Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

316 berichten • Pagina 1 van 16

Gebruikersavatar
SimsMeid
Genetisch manipulator Genetisch manipulator
Berichten:
2009
Lid geworden op:
zo 03 feb 2013, 19:01

Het drama v.d. familie Jones-Brown~G4 h. 8/4~23-03-2016 eind

Hallo allemaal dit is mijn eerste dagboek. Ik ben nieuw hier dus tips en commentaar zijn altijd welkom. Ik weet nog niet hoe vaak ik in de week update, maar het zal wel regelmatig gebeuren.

Het verhaal begint bij Jenni Jones-Brown en Goodwin Goode. Ze wonen in Twinbrook. Na een one-night-stand staat het leven van Goodwin en Jenni op zijn kop.

Afbeelding Hij heeft blauwe ogen.

Goodwin die een vriendin heeft, besluit haar te verlaten nadat hij heeft gehoord dat Jenni zwanger is. Hij trekt in bij Jenni om een goede vader te zijn voor zijn nog ongeboren kind. Ondertussen mist hij zijn ex-vriendin en is hij eigenlijk niet verliefd op Jenni.

Afbeelding Zij heeft blauwe ogen.

Jenni heeft haar eigen problemen. Haar ouders zijn nog niet zolang geleden gescheiden. Ze heeft van haar moeder gehoord dat zij aan haar oma heeft beloofd dat er op zijn minst vijf generaties Jones-Brown in Twinbrook moeten wonen. Daarnaast is ze zwanger van Goodwin die ze wel aantrekkelijk vindt, maar niet de man van haar eerste keus is.

Hoe zorgen ze ervoor dat ze hun leven weer op de rails krijgen?
Dat gaan jullie lezen in dit verhaal.

Welkom terug die mijn dagboek lazen. ;)

Door de crash van de website was mijn account en mijn dagboek verdwenen. Ik heb gelukkig zelf een back-up van mijn dagboek bewaard. Daarom zal ik opnieuw mijn dagboek plaatsen en zo snel mogelijk weer toe werken naar hoofdstuk 13 waar ik was gebleven. In het begin zijn mijn foto's nog niet zo goed. Dit wordt verder op beter. Ik krijg alleen de ogen niet in beeld, omdat ik niet goed kan inzoomen. In mijn spel zijn de ogen ook alleen maar zichtbaar als ik hun kapsel of kleding verander.

In mijn game is generatie 1 voltooid.

Inhoudsopgave generatie 1

Afbeelding

Pagina 1
Proloog
Hoofdstuk 1
Hoofdstuk 2
Hoofdstuk 3 deel 1 / deel 2
Hoofdstuk 4
Hoofdstuk 5
Hoofdstuk 6
Hoofdstuk 7
Hoofdstuk 8
Hoofdstuk 9
Hoofdstuk 10
Pagina 2
Hoofdstuk 11
Hoofdstuk 12
Hoofdstuk 13
Hoofdstuk 14 deel 1 / deel 2
Hoofdstuk 15
Hoofdstuk 16
Pagina 3
Hoofdstuk 17 deel 1 / deel 2
Hoofdstuk 18
Hoofdstuk 19
Hoofdstuk 20
Hoofdstuk 21
Hoofdstuk 22
Pagina 4
Hoofdstuk 23 deel 1 / deel 2

generatie 2

Afbeelding

generatie 3

Afbeelding

Generatie 4 deel 1

Afbeelding

Laatst gewijzigd door SimsMeid op wo 23 mar 2016, 20:21, 191 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
SimsMeid
Genetisch manipulator Genetisch manipulator
Berichten:
2009
Lid geworden op:
zo 03 feb 2013, 19:01

Re: Dagboek familie Jones-Brown 5 G

Proloog

Afbeelding

'Jenni, kom eens naast me zitten', zegt Jenni haar moeder.
'Wat is er mamma?', vraagt Jenni.
'Ik wil graag iets met je bespreken. Ik weet dat je een relatie hebt met die Goodwin. Maar voor je besluit om met deze relatie verder te gaan, wil ik je iets vertellen.'

Afbeelding

'Je vader en ik zijn nu gescheiden, omdat we een hoop problemen hebben. Ik ga je daar allemaal niet mee lastig vallen, want dat is iets tussen je vader en mij. Maar voor we gingen trouwen, waren er al problemen. Je oma, de moeder van je vader, wilde niet dat we trouwden. Ze was er op tegen, omdat dan één van onze namen niet meer zal bestaan. Daarom hebben we mijn achternaam William-Brown en je vaders achternaam Jones-Smith gecombineerd. Zo is de unieke achternaam Jones-Brown ontstaan die we aan jou hebben gegeven,' vertelt haar moeder.
Jenni knikt ja. Ze heeft dit verhaal al gehoord toen ze een tiener was.

Afbeelding

'Jouw oma ging hiermee akkoord als ik haar iets zal beloven. Je bent nu oud genoeg om te weten waar deze belofte over gaat. Ik heb je oma beloofd dat mijn kind er voor zal zorgen dat de familie Jones-Brown net zo bekend zal worden als de familienamen William-Brown en Jones-Smith. Om dit te bereiken moeten er op zijn minst vijf generaties lang Jones-Brown in Twinbrook wonen. Ik was het eerst helemaal niet eens met je oma. Ik vond het een vreselijk voorstel. Maar ik ben uiteindelijk akkoord gegaan, omdat ik geen alleenstaande moeder wilde worden,' vervolgt Jenni haar moeder het verhaal.

Afbeelding

Jenni merkt nauwelijks dat haar moeder op staat en naar de keuken loopt om koffie te gaan zetten. Haar hoofd tolt. Haar moeder heeft geen idee hoe stom ze is geweest. Ze heeft een one-night-stand gehad met Goodwin. Door de alcohol zijn ze helemaal vergeten om het veilig te doen. Wat als ze zwanger is? Zal Goodwin zijn vriendin dan in de steek laten om met haar te trouwen? Hoe zal hij denken over de vreemde belofte die haar moeder lang geleden aan haar oma heeft gedaan? En als ze trouwt, zal haar huwelijk dan eindelijk net zoals haar ouders stranden? Ze weet niet wat ze moet doen.

Laatst gewijzigd door SimsMeid op za 05 okt 2013, 09:32, 4 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
SimsMeid
Genetisch manipulator Genetisch manipulator
Berichten:
2009
Lid geworden op:
zo 03 feb 2013, 19:01

Re: Dagboek familie Jones-Brown 5 G

Hoofdstuk 1

Afbeelding

Lara en Goodwin maken zich klaar voor de nacht.
'Ik moet je wat vertellen,' zegt Goodwin tegen Lara.
'Kan dat niet straks,' zegt Lara tegen Goodwin.
Lara wil hem al onder de dekens trekken, maar Goodwin bevrijdt zich uit haar greep. Hij kijkt expres haar kant niet op. Hij probeert moed te verzamelen om op te biechten wat hij heeft gedaan. Hoe kan hij dit haar ooit uitleggen. Lara verdient een veel betere vriend dan hij. Heel Twinbrook zal het onder hand wel weten. Roddels verspreiden zich snel. Hij zwijgt en merkt dat Lara gespannen wacht op wat hij haar gaat vertellen. Hij richt zijn ogen nu op haar gezicht. Ze kijkt hem verlangend aan. Het liefst wilt hij toegeven aan haar gedachten.

Afbeelding

Goodwin denkt onwillekeurig terug aan de eerste keer dat ze met elkaar naar bed zijn geweest. Het maakt zijn schuldgevoelens alleen maar groter. Hij ziet aan Lara dat ze nog van niets weet.
'Ik heb iets heel stoms gedaan toen jij in Sunset Valley was om je zieke moeder te verzorgen. Ik miste je zo erg dat ik besloot om uit te gaan. In het restaurant Bristo kwam ik Jenni tegen. Het begon allemaal heel onschuldig. We kletsten en lachten. Toen nodigde ze me uit om naar Rendez-Vous te gaan. Ze vertelde me over hoe moeilijk ze het ermee heeft dat haar ouders gescheiden zijn. Ondertussen bleef ze me drank aanbieden. Uiteindelijk raakten we allebei dronken. Ik kon haar niet alleen naar huis laten lopen. Daarom heb ik haar thuis gebracht,' vertelt Goodwin aan Lara.

Afbeelding

'Jenni kon nauwelijks op haar benen staan. Ik heb haar opgetild en haar in bed gelegd. Voor ik het wist, trok ze me in haar bed. Het moet de alcohol zijn geweest. Al is dat een zwak excuus. Ik had moeten opstaan en meteen vertrekken. Maar ik kon niet meer helder nadenken. In plaats daarvan ben ik met mijn dronken hoofd met Jenni naar bed gegaan,' biecht Goodwin aan Lara op.
Lara stapt uit bed en begint te huilen. Goodwin kan het niet aanzien. Hij legt Lara haar hoofd op zijn schouders. Zo staat Lara een lange tijd in Goodwin zijn armen te huilen.

Afbeelding

Lara heft haar hoofd op. Goodwin verwacht dat ze boos is, maar in plaats daarvan zegt ze iets wat hij niet had verwacht.
'We maken allemaal fouten. Ik kan je dit vergeven. Dan kunnen we gewoon verder gaan waar we gebleven zijn en..' Maar Goodwin onderbreekt Lara.
'Wat als Jenni zwanger is? We hebben het niet veilig gedaan. Jenni heeft me gebeld en verteld dat ze over tijd is.' Lara kijkt hem geschrokken aan.
'Dan moet je je verantwoordelijkheid nemen. Het kind kan niet zonder vader opgroeien.'
Goodwin weet dat Lara een besluit heeft genomen. Haar vader heeft haar moeder vlak voor haar geboorte in de steek gelaten.
'Wat doen we nu?' vraagt Goodwin terwijl hij liefdevol haar wang streelt. Lara duwt zijn hand weg.
'Ik ga naar Sunset Valley en jij gaat onmiddellijk naar Jenni toe. Als ze zwanger is moet je met haar trouwen.'
Met die woorden verlaat Lara midden in de nacht het huis van Goodwin.

