Sims Nieuws

Sims Nieuws Forum

Je kunt gewoon niet zonder!

Plaats reactie

316 berichten • Pagina 3 van 16

Gebruikersavatar
SimsMeid
Genetisch manipulator Genetisch manipulator
Berichten:
2009
Lid geworden op:
zo 03 feb 2013, 19:01

Re: Het drama van de familie Jones-Brown ~ Hoofdstuk 16 ~

Bedankt, voor de leuke reacties. Ook de (stille) lezers bedankt dat jullie me volgen. :D

Matthijs heeft gedragsproblemen.
Zijn voorgeschiedenis zal tijdens deze generatie niet naar voren komen.
Maar ik kan wel melden dat Matthijs de volgende eigenschappen heeft: kwaadaardig, vals, snel aangebrand en als hij tiener wordt rebels. Daarom reageert hij zo raar en barst hij heel snel in woede uit. Hij kent ook helemaal geen liefde. Daarom houdt hij niet van omhelzingen en reageerde hij zo raar op de bruiloft. Meer ga ik er niet over vertellen. Hoe dit gaat aflopen lezen jullie wel in deze generatie.

In hoofdstuk 17 gaan Lara en Goodwin op vakantie. ;)

Veel lees plezier!
Gebruikersavatar
SimsMeid
Genetisch manipulator Genetisch manipulator
Berichten:
2009
Lid geworden op:
zo 03 feb 2013, 19:01

Re: Het drama van de familie Jones-Brown ~ Hoofdstuk 16 ~

Hoofdstuk 17 deel 1

Afbeelding

Goodwin en Lara ontmoeten elkaar op het kamp waar ze hebben afgesproken. Goodwin heeft niet de waarheid aan Jenni verteld, maar gezegd dat de kazerne een uitje naar Egypte heeft georganiseerd. Hij vindt dat hij ook wel eens een keer wat leuks mag doen met zijn vriendin. Jenni is laatst ook met Amy in Parijs geweest.
'Goodwin, ik ben zo blij dat je bent gekomen. Ik had echt niet verwacht dat Jenni je mee liet gaan,' zegt Lara met een glimlach tegen Goodwin.
'Ze is vergevingsgezinder dan jij denkt,' liegt Goodwin tegenover Lara.
'Laten we eerst een hapje gaan eten op de markt. Dan kunnen we ons avontuur bespreken en kunnen we nog een aantal spullen kopen. Een vliegtuig is nog steeds de snelste manier van reizen, maar ze mogen wel eens betere maaltijden reserveren,' zegt Lara met een lachje op haar mond.
'Ja, ik heb ook wel trek,' zegt Goodwin.

Afbeelding

Ze bestellen falafel en gaan aan een tafeltje in de zon zitten. Lara begint te vertellen over haar opdrachtgever. 'De man wilt heel graag dat ik een mooie edelsteen voor hem vindt. Hij wilt daar een steentje van maken voor een trouwring voor zijn aanstaande vrouw.'
'Wat een leuk idee. Krijg je vaak zulke opdrachten?' vraagt Goodwin.
'Nee, meestal zijn het edelsmeden. Die gebruiken de edelstenen om hun sieraden mee te versieren. Heel af en toe vragen rijken aan me of ik edelstenen wil verzamelen, zodat ze dit als een gift aan een vriend of familielid kunnen geven.'
'Waar heb je mijn hulp voor nodig?' vraag Goodwin.
'In de piramide waar we straks in gaan, zijn lastige vallen die we onschadelijk moeten maken. Ik dacht jij bent brandweerman. Jij kan vast wel een manier bedenken om deze vallen te omzeilen. Maar je moet de gevaren in piramides niet onderschatten,' waarschuwt Lara hem.
'In een brandend huis andere mensen bevrijden, is ook niet zonder gevaar,' zegt Goodwin met een glimlach.

Afbeelding

Ze rekenen af. Goodwin kan niet wachten voor ze op avontuur gaan. Maar Lara gaat eerst nog een winkel binnen om wat spullen te kopen. Van sommige dingen heeft hij nog nooit gehoord. Hij kijkt haar vreemd aan als Lara zes douchekans koopt en om gedroogd voedsel vraagt. Hij durft in de winkel niet te vragen waar die spullen voor dienen. Als ze buiten staat, vraagt hij het haar meteen.
'Ik begrijp waar we een tent, hout en een aansteker voor nodig hebben. Maar wat is een douchekan en gedroogd voedsel?' Lara begint te lachen.
'Een douchekan is een blik met water, zodat we ons kunnen douchen en eventuele brandwonden kunnen behandelen. Gedroogd voedsel is eten. Het is niet echt lekker, maar het bederft niet zoals echt voedsel dat wel doet,' legt Lara uit.
'Slim bedacht,' zegt Goodwin.

Afbeelding

Als bij de piramide aan komen, kan hij niet wachten om naar binnen te gaan. Alleen ziet hij nergens een deur. Hij heeft al wel door dat Lara een veel betere avonturier is dan hem. Hij zal nooit aan een douchekan of gedroogd voedsel gedacht hebben. Het is duidelijk dat Lara al veel vaker dan hij op avontuur is geweest. Hij krijgt echt bewondering voor Lara. Hij weet zeker dat Jenni dit niet eens gedurfd zal hebben. Ze zal niet eens op het idee komen om voor geld voor rijkaards of edelsmeden edelstenen te gaan verzamelen. Het is een apart beroep, maar kennelijk levert het genoeg geld op. Lara heeft zover hij weet geen andere baan om haar reizen mee te bekostigen. Al heeft Lara hem al wel uitgelegd dat in de meeste gevallen haar opdrachtgevers de reis betalen.

Afbeelding

Hij verwacht dat Lara wel een oplossing bedenkt over hoe ze binnen komen. Hij ziet dat Lara naar de muur loopt en ze begint te betasten met haar handen. Hij ziet dat ze daar heel geconcentreerd mee bezig is. Opeens slaat ze met haar vuist op een bepaalde plek op de muur. Hij schrikt als Lara snel naar achteren stapt en de muur in de grond verdwijnt. Lara kijkt hem lachend aan.
'De meeste deuren worden geopend door een geheime schakelaar,' legt ze met een glimlach uit. Hij ziet dat ze helemaal straalt van plezier. Hij wist dat Lara van avontuur houdt. Toen ze nog kinderen waren, speelden ze altijd dat ze op avontuur gingen. Dit voelt net als toen ze kinderen waren. Alleen is het nu een stuk echter.

Afbeelding

Goodwin volgt Lara. Ze loopt voorop door de donkere gangen die slechts verlicht worden door een enkele toorts die Lara steeds weet te vinden en dan aansteekt. Het is doodsstil in de piramide. Goodwin is moedig en eerder opgewonden over wat ze allemaal zullen ontdekken, maar hij kan zich voorstellen dat anderen doodsbang zullen zijn. Hij merkt dat hij in de piramide rond loopt als een verwonderde toerist. Lara lijkt juist heel oplettend te zijn. Ze kijkt eerst voor ze ergens naar binnen gaat.
Tot nog toe zijn hun voetstappen het enige geluid dat de stilte verstoord. Ze zijn nog geen valstrik of ander gevaar tegen gekomen.

Afbeelding

Op een gegeven moment loopt de gang dood. Hij ziet hoe Lara een aantal grote rotsen inspecteert.
'Wat doe je, Lara?' vraagt hij.
'Ik heb de piramide al bestudeerd in een aantal oude boeken. Ik weet dat er achter deze rotsen een verborgen schakelaar zit. Als we die vinden, zullen we de trap activeren en onze weg kunnen vervolgen.' Goodwin is onder de indruk.
'Maar we hebben toch geen bijl meegenomen?' vraagt Goodwin ineens.
'Nee, iets veel beters.' Lara haalt een vreemd soort voorwerp te voorschijn. Hij merkt dat het erg zwaar is. Hij wilt bijna aanbieden om het voor haar te doen. Maar dan ziet hij verwonderd toe hoe Lara met één of twee slagen korte metten maakt met de rotsen. Ze kijkt hem glimlachend aan en steekt dan haar arm in een gat. Op hetzelfde moment verschijnt er een trap. Precies zoals Lara hem had verteld.
'Wat is dat?' vraagt Goodwin.
'De bijl van Pangu. Ik heb het veroverd in China. Het verpulverd stenen,' zegt Lara.
Goodwin begrijpt er nog steeds niet van, maar volgt zwijgend Lara terwijl ze de stenen trap afdalen.

