Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

316 berichten • Pagina 13 van 16

Gebruikersavatar
SimsMeid
Genetisch manipulator Genetisch manipulator
Berichten:
2009
Lid geworden op:
zo 03 feb 2013, 19:01

Re: Het drama v. d. familie Jones-Brown~overzicht mannen~

Bedankt, voor de leuke reacties! :D

Als ik goed peil heeft Justin Wanders op dit moment hier de meeste stemmen. ;)

Hoofdstuk 16 deel 2

Afbeelding

Jane komt samen met Aurora haar bazin aan in het appartement waar ze zullen verblijven terwijl ze in Bridgeport zijn.
Haar bazin had net alles geregeld toen Suzan plotseling een huis in Bridgeport kreeg toegewezen, omdat de muziekindustrie van Starlight Shores
vindt dat Suzan beter de muziekindustrie van Bridgeport kan verrijken. Haar muziekstijlen vinden ze beter bij deze stad passen.

Afbeelding

Jane is hevig teleurgesteld als ze ziet waar ze nu met haar bazin verblijft. De muren en vloeren zijn erg eentonig.
Ook staan er nauwelijks meubelen in het appartement.
Ze vraagt zich al helemaal af wie dacht dat het een goed idee was om deze enge schilderijen op te hangen. Haar bazin zegt dat het haar meevalt.
Ze is wel erger gewend voor de prijs die ze er betaald voor heeft.

Afbeelding

Jane begint zich gelijk al te vervelen. Daarom pakt ze haar schetsblok en gaat meteen aan de slag met nieuwe modeontwerpen.
Haar bazin begint alweer van alles te regelen voor de modeshow. Jane luistert nauwelijks wat haar bazin allemaal aan de telefoon aan andere mensen vraagt.

Afbeelding

Ze is net druk bezig met een moeilijk ontwerp als haar bazin haar alweer stoort. Ze vertelt dat ze net gebeld is door een beroemdheid
die onmiddellijk modeadvies wilt hebben. Jane legt haar schetsblok weg, want ze weet dat haar bazin een beroemdheid niet wilt laten wachten.

Afbeelding

Jane gaat met tegen zin naar het huis toe. Ondertussen is de schemering al ingevallen en is er ook een sneeuwstorm los gebarsten.
In Bridgeport is de winter veel eerder en heftiger begonnen dan in Starlight Shores. Ze loopt naar het hek toe en drukt op de knop.
Als is bevestigt dat de styliste gearriveerd is, gaat het hek automatisch open.

Afbeelding

Jane loopt naar mokkend naar de voordeur toe, maar als ze ziet wie haar op wacht is ze al helemaal vergeten waarom ze met tegen zin naar dit huis is gekomen.
Leo lijkt net zo verbaasd te zijn als zij. Jane legt snel uit dat zij de styliste is waarnaar gevraagd is. Ze vraagt aan Leo of ze hem of Pam moet stylen.

Afbeelding

Maar Leo schudt met zijn hoofd nee en zegt dat zijn zus Ronja een nieuwe jurk nodig heeft voor een feest dat ze binnenkort gaat geven.
Ze omhelzen elkaar alsof het helemaal geen maanden heeft geduurd voordat ze elkaar weerzien.
Jane feliciteert hem meteen met het behalen van zijn diploma en zegt dat hij dit ook moet doorgeven aan Pam.

Afbeelding

Als ze uitgebreid gekletst hebben, brengt Leo Jane naar zijn zus Ronja. Ronja zit rustig achter de piano een één of andere melodie te spelen.
Jane is allang blij dat ze niet meer in de kou buiten staat. Ze vindt het huis waarin Leo, Pam en zijn zus Ronja leven prachtig.
Ze begrijpt dat Ronja graag hier een feest wilt geven. Het huis is ruim genoeg om dat te doen.

Afbeelding

Leo zegt dat Ronja haar styliste is gearriveerd. Jane ziet dat Ronja opstaat en zich dan langzaam omdraait.
Jane kijkt Ronja in de ogen en ziet meteen dat Ronja en Leo een twee-eiige tweeling is.
In tegenstelling totdat ze op de universiteit zat nog nooit gehoord had van Leo en Pam herkent ze Ronja meteen als beroemdheid.
Ze weet dat deze vrouw heel lang en vaak in de top tien van de hitlijsten staat.

Afbeelding

Als Jane zich beleefd heeft voorgesteld merkt ze al meteen dat Ronja haar niet als gewone styliste beschouwt die ze zo even oproept.
Het blijkt al snel dat Leo en Pam al veel over haar verteld hebben en voor Jane het weet praat ze met Ronja alsof ze al jaren bevriend zijn.

Afbeelding

Daarna komt Ronja snel ter zake en legt ze tot in de details uit wat voor feest ze gaat geven en wat voor kledingstijlen ze graag draagt.
Het is voor Jane dan helemaal niet moeilijk meer om de perfecte jurk voor haar uit te kiezen. Ronja is erg tevreden en geeft haar als dank een high-five.
Dan zegt ze dat ze graag wilt dat Jane op haar feest een paar nieuwe modestijlen showt. Dit vindt Jane een eer en een geweldige kans voor haar carrière als styliste.

--------------
Hopelijk vinden jullie dit een leuke update. :D

Volgende keer komen we er achter of Jane familie is van de familie Mertens en of ze dus twee broers en vier zussen heeft. ;)
Gebruikersavatar
SimsMeid
Genetisch manipulator Genetisch manipulator
Berichten:
2009
Lid geworden op:
zo 03 feb 2013, 19:01

Re: Het drama v. d. familie Jones-Brown~H. 16/2~10-03-2014

Bedankt, voor de leuke reactie! :D

Hoofdstuk 16 deel 3

Afbeelding

Ronja en Jane gaan naast elkaar op de bank zitten. Ronja duwt in Jane haar handen
een boek. Als Jane er in bladert, ziet ze dat het een fotoboek is. Op Ronja haar schoot
kruipt een kat die meteen aandacht krijgt van Ronja. Ronja bladert naar een bladzijde
waarop een prachtig huis staat.

Afbeelding

In dit huis ben ik geboren en opgegroeid. We woonden in Riverview.
Een klein plaatsje waar nauwelijks iets te beleven is en eigenlijk niets voorstelt.
Maar we woonden wel in een prachtige huis waar de schoolgenoten van mijn oude
basisschool en middelbare school jaloers op waren.
Jane weet niet wat Ronja van plan is en daarom besluit ze haar mond te houden
en naar haar verhaal te luisteren.

noot: meer screens van het huis in mijn screens Suzette haar fotoboek viewtopic.php?f=23&t=15579&p=476341#p476341

Afbeelding
(foto's van Nick als baby)

Nick is mijn oudste broer. Hij woont op het moment in Moonlight Falls met zijn vrouw en zoon.
Hij is net als Leo een tovenaar. Leo wilt niet dat dit bekend wordt, maar iedereen
gewoon laten denken dat hij een goede goochelaar is.