Laatst gewijzigd door SimsMeid op za 05 okt 2013, 09:34, 5 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
SimsMeid
Genetisch manipulator Genetisch manipulator
Berichten:
2009
Lid geworden op:
zo 03 feb 2013, 19:01

Re: Dagboek familie Jones-Brown 5 G

Hoofdstuk 2

Afbeelding

Jenni wordt met pijn in de rug de volgende dag wakker. Ze kijkt naar haar buik en heeft het idee dat haar buik dikker is geworden. Zal ze zwanger zijn? Ze pakt uit de la een teststrip. Ongeduldig wacht ze een minuut lang tot de test positief of negatief wordt. Ze kijkt naar de strip. Voorzichtig voelt ze aan haar buik. Ze kan niet geloven dat er op dit moment een baby van haar en Goodwin in haar buik groeit.

Afbeelding

Jenni staat met de telefoon in haar hand. Hoe zal Goodwin reageren op dit nieuws? Ze weet niet of ze wel met Goodwin verder wilt. Goodwin vindt ze wel aantrekkelijk, maar het zal niet haar eerste keus zijn. Hoe kon ze zo stom zijn? Ze denkt terug aan hun eerste afspraakje. In het begin flirtte ze allebei een beetje onschuldig. Ze weet nog hoe ze Goodwin zijn handen pakte en aan hem vroeg of hij mee wilde naar Rendez-Vous. Daar heeft ze veel te veel gedronken, omdat ze verdriet had over de scheiding van haar ouders. Ze weet niet meer wat ze allemaal tegen Goodwin gezegd heeft. Ze weet alleen nog dat Goodwin haar naar huis heeft gebracht en daarna wordt alles wazig. Ze werd uiteindelijk wakker met een behoorlijke kater. Opnieuw staart ze naar de telefoon. Uiteindelijk toets ze zijn nummer in. Ze wilt niet een alleenstaande moeder worden. Ze wilt dat haar kind een vader heeft.

Afbeelding

Goodwin staat onzeker voor de deur van Jenni. Hij weet niet of hij wel een goede vader voor zijn ongeboren kind is. Stiekem verlangt hij naar Lara. Hij wilt het liefst zijn grote fout ongedaan maken. Dan zal Lara nog bij hem zijn en kan hij eindelijk met zijn jeugdliefde trouwen. Hij drukt op de bel en ziet dat Jenni naar de deur toe loopt. Hij ziet nog geen dikke buik. Zal Jenni echt wel zwanger zijn?
Jenni ziet dat Goodwin naar haar buik kijkt. 'Je ziet het nu nog niet. Maar als je me niet gelooft wil ik in jou bijzijn ook wel een test doen.' Goodwin schudt nee met zijn hoofd. Jenni is opgelucht dat Goodwin haar op haar woord geloofd.
'Je mag mijn buik wel aanraken, gekkie,' zegt Jenni met een glimlach.
Goodwin legt voorzichtig zijn handen op haar buik. Hij voelt alleen dat de buik een klein beetje is opgezet. Maar de baby zelf beweegt nog niet.

Afbeelding

Zoals Goodwin aan Lara beloofd heeft, neemt hij zijn verantwoordelijkheid. Hij vertelt aan Jenni dat hij haar niet in de steek zal laten. Hij zal proberen een goede vader voor het kind te zijn. Ze besluiten om eerst te gaan samenwonen. Een beetje onwennig omhelst Goodwin Jenni. Al snel valt daarna een pijnlijke stilte. Ze weten niet zo goed wat ze tegen elkaar moeten zeggen. Uiteindelijk verbreekt Jenni de stilte. 'Zullen we het huis opknappen? Anders wonen we in het huis dat van mijn ouders is.'
Goodwin knikt ja. 'Ik zal op zoek gaan naar een baan, zodat we de verbouwing kunnen financieren.'

Afbeelding

Goodwin heeft in de krant gelezen dat de brandweer van Twinbrook op zoek is naar dappere mannen of vrouwen. De laatste tijd wordt Twinbrook vaak getroffen door aardbevingen. Goodwin is dapper. Het is zijn droom om 30 sims te redden. Vol goede moed stapt hij op de kazerne af. Een man ontvangt hem vriendelijk. Er worden hem een aantal vragen gesteld over bepaalde scenario's die kunnen voorkomen tijdens het werk. Goodwin beantwoord alle vragen goed. Als laatste moet hij nog een praktijktest doen. Hij moet laten zien dat hij handig is. Als test moet hij de brandweerwagen een onderhoudsbeurt geven. Goodwin denkt dat hij wel is aangenomen.

Afbeelding

Ondertussen is Jenni druk in bespreking met de architecten. Er is niet genoeg geld om nieuwe meubels te kopen. Dus krijgen de oude meubels een make-over. De muren en de vloeren worden wel vernieuwd. Om dat de verbouwing best duur is, hebben Jenni en Goodwin besloten om de verbouwing in twee etappes te doen. Vandaag wordt de beneden verdieping aangepakt. Over een aantal maanden als de baby is geboren, wordt de boven verdieping verbouwd. De kinderkamer wordt dan meteen ingericht. Jenni kijkt naar de kale vloer en muren. Ze is benieuwd hoe het huis uiteindelijk zal worden.

Laatst gewijzigd door SimsMeid op za 05 okt 2013, 09:36, 4 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
SimsMeid
Genetisch manipulator Genetisch manipulator
Berichten:
2009
Lid geworden op:
zo 03 feb 2013, 19:01

Re: Dagboek familie Jones-Brown 5 G

Hoofdstuk 3 deel 1

De verbouwing is klaar. Zo is de benedenverdieping geworden.

Afbeelding

De keuken en de eetkamer.

Afbeelding

De woonkamer en de gang.

Afbeelding

De badkamer.

Afbeelding

Afbeelding

De slaapkamer.

Afbeelding

Het washok.

Afbeelding

Ondertussen is Goodwin aangenomen bij de brandweer. Hij ontmoet op de eerste dag zijn collega's.
'Hallo, ik ben Goodwin,' zegt Goodwin tegen zijn collega.
'Hi, makker! Shyla, voor jou.' zegt de vrouw. Goodwin kijkt de vrouw vreemd aan. Wat zijn dit voor collega's? De vrouw lacht alleen maar.
'Groentje?' vraagt ze dan. Goodwin knikt ja.
'Shyla en Charmaine beschermen jou,' zegt ze terwijl ze op zichzelf wijst.
Voordat Goodwin nog wat kan zeggen, loopt Shyla alweer door. Het is duidelijk dat hun vreemde gesprek is afgelopen. Goodwin heeft er de helft niet van begrepen.

Afbeelding

'Shyla en Charmaine hebben hun eigen taal. Ze denken dat dit stoer is,' zegt de vrouw tegen Goodwin. Goodwin weet niet wat hij moet zeggen.
'Ik ben Betty. De baas van die twee. En nu ook de baas van jou. Doe je best en je komt ver bij ons,' zegt ze met een glimlach.
'Aangenaam! Ik ben Goodwin.'
'Welkom bij het team. Volgens mij kan jij ons wel versterken.'
'Bedankt!' zegt Goodwin met een glimlach. Hij is opgelucht dat deze vrouw gewoon normaal is.

Afbeelding

Goodwin is net klaar met zijn eerste klus. Het is een zware dag geweest. Als hij weer op de karzerne is, vraagt hij zich af waar zijn collega's zijn. Hij loopt naar buiten en ziet ze met ze allen bij een vuilniscontainer zitten. Wat een vreemde collega's heb ik toch, denkt hij.
'Hi, makker!' roept Charmaine.
'Ze bedoelt, kom erbij zitten,' zegt Betty.
'Ik begrijp het,' lacht Goodwin. Shyla begint een eng spookverhaal over Egypte te vertellen. Charmaine lacht erom.
'Dit is een gezellige dag bij ons, Goodwin.' fluistert Betty in zijn oor. Ze knipoogt tegen hem. Goodwin gaat erbij zitten. Dit vindt hij wel een fijne ontspanning. Niet helemaal zijn keus, maar hij ziet er de lol wel van in.

Laatst gewijzigd door SimsMeid op za 05 okt 2013, 09:39, 5 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
SimsMeid
Genetisch manipulator Genetisch manipulator
Berichten:
2009
Lid geworden op:
zo 03 feb 2013, 19:01

Re: Dagboek familie Jones-Brown 5 G

Hoofdstuk 3 deel 2

Afbeelding

Jenni heeft ondertussen bezoek van haar moeder. Jenni is blij dat haar moeder haar niet stom vindt, omdat ze zwanger is geworden na een one-night-stand. Jenni ziet meteen dat haar moeder helemaal blij wordt van het idee dat ze oma wordt. Jenni laat haar moeder aan haar buik voelen. Ze moet glimlachen als ze ziet hoe gek haar moeder doet.
'Hallo, kleintje ik word straks je oma.' zegt haar moeder.
'Jenni, het kleintje schopt! Voel je het?'
'Ja, mama ik voel het.'

Afbeelding

'O, dit doet me zo denken aan de tijd dat jij in mijn buik zat. Je ging tekeer, Jenni. Ik dacht dat je een jongen was.'
'Nee, niet dat verhaal weer,' zegt Jenni. Ze pakt een kussen.
'Je vader kon niet ophouden…' Jenni onderbreekt haar moeder met een aanval van een kussen. Haar moeder duikt lachend weg.
'O, deze krijg je terug, Jenni.' zegt haar moeder. Ze pakt ook een kussen.
'Oké, ik geef me over!' roept Jenni lachend.
Ze hebben de grootste lol samen.