Afbeelding

Ze lopen een hele tijd zwijgend door. Goodwin heeft het gevoel dat de gangen steeds donker de worden. Ondanks dat Lara nog steeds de toortsen weet te vinden en ze dan aansteekt. Goodwin is nog steeds verbaasd over hoe stevig de Egyptenaren deze piramides wel niet heeft gebouwd. De gangen lijken echt eindeloos. Als hij Lara niet had, was hij allang verdwaald geweest. Goodwin is zo in gedachten dat hij tegen Lara opbotst. Lara duwt hem weer een stukje achteruit. Ze loopt op haar tenen naar een donkere gang zonder toortsen. Voorzichtig hurkt ze neer op de grond.
'Wat doe je?' vraagt Goodwin die naar Lara toe wilt lopen.
'Blijf daar! Ik weet niet wat er aan de hand is, maar het kan gevaarlijk zijn,' zegt Lara met een waarschuwende klank. Voor het eerst voelt Goodwin angst. Van de angst krijgt hij kippenvel. Hij ziet hoe Lara voorzichtig de vloer betast. Opeens verschijnen er allemaal gaten in de vloer.
'Het is een brandval,' hoort hij Lara mompelen.

Afbeelding

Uiteindelijk staat Lara op en loopt ze terug naar Goodwin.
'Ik heb je hulp nodig. Ik zelf ben niet in staat om deze val onschadelijk te maken. Misschien heb jij een idee,' zegt Lara. Goodwin knikt ja. Lara pakt zijn hand vast. Behoedzaam lopen ze naar de val toe.
'Wees voorzichtig! Hurk daar maar neer! Daar is het veilig. Je weet echt wel wat je doet?' vraagt Lara. Goodwin knikt ja. Hij ziet dat Lara hem angstig aankijkt. Goodwin pakt zijn gereedschap en probeert de val onschadelijk te maken. Maar hoe hard hij ook probeert het wilt hem maar niet lukken. Hij raakt gefrustreerd. Hij weet zeker dat Lara om deze reden zijn hulp heeft gevraagd. Hij zal deze val op welke manier dan ook verslaan.

Afbeelding

Hij ziet dat Lara hem vragend aankijkt. Hij wilt niet afgaan.
'Het is gelukt,' liegt Goodwin terwijl hij naar haar glimlacht.
'Mooi! Laat mij dan maar voor gaan,' zegt Lara. Goodwin schudt nee met zijn hoofd.
'Het is veilig. Je hoeft niet bang te zijn.' Voor dat Lara nog meer kan tegen sputteren, staat hij op. Hij weet dat hij heel voorzichtig de val moet doorkruizen. Hij springt heel snel over de gaten heen.
'Wat ben je aan het doen?' vraagt Lara. Hij kan aan haar stem horen dat ze angstig is. Hij voelt zich nu al schuldig.
'Niets aan de hand!' schreeuwt hij haar toe. Op dat moment schieten er vlammen uit de gaten. Hij hoort Lara gillen. Gelukkig staat hij net aan de andere kant van de val. Als de vlammen uitdoven, blijkt de val ineens onschadelijk te zijn gemaakt.
'Je mag niet meer tegen me liegen,' schreeuwt Lara boos. De tranen rollen over haar wangen heen. Goodwin biedt zijn excuses aan. Hij zelf is ook wel geschrokken. Wat voor gevaren zullen ze nog meer tegen komen, vraagt hij zich af.

Laatst gewijzigd door SimsMeid op za 05 okt 2013, 11:43, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
SimsMeid
Genetisch manipulator Genetisch manipulator
Berichten:
2009
Lid geworden op:
zo 03 feb 2013, 19:01

Re: Het drama van de familie Jones-Brown ~ Hoofdstuk 17 / 1

Hoofdstuk 17 deel 2

Afbeelding

Het incident is snel vergeten. Goodwin en Lara vervolgen hun weg. Goodwin vertrouwt nu helemaal op Lara. Ze heeft duidelijk verstand van piramides. Hij houdt haar niet meer voor de gek. Ze vinden een prachtige kamer waarin heel veel schatkisten staan. In de schatkisten liggen allerlei kostbaarheden. Goodwin wordt hebberig en wilt alle kisten openen.
'Rustig aan, Goodwin. We moeten nog steeds voorzichtig zijn. Deze kamer is niet veilig,' zegt Lara. Ze kijkt steeds naar een sarcofaag. Goodwin begrijpt niet waar Lara zich zo druk om maakt en loopt naar de laatste kist om te kijken wat daar in zit.
'Goodwin, kijk uit!' schreeuwt Lara.
'Lara, er is niets…' Goodwin slikt die woorden in als hij ineens een mummie uit de sarcofaag ziet stappen.
'Rennen, Goodwin!' roept Lara. Dat hoeft Lara niet te herhalen.

Afbeelding

Goodwin rent de kamer uit. De mummie zit vlak achter hem aan. Goodwin is nog nooit zo bang geweest. Het is zo angstaanjagend om dat boze, stinkende wezen plotseling te zien op duiken. Hij heeft nog nooit zoiets engs en weerzinwekkends gezien. De stank van verderf is echt ondragelijk. En dan dat vreselijk geluid dat ze maken waardoor je verstijfd van angst. Gelukkig kunnen mummies niet rennen. Daardoor kan Goodwin zichzelf in veiligheid brengen. Dan doet Lara iets heel dappers. Ze loopt heel rustig op de mummie af.
'Je moet mij hebben! Ik heb je graf leeggeroofd!' schreeuwt Lara. De mummie draait zich om en probeert Goodwin niet meer te pakken te krijgen.
'Grafrover,' gromt de mummie.
'Lara, ren!' schreeuwt Goodwin. Maar Lara blijft rustig staan.

Afbeelding

Voordat Goodwin er erg in heeft, valt de mummie haar aan. Hij wilt helpen, maar hij weet niet wat hij moet doen. Hij is verbijsterd als hij ziet, dat Lara haar mannetje staat. Ze maakt allemaal hele ingewikkelde vechtbewegingen, maar toch zijn ze aan elkaar gewaagd. Het wordt een spannend gevecht om naar te kijken. Hij ziet dat de mummie ook sterk is en vraagt zich af wat voor verwondingen Lara nu allemaal wel niet op loopt. Even denkt hij dat de mummie gaat winnen als hij ziet dat Lara op de grond ligt. Maar op de één of andere manier lukt het Lara om weer overeind te komen en zich nu op de mummie te storten. Eindelijk lukt het Lara om de mummie te verslaan. Goodwin is verbijsterd als hij Lara op de mummie ziet neerkijken, terwijl de mummie tot stof vergaat. Ze kijkt hem met een glimlach aan. Het lijkt wel alsof ze dagelijks mummies verslaat.
'Ben je in orde?' vraagt Goodwin bezorgd. Lara knikt alleen maar ja.

Afbeelding

Goodwin heeft nog meer bewondering gekregen voor Lara. Hij wist niet dat Lara zo sterk en stoer is. Hij wist niet eens dat mummies echt bestaan. Hij zal de mummie niet snel meer vergeten. Lara lijkt niets aan het gevecht over te hebben gehouden en spoort Goodwin snel aan om verder te gaan. Goodwin is blij dat ze die prachtige, maar gevaarlijke kamer kunnen verlaten. Hij luistert nu nog beter naar Lara dan eerst. Hij beschouwt haar nu als een professional op avontuurgebied. Het lukt ze om samen alle vallen onschadelijk te maken. Goodwin heeft het gevoel dat dit avontuur hun vriendschap sterker de maakt dan ooit. Al hoopt hij nu wel dat ze snel de schat vinden, zodat ze ook nog even rustig van de laatste vakantiedag kunnen genieten.

Afbeelding

Eindelijk bereiken ze de laatste kamer van de piramide. Goodwin is erg moe. Hij is niet gewend om twee dagen in een piramide door te brengen. Dankzij Lara kon hij alles aan. Hij heeft gemerkt dat ze precies weet wat ze in welke situatie dan ook moet doen. Hij vraagt zich zo langzamerhand wel af wie van Lara een echte avonturier heeft gemaakt.
'Zullen we even rusten, Lara.' Maar Lara lijkt niet te luisteren. Ze speurt de omgeving af en loopt dan naar een kist toe, die Goodwin in eerste instantie niet was opgevallen. Hij ziet hoe ze voorzichtig het deksel optilt en hem dan met een stralende glimlach aankijkt.
'Ik heb eindelijk de schat gevonden.'

Afbeelding

Ze loopt naar Goodwin toe en omhelst hem stevig.
'Ik heb eindelijk gevonden wat ik zocht. We kunnen de piramide verlaten.'
'Ik ben blij dat het is gelukt. Hopelijk wordt je goed betaald voor deze klus,' zegt Goodwin met een glimlach.
'Dat is helemaal niet belangrijk. Wat veel belangrijker is dat ik deze opdracht met de hulp van mijn beste vriend heb voltooid,' zegt Lara. Lara en Goodwin kijken elkaar lange tijd aan. Goodwin denkt even dat ze elkaar zullen kussen, maar dan draait Lara haar gezicht weg. Ze laten elkaar los.
'Graag gedaan!' zegt Goodwin tegen Lara.
'Zonder jouw hulp was het niet gelukt,' zegt Lara met een stralende glimlach.