Afbeelding
(foto's van Nick als peuter, kind en tiener)

'Zijn Nick en Leo zo geboren?' vraagt Jane verwonderd. Ze had zoiets al vermoed.
'Nee, de vrouw van Nick is een alchemist en heeft met haar drankjes en haar krachten
ze veranderd in tovenaars,' vertelt Ronja.
'Krachten? Is ze dan een heks?' vraagt Jane verbaasd.
'Nee, ze is een aliën,' zegt Ronja. Bestaan die ook al, denkt Jane.
Wat voor bovennatuurlijke wezens bestaan er nog meer?

Afbeelding
(foto's van Ronja en Leo als baby's)

Ronja slaat een bladzijde om en nu vertelt ze over haar eigen jeugd en
die van haar tweelingbroer Leo.

Afbeelding
(foto's van Ronja als peuter, kind en tiener)

Uiteindelijk stelt ze Jane de vraag of het haar al is opgevallen dat Pam anders is dan anders.
Jane knikt ja.

Afbeelding
(foto's van Leo als peuter, kind en tiener)

Ronja glimlacht even en hervat dan haar verhaal dat Pam een
denkbeeldig vriendje is een pop die door Nick tot leven is gewekt.
Hij heeft het ook met zijn eigen pop gedaan en die is met een fee getrouwd
waarmee ze twee kinderen heeft gekregen. Ze is de huisgenoot van Nick.

Afbeelding
(foto's van Tess, Stacey en Nancy als baby's)

Ze slaat een bladzijde om en vertelt dan over haar jongere drielingzussen
Stacey, Tess en Nancy die op dit moment in Island Paradiso wonen.

Afbeelding
(foto's van Tess en Stacey als kind en peuter.)

noot 1: Tess speelt met de blokkendoos en het klimhuis.
noot 2: Stacey speelt met saxofoon en is aan het hinkelen

Afbeelding
(foto's van Tess en Stacey als tieners.)

Tess heeft een eigen ressort. Stacey is een sportieveling en is strandwacht.

noot: Tess is de tiener met haar pup Morgan en Stacey is aan het trainen.

Afbeelding
(foto's van Nancy als peuter, kind en tiener)

Nancy is altijd in het water te vinden en is duiker van beroep en is een zeemeersim geworden.

noot: Geen idee hoe het kan dat Nancy als enige blond haar heeft.

Afbeelding

Jane is behoorlijk onder de indruk van Ronja haar familie die heel divers en
in veel opzichten ook bijzonder is. Maar wat wilt Ronja hier nou mee duidelijk maken?

Afbeelding

Waarschijnlijk om even een rustpauze in te lassen, vertelt ze nu over de kat op haar schoot.
Ze heet Nona en is nu al erg oud, want ze was er al voordat Nick geboren werd.
Haar ouders hadden haar gekocht na hun trouwen.

Afbeelding
(foto's van de gehele familie gemaakt terwijl Nick tiener is. Ronja en Leo zijn kind en de
drieling is een peuter.)

noot 1: Stacey heeft groene kleren aan en staartjes in het haar.
noot 2: Tess heeft blauwe kleren aan en een strik in het haar.

Dan ziet Jane nog wat familiefoto's. Ze kan vanaf de foto's zien dat de familie
een hecht gezin is. Tess heeft hetzelfde haar als Leo en lijkt heel erg op haar moeder.
Het is een knappe vrouw die Jane aan haar eigen moeder laat denken.
Waarom vertelt Ronja over haar eigen familie? Wat heb ik hiermee van doen? denkt Jane.
Ze begrijpt het nog steeds niet.

Afbeelding

Ronja bladert weer door het boek en komt dan uit bij haar ouders die als bejaarden
op een balkon zitten. Ze zijn jammer genoeg allebei gestorven, want het waren geweldige
ouders. Allebei stonden ze altijd klaar voor hun kinderen met hun liefde en zorg. Opnieuw ziet
Jane iets van haar eigen moeder in de oudere vrouw.
'Ik moet je wat vertellen wat mijn moeder mij heeft toevertrouwd, Jane.'

Afbeelding

De dag voordat ik jongvolwassen werd, riep mijn moeder zich bij me. We gingen aan
de tafel zitten en mijn moeder begon ineens op te biechten dat ze voor Ralph nog twee
mannen heeft gehad. Met Matthijs had ze een dochter die Suzan heet en bij John had ze
een dochter die Jane heet. Ze vertelde me over haar moeilijke jeugd en dat ze veel
slechte dingen heeft gedaan. Ze vertelde me over haar laatste misdaad hoe ze samen
met haar broer Sean haar man John op allerlei manieren chanteerde.
Ik was geschokt, maar liet haar toch eerst alles uitleggen.

Afbeelding

Ze vertelde me dat ze er in het begin geen moeite mee had, maar later was ze
echt verliefd geworden op John en ze kon hem helemaal niet meer chanteren toen ze
zijn dochter Jane in haar buik had gedragen. Maar ze durfde niet tegen haar broer in te
gaan. Ten eerste, omdat ze bang was hem te verliezen en ten tweede, omdat ze hem zoveel verontschuldigd was. Daarom besloot ze om voor de zekerheid haar dochters ver weg te sturen.
Ze wist dat haar broer echt tot moord in staat was. Pas toen haar broer John probeerde te vermoorden, heeft ze voor John gekozen.

Afbeelding

Haar broer wilde John verbranden en toen was ze terwijl het gevaarlijk was voor haar
eigen leven het brandende huis binnen gegaan. Ze had John gered en haar broer is daardoor gestorven in de vlammen. Daarna is ze er vandoor gegaan, omdat ze wist dat als John de
waarheid kent hij haar nooit meer zal vertrouwen ook al zal hij dankbaar zijn dat ze zijn leven
heeft gered. Ze heeft dit fotoboek gemaakt, omdat ze het belangrijk vond dat haar dochters
van hun halfzussen en halfbroers af wisten. Ze wilde dat we elkaar beter leerde kennen en
dit jullie niet als familieleden ontnemen. Ze heeft mij de opdracht gegeven als we jullie ooit
zouden vinden het familieboek te geven en om haar verhaal te vertellen, zodat jullie weten
waarom jullie in de steek zijn gelaten.

Afbeelding

Jane moet even heel veel informatie verwerken. Haar oom Sean is dood.
Haar vader en moeder zijn zonder dat ze het ooit heeft geweten uit elkaar gegaan.
Haar moeder die samen met haar oom haar vader chanteerde? Daar heeft ze nooit
iets van gemerkt. Behalve die situatie met Justin. Daar wist ze van dat haar oom
er iets mee te maken had, maar meer ook niet. Ze begint allerlei vragen te stellen.

'De vader van Suzan zit in de gevangenis voor ontvoering van Heike.
Je vader is volgens onze moeder met Heike getrouwd. Onze moeder is naar Riverview
gevlucht en is daar mijn vader Ralph tegen gekomen waarmee ze is getrouwd.

Afbeelding

Ze is erg gelukkig geworden met Ralph. Hij was militair en had eindelijk de tijd
om zich te vestigen en een gezin te beginnen toen hij onze moeder ontmoette.
Mijn vader had een goede invloed op onze moeder. Ze is een succesvolle schrijfster
van dramaboeken geworden. Verder hielden ze allebei van in de tuin werken.