Afbeelding

Jenni en haar moeder zijn aan het lunchen met elkaar.
'Mam, blijf je vanavond bij ons logeren? Dan kun je Goodwin ontmoeten.'
'Ja, lijkt me leuk,' zegt haar moeder.
'Ik weet zeker dat je Goodwin graag mag,' zegt Jenni.
'Zorgt hij goed voor je.'
'Natuurlijk, mam! Maak je geen zorgen!'
'Heeft je vader hem al ontmoet?' vraagt haar moeder.
'Hij heeft het druk,' zegt Jenni ontwijkend.
'Heeft hij zich weer onttrokken aan zijn vader plicht?' vraagt haar moeder boos. Jenni wilt niet dat haar moeder weer boos wordt.
'Mam, alsjeblieft laten we het gezellig houden en het niet over hem hebben,' zegt Jenni met een smekende blik in haar ogen.
'Als je maar weet dat je altijd op mij aan kan,' zegt haar moeder. Jenni knikt alleen maar ja.

Afbeelding

Goodwin komt na een zware dag thuis. Hij is verbijsterd als hij ziet dat de moeder van Jenni op bezoek is. Hij had gehoopt dat hij zich hier op kon voorbereiden. Nu weet hij helemaal niets te zeggen.
'Jullie hebben het huis mooi opnieuw ingericht,' zegt Jenni haar moeder.
'Bedankt, mevrouw!' stamelt Goodwin onzeker. Hij weet helemaal niet wat hij moet zeggen. Zelf heeft hij geen familie. Hij is als een wees in een weeshuis opgegroeid. Allebei zijn ouders zijn tijdens een ongeval omgekomen. Toen was Goodwin nog maar een peuter. Ook is hij nogal bang voor de reactie van Jenni haar familie. Misschien geven de ouders van Jenni hem er wel de schuld van dat Jenni zwanger is geraakt. Hij is tenslotte degene die vreemd gegaan is. Goodwin loopt snel naar de slaapkamer toe.

Afbeelding

Goodwin schrikt als hij ziet dat de moeder van Jenni hem gevolgd is.
'Goodwin, wij zijn nog niet aan elkaar voorgesteld.' Ze steekt haar hand uit. Goodwin pakt haar hand aarzelend. Dan begroet hij haar uit beleefdheid. Onzeker probeert hij te glimlachen.
'Hallo, mevrouw! Ik ben Goodwin Goode,' zegt Goodwin beleefd.
'Zeg maar Renee, Goodwin. We worden uiteindelijk familie.' Door deze woorden ontspant Goodwin zich. Hij merkt dat de moeder van Jenni hem heeft geaccepteerd als schoonzoon.
'Ik hoor dat je nu bij de brandweer werkt,' zegt Renee tegen hem.
'Dat klopt.' Goodwin begint meteen aan zijn schoonmoeder over zijn eerste dag bij de brandweer te vertellen. Het wordt uiteindelijk een gezellige avond.

Laatst gewijzigd door SimsMeid op za 05 okt 2013, 09:42, 3 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
SimsMeid
Genetisch manipulator Genetisch manipulator
Berichten:
2009
Lid geworden op:
zo 03 feb 2013, 19:01

Re: Dagboek familie Jones-Brown 5 G

Hoofdstuk 4

De verbouwing op de boven verdieping is klaar.

Afbeelding

De gang.

Afbeelding

De badkamer.

Afbeelding

De kinderkamer.

Afbeelding

Goodwin haalt Jenni op uit het ziekenhuis. Na een zware bevalling mogen zij en zijn zoon naar een week naar huis toe. Jenni moest eerst van haar keizersnee herstellen. Goodwin ziet hoe Jenni over de parkeerplaats loopt. In haar armen houdt ze zijn zoon John vast. Het liefst wilt hij niet dat Jenni zelf loopt, maar in het ziekenhuis waren alle rolstoelen op. Daarom heeft hij de auto dichterbij het ziekenhuis gezet. Op een plaats waar eigenlijk de auto niet mag staan. Hij weet dat Jenni nog rustig aan moet doen. De dokter heeft gezegd dat het verstandig is om een hulp in de huishouden te nemen. Gelukkig kan Jenni haar moeder af en toe langs komen om te helpen bij de verzorging van John.
'Jenni, hier sta ik!' roept Goodwin vanuit de auto. Jenni komt met een glimlach naar hem toe.
'Ik ben blij dat je hier bent gaan staan,' zegt Jenni terwijl ze in stapt. Ze ziet er moe uit ziet Goodwin.
'Ga, straks nog maar even slapen, schat,' zegt Goodwin. Jenni knikt ja.
Ze rijden daarna gezamenlijk naar huis toe.

Afbeelding

Als ze thuis zijn, gaat Jenni op de bank liggen om een dutje te doen. Goodwin loopt naar de slaapkamer toe en trekt zijn werkkleding aan. Hij moet zo naar zijn werk toe. Hij pakt John uit zijn wiegje en gaat even in de woonkamer kijken. Hij ziet dat Jenni rustig ligt te slapen. Hij kijkt naar Jenni en naar John in zijn armen. Hij is blij dat hij is gebleven. Hij wilt heel graag een goede vader voor John worden. Hij weet zeker dat ze een leuk gezin samen zullen zijn. Binnenkort zal hij Jenni ten huwelijk vragen. Hij houdt zich nu niet alleen maar aan zijn belofte, omdat hij dit aan Lara heeft beloofd. Hij wilt nu zelf ook zijn verantwoordelijkheid nemen. Hij hoopt dat Jenni en hij snel verliefd op elkaar worden, zodat zijn kinderen in een liefdevol gezin zullen opgroeien. Hij weet zeker dat hij nog een kind wilt. Hij moet er maar eens met Jenni over hebben. Ze hebben nog nauwelijks serieuze gesprekken gevoerd over hun toekomst.

Afbeelding

De bel gaat. Goodwin verwacht dat het de moeder van Jenni is. Maar als hij de deur open doet, ziet hij dat het de dokter in alledaagse kleren is. Hij ziet ook dat de moeder van Jenni er aan komt. Gelukkig is ze op tijd.
'Hallo, dokter Fernandez. Wat brengt u hier?' vraagt Goodwin.
'Ik moet Jenni spreken. Het is belangrijk. Ze is toch niet alleen thuis?'
'Nee, ik ga zo naar mijn werk. Maar Jenni haar moeder komt haar vandaag helpen.'
'Ga, maar weg, Goodwin! Ik kan Jenni wel opvangen en ik zal goed voor John zorgen.' zegt Renee. Goodwin neemt van iedereen afscheid.
'Dokter, komt u binnen. Ik leg John even terug in zijn wiegje. Daarna maak ik Jenni wel wakker,' zegt Renee tegen de dokter.
'Jenni, de dokter is er,' zegt Renee tegen Jenni terwijl ze met John naar boven gaat.
'Ik ga me nog even omkleden,' zegt Jenni tegen haar moeder.
Eindelijk zit Jenni met dokter Fernandez op de bank. Renee is ondertussen voor iedereen koffie aan het zetten.
'Jenni, dit is erg moeilijk om te zeggen, maar…' Jenni onderbreekt de dokter.
'Is er iets ergs met John aan de hand?' vraagt Jenni bezorgd.
'Nee, met hem is er niets aan de hand. Maak je maar geen zorgen.' Jenni wacht gespannen af wat dokter Fernandez nu komt doen.

Laatst gewijzigd door SimsMeid op za 05 okt 2013, 09:45, 4 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
SimsMeid
Genetisch manipulator Genetisch manipulator
Berichten:
2009
Lid geworden op:
zo 03 feb 2013, 19:01

Re: Dagboek familie Jones-Brown 5 G

Bedankt, dat je het verhaal zo leuk vindt. ;)

Ik heb inderdaad de instellingen van mijn game wat lager moeten zetten. Op de één of andere manier bevroor anders de game steeds om de zoveel seconden dit probleem ontstond ineens na al die patches van de Store. Ik heb alleen simdetail wel hoog laten staan, omdat dit sowieso niet zo mooi wordt weergegeven in mijn game. Ik kan namelijk niet goed inzoomen. In het begin maakte ik ook vaak de fout dat ik van een te grote afstand fotografeerde. Dit komt later veel minder voor.

Ik ben niet zo goed in fotograferen. :sweatdrop

Ondanks alles wens ik je veel leesplezier en bedankt voor de tip. :D
Gebruikersavatar
SimsMeid
Genetisch manipulator Genetisch manipulator
Berichten:
2009
Lid geworden op:
zo 03 feb 2013, 19:01

Re: Dagboek familie Jones-Brown 5 G

Hoofdstuk 5

Afbeelding

'Je weet dat we allerlei testen bij je hebben gedaan,' zegt de dokter.
'Ja, voor de zekerheid, omdat de bevalling zo verkeerd ging.'
'Precies! Ik had vandaag een vrije dag, maar werd net door het laboratorium gebeld dat de uitslag binnen was. Ik ben er even langs gegaan om het op te halen. Ik heb de uitslag in mijn aktetas zitten. Jenni ziet hoe de dokter het papier er uithaalt en het aan haar geeft. Jenni pakt het aan en begint te lezen. Ze slaat de stukken over die ze niet begrijpt. Dit leest ze:

Patiëntgegevens:

P. nr: 1002
Naam: Jenni Jones-Brown
Adres: Pokerlaagdreef 4
Plaats: Twinbrook

Jenni Jones-Brown heeft een infectie opgelopen toen er een keizersnee toegepast moest worden om de baby te halen…………………………………………………………....................................................................................
…………………………………………………………………………………………………..........................................................
Uit bloedonderzoeken blijkt dat de infectie dankzij medicijngebruik is verdwenen……………………………………………………………………………………………………………………………………………………
Uit het vruchtbaarheidsonderzoek dat op verzoek van de patiënte is gedaan blijkt dat Jenni voor een groot deel onvruchtbaar is geworden.