Afbeelding

Ze vinden zonder problemen de uitgang van de piramide. Alleen is het te laat om terug te keren naar het kamp. Gelukkig weet Lara een ander kamp waar ze de nacht door kunnen brengen. Goodwin loopt naar de korf en steekt het vuur aan.
'Laat mij maar voor het eten zorgen,' zegt Lara. Ze rijgt een aantal vruchten aan een stok die ze boven het vuur kunnen houden, zodat het gaar wordt.
'Dit is vast veel lekkerder dan dat gedroogde voedsel,' zegt Lara.
'Zonder jou was ik daar verhongerd.'

Afbeelding

Ze zitten rond het vuur en houden de vruchten in het vuur.
'Wie heeft je geleerd om een mummie te verslaan?' vraagt Goodwin ineens.
'Ik heb Sim Fu op de academie in China geleerd. Dat is de enige manier om een mummie te verslaan. Maar je moet wel veel trainen om een mummie te verslaan. Ik heb de zwarte band en ik ben Sim Fu Meester. Zoals ik je al eerder heb verteld heb ik veel gereisd. Op deze manier leer ik hoe ik zo veilig mogelijk een piramide of tombe kan onderzoeken.'
'Ja, dat heb ik echt gemerkt. Je bent wel veranderd,' zegt Goodwin.
'We zijn ook alweer volwassen. We hebben elkaar sinds een lange tijd niet meer gezien. Maar met mij gaat alles goed. Hoe is het met jou?' vraagt Lara.

Afbeelding

Goodwin aarzelt eerst wilt hij zeggen dat ook alles goed met hem gaat, maar dan denkt hij aan het gesprek met Jenni over Matthijs. En hoe Matthijs voor spanningen zorgt in het gezin.
'Eigenlijk niet zo goed,' geeft Goodwin uiteindelijk toe.
'O, wat is er dan? Of wil je daar niet over praten?'
'We hebben een jongen geadopteerd, omdat Jenni nog erg moeilijk zwanger kan worden. Iets wat een leuk idee lijkt, pakt helemaal verkeerd uit. Matthijs, terroriseert mijn gezin. Zo heet mijn adoptiezoon.'
'Wat vindt Jenni ervan?' vraagt Lara. Ze kijkt hem geschrokken aan.
'Ze wilt Matthijs wegsturen. Ze wilt haar gezin beschermen. Helemaal nu ze toch zwanger geworden is van mijn tweede zoon Ricardo. Een wonder waarop we niet meer gehoopt hadden.'
'Nog gefeliciteerd met de geboorte van je tweede zoon. Ik kan Jenni daarin wel begrijpen. Maar wat wil jij?' vraagt Lara.
'Ik kan die jongen toch niet zomaar op straat zetten. Ik weet niet wat ik met de situatie aan moet. Misschien moeten we om advies vragen bij jeugdzorg.'
Door het gesprek vergeten ze helemaal op hun eten te letten. Daardoor brand alles aan. Ze moeten er wel om lachen en eten het toch maar op.

Afbeelding

Lara kan Goodwin ook geen advies geven over deze situatie. Daarom gaan ze maar over op een ander onderwerp.
'Lara, laat de edelsteen eens zien. Ik heb de schat nog helemaal niet gezien. De schat die ons bijna het leven kostte,' zegt Goodwin. Lara haalt hem met een glimlach te voorschijn. Ze legt het op de grond neer, zodat ze het allebei goed kunnen bezichtigen. Het is een grote, bewerkte gele saffier.
'Wooh! Wat een joekel. Ik ben benieuwd wat de opdrachtgever met de rest van de steen doet. Ik bedoel in een ring past, maar een klein stukje steen. Zoiets moet wel veel waard zijn. Geef je alle edelstenen weg?'
'Niet allemaal. Met sommige schatten bekostig ik ook mijn reis. Als ik de steen erg mooi vind en er geen koper voor kan vinden. Dan bewaar ik het zelf.'
'Je hebt een unieke, maar leuke manier van geld verdienen ontdekt, Lara.'
'Het is niet altijd ideaal, Goodwin.'

Afbeelding

Lara bergt de schat weer veilig op. Ze gaan weer bij het vuur zitten praten. Als het bijna gaat schemeren gaan ze naar bed toe. Ze zijn erg moe van het avontuur in de piramide. Ze hebben hun energie nodig om vannacht weer terug te keren naar huis. Goodwin zet de tenten op, terwijl Lara het vuur dooft. Als de tenten staan, kruipt ieder in zijn of haar eigen tent. Goodwin heeft geweldig genoten van zijn vakantie en is heerlijk tot rust gekomen. Het liefst wilde hij nog niet naar huis toe gaan, omdat hij de smaak van het avontuur te pakken heeft gekregen. Hij zal altijd wel mee willen met Lara om op avontuur te gaan. Maar aan alles komt een einde.

Laatst gewijzigd door SimsMeid op za 05 okt 2013, 11:48, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
SimsMeid
Genetisch manipulator Genetisch manipulator
Berichten:
2009
Lid geworden op:
zo 03 feb 2013, 19:01

Re: Het drama van de familie Jones-Brown ~ Hoofdstuk 17 / 2

Hoofdstuk 18

Afbeelding

De tijd vliegt. Voor Jenni het weet, is het alweer tijd om haar zoon Ricardo een aantal vaardigheden te leren. Vandaag begint ze met lopen. Al snel zet Ricardo zijn eerste stapjes. Ze is trots op Ricardo, maar tegelijkertijd begint ze ook te beseffen dat Ricardo zo weer een grote jongen wordt. Voor ze het weet, gaat Ricardo net als zijn broers John en Matthijs alweer naar school toe. En zijn John en Matthijs alweer tieners die voor het eerst naar de middelbare school toe gaan. De tijd gaat allemaal veel te snel.

Afbeelding

Goodwin is blij dat Jenni niet veel heeft gevraagd over zijn reis naar Egypte. Hij is alweer een aantal weken thuis, maar nog steeds voelt hij zich schuldig dat hij zowel tegen Lara als Jenni heeft gelogen. Ondanks dat hij zo dapper is, durft hij niet als nog de waarheid te vertellen. Hij helpt Jenni met de opvoeding van Ricardo. Vandaag probeert hij Ricardo een aantal woordjes te leren.
'Zeg eens papa. Ricardo,' zegt Goodwin. Ricardo kijkt hem aan alsof hij helemaal niet begrijpt wat Goodwin bedoelt.
'Pap…pa. Probeer, maar eens klein knul van me,' zegt Goodwin. Ricardo schudt met zijn hoofd nee.
'Goed, ik geef het op,' zegt Goodwin tegen Ricardo.
'Mamma,' zegt Ricardo ineens. Goodwin begint te glimlachen.
'Jij kleine dondersteen,' zegt Goodwin die Ricardo begint te kietelen. Ricardo begint keihard te lachen.

Afbeelding

Een week later is Ricardo jarig. Ze vieren het als gezin. Jenni draagt Ricardo naar de taart toe. Ricardo kijkt naar de taart, maar probeert niet als John in de taart te graaien. Goodwin blaast op een trompet. Jenni steekt de kaarsjes aan. John en Matthijs moedigen Ricardo aan om de kaarsjes uit te blazen. Ricardo lijkt niet te begrijpen wat de bedoeling is. Daarom doet Jenni het voor.
'Kijk, Ricardo! Zo moet je blazen,' zegt Jenni. Het duurt even, maar uiteindelijk heeft Ricardo door wat de bedoeling is. Gezamenlijk blazen Ricardo en Jenni de kaarsjes uit. Daarna groeit Ricardo op tot een kind.

Afbeelding

Goodwin pakt een stuk taart en gaat bij zijn zoon Ricardo aan tafel zitten.
'Papa, ik ben bang om naar school te gaan,' zegt Ricardo.
Goodwin weet even niet wat hij moet zeggen. Ricardo is kennelijk niet zo dapper als John. John kon niet wachten om naar school te mogen.
'Waar ben je bang voor?' vraagt Goodwin.
'Dat de kinderen me niet mogen. Matthijs, zegt dat ze mietjes altijd te pakken nemen op het schoolplein. Ik ben niet zo stoer als John.'
'Matthijs, heeft ongelijk. Als hij rottigheid met je uithaalt moet je dat tegen mij of je broer John zeggen. Ik weet zeker dat je het heel leuk gaat vinden op school. Beloof, je me dat?' vraagt Goodwin.
'Ja, pappa dat beloof ik.'
'Geniet nu maar van je verjaardag.' Het wordt een gezellige verjaardag.