Jane hoort nauwelijks het ontmoetingsverhaal en de verhalen over het leven van Suzette
en Ralph. Ze vindt het moeilijk om te bevatten dat de vader van Suzan de gevangenis in
is gegaan en dat haar vader zelfs een liefdesrelatie heeft gekregen met Heike. Het is zelfs ongeloofwaardig dat haar moeder helemaal opnieuw is begonnen en dat ze hier
zo'n liefdevol gezin waren. Iets wat Jane verschrikkelijk heeft gemist tijdens haar eigen jeugd.

---------------
Een lange update met veel screens, maar hopelijk is nu wel meer duidelijkheid geworden wat er met Suzette is gebeurd na generatie twee. ;)

Hopelijk vinden jullie dit een leuke manier van dit uitleggen. :D
Gebruikersavatar
SimsMeid
Genetisch manipulator Genetisch manipulator
Berichten:
2009
Lid geworden op:
zo 03 feb 2013, 19:01

Re: Het drama v. d. familie Jones-Brown~H. 16/3~15-03-2014

Bedankt, voor de leuke reacties! :D

Hoofdstuk 17 deel 1

Afbeelding

Simon en Evelien zijn alweer jarig. Ze worden allebei alweer een peuter.
Jane kan haast niet geloven dat haar dochter alweer zo snel opgroeit.
Ze merkt dat haar zus dat zelfde gevoel heeft over haar zoon.

Afbeelding

Als Jane met Evelien de kaarsjes tegelijk met Simon wilt uitblazen, gaat het mis.
De taart vliegt in de brand. Gelukkig heeft Suzan al snel de brandblusser gevonden
en kan zo erger schade voorkomen worden.
Het is alleen vervelend dat de keuken eerst weer schoon gemaakt moet worden.

Afbeelding

Dan is het opnieuw de beurt aan Evelien om voor de tweede keer de kaarsjes uit te blazen.
Deze keer gaat alles goed en groeit ook Evelien op tot peuter. Het zal nu druk in huis worden.
Nu Jack nog peuter is en Simon en Evelien allebei allerlei vaardigheden moet aanleren, maar Jane
weet dat Suzan hier graag naar uitkijkt.

Afbeelding

Dit is Simon als peuter. Hij heeft in tegenstelling tot Jack juist de haarkleur gekregen van zijn vader.
Ook heeft hij net als Jack dezelfde ogen als zijn vader gekregen.
Jane ziet dat Suzan trots naar haar zoon kijkt.

Afbeelding

Evelien heeft dezelfde ogen als haar moeder, maar Jane vraagt zich wel af hoe Evelien haar haar zwart kan zijn.
Haar vader heeft namelijk net als haar bruin haar. Ze is ondanks alles heel erg trots op haar dochter.

noot: de vader die ik tijdelijk voor Justin had gemaakt had volgens mij zwart haar.

Afbeelding

Jane kan niet lang blijven op de verjaardag van haar neefje en dochter, want ze moet naar het feest van Ronja toe.
Na wat Ronja haar heeft verteld dat ze zo'n geweldig moeder had, is de band die ze had met de Mertens veranderd.
Eerst voelde het als goede vrienden. Nu als kennissen die ze het liefst wilt mijden. Ze luistert naar het welkomstwoord van Ronja
en probeert vriendelijk te lachen tegen haar gasten.

Afbeelding

Ronja geeft Jane haar het woord. Jane stapt geplichtsgetrouw achter de microfoon.
Ook zij verwelkomd de gasten en verteld hoe gastvrij mevrouw Mertens was om de stylistensalon uit Starlight Shores uit te nodigen
om hun nieuwe collectie te showen. Ze vertelt wat over de jurk die ze voor Ronja heeft ontworpen.

Afbeelding

Daarna begint de modeshow. Jane begint uitleg te geven over de eerste jurk die hun model draagt.
Ze vertelt dat dit een jurk is die speciaal voor het stappen is ontworpen. Ze vertelt dat de kleuren rood, wit en zwart het nieuwe zwart is
van de nieuwe uitgaanscollectie.

Afbeelding

Terwijl Jane nog steeds bezig is met de modeshow kruipt Ronja achter de piano en laat ze haar nieuwe songteksten horen
die nog maar net op dvd waren uitgekomen. Jane merkt terwijl ze vertelt dat het feest nu langzaam op gang begint te komen en ze krijgt
daardoor steeds meer het gevoel dat ze hier niet thuis hoort.

Afbeelding

Tijdens de modeshow kon ze het nog wel aan, omdat ze zich toen kon concentreren op haar werk, maar nu ze net het dankwoord heeft gezegd
en daarmee de modeshow heeft afgesloten wilt ze hier eigenlijk zo snel mogelijk weg. Ze ziet dat haar model en bazin zich begeven op de dansvloer.

Afbeelding

Als ze ziet dat geen van de gasten haar ziet en dat Ronja druk in gesprek is met één van haar belangrijke, beroemde gasten gaat ze er snel vandoor.
Ze schrikt als ze ineens haar bazin hoort roepen waar ze naar toe gaat. Ze geeft geen antwoord en kijkt ook niet achterom.
Ze rent snel de voordeur uit, want ze wilt hier zo snel mogelijk weg en vindt niet dat ze haar bazin een uitleg schuldig is.

------------------
Ik hoop dat jullie dit weer een leuke update vinden. ;)
Gebruikersavatar
SimsMeid
Genetisch manipulator Genetisch manipulator
Berichten:
2009
Lid geworden op:
zo 03 feb 2013, 19:01

Re: Het drama v. d. familie Jones-Brown~H. 17/1~24-03-2014

Bedankt, voor de leuke reacties! :D

Hoofdstuk 17 deel 2

Afbeelding

Jane is blij als ze Suzan weer ziet. Ze merkt dat Suzan behoorlijk bezorgt en boos is.
Ze verwijt haar dat ze maanden is weg geweest, maar gelukkig omhelst Suzan haar wel en overwint haar bezorgdheid.
Ze vraagt meteen hoe het komt dat ze zo verschrikkelijk koud is. Jane besluit nog maar niet meteen te vertellen dat ze een vampier is geworden.

Afbeelding

Jane ziet dat Suzan meteen naar haar buik kijkt en er aan voelt. Je bent weer zwanger zegt Suzan met een verdrietige blik. Jane had verwacht dat ze kwaad zal zijn, maar de teleurstelling is nog veel erger dan een woedeaanval.
Jane weet even niets te zeggen en kijkt Suzan alleen maar schuldbewust aan.

Afbeelding

Dan vraagt Suzan waar ze al die tijd geweest is. Ze heeft meerdere telefoontjes gehad van haar bazin die steeds vroeg of ik weet waar je bent gebleven.
We hebben je uiteindelijk maar als vermist opgegeven. De vrouw die het feest gaf, heeft me ook zo'n iedere dag bezorgd gebeld.
De politie was zelfs bang dat je in handen was gevallen van een één of andere gek die laatste tijd vrouwen van jouw leeftijd vermoord.
Ze verwachten elk moment je lichaam op een afgelegen plek te vinden.
Jane zegt niets en denkt aan het café waar ze geweest is.

Afbeelding

Ze vertelt dat ze zich rot voelde en het op een drinken heeft gezet, maar ze zegt wel tegen Suzan dat ze niet al die maanden lang alle bars in de stad is afgegaan.
Als Suzan vraagt wat er aan de hand is, vertelt Jane eindelijk over haar halfbroers en halfzussen.
Ze vindt het verschrikkelijk om van hun te horen hoe geweldige moeder Suzette is en dat die zelfde vrouw nooit naar haar heeft omgekeken.