Handtekening:

P. Fernandez

Afbeelding

'Betekent dit dat ik onvruchtbaar ben? Maar ik ben geopereerd? Ze hebben me meteen geholpen,' zegt Jenni met ongeloof in haar stem.
'Het betekent niet dat je helemaal niet zwanger kan worden, Jenni. Maar dat de kans kleiner wordt. Tenzij je een vruchtbaarheidsbehandeling wilt ondergaan. Dan neemt de kans weer toe,' legt de dokter uit. Jenni kijkt hem niet aan.
'Hoeveel kans heb ik als ik op een normale manier zwanger wilt worden?'
'5 procent. Een kleine kans, maar wel een kans,' zegt de dokter.
'Ik wil geen vruchtbaarheidsbehandeling,' zegt Jenni. Ze ziet niet hoe de dokter opstaat nadat hij zijn koffie heeft opgedronken. Haar moeder neemt voor haar afscheid van de dokter.

Afbeelding

Jenni staat op en gaat helemaal door het lint.
'Rustig, Jenni. Ik weet dat je graag een grote familie wilt, maar er zijn andere opties,' zegt haar moeder. Maar Jenni wilt daar niet naar luisteren. Haar droom van een groot gezin is zo juist als een zeepbel uit elkaar gebarsten.
'Doe alsjeblieft rustig straks krijg je nog een hyperventilatieaanval!' roept haar moeder. Op hetzelfde moment grijpt Jenni naar haar borst. Ze ademend zwaar oppervlakkig en wordt steeds benauwder. Haar moeder kijkt haar geschrokken aan.
'Rustig ademhalen. Eerst door de neus en dan door de mond uitblazen. Je moet kalm worden,' zegt haar moeder. Jenni volgt de instructies op langzaam wordt haar ademhaling weer normaal en verdwijnt de benauwdheid. Als Jenni rustig is geworden begint ze te huilen. Renee besluit om Goodwin op te bellen.

Afbeelding

Goodwin komt meteen naar huis nadat hij zich op zijn werk heeft omgekleed. Jenni is volgens haar moeder helemaal van streek. Als Renee hem binnen laat, gaat hij meteen naar Jenni toe. Hij ziet hoe ze is ingestort. Hij neemt haar in zijn armen en laat haar uithuilen op zijn schouder. Hij weet niet wat hij moet zeggen. Renee heeft hem alles uitgelegd. Zelf is hij er ook kapot van. Zwijgend luistert hij naar Jenni die onsamenhangend het verhaal vertelt. Ook Goodwin zegt tegen Jenni dat er andere opties zijn. Maar daar wilt Jenni niets van weten. Goodwin kan zich niet voorstellen wat Jenni op dit moment door maakt, maar begrijpt wel dat het erg pijnlijk is. Hij denkt dat hij ook helemaal van streek zal zijn als de dokter hem had verteld dat hij onvruchtbaar is geworden. Uiteindelijk besluit hij dat het beste is om gewoon te zwijgen. Jenni moet haar emoties en gevoelens kwijtraken. Later kunnen ze het wel hebben over die andere opties.

Afbeelding

Jenni is eindelijk gekalmeerd. Ze is boven met John zijn verzorging bezig. Goodwin ligt in bed. Hij ligt na te denken over wat er van hem wordt verwacht. Hopelijk geeft Jenni hem hier niet de schuld van. Dat zal hij zelf heel onredelijk vinden. Het plan om nog meer kinderen te krijgen ligt nu aan gruzelementen. Jenni moet dit eerst verwerken. Goodwin heeft het er zelf ook wel moeilijk mee. Hij wilt graag nog een kind. Eerst wist hij niet of hij wel kinderen wilde. Zelfs trouwen was iets voor later. Maar toen hij John in zijn armen voelde, wist hij zeker dat hij nog zo'n hummeltje wilt. Voor het eerst voelde hij toen dat alles het waard is om met Jenni te trouwen. Maar nu weet hij niet zo zeker of dit nog wel een goed idee is. Natuurlijk zal hij John nooit in de steek laten. Maar misschien zorgt deze ontdekking er wel voor dat Jenni en hij steeds verder uit elkaar groeien. Op dit moment zijn ze ook twee vrienden die bij elkaar in huis wonen en per ongeluk in one-night-stand een kind hebben verwekt. Misschien zijn ze wel niet voor elkaar bestemd en moeten ze gaan nadenken over ouderschapsregelingen. Dat John in het weekend bij zijn vader is en de rest van de dagen woont hij bij zijn moeder. Al zal Goodwin dit zelf niet willen. Hij wilt niet op afstand de vader van John zijn.

Laatst gewijzigd door SimsMeid op za 05 okt 2013, 09:47, 5 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
SimsMeid
Genetisch manipulator Genetisch manipulator
Berichten:
2009
Lid geworden op:
zo 03 feb 2013, 19:01

Re: Dagboek familie Jones-Brown 5 G

Hoofdstuk 6

Afbeelding

Goodwin zit aan de ontbijttafel en pakt de krant. Jenni en hij hebben nog nauwelijks met elkaar gesproken. Goodwin hoopt dat dit geen problemen gaat opleveren, want het is vandaag de verjaardag van John. Uit verveling pakt hij de krant. Hij hoopt dat Jenni zich straks een stuk vrolijker voelt als haar ouders langs komen. Goodwin heeft vanwege het vreselijke nieuws van de dokter besloten dat ze het feestje klein houden. Alleen de ouders van Jenni zijn te gast. Jenni is namelijk nog steeds depressief. Hij bladert door de krant zonder iets te lezen. Ineens valt zijn oog op een interessant krantenartikel.

Probleemkinderen / tieners

De adoptiedienst van Twinbrook is op zoek naar pleegouders die willen zorgen voor kinderen en tieners die ontspoort zijn geraakt. De meeste van deze kinderen of tieners zijn al in aanraking gekomen met de politie. Een aantal hebben al een strafblad. De eigen ouders kunnen niet meer voor deze kinderen of tieners zorgen. Om deze reden zijn ze uit huis geplaatst. De gemeente van Twinbrook hoopt dat gezinnen zich aanmelden om deze kinderen of tieners een plaatsje te geven in een liefdevol gezin. Hopelijk voorkomt dit dat deze kinderen en tieners naar een strenge kostschool gestuurd moeten worden om heropgevoed te worden. We hopen dat de inwoners van Twinbrook op deze manier willen helpen om te voorkomen dat deze kinderen en tieners in het criminele circuit terecht komen.

Hebt u interesse in dit project? Kijk dan op onze site:
www.adoptiedienst/probleem/kinderentieners.com

Afbeelding

Goodwin schrikt op van zijn krant als hij de bel hoort. Hij doet open en ziet dat het Jenni haar vader is. Hij komt vandaag helpen om een taart te bakken. Goodwin laat hem zien waar alle ingrediënten staan en laat hem dan alleen achter in de keuken. Hij gaat even kijken hoe het met John gaat. Als hij net van plan is om John klaar te maken voor zijn verjaardag, hoort hij een hoop rumoer. Van onderaan de trap, gilt Jenni: 'Goodwin, pak je brandblusser!'
Als Goodwin beneden komt, ziet hij hoe Jenni en haar vader helemaal overstuur staan toe te kijken hoe het fornuis in brand staat. Goodwin rent meteen met zijn brandblusser naar het fornuis toe. Hij dooft het vuur voordat de keuken helemaal in de as gaat. Het fornuis moet nu wel vervangen worden en ook de taart is helemaal mislukt. Wat kan er nog meer mis gaan, denkt Goodwin. Op het zelfde moment gaat opnieuw de bel van de voordeur.

Afbeelding

Als Goodwin open doet, ziet hij dat het de moeder van Jenni is. Hij heeft haarnog nauwelijks begroet of ze vraagt meteen of haar ex-man ook aanwezig is.
'Hij is in onze slaapkamer TV aan het kijken. We gaan zo beginnen…'
Maar Jenni haar moeder luistert niet. Ze loopt meteen naar de slaapkamer toe.
'Heb je eindelijk het fatsoen genomen om je verantwoordelijkheid te nemen!' schreeuwt ze naar Lenny. Voor hij antwoord kan geven begint ze alweer te schreeuwen.
'Je hebt niet één keer Jenni geholpen nu ze het er zo moeilijk mee heeft dat de kans groot is dat ze nooit meer zwanger kan worden. Je hebt zelfs nog niet één keer naar je enige kleinzoon omgekeken. Ik weet wel van Jenni dat je hoogstens alleen maar gebeld en gemaild hebt. Dit is de eerste keer dat je op bezoek komt.'
Ze kijkt hem kwaad aan.

Afbeelding

Nu gaat Lenny in de tegenaanval.
'Jij hebt helemaal niets te maken met mij! We zijn gescheiden! Ik maak zelf uit of ik het misschien te druk heb met mijn werk. Je hebt geen idee. Misschien word ik binnenkort wel ontslagen. Jenni begrijpt heus wel dat ik niet altijd tijd voor haar heb.'
Hij kijkt Renee woedend aan.
'Ik ben zo blij dat ik van jouw gezeur af ben. In jouw ogen kan ik nooit iets goeds doen. Maar heb jij een baan die op de tocht staat? Heb jij ooit rekening gehouden met het feit dat ik een stress baan heb? Jenni, heeft me wel gesteund. Ze steunt me nog steeds. Ik heb haar elke dag gebeld en met haar gemaild om te vragen hoe het met mijn kleinzoon is. Ondertussen zat ik in China voor zaken. Ik heb het op het moment heel druk met een deadline. Als ik deze zaak met winst voltooid kan ik mijn ontslag aanvechten. Dan kan ik eindelijk aantonen dat mijn collega helemaal niets uitvoert en zijn problemen in mijn schoot werpt. Het zorgt namelijk voor spanningen als je eigen baas geen vertrouwen meer in je heeft, omdat je collega hem wantrouwend heeft gemaakt. Maar jij hebt dat nooit geloofd!'
Lenny en Renee gaan er woedend vandoor zonder afscheid te nemen van Goodwin, Jenni of John.