Afbeelding

Matthijs en John zijn over een week allebei jarig. Om dat ze er een groot feest van wilde maken, vieren ze het bij Rendez-Vous. Eerst mag John de kaarsjes uitblazen. Hij wenst dat hij snel een leuk vriendinnetje vindt waarmee hij naar het eindbal kan. Een heel hoop mensen kijken juichend toe hoe hij de kaarsjes uitblaast en dan veranderd in een tiener.

Afbeelding

Als John de kaarsjes heeft uitgeblazen, is Matthijs aan de beurt. Jenni kijkt gespannen toe hoe Matthijs de kaarsjes uitblaast. Ze vraagt zich af wat Matthijs aan het wensen is, want die grijns op zijn gezicht bevalt haar helemaal niet. Ze hoopt niet dat de situatie nog erger wordt nu Matthijs een tiener wordt. Ze vond het heel erg dat Goodwin haar vertelde dat door Matthijs Ricardo helemaal niet naar school durfde te gaan. Ze is blij dat Ricardo het gelukkig wel naar de zin heeft. Hopelijk wordt John ook weer minder zwijgzaam en stil nu hij een tiener wordt.

Afbeelding

Goodwin haalt een stuk taart op en gaat bij de gasten aan tafel zitten om taart te eten. Ricardo, Matthijs en John komen bij hem zitten. Er zijn zoveel gasten dat sommige zelfs in het café beneden gaan zitten. Goodwin vindt het een geslaagd feest en is trots op beide tieners. Matthijs staat op en zegt dat hij nog even naar iemand toe gaat. Jenni gaat samen met Ricardo naar huis toe. John besluit ook mee te gaan. Hij wilt morgen een goede indruk maken en moet nog kleren uitzoeken. Goodwin blijft tot het eind van het feest. Matthijs keert niet terug. Daarom gaat Goodwin er vanuit dat Matthijs al naar huis is gegaan.

Afbeelding

Maar dat blijkt niet het geval te zijn. Als Goodwin thuis komt, blijkt Matthijs nog steeds niet thuis te zijn. Hij ziet dat Jenni erg ongerust is. Hij wilt net voorstellen om de politie te bellen en Matthijs als vermist op te geven. Als hij de sirenes van een politieauto hoort. Jenni rent in haar nachtjapon naar buiten. Misschien heeft Matthijs wel een ongeluk gehad. De agent stapt uit en vertelt haar dat Matthijs heeft ingebroken in de school om alle kikkers vrij te laten. De politie is toen ingelicht en ze hebben Matthijs meegenomen naar het Bureau. Daar heeft hij een tijdje in een cel gezeten en is daarna door de agenten verhoord. De school wilt alle schade op Matthijs verhalen en Matthijs moet voor straf twee weken nablijven.

Afbeelding

Jenni wordt heel boos op Matthijs. Als de agent weer is vertrokken, geeft ze Matthijs een preek.
'Hoe kun je zoiets doen? Inbreken is verkeerd! Zo hebben we jou niet opgevoed! Ik was hartstikke ongerust! Eerst dacht ik die is even bij een vriend op viste! Het werd maar later en later. Toen dacht ik misschien is er wel iets ergs gebeurd. We wilden al bijna je als vermist opgeven. Laat dit niet weer gebeuren, jongeman!' schreeuwt Jenni gefrustreerd. Het lijkt nauwelijks indruk te maken op Matthijs.

Afbeelding

'Wat loop je nou te zeuren? Ik heb die school wat minder saai gemaakt. Het was gewoon een grap.'
'Een grap! Zoiets is geen grap! Waarom probeer jij niet eens wat meer op je broers te lijken. John en Ricardo zullen nooit zoiets doen,' zegt Jenni.
'Ja, zeker net zo saai en goed worden als jullie! Ik heb een hekel aan vriendelijkheid en goedheid. Brave burgers met hun idiote idealen,' zegt Matthijs tegen Jenni. Jenni voelt zich beledigd en is ondertussen alleen maar razender geworden.

Afbeelding

'Je hebt huisarrest! Je komt het huis niet meer uit! Alleen om naar school te gaan en om na te blijven. Iets wat je verdiend hebt als straf! Misschien dat het dan tot je doordringt dat dit geen grap is. Nu ga je naar je kamer! Ik wil je niet meer zien!' schreeuwt Jenni boos. Ze geeft niet snel huisarrest of straf. Maar nu is ze Matthijs zat. Nu hij een tiener is geworden, is hij alleen nog maar ongehoorzamer geworden.

Afbeelding

'Ik haat je! Jullie zijn mijn familie niet meer! Ik mag nooit wat! Alles is fout en verkeerd!' schreeuwt Matthijs.
'Ik ben je moeder en ik mag straf geven als je dat verdiend.'
'Nee, je bent mijn moeder niet! Je bent mijn vijand! Vanaf nu luister ik helemaal niet meer naar jou! Ik doe wat ik wil en ik zeg wat ik wil! Iedereen die mij tegen probeert te houden, krijgt daar spijt van,' schreeuwt Matthijs. Daarna loopt hij naar de voordeur toe en gaat naar binnen toe. Jenni ziet hoe hij de deur dicht smijt. Ze hoort hem luidruchtig naar boven rennen en dan smijt hij opnieuw met de slaapkamerdeur. Jenni gaat met een zucht naar bed toe.

Laatst gewijzigd door SimsMeid op za 05 okt 2013, 11:53, 4 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
SimsMeid
Genetisch manipulator Genetisch manipulator
Berichten:
2009
Lid geworden op:
zo 03 feb 2013, 19:01

Re: Het drama van de familie Jones-Brown ~ Hoofdstuk 18 ~

Hoofdstuk 19

Afbeelding

Matthijs moet eigenlijk naar school toe, maar is ergens op weg naar school uit de bus gestapt. Hij weet zeker dat zijn twee broers hun mond wel houden. Nu hij aan het spijbelen is, bedenkt hij wat hij in zijn vrije tijd kan doen. Thuis moet zich stierlijk vervelen op zijn kamer. Al snel bedenkt hij een leuke grap die hij kan uithalen. Hij gaat expres naar een buurt toe waar de buren zijn nep ouders niet kennen. Zo kunnen ze niet klagen. Hij haalt snel een aantal eieren in de supermarkt en begint deze daarna naar de deur van een willekeurige sim te gooien. Het duurt lang voordat iemand reageert. Als Matthijs merkt dat hij of zij naar buiten komt, schiet hij snel een struik in. Hij begint te lachen als hij de man om zich heen kijkt en dan boos begint te schreeuwen. Terwijl hij met zijn wandelstok heen en weer zwaait.
'Kwade jongens! Wacht maar tot ik jullie te pakken krijg! Ik bel de politie!' schreeuwt de man boos. Matthijs moet nog steeds zachtjes grinniken om de reactie als hij er stiekem zonder gesnapt te worden er vandoor gaat.

Afbeelding

Dit was leuk. Wat zal hij nu eens gaan doen, bedenkt Matthijs. Hij kan Goodwin voor de gek houden. Hij pakt zijn telefoon en belt de kazerne.
'Met Goodwin Goode van de kazerne. Wat is het noodgeval?' vraagt Goodwin.
'Met meneer Valstrik. Mijn kat wilt niet meer uit de boom klimmen. U moet me helpen,' zegt Matthijs met een verdraaide stem.
'Ik kom er meteen aan. Waar is uw kat, meneer Valstrik?' vraagt Goodwin. Matthijs heeft moeite om niet te gaan lachen. De goedzak trapt er met open ogen in.
'In een boom achter de kazerne,' zegt Matthijs. Dan hangt hij snel op en begint te lachen. Hij ziet uit het raam van de kazerne hoe Goodwin naar achteren loopt en de hele tijd naar de bomen tuurt. Plotseling komt Goodwin naar de voorkant van de kazerne. Matthijs weet dat hij is betrapt.
'Wat doe jij hier, Matthijs? Je hoort op school te zitten. Dat telefoontje van meneer Valstrik was van jou of niet soms?' vraagt Goodwin op een boze toon.
'Gaat je niets aan. Misschien wel mijn grap of misschien niet mijn grap. Alleen goedzakken vinden school belangrijk en doen daar hun best voor. Maar je kan niet commanderen, goederik,' zegt Matthijs beledigend.