Afbeelding

Ze vertelt dat ze net bezig was om zich helemaal dronken te voeren, zodat ze zich niet meer zo ellendig voelt als Darren ineens uit Starlight Shores
de bar binnenkomt lopen. Eerst dacht ze dat ze al te ver heen was en dat ze in haar dronken bui een andere man voor Darren aan ziet. omdat ze zo
naar zijn troost verlangt.

Afbeelding

De man komt naast haar zitten en al snel blijkt het echt Darren te zijn. Jane is verbaas en vraagt hem wat hij komt doen.
Hij heeft haar nooit gemaild of ge-sms't toen ze hem liet weten dat ze een tijdje in Bridgeport voor haar werk zal zijn.

Afbeelding

Ze is dan ook helemaal verbaasd als Darren zegt dat hij speciaal voor Jane naar Bridgeport toegekomen is.
Hij beweerde dat hij mij erg gemist had en was ineens benieuwd hoe het met de modeshows gaat en hoe het met haar gaat.
Jane biecht tegen Darren op dat het even helemaal niet goed gaat en vertelt dan haar verhaal.

Afbeelding

Het werd steeds vager, want ze bleven maar drinken en al snel was Jane al die ellende echt even vergeten.
Ze belanden gezamenlijk op de dansvloer en maken er een leuk feest van.
Uiteindelijk heeft de eigenaar van die bar ons moeten wegsturen, omdat het nu echt sluitingstijd is.

Afbeelding

Suzan ziet dat Jane het koud heeft en stelt voor om naar binnen te gaan. Ze steekt de haard aan en ze gaan gezamenlijk op de bank in de woonkamer zitten.
Suzan geeft Jane even de tijd, zodat ze kan nadenken. Het verhaal van Jane wordt steeds minder structureel of Jane zich niet meer kan herinneren
wanneer wat gebeurd is.

Afbeelding

We hebben gezoend. Ik weet nog dat ik nauwelijks op mijn benen kon staan, omdat ik veel te veel had gedronken. Hij ondersteunde me de hele weg.
Ik weet niet meer waar we waren, maar volgens mij een huurhuis dat hij tijdelijk heeft gehuurd nu hij in Bridgeport verblijft.
Ze viel en Darren vangt haar op en voor ze wist wat er gebeurde drukte hij zijn lippen op de hare.

Afbeelding

Uiteindelijk besloot hij om me maar te tillen. Hij nam me in zijn armen en bracht me naar een slaapkamer.
Hij zei lieve dingen tegen me en zei tegen me dat ik te veel gedronken had en dat ik maar even moet gaan rusten.
Hij zal me niet in de steek laten en de hele tijd over me waken.

-----------------
Wat zal er allemaal met Jane gebeurd zijn? :scared

Er komen nog twee delen van dit hoofdstuk. ;)
Gebruikersavatar
SimsMeid
Genetisch manipulator Genetisch manipulator
Berichten:
2009
Lid geworden op:
zo 03 feb 2013, 19:01

Re: Het drama v. d. familie Jones-Brown~H. 17/2~29-03-2014

Sorry, dat het een beetje lang heeft geduurd tot er weer een update was. :oops:

De reden dat ik even geen tijd had is wel leuk. Ik ben bezig met een boek van mij dat uitgegeven wordt. :swing

Hoofdstuk 17 deel 3

Afbeelding

'We dronken veel alcohol en misschien heb ik ook wel drugs gebruikt. Ik weet het eigenlijk allemaal niet meer zo goed.
Ik weet wel dat ik met hem in bed ben beland. Het is zo stom van me geweest.
Ik had beter moeten weten nadat jij me zo goed had opgevangen toen ik in verwachting raakte op de universiteit,' zegt Jane met een schuldgevoel.
Ze kijkt Suzan niet aan, omdat ze een preek verwacht.

Afbeelding

'Dus je bent nu waarschijnlijk in verwachting van hem. Maar dat verklaard niet hoe je er zo uit ziet.
Er moet meer gebeurd zijn. Ben je een hele tijd bij Darren gebleven?
Ben je toen bij hem weg gegaan toen de relatie uit liep op een ruzie of zo?' vraagt Suzan.
Jane is dankbaar dat Suzan niet meteen een oordeel over haar gedrag klaar heeft. Ze voelt zich alweer ellendig genoeg over haar situatie.

Afbeelding

'Ik weet niet precies wat er allemaal is gebeurd. Ik heb opnieuw allemaal gaten in mijn geheugen.
Ik weet alleen dat ik ergens wakker werd en dat het niet bij Darren was. Maar wanneer mijn geheugen weer helder wordt, ben ik veranderd en…
ik ben plotseling op een plek waarvan ik me niet herinner hoe ik er überhaupt gekomen ben.
Maar wel dat ik daar heel lang ben gebleven totdat ik niet meer kon verbergen dat ik zwanger was,' zegt Jane tegen Suzan.

Afbeelding

Het eerste dat ik me herinner is dat er drie vrouwen binnen kwamen.
Een vrouw met een bril vroeg aan een andere vrouw wanneer ik zal ontwaken uit de transformatiefase.
Later hoorde ik dat zij Celine heette.

Afbeelding

De andere vrouw had rood haar en zei dat het niet lang meer zal duren dat ze haar leidster op zal halen.
Later hoorde ik dat zij Camille heette.
De vrouwen waren net als ik allemaal erg bleek, koud en beschikte over vreemde krachten.

Afbeelding

De leidster die Chava heette, zei dat het tijd was voor mij om te ontwaken en me aan te sluiten bij hun bende.
Ik begreep helemaal niet wat er met me gebeurd was en waar ik überhaupt was en eiste dat Chava mij alles zal uitleggen.

Afbeelding

Chava vertelde mij dat ze me hadden gevonden en dat ze zagen dat ik net als hun getransformeerd was in een vampier.
Ze legt me uit dat vampieren een andere lichaamstemperatuur hebben en dat ze heel snel zijn en mensen kunnen hypnotiseren.
Ook dat vampieren geen honger kennen, maar alleen maar een grote dorst hebben naar plasma of naar het bloed van andere sims.

Afbeelding

Ik vraag aan haar of zij weet wat er gebeurd is en zei verteld me dat kennelijk Darren me in de steek heeft gelaten.
Dat hij niet te vertrouwen is, want het blijkt dat zij allemaal exen zijn van Darren die hij ooit van succesvolle mannen heeft afgepakt.
Zo was Chava eerst het meisje van een bandlid van Darren. Celine was getrouwd met een succesvolle zakenman en ook
Camille was verloofd met een geweldige beroemde man. Maar we kunnen die leugenaar en player nu eindelijk terug pakken met onze tanden.
Ik vraag of ik ook van die scherpe tanden heb gekregen en ik krijg een bevestigend antwoord.

Afbeelding

Meteen wil ik in de spiegel kijken hoe ik er nu als vampier uit zie. Ik merk meteen dat ik er veel knapper uit zie dan vroeger.
Ook al ben ik nu kouder en bleker geworden.
In eerste instantie bevalt het me wel om vampier te zijn en ben ik ook even mijn normale leven even helemaal vergeten.