Afbeelding

Uiteindelijk vieren Goodwin en Jenni als gezin de verjaardag van John. Maar de feestsfeer is er wel vanaf. Goodwin neemt het Jenni kwalijk dat haar ouders de verjaardag hebben verpest. Het is een hele opluchting dat John nog te jong is om te begrijpen dat zijn feestje helemaal verknald is. Goodwin probeert aardig te doen tegen Jenni totdat het tijd is om John in zijn wiegje te leggen. Jenni zwijgt de hele tijd. Ze probeert te lachen naar John, maar ogen lachen niet mee. Ze voelt zich somber. Ze vindt het verschrikkelijk dat haar ouders ruzie kregen op de verjaardag van John. Ze merkt dat Goodwin kwaad is. Het liefst wilt ze naar bed om na te denken en te huilen. Alles gaat de laatste tijd mis.

Afbeelding

Als John in bed ligt, begint Goodwin tegen Jenni te schreeuwen.
'Hoe kunnen je ouders er zo'n bende van maken! We hebben dankzij hun een nieuw fornuis nodig. Dan beginnen ze ook nog eens in het bijzijn van mijn zoon…. Ze beginnen dan ook nog eens ruzie te maken. Waarom heb je me niet gewaarschuwd dat je ouders niet door één deur met elkaar kunnen!'
Jenni kijkt somber naar beneden. Haar tranen biggelen over haar wangen. Jenni zwijgt en luistert naar Goodwin zijn geschreeuw. Om die reden wordt Goodwin alleen maar bozer. Hij begrijpt niet waarom Jenni ook niet boos is op haar ouders.
'Wat heb je toch? Vindt je dit normaal gedrag van je ouders? Ben je niet kwaad op ze? Ik weet niet of ik zo wel verder met je kan.'
Goodwin loopt kwaad weg en laat Jenni huilend achter.

Afbeelding

Goodwin weet niet wat hij nu moet doen. Hij belt daarom Lara. Zij weet altijd wat hij moet doen. Hij heeft wel weer eens zin in plezier. Hij is de stemming in huis helemaal zat. Hij begrijpt helemaal niets meer van Jenni. Door haar gedrag staat hun vriendschap ook al op het spel. Hoe kan het ooit meer worden dan vriendschap?
Hij tikt haar telefoonnummer in. Gelukkig komt ze meteen aan de lijn.
'Hallo, met Lara Carter,' zegt Lara.
'Hoi, Lara met Goodwin spreek je. Kunnen we wat afspreken?' zegt Goodwin.
'Is Jenni dan niet zwanger geweest?' vraagt Lara. Goodwin heeft geen contact gehouden met Lara. Ze weet nog niet dat hij een zoon heeft. Goodwin begint te vertellen over zijn zoon en dat ze nu samenwonen.
'Ik begrijp niet waarom je wilt afspreken? Ik heb toch gezegd dat ik vind dat je voor Jenni moet kiezen,' zegt Lara.
'Ik heb je raad nodig. Ik weet zeker dat jij me kan helpen,' zegt Goodwin.
'Oké! Waar spreken we af?'
'Bij de Bristo. Dan neem ik je uiteten,' zegt Goodwin.
'Oké! Zie ik je daar!' zegt Lara. Hij hoort ze dat ze heeft neergelegd.

Laatst gewijzigd door SimsMeid op za 05 okt 2013, 09:50, 3 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
SimsMeid
Genetisch manipulator Genetisch manipulator
Berichten:
2009
Lid geworden op:
zo 03 feb 2013, 19:01

Re: Dagboek familie Jones-Brown 5 G

Hoofdstuk 7

Afbeelding

Goodwin denkt terug aan zijn eerste date met Lara terwijl hij naar het treinstation rijdt om Lara op te halen. Hij had bloemen voor haar gekocht. Hij was toen heel zenuwachtig, want hij had toen nog niet zolang geleden ontdekt dat hij op haar verliefd was geworden. Daarvoor waren ze altijd de beste vrienden geweest. Dankzij Lara heeft hij het volgehouden in het weeshuis. Gelukkig was Lara ook verliefd op hem geworden. Hij weet nog dat hij haar tijdens de eerste date meenam naar het restaurant Bristo. Dezelfde plaats waar hij nu weer met Lara heeft afgesproken. Opnieuw is hij zenuwachtig, maar nu om een andere reden. Hij parkeert de auto op de parkeerplaats. Lara komt vanuit de uitgang van het station naar hem toe. Ze stapt zwijgend bij hem in en zo rijden ze naar het restaurant Bristo toe.

Afbeelding

Lara en Goodwin gaan aan een tafeltje buiten zitten. De ober komt langs om hun bestelling te noteren.
'Goedenavond! Wat willen jullie bestellen?' vraagt de ober.
'Voor mij graag spaghetti,' zegt Goodwin.
'Doe mij maar een pasta carbonara. Maar wel zonder vlees. Ik ben vegetarisch,' zegt Lara tegen de ober. De ober noteert het op zijn notitieblok en loopt dan terug naar het restaurant om de bestelling door te geven. Lara en Goodwin beginnen te praten over van alles en nog wat. Maar nog steeds praten ze niet over de eigenlijke reden waarom ze met elkaar hebben afgesproken. Als de ober terug is met hun bestelling beginnen ze zwijgend te eten.

Afbeelding

Pas als de ober terug komt om hun lege borden op te halen, begint Lara het gesprek.
'Waarom moest ik zo dringend komen, Goodwin?' vraagt Lara. Goodwin zegt nog steeds niets hij dacht dat het gemakkelijker was om het hier met Lara over te hebben. Vroeger konden ze over van alles en nog wat praten. Misschien heeft hij last van een schuldgevoel, want tegen Jenni heeft hij gezegd dat hij met een oude vriend een hapje ging eten bij de Bristo.
'Ik vind het heel gezellig om hier weer eens te eten. Om weer oude herinneringen op te halen en zo… Maar ik heb het gevoel dat er een andere reden is waarom je me hebt laten komen. Goodwin, weet Jenni dat je me hebt uitgenodigd?' vraagt Lara ineens. Goodwin had al verwacht dat deze vraag gesteld zal worden door Lara. Hij weet dat hij er niet langer om heen kan draaien. Hij kan beter eerlijk zijn.
'Nee, om eerlijk te zijn niet,' zegt Goodwin. Er valt opnieuw een stilte.

Afbeelding

Goodwin neemt opnieuw het woord. Hij wilt niet dat Lara boos er vandoor gaat. Het doet hem nog steeds pijn dat hij haar met Jenni heeft verraden.
'Ik weet dat ik eerlijk moet zijn tegen Jenni. Ik zal ook niet meer tegen haar liegen. Maar om eerlijk te zijn wist ik niet… Laat ik het zo zeggen Jenni kan haar problemen bespreken met haar ouders. Tenminste dat denk ik,' stamelt Goodwin. Hij weet niet goed hoe hij het uit moet leggen. Hij wilt zo graag dat Lara blijft om naar hem te luisteren. Hij ziet dat Lara al minder kwaad naar hem kijkt.
'Is het iets dat je niet met Jenni kan bespreken?' vraagt Lara. Goodwin knikt ja.

Afbeelding

'Wat je me probeert uit te leggen is dat je een probleem hebt waarover je graag van een goede vriend raad over wilt hebben. Zoals Jenni haar ouders of vriendinnen in vertrouwen zal nemen. Dus je hebt geen…' Goodwin onderbreekt Lara.
'Ja, als een goede vriend. Tot nog toe heb ik niemand gevonden zoals jij, Lara. Ik ken een aantal personen oppervlakkig en ik heb als brandweerman veel fans. Mijn collega's moet je ontmoeten om te begrijpen waarom ik hun niet in vertrouwen kan nemen. Maar het gaat helemaal niet goed tussen Jenni en mij,' flapt Goodwin er onzeker uit. Hij ziet dat Lara hem begripvol aankijkt.
'Dus je hebt alleen maar niet aan Jenni vertelt over deze ontmoeting, omdat je denkt dat Jenni het niet zal begrijpen. Ze zal het verkeerd opvatten.'
'Dat klopt helemaal,' zegt Goodwin opgelucht.

Afbeelding

'Vertel over je problemen, Goodwin.'
Goodwin begint Lara te vertellen over dat Jenni dankzij een keizersnee bevalling van John voor een groot deel onvruchtbaar is geworden. Dat ze er helemaal depressief van is. Dat dit sfeer al jaren in huis verpest. Hij ziet dat Lara even geschrokken naar hem kijkt, maar hem uiteindelijk niet onderbreekt. Ook vertelt hij over de verjaardag van John die dankzij ouders van Jenni werd verpest. Hoe ze daar uiteindelijk ruzie over kregen. Als gevolg van die ruzie praten ze niet meer met elkaar. Uiteindelijk geeft hij zelfs eerlijk toe dat hij er over na heeft gedacht om er een punt achter te zetten. Dat hij het liefst weer verder wilt met Lara. Al geeft hij dat wel beschamend toe. Hij is blij dat Lara daar geen opmerking over maakt.

Afbeelding

'Je weet niet meer wat je moet doen. Jenni is kennelijk totaal onbereikbaar geworden. Wat gezien de omstandigheden me heel normaal lijkt,' zegt Lara. Goodwin knikt ja. Hij begrijpt ook wel dat Jenni dit niet één keer heeft verwerkt.
'Om eerlijk te zijn waren we vrienden geworden. Alles ging de goede kant op tot dat Jenni dat nieuws hoorde. Nu zijn we twee 'vrienden' die gezamenlijk in een huis wonen en een peuter proberen op te voeden,' zegt Goodwin.
'Ik denk dat je eerst moet proberen om weer vrienden te worden.'
'Maar hoe? Ik dring niet tot haar door. Haar ouders zijn alleen maar bezig om elkaar het leven zuur te maken. Al weet ik niet of haar moeder wel wat kan bereiken.'
'Goodwin, dit moet je zelf oplossen. Jenni heeft daarnaast professionele hulp nodig. Ik begrijp niet dat de dokter haar dat niet heeft aanbevolen. Ze moet dit eerst zien te verwerken. Daarna kunnen jullie verder,' zegt Lara. Ze doet haar hand op haar kin en kijkt een aantal tellen bedenkelijk voor zich uit. Goodwin wacht gespannen af.