Afbeelding

'Zo praat je niet tegen mij. Ga, onmiddellijk naar school toe. Ik ga dit melden.'
'O, je doet maar. Denk je echt dat die straffen mij wat doen. Ik doe wat ik wil en ik zeg wat ik wil. Niemand kan mij commanderen!' schreeuwt Matthijs.
'Ik kan je nog een aantal weken extra huisarrest geven en misschien iets belangrijks van je afpakken,' zegt Goodwin boos en dreigend. Matthijs haalt zijn schouders op.
'Je probeert het maar! Maar je krijgt er alleen maar spijt van als je mij in de weg loopt. Vanaf beschouw ik jou als mijn vijand,' zegt Matthijs. Hij rent woedend weg.

Afbeelding

John treft Matthijs aan op zijn bed terwijl hij een tijdschrift leest.
'Meneer Meester vroeg zich af waar je was, Matthijs. Je bent zelfs niet komen opdagen voor je nablijfstrafwerk,' zegt John.
'Het gaat je niets aan waar ik was. Ik had een keer geen zin in school,' geeft Matthijs als antwoord. Ondertussen slaat hij de volgende bladzijde om van zijn tijdschrift.
'Ik vermoede al dat je van plan was om te spijbelen. Ik heb het aangegeven bij de conciërge. Je mag nog een week nablijven,' zegt John. Matthijs springt boos op en gooit zijn tijdschrift op zijn bed.
'Je had je er niet mee moeten bemoeien, John. Jij bent net zo'n smerige goedzak als de rest van je walgelijke, bemoeizuchtige familie,' schreeuwt Matthijs.
'Hoe durf je mijn familie te beledigen!' schreeuwt John terug.

Afbeelding

'John, je kan mij beter te vriend houden en mij gehoorzamen. Ik zal dit vergeten als jij mijn huiswerk maakt,' zegt Matthijs een stuk kalmer. John is Matthijs zijn gecommandeer helemaal zat. Zijn vader heeft tegen hem gezegd dat hij voor zichzelf moet opkomen.
'Ik ga geen huiswerk voor jou maken en Ricardo ook niet! Het kan me geen donder schelen of de leraren je dan nog meer strafwerk geven! Ik laat me niet meer door jou zeggen wat ik wel en niet moet doen! Ik ga ook niet langer meer voor je liegen of bepaalde dingen aan mijn ouders verzwijgen!' schreeuwt John.
'Oké, ongehoorzaam zijn aan mij is een grote fout, John! Vanaf nu ben ik je vijand en zal ik je vreselijk in de problemen brengen! Ik zal er voor zorgen dat er niets van je reputatie op school overblijft en geen enkele meid nog interesseert in je is!'

Afbeelding

John heeft zichzelf niet meer in de hand. Normaal gesproken vecht hij nooit. Hij is altijd degene die verkondigd dat vechten niets oplevert. Matthijs is even verbaasd als hij hem op de grond gooit en hem begint te bewerken met zijn vuisten. Maar al snel begint Matthijs zich te verdedigen en begint hij al snel terug te vechten.
'Kom maar op!' schreeuwt Matthijs. John neemt hem in een houtgreep, maar op de één of andere manier kan Matthijs zich daar uit bevrijden.

Afbeelding

John heeft al snel door dat hij dit gevecht niet kan winnen. Matthijs is veel sterker dan hij. Hij vecht ook helemaal niet eerlijk. Uiteindelijk smijt hij John met een harde klap van zich af. John komt hard en pijnlijk op de grond terecht. Hij weet zeker dat hij aan dit gevecht een aantal blauwe plekken overhoudt. Matthijs kijkt triomfantelijk op hem neer. De tevredenheid die John gevoeld had nu hij eindelijk voor zichzelf en zijn broer is opgekomen, is totaal verdwenen.
'Dit is de reden waarom ik de baas ben, broer. Nu is wel duidelijk waarom je naar mij moet luisteren. Het was dapper om een poging te doen om het tegen mij op te nemen. Maar uiteindelijk blijkt maar weer eens dat de mietjes watjes zijn.' Matthijs begint zich aan te kleden.
'Ik moet even iets belangrijks regelen. Dus je houdt je kop tegenover onze ouders. Anders doe ik iets dat erger is dan deze pakrammel.'

Afbeelding

Goodwin en Jenni zijn razend als de politie voor de tweede keer Matthijs op inbreken heeft betrapt. Hij heeft opnieuw een grap uitgehaald in de school. Deze keer heeft hij alle leidingen kapot gemaakt. De schade is deze keer veel groter dan de eerste keer. Goodwin moest met zijn team er aan te pas komen om de waterleiding weer te maken en al het water weg te pompen. Matthijs krijgt opnieuw huisarrest en wordt meteen naar zijn kamer toe gestuurd. Hij mag opnieuw zelf de schade betalen. Deze keer wordt Matthijs ook geschorst van school.

Afbeelding

Als de politie weer weg is en Goodwin klaar is met de herstelwerkzaamheden aan de school, krijgen Jenni en Goodwin zelf ook nog eens ruzie.
'Zie je nu wel! Die jongen is hartstikke gestoord! Ik zei nog dat we hem als kind moesten wegsturen! Er is geen land met hem te bezeilen! Hij brengt alleen maar problemen in dit gezin. Hij zet de hele reputatie van de familie Jones-Brown op het spel! Wat zal de rest in Twinbrook wel niet van ons denken! Hij zet zelfs jou voor gek! Morgen staat in de krant hoe Goodwin, de held van Twinbrook, alle rotzooi moest opruimen die zijn zoon Matthijs had veroorzaakt! Ik heb je gezegd dat mijn moederinstinct zei dat ik mijn zoons moet beschermen! Hij heeft ze al die tijd geterroriseerd en gepest! John heeft me verteld met wie en waarom hij heeft gevochten! Hij zit op dit moment onder de blauwe plekken! Allemaal veroorzaakt door die Matthijs,' schreeuwt Jenni als een razende tegen Goodwin.

Afbeelding

'Ik wist ook niet dat die jongen zo onhandelbaar is, Jenni! Ik dacht ik kan hem niet zomaar wegsturen. Die jongens van dat programma hebben nooit liefde leren kennen! Misschien was ik wel stom om me in te schrijven voor zo'n programma! Maar ik had verwacht dat ik zo iets goeds deed voor Twinbrook! Het spijt me dat ik niet heb ingezien in wat voor gevaar ik mijn gezin bracht! Ik wilde gewoon helpen! Ik ben een waardeloze vader en echtgenoot geweest! Ik had moeten inzien dat jij gelijk hebt! Ik wil ook dat die jongen meteen vertrekt en nooit meer terug komt!' schreeuwt Goodwin boos tegen Jenni. Hij is woest op Matthijs. Uiteindelijk gaat Jenni zonder een woord te zeggen naar haar kamer toe. Goodwin neemt plaats op de bank om de nacht door te brengen.

Afbeelding

De volgende dag komt jeugdzorg langs om een gesprek te voeren met Jenni en Goodwin over het gedrag van Matthijs. Goodwin heeft met zijn werk geregeld dat hij later op zijn werk mag verschijnen. Ze nemen alle drie plaats op de bank. Jenni mag eerst haar verhaal doen. Ze vertelt mevrouw Wanders hoe Matthijs haar zonen terroriseert en pest. Ze vertelt over wat ze van John heeft gehoord. Ricardo heeft er nog steeds moeite mee en heeft nog steeds zijn mond niet open gedaan over Matthijs. Ze vertelt over het feit dat John zo stil was in zijn kindertijd door Matthijs. Daarna vertelt Goodwin aan mevrouw Wanders over wat voor grappen Matthijs allemaal heeft uitgehaald en hoe vaak dit eindigde met de komst van de politie. Ten slotte meldt mevrouw Wanders dat ze al een gesprek heeft gehad met de leraren van Matthijs. Op school schijnt Matthijs ook andere leerlingen te terroriseren en te pesten. De school wilt Matthijs niet langer als leerling hebben. Mevrouw Wanders adviseert daarom Jenni en Goodwin om Matthijs naar een strenge kostschool te sturen, zodat hij normen en waarden leert. Op deze manier hoeft hij ook niet langer bij ze te wonen. Dat vinden Jenni en Goodwin een goed idee. Ze bedanken mevrouw Wanders voor haar advies in deze situatie.

Afbeelding

Als mevrouw Wanders weg is, maken Jenni en Goodwin het weer goed met elkaar.
'Het spijt me dat ik jou overal de schuld van gaf,' zegt Jenni.
'Het spijt mij dat ik je al die tijd niet serieus nam,' zegt Goodwin. Hij neemt Jenni in zijn armen en geeft haar een stevige omhelzing.
'Is het weer goed?' vraagt Jenni.
'Ja, wat mij betreft wel. We laten Matthijs onze sterke relatie niet verpesten. Hij zal niet langer tussen ons in staan. Maar ik moet nu echt naar mijn werk. Regel jij het verder af met Matthijs,' zegt Goodwin terwijl hij op zijn horloge kijkt.
'Ja, ik zal alles regelen. Voor vanavond is hij vertrokken,' zegt Jenni.