Afbeelding

Celine, Camille en Chava zijn echt feestbeesten en we struinen gezamenlijk heel wat cafés en clubs af om op jacht te gaan naar het bloed van mannen.
Een beetje flirten was vaak al genoeg om je tanden in die mannen te zetten.
Ik was daardoor helemaal de smaak van normaal voedsel vergeten en begon steeds meer een echt monster te worden dat leeft van andermans bloed.

Afbeelding

Mijn redding was mijn zwangerschap. Toen begon ik weer te beseffen hoe mij leven vroeger was en dat ik helemaal verkeerd bezig was.
Ik wilde een goede moeder zijn voor het kindje en ik was bang dat anders mijn kind als vampier zal opgroeien.
En wat als het kind zelf geen vampier is hoe kan de baby dan ooit een veilig leven leiden tussen de vampiers? Daarom ben ik weg gegaan.

-----------------
Ik hoop dat jullie dit weer een leuke update vinden. :D

Er staat een poll klaar, want Jane krijgt een meisje. Ik heb haar tijdelijk Christine genoemd. ;)
Gebruikersavatar
SimsMeid
Genetisch manipulator Genetisch manipulator
Berichten:
2009
Lid geworden op:
zo 03 feb 2013, 19:01

Re: Het drama v. d. familie Jones-Brown~H. 17/3~14-04-2014

Ik hoop dat er nog wat mensen stemmen op de naam van de dochter van Jane. ;)

Hoofdstuk 17 deel 4

Afbeelding

'Ik begrijp nu van wie je zwanger bent, maar weet je echt niet hoe je een vampier bent geworden en wie je aan deed? ' vraagt Suzan.
'Vaag,' geeft Jane als antwoord.
En je weet echt niet wat er is gebeurd? Waarom Darren je in de steek heeft gelaten?' vraagt Suzan nogmaals. Jane schudt nee met haar hoofd.

Afbeelding

'Ik lag op de grond en ik was bewusteloos. Op dat moment had Darren mij in de steek gelaten.
Ik kon niet weigeren en ik schrok wakker van de vampier haar enge bewegingen. Jane vertelt Suzan niet dat ze weet dat het Chava is.

Afbeelding

Plotseling kreeg ze een hele enge blik en groenige ogen. Ik moest in haar ogen blijven kijken. Ik was heel erg verzwakt en zag er ook heel slecht uit.
Waarschijnlijk had ik zelfs niet eens de kracht om me te verzetten tegen haar hypnotische blik.

Afbeelding

En voor ik het wist voelde ik een pijnlijke steek in mijn nek. Ik wist later pas dat de vampier me had gebeten om me te transformeren.
De transformatie voelde heel apart. Ik voelde hoe mijn lichaam langzaam veranderde en ik voelde me koud worden en op het laatst hoe mijn hart bevroor.

Afbeelding

Vanaf dat moment was ik een vampier en viel ik in een diepe slaap die ervoor zal zorgen dat ik de rest van de transformatie zal ondergaan.
Vampiers hebben namelijk allemaal vreemde krachten. Zo kunnen ze erg snel zijn.

Afbeelding

'Het komt allemaal goed,' zegt Suzan. Ze trekt Jane tegen zich aan en geeft haar net als vroeger toen ze nog een klein meisje was een knuffel.
Jane vindt het heel erg fijn dat Suzan haar weer bemoederd. Ze is blij dat Suzan haar goed heeft opgevoed en heeft spijt dat ze weer zo dom heeft gedaan.

Afbeelding

Suzan gaat snel naar haar werk toe, maar steekt eerst voor Jane de haard nog even aan. Zodat ze zich een beetje kan warmen.
Jane is blij dat Suzan zich zorgen maakt en ze gaat zich aan de haard warmen.
Niet dat ze dat zelf nodig heeft, maar misschien heeft de baby in haar buik wel warmte nodig.

Afbeelding

Jane denkt na over de vage beelden die zich in haar hoofd afspelen. Ze ziet dat ze bewusteloos op de grond liggen en dat Darren en Chava ruzie hebben.
'Wat heb je gedaan? Heb je alweer een slachtoffer gemaakt? Hoe kun je zo met vrouwen omgaan. Ik hoop dat de politie je snel vindt,' schreeuwt Chava.

Afbeelding

Waar bemoei je je mee! Ben je niet bang dat ik jouw nog een keer wat aan doe?
'Je denkt dat je heel wat bent Darren, maar je bent gewoon een zielige player die niet weet hoe hij met vrouwen om moet gaan.
Die nooit zal weten wat liefde is en daarom het leven van vrouwen kapot maakt.'

Afbeelding

'Wat ga je met haar doen? Hetzelfde als met al je andere slachtoffers.
Moeten we straks in de krant weer lezen dat er weer een dode vrouw wordt gevonden. Denk je echt dat je hier elke keer mee weg komt, Darren.
Je denkt dat je heel wat bent met je mooie uiterlijk. Maar je hebt niet eens door dat het roofdier nu de prooi is geworden.

Afbeelding

Wat bedoel je? Waar bemoei je je mee? De politie heeft nog steeds geen enkele aanwijzing gevonden.
Hoe kunnen ze me ooit vinden? Helemaal nu ik officieel in Starlight Shores woon.'
'Misschien klopt dat, Darren. Maar de politie is je minste zorg.'

Afbeelding

'Wat doe je? Wat ben je? Je bent een monster,' schreeuwt Darren.
'Ik ben veranderd, Darren. Niet meer dat hulpeloze wezen dat in al je mooie praatjes trapt.
Hoe voelt het om nu zelf hulpeloos te zijn. Je kan mij niet weerstaan, Darren.
'Au!' schreeuwt Darren als Chava hem bijt.

----------------
Ik hoop dat jullie dit weer een leuke update vinden. :D
In de volgende update komen we er achter of Jane nog een normale sim kan worden, de baby zal geboren worden en we gaan een nieuw iemand ontmoeten. ;)
Gebruikersavatar
SimsMeid
Genetisch manipulator Genetisch manipulator
Berichten:
2009
Lid geworden op:
zo 03 feb 2013, 19:01

Re: Het drama v. d. familie Jones-Brown~H. 17/4~19-04-2014

Bedankt, voor de leuke reacties! :D

De uitslag is bekend, zoals jullie gewend zijn, staat de poll zowel op deze website als Sims4friends. Het was spannend, want eerst hadden er drie op verschillende namen gestemd. Maar dankzij een vierde stem is de naam Dewi geworden. :swing

Dewi zal de volgende keer geboren worden en dan zien we meteen of ze een vampier is of een gewone sim. :thumbsup

Trouwens als iemand het leuk vindt om vrienden te worden op thesims3.com website mag die me altijd pmen. Ik zelf heb namelijk een nogal vreemde naam die ik helaas niet kan veranderen. :sweatdrop

Ook mensen die graag meer willen, weten over mijn boek dat ik ga uitgeven, kunnen mij pmen en dan houd ik die graag op de hoogte. (A)
Gebruikersavatar
SimsMeid
Genetisch manipulator Genetisch manipulator
Berichten:
2009
Lid geworden op:
zo 03 feb 2013, 19:01

Re: Het drama v. d. familie Jones-Brown~uitslag poll~22-04-2

Bedankt, voor de leuke reactie en het stemmen! :D

Hoofdstuk 18

Afbeelding

Jack wordt alweer een kind. Jane merkt nu pas hoelang ze weg is geweest, want Jack was net een peutertje geworden toe ze weg was.
Ze heeft er echt spijt van dat ze Suzan zolang op Evelien heeft laten passen. Wat als ze nog langer weg was gebleven en Evelien ook al een kind was geworden?
Zal Evelien dan altijd hebben gedacht dat haar ouders haar in de steek hebben gelaten?