Afbeelding

'Om weer vrienden te worden, moeten jullie eerst met elkaar praten over jullie problemen. Begin gewoon een gesprek over alledaagse dingen en snijdt dan voorzichtig dit onderwerp aan,' geeft Lara als eerste tip.
'Daarna moeten jullie leuke dingen met elkaar gaan doen. Ga eens met haar op stap samen met jullie zoon John. Dan is het ook niet meteen een date,' geeft Lara als tweede tip.
'Met wat er dan moet gebeuren kan ik je niet echt helpen. Ik weet niet hoe je Jenni kan verleiden. Maar op de één of andere manier moet je haar hart veroveren. Zoals je ooit mijn hart hebt veroverd. Maar voor je zover bent, Goodwin moet je wel eerst voorgoed een punt achter mij zetten. Ik weet dat je nog steeds verliefd op me bent. Ook al is dat niet de reden dat je me vanavond wilde zien.'

Afbeelding

Goodwin geeft geen antwoord. Hij weet dat Lara hem door en door kent.
'Bedankt, Lara. Ik ben zo blij dat ik eindelijk met iemand over mijn problemen kan praten.' Lara glimlacht naar hem.
'Goodwin, het is beter dat je eerlijk bent tegen Jenni over vanavond. Je kan beter niet meer in het geheim met me afspreken. Ik ben je ex-vriendin, Goodwin. Ik wil wel weer gewone vrienden worden, maar dat kan pas als je met Jenni getrouwd bent. Tot die tijd moet je geen contact meer met me zoeken. Beloof me dat, Goodwin.'

Afbeelding

Goodwin staat op en loopt naar Lara toe. Hij omhelst haar als een goede vriend.
'Ik zal het beloven. Ik zal een uitnodiging van onze trouwdag sturen, zodat je weet dat ik al je goede tips hebt opgevolgd. Ik zal je heel erg missen.'
'Ik ben ondanks alles blij dat je mijn hulp hebt gevraagd voor een nogal vreemd verzoek. Je begrijpt wel dat niet veel exen elkaar om hulp vragen om hun nieuwe vriendin te helpen veroveren.' Goodwin begint te lachen. Lara begint ook te lachen. Uiteindelijk laten ze elkaar los en brengt Goodwin Lara terug naar het treinstation.

Afbeelding

Als Goodwin 's nacht thuis komt, ligt Jenni op bed op hem te wachten. Goodwin komt naast haar liggen. Hij heeft Lara beloofd om eerlijk te zijn tegen Jenni. Goodwin kan beter meteen maar eerlijk zijn.
'Hallo, was het leuk om weer eens oude herinneringen op te halen?' vraagt Jenni.
'Om eerlijk te zijn heb ik met Lara afgesproken. Ik heb haar om hulp gevraagd, omdat het niet goed gaat tussen ons. Voordat je boos wordt, wil ik graag dat je luistert.' Hij wacht even, maar Jenni doet er het zwijgen toe.
'Jenni, jij hebt je ouders en anders vriendinnen om in vertrouwen te nemen. Ik heb alleen Lara. Ik weet dat het vreemd is om met je ex over dit soort dingen te praten, maar ik kon niet meer tot je doordringen. Je was alleen nog maar met jezelf bezig. Lara heeft me duidelijk gemaakt dat ik moet proberen om met je te praten. Aan je moet uitleggen wat me dwars zit. Ik heb haar ook beloofd om geen contact meer met haar te zoeken. Het is over en uit tussen ons.' Goodwin wacht opnieuw even, maar Jenni luistert nog steeds naar hem. Hij vertelt Jenni het hele verhaal wat hij ook aan Lara heeft verteld. Hij zegt alleen niet dat hij er over na heeft gedacht om haar te verlaten. Aan het eind van het verhaal stelt hij aan Jenni voor om professionele hulp te zoeken. Daarna zegt hij dat Jenni ook haar hart mag luchten.

Afbeelding

'Goodwin, ik wist niet dat ik zo deed. Ik zal professionele hulp zoeken, omdat zeker niet de sfeer in huis wilt verpesten. Ik zal eerlijk zijn ik vind het niet leuk van je dat je in het geheim met Lara hebt afgesproken. Maar ik geloof voor deze ene keer dat het alleen maar een serieus vriendschappelijk gesprek is geweest. Als je gewoon eerlijk was geweest, hoefde je niet eens denk ik af te spreken.' Ze zwijgt even. Ze kijkt Goodwin met een glimlach aan. Voor het eerst praten ze op een normale manier met elkaar. Goodwin is opgelucht dat Jenni het niet te zwaar opvat.
'Misschien moeten we morgen, maar eens een uitje plannen met John. Ik denk dat Lara je helemaal geen slechte tips heeft gegeven. Maar laten we nu maar gaan slapen,' zegt Jenni terwijl ze het licht uit doet. Goodwin en Jenni hebben op deze manier de eerste stap naar een herstel van hun relatie gezet.

Laatst gewijzigd door SimsMeid op za 05 okt 2013, 09:56, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
SimsMeid
Genetisch manipulator Genetisch manipulator
Berichten:
2009
Lid geworden op:
zo 03 feb 2013, 19:01

Re: Dagboek familie Jones-Brown 5 G

Hoofdstuk 8

Afbeelding

Jenni en Goodwin doen allemaal leuke dingen met John. Ze gaan naar het park om John te leren lopen. Het wordt een gezellige ochtend. Voor het eerst zijn ze als een gezin bij elkaar. Jenni en Goodwin voelen zich veel meer op hun gemak doordat John bij hun is. Zo is het niet meteen een echte date.

Afbeelding

Ze gaan in de middag naar de nieuwe speeltuin. Een plek waar jong en oud zich altijd kunnen vermaken. Ze merken dat het druk is in de speeltuin. Jenni zet John op de racket. Ze gooit er een muntje in. Meteen begint de racket een geluid te maken. Er komt zelfs stoom uit de uitlaatgassen. John vindt het kennelijk erg leuk. Hij giert het uit van het lachen. Op een gegeven moment haalt Goodwin John uit de racket en tilt hem op. John wilt eigenlijk nog een keer.

Afbeelding

Goodwin doet gek tegen John, maar John lijkt niet onder de indruk.
'Kijk eens naar papa,' zegt Goodwin tegen John terwijl hij van zijn hand een klauw maakt. Maar John kijkt zijn vader niet eens aan.
'Nog een keer,' zegt John terwijl hij zijn armen over elkaar doet.
'Jij bent behoorlijk koppig,' zegt Goodwin.
'Dat heeft hij van zijn opa,' zegt Jenni met een glimlach.
'Nou je moeder kan er ook wat van,' zegt Goodwin terug. Jenni schiet in de lach. Ook Goodwin begint te lachen. Kennelijk werkt het lachen aanstekelijk, want ineens begint John ook te lachen. Voor het eerst maken ze eens geen ruzie over de ouders van Jenni.

Afbeelding

Als John even aan het spelen is in de zandbak gaan Jenni en Goodwin naast elkaar op de grond zitten. Heel voorzichtig raken ze elkaars handen aan. Ze voelen iets dat ze niet kunnen beschrijven. Ze durven elkaar bijna niet aan te kijken. Ze zijn bang dat ze elkaars gevoelens niet beantwoorden.

Afbeelding

Dan draaien ze zich voorzichtig om. Ze lachen tegen elkaar en pakken elkaars handen vast. Het voelt vreemd aan om elkaar op die manier vast te pakken. Ze kijken in elkaars ogen, maar durven niet tegen elkaar te zeggen dat ze iets voor elkaar voelen. Uiteindelijk begint Jenni over een onschuldig onderwerp.
'Wil je met me naar de sterren kijken, Goodwin?' vraagt Jenni. Goodwin knikt ja.

Afbeelding

Goodwin kijkt naar Jenni en ziet dat ze rilt van de kou.
'Kruip maar lekker dicht tegen me aan. Dan heb je het niet meer koud,' zegt Goodwin. Jenni kruipt dichter tegen Goodwin aan. Ze voelen zich ongemakkelijk, maar aan de andere kant voelen zich ook heel vertrouwd.
'We moeten zo naar huis. John moet naar bed,' zegt Jenni na een tijdje. Ze wilt opstaan, maar dan trekt Goodwin haar terug op de grond.
'Jenni, wil je morgen met me naar de film?' vraagt Goodwin opeens.
'Ja, lijkt me leuk,' zegt Jenni. Ze staat op en loopt naar John toe. Goodwin en Jenni weten allebei dat er vandaag iets is veranderd. Eindelijk hebben ze de eerste stap gezet in hun relatie.

Afbeelding

Jenni en Goodwin liggen opnieuw in bed. Goodwin trekt Jenni naar zich toe. Ze knuffelen lekker in bed.
'Ik ben heel blij dat we vandaag leuke dingen met onze zoon John hebben gedaan.' zegt Jenni om een gesprek op gang te brengen.
'Ik ben blij dat we eindelijk een keer uitgaan,' zegt Goodwin met een glimlach.
'Ik heb er over nagedacht om een kind te adopteren. Als jij ook graag nog een kind wilt.' Jenni vindt het moeilijk om hierover te praten. Er verschijnt een glimlach op Goodwin zijn gezicht. Hij had expres zelf niet meer over kinderen begonnen om te voorkomen dat Jenni weer helemaal depressief zal worden.
'Ja, dat lijkt me een goed idee. Ik heb in de krant gelezen over probleemkinderen. Ik heb op de website al bekeken hoe we ons konden aanmelden. Lijkt het je leuk om één van die kinderen te helpen?' vraagt Goodwin voorzichtig.
'Ja, maar dan moet John wel eerst een kind worden. Anders wordt de opvoeding wel erg lastig,' zegt Jenni tegen Goodwin.
'Daar ben ik het helemaal mee eens, Jenni.' Hij draait zich om en valt met een glimlach in slaap. Jenni gaat ook slapen. Tip twee van Lara heeft er voor gezorgd dat Jenni en Goodwin nu meer dan vrienden zijn geworden.