Afbeelding

Jenni neemt plaats achter de pc en gaat meteen opzoek naar een kostschool voor Matthijs. Ze wilt zo snel mogelijk van die jongen af en beschouwt hem ook niet langer als een zoon. Vanaf vandaag heeft ze twee zonen waar ze zielsveel van houdt. Samen met zijn viertjes zullen ze weer opnieuw gelukkig worden. Eindelijk heeft ze een school gevonden. Ze belt de school meteen op met de vraag of ze hem zo snel mogelijk kunnen ophalen. Ze is opgelucht als dit geen probleem blijkt te zijn.

Afbeelding

Na de lunch staat de taxi klaar om Matthijs naar een militaire kostschool te brengen. Op zo'n school kunnen ze Matthijs vast wel discipline leren. Ze heeft de jongen meteen verteld dat hij zijn spullen moet pakken en daarna snel lunch gemaakt. Zo dat alles is geregeld als de taxi Matthijs komt ophalen. Ze is opgelucht als de leiding van de school Matthijs en zijn spullen meeneemt naar de taxi. De jongen sputtert enorm tegen, maar met behulp van de leiding zit Matthijs al snel in de taxi. Jenni kan het nog net opbrengen om hem uit te zwaaien. Eindelijk is ze van die Matthijs af, denkt ze met een tevreden gevoel terwijl ze weer naar binnen toe gaat om de kamer van John gereed te maken voor Ricardo.

Laatst gewijzigd door SimsMeid op za 05 okt 2013, 11:59, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
SimsMeid
Genetisch manipulator Genetisch manipulator
Berichten:
2009
Lid geworden op:
zo 03 feb 2013, 19:01

Re: Het drama van de familie Jones-Brown ~ Hoofdstuk 19 ~

Heel erg bedankt voor de leuke reacties. En ook leuk dat ik er een nieuwe volger bij heb. :D

Ik heb nog vier hoofdstukken en dan komt er een eind aan generatie één. ;)

Maar de laatste hoofdstukken zullen zeker nog spannend zijn en vol drama zitten. :)

Veel lees plezier! :laugh
Gebruikersavatar
SimsMeid
Genetisch manipulator Genetisch manipulator
Berichten:
2009
Lid geworden op:
zo 03 feb 2013, 19:01

Re: Het drama van de familie Jones-Brown ~ Hoofdstuk 19 ~

Hoofdstuk 20

Afbeelding

Ondertussen gaat het erg goed op Goodwin zijn werk. Hij heeft er erg naar de zin. Hij kan goed opschieten met zijn collega's en maakt daardoor al snel promotie. Hij mag mee om branden te bestrijden. De invloeden van de moeilijke thuissituatie is niet van invloed op zijn werk. Op zijn werk kan hij zichzelf zijn en zich ontplooien tot de held die hij wilt zijn.

Afbeelding

Het begint met kleine huisbrandjes waarbij voor het eerst de mensen in Twinbrook van hem horen. Al snel bellen ze hem zelf op als er weer eens een fornuis in de fik vliegt. Of als een één of andere uitvinder of kwaaiejongen weer eens een brand veroorzaakt. Goodwin zorgt er steeds voor dat de brandjes snel geblust zijn en er haast geen schade ontstaat. Hij kan niet wachten tot hij net als een echte held mensen uit de penarie mag redden. Ondertussen heeft hij een echte relatie gekregen met Jenni en is hij heel dol gelukkig met zijn zoon John.

Afbeelding

Terwijl de spanningen thuis toenemen doordat zijn adoptiezoon Matthijs steeds als kind streken uithaalt bij zijn zoons John en Ricardo, heeft Goodwin ondertussen promotie gemaakt. Hij mag nu eindelijk echte rampen bestrijden. Zo wordt hij opgeroepen om gaslekken en elektriciteitsproblemen op te lossen. Het is soms best gevaarlijk, maar tot nog toe heeft de dappere Goodwin alle moeilijkheden zonder al te veel problemen tot een goed einde gebracht. Hij staat nu af en toe in de krant.

Afbeelding

Eindelijk krijgt Goodwin de promotie waarop hij zolang gewacht heeft. Hij mag voor het eerst een grote brand bestrijden en sims redden. Thuis wordt de situatie steeds explosiever nu Matthijs een tiener is geworden. Hij is erg opgewonden als hij voor het eerst wordt opgeroepen. Hij begrijpt wel dat de meesten dit een gevaarlijke en enge klus vinden, maar hij begint dapper met het blussen van de branden. Als de ramen zijn gedoofd, gaat Goodwin naar binnen toe.

Afbeelding

Binnen in het huis zitten mensen opgesloten, die geen kant meer op kunnen. Door de rook kan hij bijna niets zien, maar zijn gasmasker zorgt er in ieder geval voor dat hij niet stikt. Het is anders dan hij had voorgesteld. Het is zelfs veel spannender dan hij eerst had verwacht. Als hij de deur bereikt waar achter een vrouw gevangen zit, merkt hij dat de deur klemt. Hij grijpt zijn bijl en hakt de deur door midden. In de kamer zijn allemaal vlammen. Hij weet de vrouw te overtuigen om te vluchten en dooft dan snel de vlammen. Zijn eerste grote klus handelt hij snel en goed af wat hem meteen een promotie oplevert.

Afbeelding

Thuis is eindelijk alles rustig geworden nu Matthijs naar een kostschool is vertrokken. Maar Twinbrook wordt twee weken daarna wel getroffen door een aardbeving. Goodwin vindt het trillen van de aarde wel eng, maar zodra dat is opgehouden moet hij meteen aan de slag. Het blijkt een veel grotere klus te zijn dan grote huisbranden. Hij is de hele dag bezig met gaslekken dichten om nog grotere rampen te voorkomen. Veel huizen zijn zwaar beschadigd waardoor gasleidingen bloot zijn komen te liggen en er grote branden zijn ontstaan.

Afbeelding

Goodwin probeert zoveel mogelijk sims te redden. Hij bevrijdt ze onder het puin vandaan. Hele muren en daken zijn ingestort. Goodwin is allang blij dat hij tot nog toe geen doden is tegen gekomen. Hij weet dat die zijn gevallen, want dat heeft hij van zijn collega's, het ziekenhuis en de politie gehoord. In grote delen van Twinbrook is het een chaos. Heel veel gebouwen liggen in puin. De politie heeft daarom grote delen afgezet, zodat de hulplieden snel bij de slachtoffers kunnen.

Afbeelding

Later als Goodwin eindelijk thuis komt, hoort hij van Jenni dat haar ouders allebei zijn omgekomen tijdens de aardbeving. Een gasexplosie is er in de buurt van de huizen van haar ouders ontstaan. Door de explosie is zowel het huis van Jenni haar vader als van haar moeder volledig ingestort. Allebei zijn ze overleden aan de gevolgen van hun verwondingen die ze daarbij op liepen. Jenni is er helemaal kapot van en staat bijna elke dag bij het graf van haar ouders te rouwen. Er zijn tijdens die ramp meer sims om het leven gekomen. Tot nog toe is het dodental nog steeds onbekend.

Afbeelding

Ondanks dat Jenni in de rouw is om haar ouders zet zich wel in voor het verjaardagsfeest van Ricardo. Haar zoon wordt morgen alweer een tiener. Het doet haar verdriet dat haar ouders niet meer meemaken hoe Ricardo een tiener wordt. Goodwin heeft ondertussen de laatste rang van zijn carrière bereikt. Hij is nu de baas over zijn collega Betty. Hij heeft een medaille gekregen voor zijn optreden tijdens de aardbeving. Vanwege het plotseling overlijden van Jenni haar ouders, hebben Jenni en Goodwin dit nog niet gevierd. Daarom hebben ze besloten om dit te gelijk met Ricardo zijn verjaardag te vieren.
'Jenni, mag ik je wat vragen,' vraagt Goodwin. Jenni knikt ja.