Afbeelding

Maar al snel denkt Jane hier niet meer aan als Suzan en Jack keihard voor hun zoon gaan juichen. Het gejuich werkt aanstekelijk.
Ze kan echt merken dat haar halfzus precies het leven leidt wat ze voor ogen heeft. Het is een hecht gezin waarvan de kinderen weten dat de ouders ze lief hebben,
zal zij ooit haar kinderen dezelfde liefde kunnen geven?

Afbeelding

Jack is erg blij dat hij eindelijk een kind is geworden. Hij kan niet wachten om zijn nieuwe kamer te zien en naar school gaan lijkt hem ook heel erg leuk.
Hij is benieuwd of hij snel zijn schoolgenootjes ontmoet. Het lijkt hem wel leuk om vriendjes te krijgen waarmee hij leuk kan spelen.

Afbeelding

Een paar dagen later begint de bevalling. Het is een zware bevalling en Jane vindt het dan ook helemaal niet leuk dat Suzan al naar haar werk is vertrokken.
Met veel moeite en het duurt lang brengt ze haar dochter te wereld.

Afbeelding

Als Jane haar dochter bekijkt is ze opgelucht dat het gewoon een normaal meisje is geworden. Ze heeft al een naam bedacht voor haar mooie dochtertje.
Ze noemt haar Dewi. Ondanks dat ze niet weet of Darren haar nu in de steek heeft gelaten of dat er wat anders is gebeurd, wilt ze dat haar dochter weet
dat Darren haar vader is en dat ze haar naam aan hem te danken heeft.

Afbeelding

Nog een aantal dagen later staat ineens Ronja voor de deur. Suzan heeft meteen door dat deze vrouw steeds aan haar heeft gevraagd hoe het nu met Jane gaat.
De laatste keer dat ze deze vrouw aan de telefoon had, heeft ze haar verteld dat Jane weer terecht is en dat ze op het moment aan het bijkomen is van haar bevalling.

Afbeelding

Suzan legt uit dat ze niet weet of Jane nu visite wilt ontvangen. De vrouw legt uit dat ze hier niet zijn voor de baby van Jane, maar dat ze meer willen
weten over Jane haar toestand. Suzan stribbelt nog even tegen, maar als de vrouw uitlegt dat ze eigenlijk halfzussen van elkaar zijn,
begrijpt Suzan plotseling over wie Jane het had toen ze over de kinderen van hun moeder praatte.

Afbeelding

Uiteindelijk houdt Suzan ze niet langer tegen en zegt ze dat Jane zelf maar moet beslissen of ze de visite wilt ontvangen of niet.
Ze moet namelijk nu echt opschieten, want anders komt ze te laat bij haar werk aan. Jane heeft in eerste instantie niet zoveel behoefte aan visite,
maar Ronja weet haar te overtuigen als ze uitlegt dat haar schoonzus Quirina haar misschien kan helpen.
Ze blijkt de vrouw van Nick te zijn. Ronja haar oudste broer.

Afbeelding

Ronja legt Jane uit dat Quirina een alien is en dat ze niet bang hoeft te zijn. Quirina scant alleen de aandoening.
Ze is niet kwaadaardig en ze wilt ook geen experimenten op haar doen zegt Ronja geruststellend tegen Jane.
Jane voelt zich wel raar als Quirina haar straal haar raakt.
Het lijkt wel alsof Quirina plotseling alles van haar weet, maar ze laat het toe en vertrouwt Ronja op haar woord.

Afbeelding

Gelukkig duurt het scannen niet lang en snel loopt Quirina naar Jane toe en legt ze uit wat ze gedaan heeft.
Daar begrijpt Jane geen woord van zulke lastige termen gebruikt ze. Daarom grijpt Ronja in en zegt ze tegen Quirina dat ze duidelijker moet zijn.
Dan legt Quirina haar uit dat ze aandoening kan genezen, maar dat ze hier niet de juiste middelen heeft, omdat te doen.

Afbeelding

Jane begrijpt dat ze opnieuw Suzan moet achterlaten.
Quirina legt uit dat ze thuis een speciale werkplek heeft waar ze alles tot haar beschikking heeft om bovennatuurlijke sims te creëren en te genezen.
Ze wilt Jane graag in haar huis ontvangen en ze weet ook zeker dat Nick het erg leuk zal vinden om zijn halfzus te leren kennen.

Afbeelding

Ronja haalt Jane over om met Quirina mee te gaan. Ze zal alles regelen met Suzan en ze weet zeker dat het beter zal zijn voor de twee dochters van Jane.
Hoe zal ze als vampier ooit een goede moeder kunnen zijn? Jane ziet ook wel in dat het beter voor haar dochters is.
Ze wilt net als Suzan ze een veilige omgeving bieden en eigenlijk wilt ze ook wel weer graag normaal worden.
Daarom stemt ze in met het plan en neemt ze van Ronja afscheid.

-----------------
Ik hoop dat jullie dit weer een leuke update vinden. :D
Gebruikersavatar
SimsMeid
Genetisch manipulator Genetisch manipulator
Berichten:
2009
Lid geworden op:
zo 03 feb 2013, 19:01

Re: Het drama v. d. familie Jones-Brown~hoofdstuk 18~28-04-2

Hoofdstuk 19 deel 1

Afbeelding

Jane ontwaakt en ziet dat ze niet langer in het huis van Suzan in Bridgeport is. Ze merkt dat ze op een speciaal vampierbed ligt in een donkere kamer.
De ruimte is kil en somber. De perfecte omstandigheden voor een vampier die niet tegen zonlicht kan. Ze is in de war en ze voelt zich licht in haar hoofd.

Afbeelding

Als ze zich niet minder duizelig voelt, staat ze op en gaat ze de ruimte verkennen. Ze ziet vreemde dingen die ze nog nooit heeft gezien.
Ze schrikt best wel als ze ziet dat er vreemde levende wezens in potten op een plank staan. Waar is en van wie is deze plaats? Hoe is ze hier terecht gekomen?

Afbeelding

Ze ziet een spiegel staan en heeft net in gedachte dat ze zichzelf beter wilt bekijken. Al snel schrikt ze zich rot.
Haar spiegelbeeld verschijnt niet, maar een heel eng gezicht. Ze deinst achteruit en raakt helemaal in paniek als de spiegel tegen haar zegt
dat de gastvrouw blij zal zijn dat ze eindelijk ontwaakt is.

Afbeelding

Ze draait zich om en ziet Quirina in een ketel roeren. Ze gooit allemaal vreemde ingrediënten in de ketel en mompelt vreemde teksten.
Ze ziet dat Quirina veel van die vreemde drankjes maakt, want de kamer staat er vol mee.
Kennelijk is zo druk dat ze niet door heeft dat Jane vlak naast haar staat.