Laatst gewijzigd door SimsMeid op za 05 okt 2013, 09:59, 3 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
SimsMeid
Genetisch manipulator Genetisch manipulator
Berichten:
2009
Lid geworden op:
zo 03 feb 2013, 19:01

Re: Het drama van de familie Jones-Brown ~ 1e generatie ~ 5

Hoofdstuk 9

Afbeelding

Jenni en Goodwin hebben net de film 'Love in the air' gezien. Tijdens de film waren er allemaal stelletjes die heel romantisch met elkaar doen. Jenni en Goodwin begonnen heel rustig door een arm om elkaar heen te slaan. Maar al snel begonnen ze elkaar voorzichtig te kussen. Goodwin en Jenni gaan steeds meer voor elkaar voelen. Al vinden ze het nog steeds moeilijk om dit aan elkaar te uiten.
'Zo, ik zal de oppas bellen dat de film alweer is afgelopen,' zegt Jenni met een glimlach. Goodwin pakt haar hand vast, zodat ze niet bij haar mobiel kan.
'Nog niet! Ik heb nog een verrassing. Maak je geen zorgen! Ik heb het van te voren overlegd,' zegt Goodwin met een glimlach als hij het bezorgde gezicht van Jenni ziet.

Afbeelding

Goodwin neemt Jenni mee naar de Bistro. De plaats waar ze elkaar voor het eerst hebben ontmoet. Dezelfde plaats waar alle ellende is begonnen. Goodwin herinnert zich nog heel goed tip drie van Lara. 'Zorg ervoor dat je haar hart veroverd.'
Goodwin hoopt dat de Bristo voor een romantische sfeer zorgt.
Jenni begint over de film te praten. Ze lachen en beleven alle leuke momenten opnieuw terwijl ze allebei genieten van het eten. Goodwin zit ongeduldig te wachten tot eindelijk de ober hun borden komt ophalen. Hij heeft nog een verrassing voor Jenni. Eindelijk komt de ober. Zonder dat Jenni het merkt, loopt de ober achter Goodwin langs en geeft hem zijn cadeau.

Afbeelding

'Jenni, wacht nog even,' roept Goodwin. Jenni draait zich naar hem om. Goodwin haalt van achter zijn rug de bos rode rozen te voorschijn. Jenni schrikt ervan.
'Zijn die voor mij?' vraagt Jenni verbijsterd.
'Ja, om te bewijzen dat ik graag verder met je wilt. Ik wil de volgende stap zetten, Jenni. Ik wil graag dat je mijn vrouw wordt. Dat we samen een gezin vormen. Ik wil niet langer alleen maar je vriend zijn.'
'Ze zijn prachtig, Goodwin. Ik zelf ben ook toe aan de volgende stap. Dat gesprek dat we laatst hebben gevoerd over ons heeft ons dichterbij elkaar gebracht dan ooit te voren. Ik wil heel graag dat je mijn man wordt. Misschien moeten we binnenkort ons laten verloven. Maar laten we nu maar snel naar huis gaan. De oppas vraagt zich vast af waar wij blijven,' zegt Jenni met blozende wangen. Ze is helemaal gevleid. Het onbeschrijfelijke gevoel dat ze al een tijdje heeft, wordt steeds sterker. Ook Goodwin voelt de vlinders in zijn buik dansen.

Afbeelding

Als Goodwin en Jenni naar de uitgang lopen, staat Goodwin ineens stil. Voordat Jenni door heeft wat er gebeurd zit Goodwin al op zijn knieën.
'Goodwin, wat doe je?' vraagt Jenni. Ze voelt zich een beetje ongemakkelijk. Ze ziet dat een aantal sims ze al aankijken.
'Sta op! Iedereen staart ons aan,' zegt ze tegen Goodwin. Maar Goodwin lijkt niet naar haar te luisteren.

Afbeelding

Dan ziet ze dat Goodwin opnieuw iets te voorschijn haalt achter zijn rug vandaan. Het is een fluwelen zwart doosje. Jenni kijkt gespannen toe hoe Goodwin voorzichtig het doosje open maakt. In het doosje zit een prachtige ring. Jenni is er sprakeloos van. Goodwin kijkt haar met een stralende glimlach aan.
'Ik wil het meteen officieel maken. Wil je met me trouwen?' vraagt Goodwin.
Jenni haalt voorzichtig de ring uit het doosje.

Afbeelding

Jenni doet de ring aan haar vinger. Ze steekt haar hand zo uit dat de omstanders ook kunnen zien dat Goodwin haar ten huwelijk heeft gevraagd. Nog een beetje verbijsterd staart ze naar de prachtige ring. Haar ogen stralen van geluk.
'Hoe? Wat? Wanneer?' stamelt ze. Ze komt nauwelijks uit haar woorden.
'Ik had hem al gekocht toen ik wist dat je zwanger was,' zegt Goodwin met een glimlach. Hij kijkt haar verwachtingsvol aan. Opeens beseft Jenni dat ze nog geen antwoord heeft gegeven.
'Ja, duizendmaal ja! Ik wil heel graag met je trouwen, Goodwin.'

Afbeelding

Goodwin en Jenni vliegen elkaar om de hals. Ze merken niet eens dat de omstanders voor hun klappen. Jenni voelt de tranen van geluk over haar wangen rollen als Goodwin haar stevig vasthoudt. Ze had gedacht dat het er nooit meer zou van komen. Goodwin zelf had nooit verwacht dat hij eindelijk deze stap zou zetten. Hij is de hele tijd zenuwachtig geweest, maar heeft Jenni daar niets van laten merken. Hij heeft het alleen maar aangedurfd, omdat Jenni tegen hem zei dat zij ook wil dat hij haar man wordt.
'Wanneer zullen we trouwen?' vraagt Goodwin aan Jenni.
'Als John een kind is geworden. Ik wil heel graag in het park trouwen,' zegt Jenni tegen Goodwin.
'Dat lijkt me een pracht locatie,' zegt Goodwin tegen Jenni. Als een gelukkig stel gaan ze naar huis toe.

Afbeelding

De oppas is net weg. John ligt al op bed. Goodwin en Jenni gaan op bed liggen. Ze hebben het over de bruiloft. Jenni wilt ook graag nog een vrijgezellenfeest organiseren. Dan begint Goodwin over de verjaardag van John. John is over een aantal dagen alweer jarig.
'Jenni, ik denk dat we je ouders apart moeten uitnodigen. We kunnen je vader op de verjaardag van John vragen. Dan kan je je moeder op je vrijgezellenfeest uitnodigen.'
'Ja misschien is dat wel het beste. Maar hoe doen we dat op de bruiloft?'
'Als ze zich gedragen mogen ze allebei komen,' zegt Goodwin. Hij geeft Jenni een kusje op haar hoofd. Jenni draait zich naar hem om.

Afbeelding

Goodwin pakt Jenni haar handen en trekt haar dichter tegen zich aan. Ze beginnen elkaar te kussen.
'Ik wil niet weer zo'n fiasco als toen op de verjaardag van John. Ik weet dat mijn ouders zich toen erg hadden misdragen,' zegt Jenni.
'Het komt heus wel goed. Gescheiden ouders hebben, is ook geen makkie voor je. Ik moet daar meer rekening mee houden,' zegt Goodwin.
'Weet je dat ik de hele tijd bang ben geweest dat wij net als mijn ouders zullen eindigen? Ik wil niet dat John hetzelfde mee maakt als ik. Een kind wilt altijd dat de ouders voor altijd bij elkaar blijven. Zelfs nu ik groot ben hoop ik dat het weer goed komt tussen mijn ouders. Tegen beter weten in houd ik deze hoop,' zegt Jenni.
'Dat gebeurd niet. Wij blijven nog heel lang samen. Ik wil alleen jou.'

Afbeelding

Goodwin begint Jenni opnieuw te kussen. Jenni doet haar armen om Goodwin heen en trekt hem nog dichterbij. Ze ligt nu onder hem. Ze willen allebei steeds dichterbij elkaar komen. Voor het eerst laten ze hun gevoelens voor elkaar toe. Het is al een lange tijd geleden dat ze elkaar op een liefdevol manier hebben aangeraakt. Maar deze keer is anders. Deze keer zijn ze zich er helemaal bewust van hoe ze van elkaar genieten.

Afbeelding

Goodwin gaat iets omhoog en kijkt Jenni liefdevol aan.
'Ik houd van je,' zegt hij hijgend.
'Ik ook van jou,' zegt Jenni.
Ze beginnen elkaar opnieuw te kussen. Langzaamaan beginnen ze elkaar uit te kleden en verdwijnen ze onder de dekens. Daar bedrijven ze de liefde met elkaar. Uitgeput en vol genot gaan ze daarna slapen. Ze hebben allebei heel erg genoten van deze romantische dag. Op deze dag hebben ze elkaar uiteindelijk gevonden.

Laatst gewijzigd door SimsMeid op za 05 okt 2013, 10:04, 4 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
SimsMeid
Genetisch manipulator Genetisch manipulator
Berichten:
2009
Lid geworden op:
zo 03 feb 2013, 19:01

Re: Het drama van de familie Jones-Brown ~ 1e generatie ~ 5

Hoofdstuk 10

John is vandaag jarig. Wat gaat de tijd toch snel. Om dat John nog niet veel gefotografeerd is, heb ik hier nog drie foto's van John als peuter.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Jenni heeft het feest geregeld. Ze heeft wat gasten uitgenodigd en een pizza besteld. Ze wilt niet dat er opnieuw een brand uitbreekt. Ze is net de boel aan het schoonmaken als ze de bel van de voordeur hoort. Ze loopt naar de voordeur en ziet dat pizzacoureur al is gearriveerd.
'Alstublieft, mevrouw Jones-Brown. Dat is dan tien simsdollars,' zegt de pizzacoureur terwijl hij de grote doos aan Jenni geeft. Jenni zet de doos weg en komt dan terug om de pizzacoureur te betalen.
'Nog een fijne dag, mevrouw Jones-Brown,' zegt de pizzacoureur met een glimlach.
Jenni zegt hem gedag en wenst hem hetzelfde toe. Dan gaat ze weer vlug naar binnen, want er moet nog veel gebeuren voor het feest.