Afbeelding

'Jenni, zoals je weet zijn Lara en ik weer vrienden geworden. Ik heb veel contact met haar via de mail, chat, sms en we bellen elkaar regelmatig. Ik heb je niet gevraagd of we haar konden uitnodigen op mijn verjaardag, omdat dat net zo goed jouw verjaardag was. Nu is het ook Ricardo zijn verjaardag. Maar omdat we ook mijn grote promotie vieren, wil ik je vragen of voor één keer Lara ook mag komen. Ik bedoel zoiets vier je niet iedere dag,' vraagt Goodwin voorzichtig aan Jenni. Jenni lijkt er even over na te denken voordat ze antwoord geeft. Goodwin verwacht er zelf maar niet te veel van om niet te erg teleurgesteld te worden.
'Natuurlijk, mag dat. Ik begrijp dat je graag met je beste vriendin wilt vieren dat je de held van Twinbrook bent geworden. Zo'n belangrijke gebeurtenis zal ik ook graag met mijn vriendin Amy willen vieren,' zegt Jenni. Goodwin kan het bijna niet geloven.
'Bedankt, Jenni. Dit betekent veel voor me,' zegt Goodwin. Hij omhelst Jenni liefdevol en dankbaar.
'Ik zie Lara niet langer als een bedreiging, Goodwin. Dus daarom kan ik nu jullie vriendschap accepteren,' zegt Jenni met een glimlach.

Laatst gewijzigd door SimsMeid op za 05 okt 2013, 12:02, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
SimsMeid
Genetisch manipulator Genetisch manipulator
Berichten:
2009
Lid geworden op:
zo 03 feb 2013, 19:01

Re: Het drama van de familie Jones-Brown ~ Hoofdstuk 20 ~

Hoofdstuk 21

Afbeelding

De volgende dag is het feest. Lara komt als eerste gast aan. Goodwin loopt naar buiten toe en omhelst haar vriendschappelijk.
'Ik ben blij dat je er bent,' zegt Goodwin tegen Lara.
'Bedankt, dat je me hebt uitgenodigd. Van harte gefeliciteerd met het bereiken van de hoogste rang in je carrière. Ik ben trots op je. O, ja en nog van harte gefeliciteerd met je zoon Ricardo,' zegt Lara.
'Bedankt! Kom, we gaan snel naar binnen. De andere gasten kunnen elk moment arriveren,' zegt Goodwin als hij Lara los laat. Ze willen net naar binnen gaan als Jenni naar buiten toe komt.

Afbeelding

'Welkom, Lara. Ik ben blij dat je bent gekomen.'
'Bedankt, voor de uitnodiging. En nog gefeliciteerd met Goodwin en Ricardo,' zegt Lara ook tegen Jenni.
'Bedankt, kom nu maar snel naar binnen toe. Goodwin, wil jij mijn ouders…'
'Jenni, je ouders zijn overleden,' zegt Goodwin.
'O! Ik kan er nog steeds niet aan wennen dat ze er niet meer zijn,' zegt Jenni met een snik. Goodwin merkt dat ze nog steeds erg verdrietig is.
'Dat geeft niet, Jenni.' Goodwin wilt Jenni troosten, maar al snel komt Amy er aan om haar op te vangen.

Afbeelding

Al snel is het tijd voor Ricardo om de kaarsjes uit te blazen. Jenni en Goodwin kijken toe hoe hun laatste zoon in een tiener veranderd. Iedereen juicht en moedigt hem toe. Jenni krijgt tranen in haar ogen als ze beseft dat het nu niet lang meer duurt voor haar zonen het huis uitgaan om zelfstandig ergens een gezin te stichten. Ze kan bijna niet geloven dat de tijd zo snel voorbij gaat. Ze zal nu echt serieus over een stamhouder moeten gaan nadenken. Haar moeder zal graag zien dat ze zich aan haar belofte houdt. Dat is ze nu wel aan haar verschuldigd nu ze er niet meer is.

Afbeelding

John loopt naar zijn broer toe om hem te feliciteren met zijn verjaardag. Ricardo is de nieuwe kleren aan het aantrekken, die hij van zijn ouders cadeau heeft gekregen. John geeft hem een broederlijke omhelzing. Hij heeft zijn broer Ricardo zoveel mogelijk beschermd tegenover Matthijs. Daarom heeft hij een hele sterke band met zijn broer Ricardo opgebouwd. Het zijn goede vrienden geworden.
'Gefeliciteerd, broertje.'
'Bedankt, John. Jullie hebben een geweldig feest georganiseerd. Volgens mij heeft iedereen het naar de zin.'
'Ja, ik ben blij dat onze moeder eindelijk even lol maakt. De laatste tijd doet ze niets anders dan rouwen om opa en oma. Natuurlijk mis ik opa en oma ook heel erg.'
'Ja, ik ook,' zegt Ricardo tegen John.

Afbeelding

Jenni is druk bezig met het organiseren van het feest. Alle gasten moet ze voorzien van gebak en drinken. Opeens komt Lara naar haar toe.
'Jenni, dit is een geweldig feest. Maar het is tijd om te ontspannen. Zullen we dansen?' vraagt Lara met een glimlach. Jenni heeft er eerst niet zo'n zin in. Maar geeft uiteindelijk toe. Ze heeft de grootste lol met Lara. Iets wat ze niet had verwacht.
'Je moet wat losser in je heupen worden, Jenni. Doe mij maar na!' zegt Lara. Jenni probeert het na te doen en merkt dat ze meer van Lara leert dan ze ooit van die danser heeft geleerd. Eindelijk voelt dansen niet meer als een verplichting.

Afbeelding

Als Lara en Jenni moe worden beginnen ze met elkaar te kletsen. Alsof ze al jaren beste vriendinnen zijn. Jenni vertelt eerst over haar gezin en hoe trots ze is op Goodwin. Daarna begint Lara over haar werk te vertellen en alle avonturen die ze heeft beleefd. Jenni vindt het interessante en spannende verhalen.
'Is Goodwin weleens met jou op avontuur geweest?' vraagt Jenni.
'Toen was ik nog geen avonturier. Maar laatst zijn Goodwin en ik naar Egypte gegaan. Dat was zo tof van je dat Goodwin toestemming gaf. Ik zal dat niet gekund hebben. Maar jij blijkt gelukkig niet zo'n moeite ermee te hebben dat Goodwin zijn ex als zijn beste vriendin beschouwd,' zegt Lara met een glimlach. Jenni kijkt haar in de war aan. Waar heeft ze het over? Goodwin, is alleen met een uitje van zijn werk naar Egypte geweest. Zal Goodwin tegen haar gelogen hebben? Zonder nog iets te zeggen, loopt Jenni naar buiten. Ze heeft frisse lucht nodig.

Afbeelding

Ze ziet dat Goodwin ook naar het balkon toe komt. Ineens begint ze tegen hem te schreeuwen. Het maakt haar niet meer uit of de gasten het horen of niet.
'Ben jij nu wel of niet met een uitje van je werk naar Egypte gegaan? Want Lara beweert dat je naar Egypte bent geweest met haar!' schreeuwt Jenni tegen hem.
'Ik ben met Lara naar Egypte geweest dat verhaal van dat uitje was een leugen,' geeft Goodwin eindelijk eerlijk toe.
'Waarom heb je zo iets belangrijks verzwegen? Of hebben jullie twee soms stiekem weer een relatie?'
'Nee, we zijn gewoon hele goede vrienden,' zegt Goodwin tegen Jenni.

Afbeelding

'Jenni, ik had niet moeten liegen. Ik heb tegen jullie beide gelogen. Tegen haar heb ik gezegd dat jij het goed vond. Ik wist dat jij het niet zal begrijpen. Maar ik wilde zo graag op avontuur. Jij wilde niet de sfinx of de piramides onderzoeken, omdat je bang bent om zoiets te ondernemen. Lara is niet bang. Het was een geweldig avontuur. Maar er is niets tussen Lara en mij gebeurd. Tijdens die vakantie is alleen onze vriendschap hechter geworden. Je moet me geloven,' legt Goodwin uit. Hij probeert Jenni te kalmeren door een hand op haar schouder te leggen, maar Jenni duwt die weg. Ze kijkt naar de grond. Het doet hem pijn dat ze hem niet aankijkt.

Afbeelding

'Denk je dat het nu weer goed is! Ik kan je niet meer vertrouwen! Misschien is dit ook wel weer een leugen!' schreeuwt Jenni.
'Nee, echt niet! Het spijt me heel erg, Jenni.'
'Een relatie werkt alleen maar als er vertrouwen is. Dat vertrouwen heb je bij mij beschaamd. Ik moet er over nadenken of ik je dit kan vergeven. Of dat ik van je wil scheiden,' zegt Jenni tegen Goodwin. Ze loopt terug naar haar slaapkamer. Goodwin blijft ellendig en verdrietig achter. Hij vindt het vreselijk dat hij Jenni boos heeft gemaakt. Hij wilde haar juist niet kwetsen. Daarom heeft hij tegen haar en Lara gelogen. Als eindelijk alle gasten zijn verdwenen, neemt hij opnieuw plaats op de bank om de nacht door te brengen.

