarom zoen je dan met ze, Jane?' vraagt Suzan.
'Als ik met veel jongens uit ga, word ik populair op school. Jane staat op.

Afbeelding

Suzan laat Jane niet vertrekken voordat ze haar mening heeft gegeven over haar gedrag. Ze vindt dat Jane op een verkeerde manier met jongens omgaat.
'Jane, zo kunnen we niet met jongens omgaan. Zij hebben ook gevoelens. Je moet niet alleen maar met jongens zoenen om populair te worden. Dan ben je een player en dan vinden jongens je later niet meer leuk. Hoe wil je dan ooit nog een man vinden? Of een gezin stichten?' vraagt Suzan aan Jane. Ze kijkt haar bezorgd aan.
'Bemoei, je met je eigen zaken, Suzan.'
'Ik zeg dit alleen maar om dat ik om je geef, Jane.' Maar Jane hoort die woorden al niet meer. Ze loopt naar haar eigen kamer om huiswerk te maken.

Afbeelding

Suzan is behoorlijk verdrietig. Ze wilt Jane heel graag beschermen. Ze wilt niet dat Jane de reputatie stout of vreemdganger krijgt. Dan zal iedereen haar wantrouwen.
Suzette ziet dat er iets met haar dochter aan de hand is. Suzan vertelt wat Jane allemaal doet en dat ze zich zorgen maakt. Suzette is heel lief voor Suzan en troost haar met de woorden dat dit gewoon puber gedrag is. Ze weet zeker dat deze fase weer voorbij gaat.

Laatst gewijzigd door SimsMeid op vr 24 jan 2014, 12:07, 2 keer totaal gewijzigd.

Weergave- en sorteeropties

Plaats reactie