Afbeelding

Plotseling hoort Jane iets en ziet ze iets vliegensvlug op haar af komen. Als het heel dichtbij is ziet ze dat het groen is en dat het vleugels heeft.
Even kan ze het niet thuisbrengen, maar dan ziet ze dat het minidraakje is. Meteen is ze bang dat het draakje gaat vuur spugen of haar wilt aanvallen.

Afbeelding

Ze schrikt even als het draakje zomaar op haar arm land. Even weet ze niet wat ze moet doen, want ze is bang dat het draakje haar zal bijten.
Zal een beet van een draak giftig zijn? Ze wist niet eens dat zoiets echt bestond.
Ze heeft vroeger als kind wel sprookjes gehoord over draken, maar die waren gigantisch. Dit is een jong babydraakje. Tenminste dat denkt ze.

Afbeelding

Als Jane net zit te twijfelen wat ze moet doen, begint Quirina met een glimlach tegen haar te praten. Ze wijst naar het minidraakje en zegt dan.
'Zo te zien is Oker al vrienden met je geworden. Maak je geen zorgen! Oker is een vredelievende draak. Hij zal je nooit kwaad doen. Ze zijn erg nuttig.
Zo kunnen groene minidraakjes schatten en zeldzame planten opsporen. Ideaal voor mijn beroep als alchemist.'

Afbeelding

Jane is even overdonderd door dit gesprek, maar al snel hervat ze het gesprek met een belangrijke vraag.
'Waar ben ik? Wat is dit voor plek?'
'Je bent in Moonlight Falls in mijn huis. Dit is mijn werkplek. Het is donker en koud, zodat de ingrediënten goed blijven.
Ik dacht dat je hier beter thuis voelde dan in de logeerkamer waar veel zonlicht door het raam komt.
Zoals ik je al uitlegde ben ik alchemist en kan ik allerlei drankjes maken.'

Afbeelding

'Dus je kunt een drankje maken waardoor de vampieraandoening verdwijnt?' vraagt Jane met een glimlach. Ze wilt zo snel mogelijk weer normaal worden.
'Ja en nee,' geeft Quirina als antwoord. Jane begrijpt weer helemaal niets van dit antwoord. Wat heeft ze hieraan?
Het is net zo'n antwoord als toen ze uitlegde hoe ze haar aandoening heeft gescand.

Afbeelding

'Het is allemaal niet zo gemakkelijk als je denkt. Ten eerste kan ik niet alle vampiers genezen.
Als je voor lange tijd een vampier bent dan wordt het permanent. Alle vampiers die als vampier geboren worden kan ik ook niet genezen.
En als ik je met een drankje tot vampier maak dan is het onomkeerbaar. Zo hebben Leo en Nick voor tovenaar gekozen.
Jij valt onder de categorie die wel geneesbaar is.'
Dat is voor Jane een opluchting.

Afbeelding

Ten tweede is het een ingewikkelde formule, maar ik ben een volleerd alchemist en kan alle drankjes maken die ik wil.
Maar de ingrediënten verzamelen is een ander geval. We hebben drie ingrediënten nodig: Monnikskap, Gloeibollen en een Robijn.
Het ene ingrediënt is zeldzamer dan het andere ingrediënt. Dus het zal wel even duren voordat ik alles heb verzameld.'

--------------------
In de volgende delen en hoofdstukken gaan we ontdekken of het Quirina lukt om Jane te genezen. ;)
Gebruikersavatar
SimsMeid
Genetisch manipulator Genetisch manipulator
Berichten:
2009
Lid geworden op:
zo 03 feb 2013, 19:01

Re: Het drama v. d. familie Jones-Brown~h. 19 / 1~05-05-2014

Bedankt, voor de leuke reactie! :D

Hoofdstuk 19 deel 2

Afbeelding

Jane gaat het huis verkennen. Ze ontdekt dat ze de werkkamer van Quirina kan verlaten via een verborgen boekenkast.
De boekenkast staat in een slaapkamer. Jane vermoedt dat dit de slaapkamer is van haar halfbroer Nick en Quirina.
Plotseling schrikt ze zich rot als ze iemand rare woorden hoort gebruiken en met een toverstok ziet zwaaien.

Afbeelding

Al snel stopt de man zijn toverstok weg en biedt zijn excuses aan. Hij was aan het oefenen om een lastige spreuk onder de knie te krijgen.
Jane stelt zichzelf voor en vertelt dat ze hier een tijdje logeert. Al snel blijkt dit haar halfbroer Nick te zijn.
Nu ze hem wat beter bekijkt, ontdekt ze dat hij sprekend op zijn vader lijkt.

Afbeelding

Als ze naar buiten loopt, ziet ze dat Quirina een vreemd soort tuin heeft. Waar allerlei vreemde planten groeien die ze nog nooit heeft gezien.
Plotseling ziet ze een blauwachtig schijnsel. Ze ziet dat het een blauwe man is met vleugels.
Ze stelt zich voor als Jane en vertelt dat ze een tijdje bij Quirina logeert.

Afbeelding

De man zegt niets, maar blaast iets naar haar toe. Opeens heeft Jane het steenkoud. De man begint te lachen en stelt zichzelf dan voor als Eliot.
Een vriend van Quirina die hier ook woont. Als Jane vraagt hoe hij een sneeuwstorm heeft veroorzaakt, vertelt hij dat hij een fee is.
Jane besluit op haar hoede te zijn voor de grapjes van feeën, want ze wilt niet opnieuw in ijspegel veranderen.

Afbeelding

Als ze naar binnen loopt om zich op te warmen, ziet ze een paarse vrouw op de bank een game spelen.
Jane gaat naast haar op de bank zitten en kijkt een tijdje toe hoe ze aan het racen is.
Als ze een ronde heeft gehaald stelt Jane zichzelf voor en legt ze uit dat ze bij Quirina logeert. De vrouw stelt zichzelf voor als Stina de vrouw van Eliot.
Jane vindt dat de vrouw wat weg heeft van Pam de vriendin van haar halfbroer Leo. Al kan ze niet uitleggen waarom ze dat vindt.

Afbeelding

Terwijl Jane haar huisgenoten aan het ontmoeten is, is Quirina naar de plaatselijke alchemistenwinkel gegaan om ingrediënten te kopen.
De winkel verkoopt alleen Monnikskap. Robijnen worden nauwelijks geleverd en Gloeibollen zijn zo zeldzaam dat ze die zelden zien, legt de caissière uit.
Quirina is blij dat ze al één ingrediënt heeft verzameld.

Afbeelding

Jane krijgt veel informatie te horen van Stina. Zo heeft Stina twee zoons en heeft Quirina één zoon.
Terwijl ze over de kinderen aan het praten zijn, horen ze een stem uit de kinderkamer komen. Stina vraagt aan Jane of zij Steve even wilt pakken.
Jane pakt de jongste zoon van Eliot en Stina en begint hem eerst te kietelen voordat ze hem aan zijn moeder geeft.