Laatst gewijzigd door SimsMeid op za 05 okt 2013, 12:07, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
SimsMeid
Genetisch manipulator Genetisch manipulator
Berichten:
2009
Lid geworden op:
zo 03 feb 2013, 19:01

Re: Het drama van de familie Jones-Brown ~ Hoofdstuk 21 ~

Hoofdstuk 22

Afbeelding

Goodwin slaapt onrustig. Hij wordt zelfs een keertje midden in de nacht wakker, omdat hij iets gehoord heeft. Maar al snel denkt hij dat het verbeelding is. Als hij zijn ogen weer sluit en weer in slaap valt, merkt hij de donkere schaduw niet op die naast de bank staat.
Goodwin valt deze keer in een diepe slaap waar hij pas uit ontwaakt als blijkt dat zijn zonen al naar school zijn vertrokken en zijn vrouw waarschijnlijk boodschappen aan het doen is. Hij kleedt zich aan en merkt dat de leidingen zijn gesprongen en de tv is ook kapot gegaan. Hij besluit om wat klusjes te doen. Hij heeft vandaag toch een vrije dag. Hij repareert eerst de leidingen en begint dat met de televisie.

Afbeelding

Goodwin probeert de televisie te maken, maar het gaat helemaal mis. Hij snapt niet wat ermee aan de hand is. Hij heeft al veel vaker technische apparaten gerepareerd, want dat is zijn werk. Maar het lijkt wel alsof iemand met de televisie heeft geknoeid. Hij kan het niet maken op de normale manier. Hij heeft al een elektrische schok gekregen. Waardoor hij zwart is geworden en zijn haren overeind zijn gaan staan. Hij heeft zelfs al een aantal derdegraads brandwonden opgelopen. Hij wilt het net opgeven als hij ziet dat er brand ontstaat. Hij raakt in paniek. Straks staat de hele woonkamer in brand. Hij moet snel het vuur doven.

Afbeelding

Goodwin probeert het brandje te blussen, maar komt daardoor opnieuw onder stroom te staan. Goodwin voelt de schok door zijn hele lichaam heen trekken. Hij kan niet schreeuwen of om hulp roepen. Hij merkt dat er iets helemaal fout gaat, maar is niet meer in staat om de telefoon te pakken om 112 te bellen. Zijn lichaam maakt nog steeds schokkende bewegingen, maar is verder helemaal verkrampt. Ondertussen zijn de brandwonden op zijn lichaam erger geworden, maar dat voelt Goodwin niet eens meer.

Afbeelding

Hij voelt hoe hij op de grond neervalt terwijl de pijnlijke schokken nog steeds door zijn lichaam heen trekken. Dan raakt hij bewusteloos. Hij merkt niet dat de vlammen steeds groter worden. Hij merkt niet meer dat de vlammen hem insluiten en de rest van de woonkamer in vlammen laat opgaan. Hij merkt zelfs niet dat Jenni thuis komt die Frankie aan het uitlaten was. Ze kan elk moment de voordeur open doen.

Afbeelding

Jenni merkt dat Frankie als een gek aan het blaffen is. Hij springt steeds tegen de deur aan. Het lukt haar nauwelijks om haar sleutels te pakken en de riem los te maken. Normaal gesproken is Frankie juist een rustige hond. Ze is bezig met de deur als ze iets vreemds ruikt. Een geur die ze niet zo snel kan thuis brengen. Het kost haar meer moeite dan anders om de voordeur te openen, want Frankie maakt haar helemaal zenuwachtig. Als ze eindelijk de deur open heeft, komt een wolk van rook haar te gemoed. Ze weet meteen dat er brand is uitgebroken in haar eigen huis. Ze wilt haar telefoon pakken en weer naar buiten gaan om de brandweer te bellen. Als Frankie ineens luidt blaffend naar binnen rent. Zonder erbij na te denken gaat ze achter de hond aan.
'Frankie, hier!' schreeuwt ze in paniek. Ze wilt niet dat haar hond iets overkomt. Dan ziet ze Frankie angstig ingedoken naar de vlammen grommen. Ze kijkt naar wat ooit de televisie is. De hele woonkamer staat al in de fik. Maar ze ziet nog iets anders. Er ligt een lichaam dat verteert wordt door de vlammen voor de televisie. Van schrik slaat ze haar handen voor het gezicht.

Afbeelding

Jenni blijft versteend staan toe te kijken. Wie ligt er onder de televisie? Ze kan die persoon niet helpen, want de vlammen hebben hem al ingesloten. Ze begint te huilen, maar ondertussen ook te beseffen dat ze de brandweer moet bellen.
'Hallo, met Jenni Jones-Brown. Er is brand uitgebroken! Waarschijnlijk kortsluiting! Er is een slachtoffer!' schreeuwt Jenni in haar mobiel. Frankie komt naar haar toe. Hij gaat bevend van angst bij haar voeten zitten.
'Rustig, mevrouw! Waar bent u?'
' Pokerlaagdreef vier! U moet me helpen!' schreeuwt Jenni helemaal in paniek.
'Blijf, rustig! Mevrouw, u moet naar buiten gaan en daar wachten. Ik stuur een hulpteam naar u toe. Blijf, alstublieft kalm en probeer niet zelf de brand te blussen.'
Jenni hangt op en gaat samen met Frankie naar buiten toe.

Afbeelding

Als de brandweer eindelijk gearriveerd is, kan Jenni niet buiten wachten. Ze moet weten wie het slachtoffer is. Zover zij weet zijn haar beide zoons naar school toe gegaan. Goodwin, zal wel op zijn werk zijn. Wacht eens even. Goodwin heeft vandaag een vrije dag, bedenkt Jenni ineens. Ze rent naar binnen toe, maar de brandweermannen sturen haar naar de keuken toe.
'Goodwin! Goodwin!' begint Jenni te schreeuwen. De tranen rollen over haar wangen. Het laatste wat ze tegen hem gezegd heeft, is dat ze hem niet meer vertrouwde en dat ze misschien van hem gaat scheiden. Als ze had geweten dat dit laatste woorden waren die ze ooit tegen hem kon zeggen dan had ze dat nooit gezegd. Ze wilde Goodwin helemaal niet kwijt. Nu is ze hem voorgoed kwijt. Hij moet wel dood zijn.

Afbeelding

Een aantal dagen later begraaft de familie Jones-Brown Goodwin in besloten kring. Ze hebben veel brieven, bloemen en telefoontjes van medeleven gehad. Het is zelfs in het plaatselijk nieuws geweest. Goodwin was een echte held die veel voor Twinbrook betekende. Uit het onderzoek van de politie blijkt dat de televisie en de waterleidingen gesaboteerd waren. Het is nog steeds onduidelijk wie de dader is. Het is helemaal een schok voor de familie toen het moord bleek te zijn. Jenni, John en Ricardo zijn uren verhoord, maar zij weten ook niet wie zo'n hekel had aan Goodwin dat diegene hem zelfs wilde vermoorden. Uiteindelijk is de zaak gesloten nadat er nog sectie op het lichaam is gepleegd. Goodwin is door de elektrische schok om het leven gekomen en heeft gelukkig niet gevoeld hoe zijn lichaam verteerd werd tot as.

Afbeelding

Goodwin is bij zijn al eerder overleden ouders begraven. Om dat er niets van zijn lichaam over is, is zijn as in een graf gegooid. Jenni vertelt net aan Goodwin hoe erg het haar spijt dat ze zo boos op hem was, als ineens Lara op de begrafenis verschijnt. Lara was niet uitgenodigd en verschijnt dan ook totaal onverwachts. Ze begint keihard te huilen.
'O, Goodwin! Ik mis je zo! We waren zulke goede vrienden,' zegt Lara tegen zijn graf.
Jenni loopt op Lara af.

Afbeelding

Ze is helemaal niet blij dat Lara zomaar de begrafenis verstoord. Ze geeft Lara de schuld van de ruzie die ze nooit meer goed kan maken. Ze vindt het verschrikkelijk om op zo'n manier afscheid te moeten nemen. Ze had verwacht dat dit moment pas zal komen als ze oud waren. Of misschien toch waren gescheiden. Maar zo onverwachts en dan ook nog door toe doen van een ander.
'Ga, hier weg! Jij hebt hier niets te zoeken! Het is allemaal jouw schuld!' schreeuwt Jenni tegen Lara.
'Ik bedoel het niet zo, Jenni. Ik ga al weg,' zegt Lara geschrokken. Ze vertrekt meteen. Als John en Ricardo al naar huis zijn, staat Jenni nog steeds te rouwen om Goodwin. Ze kan bijna niet meer met haar schuldgevoel leven.

Laatst gewijzigd door SimsMeid op za 05 okt 2013, 12:13, 1 keer totaal gewijzigd.

Weergave- en sorteeropties

Plaats reactie