Afbeelding

Jenni en Goodwin eten pizza terwijl ze wachten op de gasten die komen.
'Je hebt toch niet allebei je ouders uitgenodigd,' vraagt Goodwin.
'Nee, alleen mijn vader. Mijn moeder moest vannacht werken.'
'Als je hem maar niet…' Jenni onderbreekt Goodwin.
'Nee, ik laat hem niet koken. Maak je geen zorgen! Ik heb de taart in de supermarkt gekocht en die staat al in de koelkast. Ik heb er deze keer een groot feest van gemaakt.' Ze begrijpt dat Goodwin zenuwachtig is. Zelf hoopt ze ook dat deze keer alles goed gaat. Al verwacht ze deze keer geen problemen. Ze weet zeker dat haar vader geen moeilijkheden maakt zolang haar moeder maar niet aanwezig is.

Afbeelding

De bel van de voordeur gaat en de gasten komen één voor één binnen. Jenni zet in de keuken de taart klaar. Ze haalt John uit zijn wiegje en brengt hem naar de taart. Goodwin heeft op de taart de kaarsjes al aangestoken. John wilt naar de lichtjes grijpen, maar Jenni kan nog net op tijd zijn hand pakken.
'Niet aankomen, John. Je moet blazen. Kijk zo!' zegt Jenni tegen John. Ze doet voor hoe hij de kaarsjes moet uitblazen. John doet haar al snel genoeg na. Gezamenlijk blazen de kaarsjes uit.

Afbeelding

Dan zet Jenni John op de grond neer. Ze raakt er emotioneel van dat haar enige zoon alweer zo oud is. Morgen gaat hij voor het eerst naar school. Hij zal vriendjes en vriendinnetjes ontmoeten. Nieuwe dingen leren die hem later van pas komen. Opeens verlangt Jenni weer naar de tijd dat haar zoon nog afhankelijk van haar is. Ze wilt zo graag nog een kleintje. Maar ze weet dat de kans heel klein is dat ze nog een zoon of dochter op deze wereld zal zetten. Met tranen in haar ogen kijkt ze toe hoe haar zoon opgroeit.

Afbeelding

Goodwin is juist heel blij dat zijn zoon eindelijk een kind wordt. Hij wilt graag met John kunnen spelen. Met hem jongens dingen doen. Dingen die hij vroeger op die leeftijd ook graag deed. Toen John klein was, kon hij alleen een beetje gek tegen hem doen. Daarom zwaait Goodwin van plezier met de ratelaar heen en weer om John aan te moedigen om op te groeien. Hij merkt dat hij John aan het lachen maakt.
'Joehoe! Kom op iedereen moet John aanmoedigen,' roept Goodwin blij. Maar de rest van de gasten komen niet kijken. Ze zijn veel te druk in gesprek. Of aan het dansen. De beste vriendin Jenni is zelfs gaan gamen. Daarom moedigt Goodwin zijn zo uitbundig aan dat het lijkt alsof een hele groep hem aanmoedigt.

Afbeelding

Jenni moet huilen van geluk als ze ziet dat John heel erg veel op haar lijkt. Goodwin glimlacht van plezier als hij ziet dat zijn zoon een stoere jongen is geworden.
'Mam, waarom huil je? Ik schaam me dood,' zegt John tegen Jenni.
'Rustig maar, schatje,' zegt Goodwin tegen Jenni.
'Sorry dat ik me aanstel, maar alles gaat zo snel,' zegt Jenni terwijl ze met haar hand de tranen wegveegt. John rolt met zijn ogen en pakt dan een stuk taart.

Afbeelding

John gaat bij zijn opa aan tafel zitten. Zijn opa was veel later gearriveerd op het feest en had niet meer meegemaakt dat John opgroeide. Een paar vriendinnen van zijn moeder pakken ook een stuk taart en gaan bij hun aan tafel zitten.
'Zo jongen hoe voelt het om groot te zijn?' vraagt zijn opa.
'Goed! Ik ben benieuwd naar mijn school. Ik hoop dat ik snel een paar nieuwe vrienden ontmoet,' vertelt John opgewonden aan zijn opa. Op zijn opa's gezicht verschijnt een tevreden glimlach.
'Zo wat heb je gekregen voor je verjaardag?' vraagt opa aan John.
'Een hele nieuwe kamer,' zegt John met een glimlach.

Afbeelding

John gaat met opa naar boven toe om zijn kamer te laten zien.
'Dat is een mooie kamer,' geeft opa als compliment aan John. John glundert van plezier. Hij wijst van alles aan in zijn kamer.
'Ik ga in deze kamer allemaal leuke avonturen beleven. Misschien stap ik nog wel een keer in een echt vliegtuig. Vliegen lijkt me zo cool,' zegt John tegen zijn opa.
'Je ouders willen zeker graag dat je vrienden uitnodigt. De hele kamer is ingericht op twee personen,' zegt zijn opa terwijl hij John een knuffel geeft.
'Nee, ik moet deze kamer straks delen met een andere jongen. Mijn vader heeft me uitgelegd dat ik een broer krijg,' vertelt John aan zijn opa. Zijn opa kijkt hem verbaasd aan. John vindt het vreemd dat zijn opa niet op de hoogte is van dit nieuws.

Afbeelding

Als John zijn nieuwe slaapkamer aan zijn opa laat zien, besluiten Jenni en Goodwin de gasten te vermaken. Goodwin zet de muziek aan. De gasten beginnen te dansen.
'Mag ik dans van u,' zegt Goodwin tegen Jenni. Jenni begint te lachen. Ze begint met haar benen, armen en heupen te zwaaien. Goodwin doet haar na.
'Hoe denk je dat John het vindt dat hij een broer krijgt?' vraagt Jenni aan Goodwin.
'Ik heb het al aan hem verteld toen ik voor het eerst zijn cadeau liet zien. Ik denk dat hij aan het idee moet wennen. Hij is de hele tijd enig kind geweest.'
'Misschien kunnen we beter zijn oude kamer verbouwen en daar de slaapkamer..'
'Jenni, dit hebben we al besproken. Als we willen dat ze aan elkaar wennen, is het delen van een kamer de juiste manier. Op die manier leren ze elkaar veel sneller kennen en zullen ze elkaar veel eerder accepteren.'
'Ik hoop alleen maar dat er geen problemen ontstaan,' zegt Jenni.
'John is een beetje verwend, maar hij zal snel genoeg aan deze verandering wennen. Op school draait toch ook niet alles om hem. Daar moet hij toch ook leren delen.'
'Je zult wel gelijk hebben,' zegt Jenni met een aarzelende glimlach.

Afbeelding

Van opa en oma heeft John een nieuwe outfit gekregen. Oma heeft de kleren uitgezocht en opa heeft een deel meebetaalt. John trekt meteen zijn nieuwe kleren aan. Daarna loopt hij naar opa toe om zijn nieuwe outfit te showen.
'Het staat je prachtig, knul,' zegt zijn opa met een stralende glimlach.
'Ik vind dat jullie een prachtige kleur hebben uitgezocht,' zegt John. Hij rent naar zijn opa toe en knuffelt hem opnieuw.
'Bedankt! Ik zal oma vanavond bellen om haar ook te bedanken,' zegt John met een glimlach. Opa knuffelt zijn kleinzoon stevig.
'Vertel eens wat meer over die nieuwe jongen,' zegt opa.

Afbeelding

'Papa, zegt dat we vast goede vrienden worden. Dat ik niet bang hoeft te zijn dat ze niet meer van me houden. Ze zullen van ons allebei even veel houden,' vertelt John.
'Wat vindt je er zelf van?' vraagt zijn opa.
'Ik had liever dat alles bij het oude blijft. Maar misschien is het ook wel weer leuk. Ik hoef dan in ieder geval niet meer alleen te spelen.'
'Wanneer komt die jongen?' vraagt zijn opa.
'Binnenkort. Hij is bijna even oud als mij. We gaan naar dezelfde klas toe.'
'Een broer hebben, is niet altijd gemakkelijk. Maar ik weet zeker dat je oud genoeg bent om op een goede manier er mee om te gaan,' zegt zijn opa terwijl hij John een schouderklopje geeft. Daarna neemt hij afscheid van John. Hij wenst hem een goede nacht in zijn nieuwe kamer. Voor hij weg gaat, loopt hij nog even naar Jenni toe. Terwijl John de trap op loopt naar zijn nieuwe kamer hoort hij dat zijn moeder en zijn opa ergens een discussie over hebben. Maar daar maakt John zich niet druk om. Hij kleedt zich om en maakt zich klaar voor zijn eerste nacht in zijn nieuwe kamer.

Laatst gewijzigd door SimsMeid op za 05 okt 2013, 10:09, 4 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
SimsMeid
Genetisch manipulator Genetisch manipulator
Berichten:
2009
Lid geworden op:
zo 03 feb 2013, 19:01

Re: Het drama van de familie Jones-Brown ~ 1e generatie ~ 5

In het volgende hoofdstuk gaan we kennis maken met Frankie. Ik had toen een poll gestart en toen hadden jullie voor een kleine hond gekozen. Ik had van Frankie een aantal extra foto's gemaakt die ik in dit bericht zal plaatsen.

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

In het weekend zal ik hoofdstuk 11 en 12 opnieuw plaatsen.
Dan kan ik volgende week eindelijk een nieuw hoofdstuk plaatsen. :swing

Laatst gewijzigd door SimsMeid op za 05 okt 2013, 10:12, 2 keer totaal gewijzigd.

Weergave- en sorteeropties

Plaats reactie