Afbeelding

Het duurt niet lang of het is al tijd voor het eten. Aan de eettafel zit ze tegenover een jongen die veel weg heeft van een alien.
Zo weet Jane zeker dat dit de zoon van Quirina en Nick is. Ze begint met de jongen te praten en ontdekt dat hij Niels heet en erg slim is.
Ook blijkt hij net als zijn vader een tovenaar te zijn, want hij begint Jane te vertellen dat hij nu al spreuken bestudeert, zodat hij ze als tiener uit kan proberen.

Afbeelding

Als Jane op weg is naar de werkkamer van Quirina om te gaan slapen, hoort ze iemand kreunen.
Ze loopt de slaapkamer binnen en ziet dat dit slaapkamer van Niels en Stina haar oudste zoon is. Ze ziet de jongen op zijn huiswerk blokken.
Jane besluit hem te helpen. Als hij klaar is met zijn huiswerk maken ze nog even een praatje en ontdekt Jane dat hij Elian heet.

Afbeelding

De volgende avond gaat Quirina in haar ruimteschip zitten. Ze heeft een planeet ontdekt waar ze heel veel edelstenen kan vinden.
Hopelijk zijn daar ook robijnen. Ze wilt haar vrienden en familie niet graag achterlaten, maar ze besluit uiteindelijk toch om op zoek te gaan naar dit ingrediënt.
Ze wilt haar belofte aan Jane ook weer niet breken en ze weet dat haar zoon in goede handen is thuis.

Afbeelding

Jane besluit als wederdienst om op de kinderen te passen.
Ze krijgt al snel een leuke band met de kinderen, omdat ze van Jane na het avondeten altijd nog even buiten mogen spelen.
Steve vindt het erg leuk om met behulp van Jane op het zeepaardje een ritje te maken.

Afbeelding

Elian en Niels vermaken zich het liefst in de zandbak. Zo ontdekt Jane hoe leuk het is om ook echt voor een gezin te zorgen.
Zelf heeft ze nauwelijks leuke dingen gedaan met haar eigen dochters. Ze was altijd aan het werk of had weer problemen.
Op deze manier voedt Suzan haar kinderen op. Ze kan dan ook niet wachten om dezelfde dingen te gaan ondernemen met haar eigen dochters.

----------------
Ik hoop dat jullie het weer een leuke update vinden. :D
Gebruikersavatar
SimsMeid
Genetisch manipulator Genetisch manipulator
Berichten:
2009
Lid geworden op:
zo 03 feb 2013, 19:01

Re: Het drama v. d. familie Jones-Brown~h. 19 / 2~15-05-2014

Hoofdstuk 19 deel 3

Afbeelding

Quirina heeft al twee ingredienten gevonden.
Op de planeet waar ze naar toe is gereisd terwijl Jane een beetje op haar zoon lette, had meer dan genoeg robijnen om te verzamelen.
Ze heeft alleen nog steeds geen idee waar ze Gloeibollen kan vinden. Daarom gaat ze er naar op zoek in één van haar magische boeken.

Afbeelding

Quirina vindt het tijd worden om de rest van het gezin en de huisgenoten er ook bij te betrekken. Ze nodigt iedereen uit in haar woonkamer.
Nadat er wat meubels zijn verplaatst, zodat iedereen netjes in een kring kan zitten, begint Quirina de bespreking.
Ze legt aan de rest uit dat ze Jane wilt ontvampieren.

Afbeelding

Ze vertelt verder dat ze al twee ingrediënten heeft verzameld, maar dat ze echt hulp nodig heeft om het derde ingrediënt te bemachtigen.
Ze vertelt dat ze heeft opgezocht waar ze het meeste kans maakt om het derde ingrediënt te vinden.
Volgens aanwijzingen uit één van haar boeken maakt ze daar het meeste kans op in Dragon Valley. Helaas geeft het boek alleen de exacte plaats niet aan.

Afbeelding

Eliot heeft een idee en vertelt aan Quirina dat er familiestammen van feeën wonen.
Een man genaamd Fintran Mithrilen is volgens Eliot zijn stamboom een verre achterneef.
Eliot weet zeker dat Fintran zijn familie vrijmoedig wilt helpen als hij vraagt waar de Gloeibollen zijn.
Quirina vindt het een goed idee om dit familielid in te schakelen bij de zoektocht naar het laatste belangrijke ingrediënt.

Afbeelding

Jane vraagt dan aan Quirina hoe ze in Dragon Valley terecht komen. Het is een middeleeuws dorp dat toch allang verdwenen is?
Quirina en de rest bevestigen dat, maar Nick begint meteen te vertellen dat veel mensen er vaak onverwachts op bepaalde manieren terecht komen.
Het is daarom lastig om te vinden als je er bewust naar op zoek bent.

Afbeelding

Quirina stelt Jane gerust dat zij wel een manier weet om daar te geraken en dat ze iedereen ook weer terug kan halen.
Ze legt uit dat aliens vaak de oorzaak zijn dat mensen daar onverwachts belanden.
Jane vraagt hoe dan, maar voor één keer wilt Quirina haar iets niet uitleggen. Ze zegt alleen maar dat dit het geheim is van haar alien krachten.

Afbeelding

Nick staat op en loopt opnieuw met zijn toverstok naar Jane toe.
Hij stelt haar gerust dat het haar helemaal niets doet, maar dat ze alleen even niet in staat is om haar speciale krachten te gebruiken.
Als Nick de spreuk heeft uitgesproken, merkt Jane even later dat de beet in haar nek is vervaagd.

Afbeelding

Nick spreekt dezelfde spreuk ook uit over Stina en Elian. Ze blijken een kracht te bezitten dat ze in poppen kunnen veranderen.
Volgens Stina kan Pam de vriendin van Leo dat ook.
Alleen Eliot en Nick behouden hun krachten. Eliot, omdat feeën geaccepteerd worden door de bewoners van Dragon Valley.
Nick wilt zijn krachten behouden om eventueel in noodsituaties in te grijpen, want Quirina gaat niet mee.
Aliens vertrouwen de bewoners van Dragon Valley niet.

Afbeelding

Quririna zoekt een verlaten, open veld op om met haar krachten een poort te openen naar Dragon Valley.
Een soort zwart gat wat een portaal is naar een andere tijdsperiode.
Daarom moeten Nick, Jane, Stina, Eliot en Elian zich ook Middeleeuws gedragen en kleden.

Afbeelding

Als Quirina de energie die ze gespaard heeft los laat, ontstaat er een enorm gat in de grond. Het gat zal het portaal worden.
Als al haar energie wordt los gelaten. Ontstaat er een enorme explosie waar veel bewoners van Moonlight Falls nieuwsgierig op af komen.
Quirina waarschuwt iedereen om niet te dichtbij te komen, maar niemand luistert en even later moeten ze met brandwonden snel naar het ziekenhuis worden gebracht. Quirina beperkt de schade door haar genezende kracht te gebruiken.

Afbeelding

In de chaos die is ontstaan naar de explosie zijn Nick, Jane, Stina, Eliot en Elian met de dikke zwarte rookwolken als dekmantel in het portaal verdwenen.
Ze horen als ze het gat binnen gaan nog maar vaag de paniek en hopen dat Quirina niet in de problemen zit.

--------------
Ik hoop dat jullie dit weer een leuke update vinden. :D
In het volgende hoofdstuk ontdekken we of de zoektocht succesvol is. ;)

Weergave- en sorteeropties

Plaats reactie